اخباروگزارش های کارگری ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱

– دومین یکشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته صنعت فولاد نسبت به عدم افزایش حقوق و پرداخت نشدن مطالبات معوقه با برپایی تجمع در اصفهان،اهواز و تهران  مقابل صندوق بازنشستگی فولاد

– تجمع  اعتراضی کارگران  بازنشسته  معدن سنگ آهن بافق(شرکت سنگ آهن مرکزی )نسبت به اقدام صندوق فولاد و وزارت کار مبنی بر عدم افزایش ۳۸ درصدی حقوق به اضافه ۵۱۵هزارتومان

– اعتصاب کارگران پروژه‌ای شاغل در پتروشیمی دنا

– اعتصاب کارگران پروژه‌ای شاغل در پتروشیمی اسلام‌آباد

– ادامه اعتراضات کارگران شهرداری زنجان نسبت به عدم تبدیل وضعیت و اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل

– ادامه کنش های کارگران شهرداری رودبار برای جلوگیری از ملاخورشدن ۶ ماه حقوق ودیگر مطاباتشان با برپایی تجمع مقابل دفتر دادستانی شهرستان

– ادامه اعتراضات کارگران سکوهای گازی پارس جنوبی نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و وعده های توخالی مسئولان

– تجمع اعتراضی جمعی از کارگران پیمانی موسوم به ایثارگر صنایع و معدن مس سرچشمه نسبت به عدم تبدیل وضعیت

– تجمع امروز معلمان و خانواده‌های دانش‌آموزان مقابل آموزش و پرورش استثنایی در اعتراض به ایجاد محدودیت‌ جدید حمل و نقلی برای دانش آموزان استثنایی

– مطالبه‌ی آزادی معلمان زندانی بر قله‌ی دماوند

– پنجمین روز از تجمع خانواده محکومان به اعدام در برابر ساختمان قوه قضاییه در تهران – یورش نیروهای امنیتی به تجمع کنندگان ودستگیری حدود ۳۰ نفرکه ۸ نفرشان کماکان در بازداشت هستند

– بیانیه عمومی در حمایت از تجمع اعتراضی خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام

دست از کشتار زندانیان بردارید

– سالگرد زنده‌ کشی شاهرخ زمانی

– سرویس رفت و آمد کارگران کارخانه کاشی میبد هم واژگون و ۶ کارگر مصدوم شدند – وخامت حال یکی از کارگران مصدوم

– جان باختن یک کارگر در تاناکورای عمده مهاباد براثرسقوط از طبقه دوم ساختمان

*دومین یکشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته صنعت فولاد نسبت به عدم افزایش حقوق و پرداخت نشدن مطالبات معوقه با برپایی تجمع در اصفهان،اهواز و تهران صندوق بازنشستگی فولاد

روز یکشنبه ۲۰ شهریور، کارگران بازنشسته صنعت فولاد با برپایی تجمع در اصفهان،اهواز و تهران صندوق بازنشستگی فولاد دومین یکشنبه اعتراضیشان را فولاد نسبت به عدم افزایش حقوق و پرداخت نشدن مطالبات معوقه برگزارکردند.

تجمع کنندگان خواهان افزایش ۳۸ درصدی حقوق بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان وپرداخت معوقات ۱۸ ماهه همسان سازی از سال ۹۹ هستند.

أصفهان – مقابل صندوق بازنشستگی فولاد اصفهان

تهران – مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد کشور

*تجمع  اعتراضی کارگران  بازنشسته  معدن سنگ آهن بافق(شرکت سنگ آهن مرکزی )نسبت به اقدام صندوق فولاد و وزارت کار مبنی بر عدم افزایش ۳۸ درصدی حقوق به اضافه ۵۱۵هزارتومان

روز یکشنبه ۲۰ شهریور، کارگران  بازنشسته  معدن سنگ آهن بافق(شرکت سنگ آهن مرکزی )برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به اقدام صندوق فولاد و وزارت کار مبنی بر عدم افزایش ۳۸ درصدی حقوق به اضافه ۵۱۵هزارتومان دست به تجمع زدند.

 ۵۱۵۰۰۰ تومان طبق مصوبه شورای عالی کار و مشابه افزایش مزد بازنشستگان تامین اجتماعی.

*اعتصاب کارگران پروژه‌ای شاغل در پتروشیمی دنا

امروز یک‌شنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱، کارگران پروژه‌ای شاغل در پتروشیمی دنا واقع در عسلویه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه‌ دست از کار کشیده و اعتصاب کردند. 

این کارگران دستمزد ماه‌های تیر و مرداد را دریافت نکرده‌اند.

*اعتصاب کارگران پروژه‌ای شاغل در پتروشیمی اسلام‌آباد

امروز یک‌شنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱، کارگران پروژه‌ای شاغل در پتروشیمی اسلام‌آباد در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه‌ دست از کار کشیده و اعتصاب کردند. 

این کارگران که در استخدام پیمانکاری قیطاسی هستند دستمزد ماه‌های تیر و مرداد را دریافت نکرده‌اند.

منبع ۲ خبر بالا:کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*ادامه اعتراضات کارگران شهرداری زنجان نسبت به عدم تبدیل وضعیت و اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل

روز یکشنبه ۲۰ شهریور برای باری دیگر، کارگران شهرداری زنجان اعتراضشان رانسبت به عدم تبدیل وضعیت و اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل ابراز کردند.

یکی از کارگران حق طلب شهرداری زنجان به خبرنگار رسانه ای گفت:از یکسال پیش طرح تبدیل وضعیت استخدامی حدود ۱۶۰ نفر از همکاران ایثارگر در مجموعه شهرداری زنجان اجرا شده بنابراین بقیه نیروهای قراردادی (غیرایثارگر) که تعدادشان به حدود ۷۰۰ نفر می‌رسد نیز بدنبال تبدیل وضعیت استخدامی خود هستند.

وی افزود:مسئولان باید بحث تبدیل وضعیت استخدامی را برای همه کارگران شاغل در شهرداری زنجان انجام دهند و نباید بین ایثارگر و غیرایثارگر تفکیک قائل شوند.

این کارگر همچنین گفت: چندین سال است او و سایر همکارانش با حداقل ده سال سابقه کار پیگیر تبدیل وضعیت و دریافت مطالبات قانونی از شهرداری هستند که انجام نشده است. این در حالیست که ما کارگران خدماتی و فضای سبز شاغل در شهرداری زنجان خواسته ما ضمن اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، تبدیل وضعیت شغلی از قراردادی به رسمی هستیم که سالهاست آن را پیگیری می‌کنیم.

او با بیان اینکه بخشی از نیروی کار شهرداری زنجان را کارگران شرکتی تشکیل می‌دهند که فاقد امنیت شغلی هستند، افزود: جدا از تبدیل وضعیت همکاران ایثارگر، قرار است کارگران شرکتی شاغل در شهرداری از شرکتی به قراردادی تبدیل وضعیت شوند.

*ادامه کنش های کارگران شهرداری رودبار برای جلوگیری از ملاخورشدن ۶ ماه حقوق ودیگر مطاباتشان با برپایی تجمع مقابل دفتر دادستانی شهرستان

روز یکشنبه ۲۰ شهریور، کارگران شهرداری رودباردرادامه کنش های دامنه دارشان برای جلوگیری از ملاخورشدن ۶ ماه حقوق ودیگر مطاباتشان دست به تجمع مقابل دفتر دادستانی این شهرستان دراستان گیلان زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند: روز به روز بر بدهی‌های کارگران شهرداری رودبار افزوده می‌شود ولی راه‌حل مناسبی از سوی مسئولان شهری مشاهده نمی‌کنیم.

آنها افزودند:غیر از دو ماه معوقه مزدی سال جاری، ۴ ماه از سال گذشته طلبکاریم. در عین حال مطالباتی از از سال ۹۲ تاکنون در ارتباط با سنوات، مانده مرخصی اضافه کار و حق بیمه طلبکاریم.

کارگران در ادامه تصریح کردند: طی یک ماه گذشته برای پیگیری مطابات خود به چند نهاد دولتی و غیردولتی مراجعه کردیم اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

آنها ادامه دادند:پیمانکار فعلی شهرداری رودبار علارغم اینکه تا بیستم مهر ماه با شهرداری قرارداد کار دارد با اجبار شهرداری هشتم شهریور قراردادش فسخ شده و ما کارگران نگرانیم با خروج پیمانکار نتوانیم به مطالبات معوقه شش ماهه خود برسیم.

این کارگران در خاتمه با بیان اینکه به دلیل بی‌توجهی مسئولان شهری به دفتر دادستانی شهرستان رودبار مراجعه کردیم، گفتند: تصور ما این بود که مسئولان شهری و اعضای شورای شهر پیگیر وضعیت شغلی‌مان خواهند شد. در حال حاضر وضعیت مالی کارگران مناسب نیست و آن‌ها از تامین معاش خود ناتوان شده‌اند. انتظارمان این است که مسئولان استانی و شهرستانی بویژه دادستانی رودبار به این مساله ورود کنند.

*ادامه اعتراضات کارگران سکوهای گازی پارس جنوبی نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و وعده های توخالی مسئولان

روز یکشنبه ۲۰ شهریور، کارگران سکوهای گازی پارس جنوبی از ادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و وعده های توخالی مسئولان خبردادند.

کارگران سکوهای گازی پارس جنوبی به خبرنگاررسانه ای گفتند: ما کارگران سکوهای گازی پارس جنوبی بعد از گذشت سال‌ها هنوز چشم به راه اجرای عادلانه طرح طبقه بندی مشاغل هستیم و وعده‌های داده شده توسط مسئولین در خصوص اجرای صحیح این طرح محقق نشده است.

آنها افزودند: کارفرمای مادر، «شرکت نفت و گاز پارس» است؛ آیا این شرکت نباید بر عملکرد پیمانکاران زیرمجموعه‌ی خود و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل نظارت کند؛ صدها کارگران پیمانکاری سکوهای گاز، از حق و حقوق قانونی خود محروم مانده‌اند.این عادلانه نیست که در شرایط سخت کار کنیم و از طبقه‌بندی محروم باشیم!

*تجمع اعتراضی جمعی از کارگران پیمانی موسوم به ایثارگر صنایع و معدن مس سرچشمه نسبت به عدم تبدیل وضعیت

جمعی از کارگران پیمانی موسوم به ایثارگر صنایع و معدن مس سرچشمه برای اعتراض به عدم تبدیل وضعیت تجمع کردند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:باوجود تصویب قانون ایثارگری در سال ۹۹ همچنان کسی در درون این شرکت معظم صدایشان را نشنیده و قوانین را در تبدیل وضعیت و سایر بندهای قانون از جمله حقوق و مزایا اجرا نکرده است.

آنها افزودند:طی سال های اخیر گاهی جلو در ورودی این مجتمع و گاهی مقابل استانداری کرمان دست به تجمع و اعتراض زده اند و خواستار تبدیل وضعیت خود شدنداما اتفاقی نیفتاده و این درحالی است که در همین سال ها افراد زیادی از بیرون از مجموعه جذب شرکت شده‌اند. 

برپایه گزارش رسانه ای شده،نکته قابل تامل اینکه هربار مدیران مس سرچشمه فعالیت این کارگران معترض را به شرکت های بخش خصوصی پیمانکاری تقلیل جایگاه داده‌اند و گفته‌اند که «براساس قانون و به علت نداشتن قرارداد مستقیم با خود شرکت مس» این کارگران مشمول تغییر وضعیت یا سایر مفاد نمی شوند؛ حال آنکه اگرچه این کارگران می گویند برای شرکت های وابسته به مس، کار مداوم و مستمر می کنند، مدیران حوزه تعاون، کار و امور اجتماعی نیز می گویند حتی اگر کارگران در شرکت های خصوصی کار مستمر و ادامه دار انجام دهند، مشمول قوانین یعنی قراردادهای بلندمدت و نیز سطح پرداختی متناسب و یکسان با کارگران شاغل در خود شرکت مس هستند.

بررسی ها نیز البته نشان می دهد که تعدادی از کارگران معترض در شرکت هایی مشغول به کار هستند که مدیران آنها از پرسنل شرکت مس هستند و شرکت ها نیز وابسته به خود مس هستند؛ یا سهامداران عمده آنها را مس تشکیل می دهد یا خود شرکت مس این شرکت ها را راه اندازی کرده اند.

*تجمع امروز معلمان و خانواده‌های دانش‌آموزان مقابل آموزش و پرورش استثنایی در اعتراض به ایجاد محدودیت‌ جدید حمل و نقلی برای دانش آموزان استثنایی

تجمع‌کنندگان درخواست خود را به معاون سازمان تحویل دادند و تاکید کرده اند اگر ظرف چندروز آینده جوابی به درخواست آنان داده نشود، مجددا تجمع خواهند کرد.

منبع:کانال کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت

*مطالبه‌ی آزادی معلمان زندانی بر قله‌ی دماوند

صعود علی حاجی و جمعی از معلمان  و فعالین صنفی شهرستان جلفا به بام ایران، دماوند و تقدیم آن به کانون‌های صنفی معلمان و شورای هماهنگی و به ویژه معلمان زندانی آقایان رسول بداقی، جعفرابراهیمی،محمد حبیبی واسماعیل عبدی 

علی حاجی در قله دماوند بانگ می زند که جای معلم زندان نیست ،معلمان زندانی را آزاد کنید.

برگرفته از کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

*پنجمین روز از تجمع خانواده محکومان به اعدام در برابر ساختمان قوه قضاییه در تهران – یورش نیروهای امنیتی به تجمع کنندگان ودستگیری حدود ۳۰ نفرکه ۸ نفرشان کماکان در بازداشت هستند

امروز ۲۰ شهریور خانواده زندانیان محکوم به اعدام برای پنجمین روز تجمع خود را شروع کردند. 

گزارش‌های منتشر شده حاکی از یورش ماموران امنیتی به خانواده ها و دستگیری حدود ۳۰ نفر از آنهامی باشدکه ۸ نفرشان کماکان در بازداشت هستند.

*بیانیه عمومی در حمایت از تجمع اعتراضی خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام

دست از کشتار زندانیان بردارید

 روز ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ جمعیتی از خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام، مقابل دادگستری و دادگاه عمومی و انقلاب کرج تجمع کردند و روزهای بعد نیز تا امروز به تجمعات خود مقابل قوه قضائیه در تهران با خواست اعدام نکنید، ادامه داده و خواهان توقف اعدام زندانیان هستند.

این تجمعات در حالی شروع شدند که در روز ۱۵ شهریور، اولین روز از برپایی تجمعات، ۱۰ نفر در زندان‌های کرج و میناب به دار آویخته شدند و طبق اخبار انتشار یافته طی روزهای گذشته حداقل ۱۸ نفر دیگر در زندان‌های گوهردشت، قزلحصار و میناب جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی منتقل شده‌اند.

علاوه بر این، هم‌اکنون تعداد بسیار زیادی که آمار دقیق آن در دست نیست، محکوم به اعدام و در انتظار اجرای حکم هستند که دو نفر از فعالین کوییر (LGBTQI+) به نام‌های زهرا صدیقی همدانی و الهام چوبدار نیز در زمره آنها هستند.

در مدت چهل و سه سال گذشته، اعدام و قتل زندانیان به اتهامات و بهانه‌های مختلف، سیاسی و عادی مرتبط با مواد مخدر، قتل، سرقت مسلحانه و غیره به یک نُرم و روش حکومت‌داری تبدیل شده است.

آمار اعدام (قتل عمد) زندانیان طی این دوره چهل و سه ساله، حتی یکبار هم به صورت رسمی و دقیق منتشر نشده. اما با پیگیری مراجع حقوق بشری و … آمار ده‌ها هزار نفری اعدام قطعی است. اعدام در ایران هیچ بخشی از جامعه را در امان نگذاشته و از کودک تا کهن‌سال و زن و مرد به هر بهانه و اتهامی از سیاسی گرفته تا همجنسگرا و عادی و … را شامل می‌شود.

نگاهی به گزارش‌های منتشر شده در رابطه با اعدام‌های اخیر، واقعیت وحشتناک قتل عام روزانه را به وضوح ثابت خواهد کرد. در مدت ۵ ماه، از اواخر دی ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۱ تعداد ۱۶۸ نفر ثبت شده؛ یعنی در هر یک روز و ۳ ساعت یک نفر اعدام شده است.

روند افزایشی تعداد اعدامیان و صدور احکام اعدام در مدت یک سال گذشته، حکایت از عزم و سیاست جدی دستگاه قضایی برای پوشش گذاشتن بر فساد و چپاول‌های سازمان‌یافته صدها هزار میلیارد تومانی در ارگان‌ها و نهادهای حکومتی است که با گرفتن ژست مبارزه با دزدی، قاچاق مواد مخدر و ناامنی اجتماعی می‌خواهد تمرکز و فشار افکار عمومی را بر دزدی‌های خودی‌ها کم رنگ کند و کاهش دهد.

علاوه بر زندانیان سیاسی، عقیدتی و جرم‌‌انگاری‌های مرتبط به گرایش‌های جنسی و جنسیت افراد که عملا هیچ جرمی را مرتکب نشده‌اند و تنها دلیل اعدام آنان این بوده که به مذاق حاکمان خوش نیامده‌اند.

 اما درباره محکومین جرائم عادی نیز باید گفت که این افراد نیز خود قربانیان شرایط و اوضاع اقتصادی و اجتماعی‌ای هستند که دزدان و چپاولگران در سیستم حاکم بر جامعه، برای بیش از  ۸۰ میلیون انسان ایجاد کرده‌اند.

به جای اعدام و به قتل رساندن قربانیان شرایط موجود و پاک کردن صورت مسئله، باید بانیان دزد و غارتگر را معرفی و زندانی کرد تا ریشه هر گونه بزهکاری و ناهنجاری اجتماعی خشکانده شود.

امضاء کنندگان این بیانیه ضمن حمایت قاطعانه از تجمع خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام، خواهان توقف فوری اعدام زندانیان و لغو احکام اعدام به هر اتهام و بهانه‌ای هستند.

امضاء

۱-اتحاد بازنشستگان ایران

۲-انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

۳-تشکل دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان 

۴-سندیکای نقاشان البرز

۵-شورای بازنشستگان ایران

۶-گروه اتحاد بازنشستگان ایران

۷-گروه بازنشستگان مستقل ایران

۸-گروهی از معلمان و بازنشستگان کانون های صنفی ایران

۹-ندای زنان ایران

۱۰-گروهی از فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاه رازی کرمانشاه

۱۱-گروهی از مهندسان و کاسبان فروش نرم‌افزار پاساژ میرداماد کرمانشاه

۱۲-گروهی از ورزشکاران رزمی کار کرمانشاه

۱۳-گروهی رانندگان تاکسی شهرک ظفر کرمانشاه

۱۴-گروهی از کارگران برق کار ساختمانی سقز 

۱۵-گروهی از کارگران نقاش ساختمانی سقز 

۱۶-گروهی از کارگران لوله کشی ساختمانی سقز 

۱۷-گروهی از زنان خانه‌دار سقز 

۱۸-گروهی از جوانان‌ بیکار محله  بهارستان سقز 

۱۹-گروهی از جوانان بیکار محله تپه شافعی سقز

۲۰-گروهی از جوانان بیکار محله کریم آباد 

۲۱-گروهی از جوانان بیکار محله تپه مالان سقز 

۲۲-گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی سقز به همراه خانواده هایشان

۲۳-گروهی از بازنشستگان خدمات درمانی سقز

 ۲۴-گروهی از مردم محله بهارستان سقز ۲۵-گروهی از مردم محله شریف آباد سقز ۲۶-گروهی از مردم محله نشمیلان سقز ۲۷-گروهی از مردن محله سعدی سقز ۲۸-گروهی از مردم شهرک دانشگاه سقز

۲۹-گروهی از کارگران شاغل شهرک صنعتی سقز

۳۰-گروه از باز نشستگان شهر آمل

۳۱-گروهی از فعالین لغو کار کودکان تهران

۳۲-گروه هایی از دانشجویان علوم پزشکی اصفهان

۳۳-گروهی از زنان خانه دار سنندج

۳۴-گروهی از کارگران ساختمانی خیابان ۲۵ شهریور سنندج

۳۵-گروهی از دستفروشان خیابان شهدا سنندج

۳۶-گروهی از فعالین کارگری سنندج 

۳۷-گروهی از کارگران مرغداری های مریوان

۱۴۰۱/۰۶/۱۹

*سالگرد زنده‌ کشی شاهرخ زمانی 

هفت سال گذشت و هنوز ناباورانه به یاد می آوریم که خبر کوتاه بود شاهرخ زمانی در زندان گوهردشت بعلت سکته مغزی درگذشت. علت مرگ بسیار روشن بود محروم کردن زندانی از دارو، مراقبت های پزشکی و مرخصی تا ناخواسته کشته شود. 

زنده کشی در زندان‌ها به یک مورد عادی تبدیل شده است و قدرتمداران از پذیرش مسئولیت شانه خالی می کنند و فکر می کنند که گذشت زمان می تواند این جنایات را از ذهن مردم پاک کند. حال امروز نه تنها اینگونه جنایات ها از ذهن ها پاک نمی شود بلکه مشعلی است در ذهن پویندگان راه برابری که باید مبارزه را ادامه داد، باید افشا کرد که اگر مبارزان برابری را کمتر اعدام می کنند ولی با زجرکش کردن زندانی روزی هزار بار زندانی را می کشند. ما می دانیم و باور داریم و هر روز بیاد می آوریم که در راه عدالت در ایران چه انسان های شریفی با فدا کردن جان‌های شیفته خود در راه طبقه کارگر به ما یادآوری می کنند که با تمام وجود و عشق به زندگی از زندگی خود می گذرند و خواسته هایشان و انعکاس صدایشان طنین اش به بلندی‌ای کوهها شنیده می شود ولی قدرتمداران بدانند که برای جوابگویی در پیشگاه مردم دیر نخواهد بود و فرار از جوابگویی  جوابگویی ناممکن است، ما زندگان راهشان را ادامه خواهیم داد و برای زنده نگه داشتن دیگر زندانیان مبارزه کنیم. 

بيانيه كانون مدافعان حقوق كارگر در سال ١٣٩٤ 

در سوگ شاهرخ زمانی “این‌جا مرگ هم ناله می‌کند”!

و این مرگ نه اولين است و نه در چنین شرایطی، در باورمان مي گنجد كه آخرين آن باشد. هر روز در زنداني، يكي از فرزندان مبارز ايران با اعدام يا مرگ مشكوك راهي گورستان مي شود. اگر هم هیچ کدام این دو نباشد، عدم رسیدگی درمانی و پزشکی، شرایط بسیار بد غذایی و بهداشتی، نبود تهویه هوای مناسب در سلول ها و انواع و اقسام فشارهای روحی و جسمی، سلامت زندانیان را ذره ذره می بلعد و آنان را به سوی نابودی می کشاند. فجايع جبران ناپذيري كه هر يك داغ ننگي بر پيشاني مسببان ان است.هيج ابائي و قبحي هم از طرف مسولين به كار گرفته نمي شود، کسانی که مسوول جان این زندانیان هستند. وضعیت زندانیان عادی از این هم دهشتناک‌تر است زندانیانی که خود قربانی نظم ستمگرانه حاکم بر جامعه ی سودمحور هستند و جز معدود افرادی آگاهی مانند شاهرخ زمانی، کس دیگری تنهایی، بی‌کسی و بی پناهی آنان و ظلمی را به تصویر نمی کشد که در حق آنان در زندان روا می شود. آگاه‌گری‌هایی که شاید شاهرخ بهای آن را با جانش داده باشد. اكنون که در سوك يكي دیگر از فعالان كارگري و مبارزی هستیم که قربانی بی عدالتی شده است، از خود می‌پرسیم که چه باید کرد تا از این سرنوشت به ظاهر ناگزیر، گریزی داشته باشیم به سوی عدالت و آزادی و رفع ستم از تمامی زحمتکشان که آرزو و هدف شاهرخ زمانی بود. ضمن تسلیت به خانواده زمانی و تمامی کارگران و زحمتکشان، اعلام می کنیم تا روشن شدن علت واقعی مرگ وی و آزادی بی قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی از پای نخواهیم نشست و به جد خواهان تغییر شرایط زندان‌ها برای همه‌ی زندانیان هستیم. 

کانون مدافعان حقوق کارگر

۲۲ شهریور ۱۳۹۴

*سرویس رفت و آمد کارگران کارخانه کاشی میبد هم واژگون و ۶ کارگر مصدوم شدند – وخامت حال یکی از کارگران مصدوم

صبح روز یکشنبه ۲۰ شهریور، مینی‌بوس حامل کارگران کارخانه کاشی میبد در یکی از محورهای این شهرستان دراستان یزد واژگون و ۶ کارگر مصدوم شدند. حال یکی از کارگران که از ناحیه گردن دچار پارگی شده وخیم گزارش شده است.

*جان باختن یک کارگر در تاناکورای عمده مهاباد براثرسقوط از طبقه دوم ساختمان

یک کارگر ۳۹ ساله بنام سیامند محمدپورحین کاردر تاناکورای عمده مهاباد براثرسقوط از طبقه دوم ساختمان در دم جان خود را از دست داده است.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate