برای اقدامات عملی وسازماندهی فوری کارزار آزادی زندانیان در ایران متحد شویم!

برای اقدامات عملی وسازماندهی فوری کارزارآزادی زندانیان در ایران متحد شویم!

این روزها در تدارک یادمان کشتارهای دهه شصت توسط رژیم جمهوری اسلامی در ایران هستیم، کشتارهایی که همزمان با جنگ هشت ساله با دولت عراق، دست رژیم اسلامی را برای سرکوب آزادیخواهان، مخالفان و حفظ امنیت سرمایه در ایران باز کرد. 

 زندان ها همچنان مملو از زندانیان سیاسی است. معترضان به پایمال شدن حقوق  کارگران، زنان، معلمان، دانشجویان و بازنشستگان، فعالان محیط زیست، مدافعان حقوق کودک، اقلیت های ملی و مذهبی در بند هستند وتحت فشار و شکنجه و اذیت و آزاردائمی قراردارند. طبقه حاکمه با سناریوهای خود ساخته امنیتی و دروغین، کارگران و معلمان را کماکان به گروگان گرفته است. تعداد بیشماری اعدام شده و در خطر اعدام شدن میباشند که خود قربانی نظام سرمایه داری اند. 

از بیست سال گذشته اعتراضات کارگری در مقابل اجرای سیاست های جهانی سرمایه داری، در ایران بطور مستمر گسترش یافته و در تمامی عرصه های اجتماعی رژیم اسلامی را به ستوه درآورده است. زندانها نیز عرصه ای فعال از این مبارزه است که منافع اجتماعی را بیان می کند. مبارزه برای آزادی زندانیان و لغو شکنجه و اعدام گسترش یافته وهزینه های سرکوب برای رژیم را بالا برده است.

خواست آزادی زندانیان و لغو شکنجه و اعدام و خواست رفع تبعیض جنسیتی، پا به پای مبارزات روزمره اجتماعی برای تامین معیشت و برخورداری از بهداشت و آموزش مناسب درحال گسترش است. جلوگیری ازبحران سیاسی و فراگیرشدن اعتراضات اجتماعی، که در آن نیاز به اتحاد وهمبستگی متشکل را نیز به همراه خواهد داشت، هدفی است که دولت سرمایه به انواع و اشکال مختلف به کار میبرد. در هم شکستن سیاستهای طبقه حاکمه و گذر از بحران ساختاری کنونی تنها با اتحاد وهمبستگی کارگران واعتراضات جامعه با سازماندهی سیاسی طبقه کارگرتحقق می یابد. طبقه کارگر در چنین شرایطی میتواند با آلترناتیو خود، طبقه سرمایه دار را سرنگون کند. 

با اتحاد، همبستگی و اقدامات مشترک عملی و کارزار سراسری برای آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی، لغو شکنجه واعدام، با اتکا به نیروی اجتماعی به میدان بیایم!

شورای همراهی با آلترناتیو کارگری در ایران

۱۶ سپتامبر۲۰۲۲  – ۲۵ شهریور ۱۴۰۱

کارزار آزادی زندانیان سیاسی 

۲۵ سپتامبر۲۰۲۲ درکلاب هاوس آلترناتیو کارگری 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate