تاریخ آنطور که فکر می کنید بی در و پیکر نیست

۱- نوشتن وقایع و اتفاقات تاریخی زندگی و مبارزات انسانهایی که جان و جوانی و موقعیت و هستی خود و خانوادهایشان را فدای آرمانهای انسانی کردند دقت بسیار می خواهد و باید کاملآ بیطرفانه وآنطور که اتفاق افتاده است نوشته و به تصویر کشیده شود .

۲- این تاریخ متعلق به جامعه و نسلهای آینده است و باید از هر راه و روش و کوششی بطور رایگاندر دسترس همگان قرار گیرد ، هر گونه سوء استفاده مالی در این رمینه اخاذی محسوب می شود وفرقی با دیگر بنگاه های تبلیغاتی و فریب؛ کتابهای آشپزی و فال قهوه ، لوازم آرایشی و بهداشتی وماساج ندارد .

۳- این گونه تاریخ نویسی ها نباید در انحصار فرد و یا افراد مشخصی قرار بگیرد و با توجه به امکانات امروزی باید تبدیل به رسانه ای دیجیتال وهمگانی و قابل اصلاح و نظر دهی و نقد و بررسی و کم کردن و یا اضافه نمودن موارد و موضوعات از قلم افتاده و حتی نقدی سالم بنا به شرایط و زمان خود باشد که به هر دلیلی زندگی این عزیزان را در برگرفته است.

۴- نسخه آماده چاپ را چنان که شایسته است در اختیار جان بدربردگان و اعضای دیگر خانواده این عزیزان قرار گیرد ، کار سخت و راه طولانی را طی خواهد کرد اما ارزش و اعتبار و ماندگاری آن محکم ، پایدار و همیشگی ست و آنوقت ارزش گذاری آن بنام “کتاب تاریخی جنبش” بخود خواهدگرفت و بی شک هر خانواده ای خواهان آن می شود که نسخه ای از آن را با افتخار در خانه خودداشته باشد .

در غیر اینصور چنین کتابهایی با هر نامی فاقد هرگونه اعتبار و ارزش تاریخی است و باید جامعه را و خانواده ها را برحذر داشت که از سادگی و خوش قلبی و پاکی آنها سوء استفاده نشود.

در طول تاریخ بشر همواره طیف هایی با چهره های متفاوت مبارزات و خون پاک انسانهای شریف وآرمانخواه و صادق را به نغع خود مصادره کرده و همچون زالو از اعتبار و خوش نامی آنان ارتزاق کرده اند.

اینکه انسانهای شرور و بی اخلاق نظام سرمایه داری و مذهب و ستم و نابرابری جامعه جهانی رااحاطه کرده اند و شناخت و فشار روانی ناشی از آن است که انسانهای خوب و انقلابیون واقعی رابه سکوت و در معرض خطرات جدی قرار داده است دلیل نمی شود که عده ای که دست از آرمانهای خود شسته اند و خود را به آنطرف پرتاب نموده اند ، همانند صاحب کار ، مقاطعه کار در این زمینه خود را زرنگتر نشان دهند تا کامیاب و اسم و رسم و شهرتی کسب کنند ، کار بسیار خطیر وبزرگی که اینان می توانند انجام دهند نقد از گذشته و عملکرد خود است و جوابگویی سوالاتی که همه جا آنها را تعقیب میکند، در مقابل قدرت ها و فضای آلوده تسلیم شدن رسم مبارزان و انسانهای خوب و برجسته نیست ، ستمکاری حاکمان را ستایش کردن ساده ترین کار است .

وجدان سرسخت ما و رفقای ما که امروز پاک است، در مقابل چنین بازار مکاره ای سر فرود نخواهدآورد،

دشمن غدار با هزاران ترفند نتوانست انسانهای قاطع و تسلیم ناپذیر را به سکوت وادارد ، اما اینان خواسته و از روی عمد و هدف معین می خواهند آنها را از پای در آورند.

این گونه نوشتن های صاحب این قلم اعلام دشمنی یا رقابت با هیچ کس و هیچ جریانی نیست بلکه دفاع از حقیقت و زندگی و مبارزات و فداکاری جانسپردگان راه آزادی و سوسیالیسم و حرمت وزندگی پایمال شده آنهاست که بدست جلادان و هیولاهای ستمگر و انسان ستیز و مزدوران ریز ودرشت جان عزیزشان را در میدانهای نبرد با عزم و‌ ارارئه راسخ فدا کردند و بازماندگانی از آن تاریخ هنوز حضور فیزیکی دارند و شاهد همه ماجراها هستند ، به جبهه تفکرات وامانده و تسلیم پذیر که خواهان ماندگاری و انطباق خود با نظم موجود در جهان پر از نفرت و وحشیگری هستند فرصت ندهیم که توجیه گر همه موضوعات انسانی و اخلاقی باشند ….

جان و زندگی و جوانی انسانهای خوب روزگار ما ارزشمند و والا بود

شعار “ما نه می بخشیم و نه فراموش میکنیم ” سر لوحه همیشگی ماست..

م شکیب

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate