اخباروگزارش های کارگری ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۱

پدر مهسا امینی: ژینا هیچ بیماری‌ای نداشت و کسانی که می‌گویند، صرع یا بیماری زمینه‌ای داشته، دروغ می‌گویند – فیلمی هم که از بازداشتگاه نشان دادند، تقطیع شده بود.

امجد امینی:

ژینا هیچ بیماری‌ای نداشته و کسانی که می‌گویند او صرع یا بیماری زمینه‌ای داشته، دروغ می‌گویند.

او نه صرع داشت، نه بیماری قلبی. بیشترین بیماری‌ای که داشته سرماخوردگی بوده. همه این‌ها را از خودشان درآورده‌اند. 

این فیلمی هم که از بازداشتگاه نشان دادند، تقطیع شده بود. چرا آن موقع که دخترم را از ون پیاده کردند، نشان ندادند؟ چرا نشان ندادند در راهروهای بازداشتگاه چه اتفاقی افتاده؟ از نظر روانی به او استرس وارد کردند و این فاجعه را رقم زدند.

من می‌خواهم حق بچه‌ام پایمال نشود، هرکسی که این کار را کرده به سزای کارش برسد. به دادگستری تهران شکایت کرده‌ام و پرونده تشکیل شده. تا آخر پیگیری می‌کنم.

– دومین روز تجمع وراهپیمایی جمعی ازاهالی سنندج دراعتراض به قتل مهسا (ژینا) امینی  در مقر گشت ارشاد تهران

یورش نیروهای امنیتی واطلاعاتی دولت ودستگاه رهبری به معترضین با ماشین آبپاش،پرتاب گاز اشک آور وشلیک مستقیم با تفنگ های ساچمه ای وزخمی شدن وبازداشت تعدادی ازآنها

– تجمع و راهپیمایی  جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران دراعتراض به قتل مهسا امینی و روند سرکوب در ایران با شعار «زن زندگی آزادی»

– آزادی موقت لیلا میرغفاری از بازداشتی های تجمع اعتراضی مقابل بیمارستان کسری با تودیع قرار وثیقه

بازداشت ۲۲ معترض زن ومرد همراه باضرب وشتم تجمع اعتراضی نسبت به قتل مهسا امینی مقابل بیمارستان کسری

– بیانیه انجمن صنفی معلمان فارس درباره کشته شدن مهسا(ژینا) امینی

– بیانیه انجمن صنفی فرهنگیان اسلام آباد غرب در رابطه با درگذشت مهسا امینی

– بیانیه کانون صنفی معلمان استان بوشهر در مورد قتل مهسا امینی

– شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:در محکومیت قتل مهسا امینی

– کانون مدافعان حقوق کارگر :

قتل مهسا امیری جنبش اجتماعی ایران را از خشم به سازماندهی تبدیل کرد

– بیانیه انجمن صنفی معلمان فارس در محکومیت حادثه مرگ مشکوک دانش‌ آموزی از زرین‌ دشت فارس 

– سومین یکشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته صنعت فولاد نسبت به عدم افزایش حقوق و پرداخت نشدن مطالبات معوقه با برپایی تجمع در اصفهان مقابل صندوق بازنشستگی فولاد

– دومین تجمع  اعتراضی کارگران  بازنشسته  معدن سنگ آهن بافق(شرکت سنگ آهن مرکزی )نسبت به عدم افزایش ۳۸ درصدی حقوق به اضافه ۵۱۵هزارتومان مقابل دفتر صندوق  بازنشستگان فولاد یزد

– اعتصاب کارگران مخازن کروی پتروشیمی ماهشهردراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق،وضعیت زیستی نامناسب خوابگاه  و کیفت بد غذا

– تجمع اعتراضی کارگران اخراج‌شده‌ی شرکت نفت و گاز سیه‌فام

– تجمع اعتراضی کارگران پروژه ای بیکارشده کارخانه فولاد جهان آرا خرمشهرنسبت به وعده توخالی رئیسی

– تجمع اعتراضی کارگران پروژه سد کبوتر لانه کنگاور نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق همزمان با بازدید وزیر نیرو

– جان باختن یک کارگر در رجایی شهر کرج براثر سقوط از ارتفاع

*دومین روز تجمع وراهپیمایی جمعی ازاهالی سنندج دراعتراض به قتل مهسا (ژینا) امینی  در مقر گشت ارشاد تهران

عصر روز یکشنبه برای دومین روز متوالی، جمعی ازاهالی سنندج باتجمع و راهپیمایی اعتراضشان را نسبت به قتل مهسا (ژینا) امینی  در مقر گشت ارشاد تهران بنمایش گذاشتند.

گزارش ها وفیلم های منتشره در شبکه های اجتماعی حاکی از یورش نیروهای امنیتی واطلاعاتی دولت ودستگاه رهبری به معترضین با ماشین آبپاش،پرتاب گاز اشک آور وشلیک مستقیم با تفنگ های ساچمه ای وزخمی شدن وبازداشت تعدادی ازآنها می باشد.

*تجمع و راهپیمایی  جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران دراعتراض به قتل مهسا امینی و روند سرکوب در ایران با شعار «زن زندگی آزادی»

به گزارش کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور،روز شنبه ۲۷ شهریورجمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به قتل مهسا امینی و روند سرکوب در ایران دست به تجمع اعتراضی زده‌اند.

دانشجویان از جمله شعار می دادند«زن زندگی آزادی»

 این تجمع ابتدا از جانب دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا آغاز شد وعلیرغم حضور ودخالت ماموران حراست دانشگاه برای پایان دادن تجمع  ادامه پیداکرد و با پیوستن دانشجویان سایر دانشکده‌ها همراه شد.

*آزادی موقت لیلا میرغفاری از بازداشتی های تجمع اعتراضی مقابل بیمارستان کسری با تودیع قرار وثیقه

بازداشت ۲۲ معترض زن ومرد همراه باضرب وشتم تجمع اعتراضی نسبت به قتل مهسا امینی مقابل بیمارستان کسری

روز یکشنبه ۲۷ شهریور، لیلا میرغفاری از بازداشتی های تجمع اعتراضی روز جمعه ۲۵ شهریور مقابل بیمارستان کسری با تودیع قرار وثیقه بطور موقت و تا پایان مراحل دادرسی  با اتهام اجتماع و تبانی آزاد شد.

لیلا میرغفاری پس از آزادی از بازداشت ۲۲ معترض زن ومرد همراه باضرب وشتم تجمع اعتراضی نسبت به قتل مهسا امینی مقابل بیمارستان کسری خبرداد.

*بیانیه انجمن صنفی معلمان فارس درباره کشته شدن مهسا(ژینا) امینی

خبر کشته شدن یک دختر جوان در بازداشتگاه گشت ارشاد بار دیگر مردم را در بهتی عظیم فرو برد و ایران را یکپارچه عزادار کرد.

 این اتفاق یعنی کشته شدن یک شهروند به دست پلیس اگر در هر جای کره زمین رخ داده بود بلافاصله عاملان و آمران مستقیم آن برکنار و بازداشت می‌شدند، رئیس پلیس ضمن تشکیل یک کنفرانس خبری از مردم کشور عذرخواهی می کرد و قول رسیدگی فوری به این پرونده را می داد. اما در ایران تمام ارکان حکومت بسیج شده اند تا بگویند این دختر جوان همزمان سکته قلبی و مغزی کرده  یا از کودکی بیماری زمینه‌ای داشته است. در حالی که این توجیه نیز عذر بدتر از گناه است؛ چرا که مسئولیت جان شهروندان از لحظه بازداشت به عهده نهاد بازداشت کننده است.

خشم و نفرت مردم ایران فراتر از آن است که با این توجیهات تکراری و نخ نما فروکش کند. اکنون سوال مردم این است که این زن اساساً به چه جرمی بازداشت شده است؟ چرا حجاب اجباری به ارابه مرگ زنان تبدیل شده است؟ چرا عده‌ای کوته فکر و مرتجع به خود اجازه می دهند برای زنان جامعه معیار حجاب تعیین کنند؟  پلیس با چه صلاحیتی برای زنان ما کلاس ارشاد برگزار می کند؟ آیا گزاف است اگر بگوییم عده ای زن ستیز با تفکر طالبانی و داعشی کمر به نابودی زنان ایران بسته اند؟  این همه دشمنی و قساوت با زنان از کدام دین و آیین انسانی نشأت می گیرد؟

متاسفانه نادانی چنان در تار و پود تصمیمات این حکومت ریشه دوانده که حتی به مصلحت خود نیز فکر نمی کند. هیچکس در ارکان حکومت متوجه این واقعیت نیست که با گفتار و رفتار خود گویی بر سر شاخ نشسته و بن می برد.

 چه قدرتی به شما این تضمین را داده است که چنین گستاخانه و جاهلانه در برابر آتش خشم ملت ایران بایستید؟ کدام قدرت به شما این اطمینان را داده است که می توانید بدون برکناری عاملان و آمران این جنایت و بدون عذرخواهی از ملت از این بحران نیز عبور کنید؟ چرا ذره ای عقلانیت در این حاکمیت یکدست دیده نمی شود؟

انجمن صنفی معلمان فارس ضمن تسلیت به خانواده سوگوار #مهسا(ژینا)_امینی و همه مردم ایران، این جنایت بزرگ را محکوم کرده و خواستار برچیده شدن فوری گشت ارشاد از خیابان هاست. این اقدام هرچند به هیچ عنوان کافی نیست اما شاید مرهمی باشد بر دل سوگوار مردم ایران و آرامش خاطری باشد برای زنان ایرانی که از این پس با دیدن این ارابه های مرگ از ترس، قالب تهی نکنند.

 در اقدام بعدی قوه قضائیه موظف است پرونده #مهسا(ژینا)_امینی را به صورت ویژه بررسی کرده، مردم ایران را از تمام حقایق آن آگاه و عدالت را برای عوامل این جنایت اجرا کند. اما مهمتر از تمام این اقدامات، لغو قانون ظالمانه و غیرانسانی #حجاب_اجباری است. قانونی که نه تنها حق زنان رابرای انتخاب پوشش خود نادیده می گیرد بلکه توهینی آشکار به مردان جامعه است و آنها را تا حد موجوداتی بی اختیار تحقیر می کند. 

ما معلمان به عنوان قشر آگاه و حساس جامعه به حکومت هشدار می دهیم که ادامه این روندهای غیر انسانی و غیر قانونی سرانجام جامعه را به حدی از انفجار خواهد رساند که قابل کنترل نخواهد بود. بنابراین لازم است قبل از آنکه خیلی دیر شود این چرخه خشونت را متوقف کنید.

انجمن صنفی معلمان فارس

*بیانیه انجمن صنفی فرهنگیان اسلام آباد غرب در رابطه با درگذشت مهسا امینی

مرغ سحر ناله سر کن

داغ مرا تازه تر کن

بلبل سرگشته ز کنج قفس در آ

نغمه آزادی نوع بشر سرا

باز نقطه‌ی پایانی گذاشته شد بر آغازی دیگر.

مرگ و بدرود زندگی مهر بانویی، زایش ترنم زیبای آزادی خواهی و عدالت طلبی را به ارمغان آورد.

بار دیگر کوته بینان متحجری که از درک راستین دین عاجز و خدا را در میان گریه و غم و اندوه مردم می جویند، گلی از شقایق زار دیار سرفراز غرب را پرپر نمودند و ژیان ژینا را در میان خاک های سرد و سیاه جور مدفون ساختند.

انجمن صنفی فرهنگیان اسلام آباد غرب همسو و همصدا با مردم شریف و ارجمند ایران ضمن ابراز تاسف و همدردی با خانواده روانشادمهسا(ژینا) امینی ومردم سرافراز کردستان اینگونه بر خورد ها و رفتارها را محکوم نموده و خواستار اجرای صحیح قانون  و برخورد با  آمران این امر شنیع و غیر قانونی از جانب مراجع قضایی می باشد.

انجمن صنفی فرهنگیان اسلام آباد غرب

بیست و هفتم شهریور ماه ۱۴۰۱

*بیانیه کانون صنفی معلمان استان بوشهر در مورد قتل مهسا امینی

بر این درد گر خون بگرییم رواست! 

حال و روز هر جامعه ای رو باید از حال زن هایش شناخت! 

 دریغ و درد از ناکوکی حال زنان  سرزمینم! 

ژینا دختر ایران زمین، مشتی است از خروار و نماد زنانی است که هنوز پایشان در باتلاق قوانین ما قبل تاریخی حاکم بر جامعه عجیب گیر است! 

گویی شام تار زنان سرزمینم سودای روشنایی صبحگاهان ندارد و خورشید اقبال شان یارای طلوع!

جفا به مهسا ها و مرگ استخوان سوزشان! فقط و فقط یکی از بی شمار ستم های روا شده بر زن ایرانی است! 

نگاهی به شاخص های آماری و  عناوین آسیب های اجتماعی منتسب به زنان نشان از دغدغه ها و دردهای بی پایان زنان ایرانی دارد.

روزانه در ایران زنان زیادی آواره ی راهروهای دادگاه ها و سرگردان ادارت هستند که آشکار مورد کینه توزی  ساختار مردسالار و قوانین قرون وسطایی قرار می گیرند! 

آمار ترک تحصیل دختران و وضعیت ناامن آموزشی آنان

 تبعیض در اشتغال و تحصیل

فرصت های بغایت نابرابر زنان برای کسب پست های مدیریتی همه و همه زخم های هر زن ایرانی است!

روزی نیست که رسانه ها خبری از  خشونت (از هر نوعی، روحی روانی جسمی ) علیه زنان، کودک همسری، همسرکُشی، وضعیت اسفناک زنان سرپرست خانوار در ایران و زنان آسیب دیده را گزارش نکنند.

اما مرگ جانسوز مهسا همان تیر کاری بود که بر پیکره زن ایرانی و شهروند ایرانی  وارد شد و دل هر ایرانی دردمندی را عزادار کرد!

واقعه رخ داده است و آنچه نباید اتفاق می افتاد؛ افتاده است! 

اکنون که روح یک ملت در مرگ دختری بیگناه زخم برداشته و اشک ها جاری است! گمان نکنید که این اشک ها، آبی است که از ناودان می آید! این اشک ملتی است که سال هاست جز عزا و ماتم ندیده است و خشمی است که از سلاح تان قوی تر ست. 

 ای کاش فقط یک بار خطای خود را می پذیرفتید و برای تسکین مردم از آنها  عذرخواهی و آمرین و عاملین خاطی را بصورت علنی و شفاف محاکمه می کردید! 

و بدانید دیری نخواهد گذشت که زنان در کنار مردان آزادی خواه، یکصدا سرود رهایی زنان را خواهند خواند .

جوانه می زنم

به روی زخم بر تنم

فقط به حکم بودنم

که من زنم، زنم، زنم

کانون صنفی معلمان استان بوشهر ضمن محکومیت شدید این جنایت، از مسولین امر تقاضا دارد که خطاهای تاریخی را تکرار نکنید. به جای قرار گرفتن در مقابل ملت و ایجاد جو خفقان امنیتی، در کنارشان بایستید! اطلاعات و اخبار صحیح را در اختیار مردم قرار دهید و شفاف سازی کنید تا آن گاه که پرده برافتد شرمسار تاریخ نباشید!

جمعه ۲۵شهریور ماه ۱۴۰۱

*شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:در محکومیت قتل مهسا امینی

قتل جنایتکارانه و بی رحمانه “مهسا امینی” دختر ۲۲ ساله اهل سقز توسط پلیس گشت ارشاد در تهران، موجی از خشم و نفرت از حکومت ظلم و جور را در جامعه برانگیخت.

زن ستیزی و خشونت علیه زنان از طریق اجرای قوانین ارتجاعی دینی یکی از ابزارهایی بوده که با استفاده از آن کوشش شده تا زنان را بیش از پیش به انقیاد درآورند.

علاوه بر این از وجود انواع تبعیض و نابرابری و استثمار زنان در محیط کار گرفته تا آزار و اذیت، توهین و تهدید به اخراج و حتی تجاوز به آنها تحت حمایت قوانین موجود و تحمیل فقر و تنگدستی برای سوء استفاده بیشتر، همواره آن ها را در موقعیتی فرودست تری قرار داده است.

تشدید این وضعیت اما زنان را بیش از هر زمان دیگری به مبارزه برای رهایی و بازستاندن حقوق پایمال شده خود مصمم ساخته، به گونه ای که اکنون ایفای نقش بارز و جسورانه زنان در جنبش های اجتماعی و اعتراضی و به خصوص در جنبش کارگران معلمان و بازنشستگان، موجب وحشت و هراس روزافزون حکومت شده و خواب از چشمانشان ربوده است.

تشدید فزاینده چرخه سرکوب و توحش جانیان حکومت، امروز جامعه را در شرایط عصیان و انقلاب قرار داده است و ضرورت 

اتحاد عمل و همبستگی عملی برای پایان دادن به این شرایط جهنمی را برجسته ساخته است.

مهسا فرزند ماست، عضوی از خانواده ماست و مهسا ها بسیارند. 

بنابراین نباید اجازه داد چنین فجایع و جنایاتی تکرار شود. 

عاملین و آمرین آن باید محاکمه و دولت باید جوابگو شود. 

گشتهای ارشاد این نیروی سرکوب باید فورا جمع شود. 

حجاب اجباری لغو شود. 

همه زنانی که به جرم تن ندادن به این اجبار در زندان هستند باید فورا آزاد شوند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت ضمن ابراز همدردی با خانواده ” مهسا ” همه همکاران نفتی و همه کارگران مراکز کاری را برای این مهم به همبستگی بیشتر فرا می خواند.

در برابر این گونه جنایات نمی توان سکوت کرد. 

باید در مقابل این شرایط ایستاد و فریاد اعتراض سرداد.

*کانون مدافعان حقوق کارگر :

قتل مهسا امیری جنبش اجتماعی ایران را از خشم به سازماندهی تبدیل کرد

داستان قتل ژینا (مهسا) امیری تجسم جامعه ای است که هر روز زنان اش با سرکوب بیدار می شود و با سرکوب و نگرانی نمی گذارند جامعه این ظلم را بخواب ببرد.

از بدو قدرت گیری جریانات مذهبی در ایران اولین دشمن بنیادگرای  حقوق زنان وحتی  پوشش آنها اعلام شد. بسیاری از افراطیون در سرکوب زنان هر گونه فساوتی را حق خود می دانستند چون زنان بخشی از دارایی آنها حساب می شوند. افراطیون از هر اذیت و آزاری کوتاهی نمی کردند حتی زدن پونز بر روی پیشانی زنان. زیرا کنترل کردن زنان یعنی داشتن امکان برای سرکوب هر حرکت دیگری در جامعه و کنترل جامعه زیر پوشش حق مذهبی و تئوریسین هایشان هم آن را بعنوان‌ نسبیت فرهنگی می فروختند. 

با شروع گرفتن قدرت در کمیته های محلی – سرکوب قانونی شد، از خانه و محله ها شروع شد و به محیط های کار رسید و “ در ۱۰ تیر ۵۹ حجت الاسلام ری شهری رئیس وقت دادگاه انقلاب در بخشنامه ای نوشت از ورود آن دسته از پرسنل زن که پوشش اسلامی ندارند به اماکن نظامی و سرویس های رفت و آمد جلوگیری به عمل آید.” ، آن سیاست سرکوب زنان هیولایی ساخته است که بدترین مکان های سرکوب را در اختیار دارد، از سال ۱۳۸۴ مسئولیت وضعیت پوشش زنان به نیروی انتظامی واگذار شده و هر سال بودجه هنگفتی خرج این دم و دستگاه مروج خشونت علیه زنان و جامعه می شود، نگاهی سطحی به عملکرد و سرنوشت کارگزاران این دستگاه(سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم ، سرتیپ پاسدار احمدرضا ، و سردار  رضا زارعی) که هرکدام در غارت مال و زندگی مردم پرونده دارند مشخص می کند که تا چه حد گشت ارشاد در جامعه نقش نه تنها سرکوب و ارعاب است بلکه امین و دلسوز جامعه نیستند و دشمنی برای امنیت و آسایش مردم هستند.

عکس العمل زنان در طول این تاریخ چه بوده است، بسیاری از خاطرات سیاسی زنان نشان می دهد که از سال ۵۸ فعالین زنان دستگیر شده اند و ۱۸۷ دختر زیر هیجده سال در سال‌های شصت به حکم دادگاه شرع اعدام شدند که یک نمونه آن “جنين هشت ماهه طاهره آقاخان مقدم در شكم مادرش تير باران شده است.” اینان به خیال خودشان  با ایجاد فضای رعب و وحشت چون دهه ۶۰ خواهند توانست بار دیگر مردم به سکوت و خاموشی وادار کنند در حالی که عملکرد امروزشان نه تنها گذشته خونبار شان را بدست فراموشی نمی سپارد بلکه نفرت و خشم مردم را افزون کرده و ستمگران در این آتش خشم مردم خواهند سوخت.

قتل مهسا امیری در برهه ای از تاریخ اجتماعی اتفاق افتاده است که دیگر جامعه به دو قطب تقسیم شده است. در زمانی که مردم با هر جرقه ای آتش خشم شان شعله ور خواهد شد و حکومت بخوبی از این موقعیت بشدت بحرانی که در آن گرفتار شده است با خبر است و به همین دلیل تلاش می کند با حکومت نظامی و گسیل نیروهای سرکوبش جامعه را در رعب و وحشت نگه دارد اما این حاکمان هرگز به عاقبت سیاستهای ضد انسانی شان فکر نمی کنند.

زنان بدون شک یکی از اصلی ترین نیروهای مبارزه با ظلم و ستم و دگرگونی جامعه ایران هستند و به همین دلیل همه نیروهای سیاسی و امنیتی حکومت خواهان ماندگاری این وضعیت می باشند و در یک موضوع متفق القول هستند که پذیرفتن حق زنان یعنی تغییر بنیادی در جامعه ایران بهمین دلیل هم دیگر نه تئوری های نواندیشان دینی جوابگوی این جنایت است و نه کسی حاضر به پذیرش دستگاه ارعاب (ارشاد) عمومی است. جامعه در مقابل این سرکوب سازمان یافته عمل سازمان یافته نشان می دهد. دیگر نمی توانند که حق زنان را زیر پوشش مبارزه با استکبار بیش از این نادیده بگیرند. دیگر نمی توانند حجاب را با چماق به زنان تحمیل کنند. اعتراضات سازمان یافته در تمامی جامعه نشان می دهد که برگی زرینی در حال رقم خوردن است و حتما این اعتراضات با مبارزات زحمتکشان   برای آزادی زنان گره می خورد و همه در این مسیر در کنار هم هستند. برداشتن حجاب زنان با کنار گذاشتن حجاب دروغین قدرتمدارانی گره خورده است که زیر پوشش دینی می خواهند جامعه را با ابزار مذهبی جدید سرمایه داری معاصر مذهبی ادامه دهند.

۲۶ شهریور ۱۴۰۱

*بیانیه انجمن صنفی معلمان فارس در محکومیت حادثه مرگ مشکوک دانش‌ آموزی از زرین‌ دشت فارس 

بار دیگر حادثه‌ای هولناک گریبان دانش‌آموزی از شهرستان زرین‌دشت فارس را گرفت. عمق این فاجعه آنچنان دردناک است که قلب هر انسانی را به درد می آورد. دانش‌آموزی که به اجبار، کودک کار شد و مخارج  یک خانواه را با دستان کوچک خود به عهده داشت.

او پس از‌ آنکه مورد تعرض و آزار جنسی توسط صاحب کارش و دو نفر دیگر قرار گرفت تصمیم به علنی کردن ماجرا می‌گیرد اما پس از آن ناپدید شده و چند روز بعد جسد بی جان او پیدا می شود.

وقایع تلخی مانند تجاوز جنسی بیانگر فساد گسترده در جامعه‌ای است که ادعای تربیت اسلامی مردم را دارد، اما تکرار چنین فجایعی بین کودکان نشانه‌ی نبودِ قوانین محکمی در راستای دفاع از حقوق کودکان و همچنین بیانگر شکست فاحش تربیت اسلامی است.

اگر هر بار که چنین اتفاقهایی برای کودکان این سرزمین رخ دهد، قاطعانه با قاتل و متجاوز برخورد شود، دیگر کسی جرات ارتکاب این گونه اعمال  شنیع را ندارد.

انجمن صنفی معلمان فارس ضمن محکومیت شدید تعرض و قتل دانش‌آموز زرین‌دشتی، از مسئولان امر تقاضا دارد با قاطعیت بیشتری با چنین وقایعی برخورد کنند و هر چه سریعتر عاملان تجاوز و احتمالا قتل به دست عدالت سپرده شوند تا شاید مرهمی بر دل داغدار خانواده‌ی مقتول و جامعه‌ی فرهنگیان باشد‌ و از تکرار چنین حوادث تلخ و ناگواری جلوگیری شود

*سومین یکشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته صنعت فولاد نسبت به عدم افزایش حقوق و پرداخت نشدن مطالبات معوقه با برپایی تجمع در اصفهان مقابل صندوق بازنشستگی فولاد

روز یکشنبه ۲۷ شهریور، کارگران بازنشسته صنعت فولاد در سومین روز از دور جدید اعتراضشان نسبت به عدم افزایش حقوق و پرداخت نشدن مطالبات معوقه مقابل صندوق بازنشستگی فولاد أصفهان تجمع کردند.

تجمع کنندگان خواهان افزایش ۳۸ درصدی حقوق بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان وپرداخت معوقات ۱۸ ماهه همسان سازی از سال ۹۹ هستند.

*دومین تجمع  اعتراضی کارگران  بازنشسته  معدن سنگ آهن بافق(شرکت سنگ آهن مرکزی )نسبت به عدم افزایش ۳۸ درصدی حقوق به اضافه ۵۱۵هزارتومان مقابل دفتر صندوق  بازنشستگان فولاد یزد

روز یکشنبه ۲۷ شهریور، کارگران  بازنشسته  معدن سنگ آهن بافق(شرکت سنگ آهن مرکزی )در دومین یکشنبه اعتراضیشان نسبت به عدم افزایش ۳۸ درصدی حقوق به اضافه ۵۱۵هزارتومان مقابل دفتر صندوق  بازنشستگان فولاد یزد تجمع کردند.

*اعتصاب کارگران مخازن کروی پتروشیمی ماهشهردراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق،وضعیت زیستی نامناسب خوابگاه  و کیفت بد غذا

روز شنبه ۲۷ شهریور، کارگران مخازن کروی پتروشیمی ماهشهر(شرکت پیمانکاری کیوانی )برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق،وضعیت زیستی نامناسب خوابگاه  و کیفت بد غذا دست از کارکشیدند.

*تجمع اعتراضی کارگران اخراج‌شده‌ی شرکت نفت و گاز سیه‌فام

امروز یک‌شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۱، کارگران شرکت نفت و گاز سیه‌فام در اعتراض به اخراج‌ و بلاتکلیفی‌شان مقابل استانداری هرمزگان در بندرعباس تجمع کردند. 

این کارگران دو ماه است که با تعطیلی کارخانه، اخراج و بیکار شده‌اند و تاکنون هیچ حکمی برای آنها صادر نشده است.

لازم به ذکر است که این کارگران چند ماه حقوق پرداخت‌نشده نیز دارند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۷ شهریور ۱۴۰۱  

*تجمع اعتراضی کارگران پروژه ای بیکارشده کارخانه فولاد جهان آرا خرمشهرنسبت به وعده توخالی رئیسی

جمعی ازکارگران پروژه ای که در فولاد جهان آرا خرمشهر در بخش‌های مختلف از جمله ساخت، نصب و تجهیزات و… مشغول به کارو طرف قرارداد با یک یا دو شرکت‌های پیمانکاری بودند  که با اتمام بخش‌هایی از ساخت و ساز این کارخانه بیکار شده‌اند بابرپایی تجمع اعتراضشان را نسبت به وعده رئیسی مبنی براینکه هیچ کارگری از این کارخانه بیکار نمی‌شود بنمایش گذاشتند و خواستاراشتغال دائم در این واحد تولیدی شدند.

یکی از کارگران معترض به خبرنگاررسانه ای گفت: هنوز فاز دوم این پروژه عمرانی درحال ساخت است و کارفرما می‌تواند کارگران بیکار شده را در این بخش به کار گیرد.

وی افزود:اسفند ماه سال پیش رئیس جمهور در سفر استانی به استان خوزستان با حضور در کارخانه فولاد جهان آرا در خرمشهر به درخواست کارگران برای کار در این کارخانه وعده داد هیچ کارگری از این کارخانه بیکار نمی‌شود.

او گفت: نیروهای بیکار شده که اکثرا بومی هستند و به امید کار دائم در کارخانه فولاد جهان آرا برای انجام کار پروژه ساخت نیز مشارکت و همکاری داشتند.

*تجمع اعتراضی کارگران پروژه سد کبوتر لانه کنگاور نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق همزمان با بازدید وزیر نیرو

روز چهارشنبه ۲۳ شهریور همزمان با بازدید وزیر نیرواز پروژه سد کبوتر لانه کنگاور در استان کرمانشاه ،کارگران دست به تجمع برای اعتراض عدم پرداخت ماه ها حقوقشان زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند:پروژه سد کبوتر لانه که به آناهیتا هم شهرت دارد پس از گذشت ۱۲سال از آغاز اجرا، تنها ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طبق گفته مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه برای تکمیل این سد حدود ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

این کارگران با بیان اینکه تامین امنیت شغلی و معیشتی کارگران در مراحل ساخت و اجرای پروژه‌های عمرانی ازجمله سد کبوتر لانه یا آناهیتا حائز اهمیت است، افزودند: تاخیرهایی که در پرداخت مطالبات مزدی کارگران ایجاد شده است با کار سخت و دشواری که کارگران هر روز انجام می‌دهد همخوانی ندارد چراکه کارگران این پروژه که از شهرهای مختلف استان برای کار به پروژه سد کبوتر لانه یا آناهیتا آمده‌اند، برای تامین معیشت خانواده‌های خود نیازمند دریافت به موقع حقوق‌های خود هستند.

*جان باختن یک کارگر در رجایی شهر کرج براثر سقوط از ارتفاع

یک کارگر جوشکار حین کار دریک ساختمان نیمه کاره واقع  درمنطقه رجائی شهرکرج بدنبال سقوط از طبقه سوم دچارجراحت شدید شد ودربیمارستان جان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate