اخباروگزارش های کارگری ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۱

– خشم زنان و مردان مبارز شهر مریوان به ستم، تبعیض، مردسالاری، در اعتراض به جنایتی که منجر به مرگ شلیر رسولی شد

– خانواده کارگر دیگر داغدار شدند

– ۲۵ نفر در تجمعات ۳ روزه همدان نسبت به بی آبی بازداشت شدند

– تجمع اعتراضی جمعی از کشاورزان پل ‌دخترنسبت  به بی‌آبی و بی خیالی مسئولان مقابل فرمانداری 

– سومین روز اعتراض خانواده های زندانیان محکوم به اعدام با شعار «اعدام نکنید»

– رضا شهابی امروز هفدهم شهریور ماه از بند۲۰۹ به بند عمومی چهار زندان اوین منتقل گردید.

– کانون نویسندگان ایران:حکم دادگاه فرامرز سه‌دهی صادر شد

*خشم زنان و مردان مبارز شهر مریوان به ستم، تبعیض، مردسالاری، در اعتراض به جنایتی که منجر به مرگ شلیر رسولی شد

 شلیررسولی، ۳۶ ساله که برای فرار از دست فردی که قصد تعرض به وی را داشت، خود را از پنجره طبقه دوم یک ساختمان به پایین پرت کرده و به کُما رفته بود، متاسفانه امروز پنج‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ (۸ سپتامبر ۲۰۲۲) در بیمارستانی در سنندج جان باخت. 

همزمان با مراسم تشیع جنازه شلیر، زنان و‌ مردان آزادی خواه، مانند همیشه ساکت نماندند و اعتراض خود را نسبت به سیستم مردسالار حاکم و قوانین زن ستیزانه به کف خیابان کشاندند و با سردادن شعارهایی خواستار محاکمه و مجازات فرد مزدور متعرض شدند.

از شعارهای پرتکرار امروز: 

مرد سالاری و سرمایه, عامل این جنایت!

از کردستان تا تهران ستم بر زنان جاری است

برگرفته از کانال شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

*خانواده کارگر دیگر داغدار شدند.

شهید شلیر رسولی شیرزن ژاورودی و ساکن مریوان که چند روز گذشته پس از قصد تعرض همسایه‌شان خود را از ساختمان دو طبقه به پایین پرت کرده بود، با نهایت تاسف درگذشت.

انجمن کارگران و استادکاران ساختمانی درگذشت مرحومه را به خانواده محترمشان و خانواده آقای شهیدی (شوهر متوفی)  از استادکاران عضو انجمن ، تسلیت عرض می نماییم . 

شیرزن شلیر رسولی ، الحق بزرگ شده سفره کارگری بودی و نان شرافت و غیرت و ارزش عرق کارگری را به درستی درک کرده بوده ای …

*۲۵ نفر در تجمعات ۳ روزه همدان نسبت به بی آبی بازداشت شدند

براساس گزارش های رسانه ای شده بتاریخ ۱۷ شهریور بنقل از فرماندار همدان۲۵ نفر در تجمعات ۳ روزه همدان نسبت به بی آبی بازداشت شدند.

یاد آوری:

/تجمع اعتراضی صدها نفر از اهالی همدان نسبت به بی آبی برای دومین شب متوالی

چهارشنبه شب(۲ شهریور)برای دومین شب متوالی، صدها نفر از اهالی همدان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بی آبی دست به تجمع درمیدان آرامگاه ابن سینا و محدوده ساختمان فرمانداری تجمع زدند.

بنا به گزارش های رسانه ای شده،تجمع کنندگان که بطری های آب خالی دردست داشتند شعار میدادند:

«مسوول بی‌کفایت استعفا استعفا»، «همشهری همشهری غیرتت رو نشون بده» ، «استاندار استعفا استعفا» و……

/تجمع اعتراضی شبانه جمعی از اهالی همدان نسبت به بی آبی

براساس گزارش ها وتصاویر منتشره در شبکه های اجتماعی،سه شنبه شب(یکم شهریور)، جمعی از اهالی همدان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به ۲ هفته بی آبی دست به تجمع زدند.

دریکی از این گزارش ها ازجمله آمده است:«همدان آب ندارد و عده ای از مردم همدان، امشب، بعد از دو هفته درگیری با ساعت‌ها و روزها بی‌آبی، اعتراض کردند.»

*تجمع اعتراضی جمعی از کشاورزان پل ‌دخترنسبت  به بی‌آبی و بی خیالی مسئولان مقابل فرمانداری 

روز چهارشنبه ۱۶ شهریور،جمعی ازکشاورزان روستاهای بابازید، خرسدر و وره‌زرد پل ‌دختربرای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت  به بی‌آبی و بی خیالی مسئولان مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان لرستان تجمع کردند و خواهان نظارت بر توزیع عادلانه آب و جلوگیری از خشک شدن باغات خود شدند.

 یکی از کشاورزان اهل روستای بابازید پلدختربه خبرنگاریک رسانه محلی گفت:حدود ۲ ماه است، آب رودخانه کشکان خشک شده و باغات و کشاورزی اهالی این روستاها بر اثر بی‌آبی در معرض آسیب و خسارت جدی قرار گرفته و بخشی از آن خشکیده است ،اما مسئولان تاکنون هیچ فکری به حال رفع این مشکل انجام ندادند و اقدامی صورت نگرفته است.

وی افزود: علی‌رغم  هزینه ۶۰ میلیون تومانی برای خرید لوله و تجهیزات وتلاش برای ذخیره آب درکف رودخانه، اما خشک‌سالی و بی‌آبی موجب شده ما نتوانیم سبزی‌کاری را که تنها منبع درآمد مان بود ادامه دهیم و اکنون معیشت خانواده‌هایمان سخت به مخاطره افتاده است.

 وی ادامه داد:آب‌هایی که با متحمل شدن هزینه هنگفت و زحمت شبانه روزی با پرداخت هزینه بیل مکانیکی ،در کف رودخانه جمع کرده بودیم نیز خشک شده و درختان انجیر که حاصل تلاش چندین ساله باغ‌داران است در آستانه نابودی قرارگرفته که این به منزله مرگ معیشت خانواده‌ها محسوب می‌شود.

او گفت:روستاهای پایین‌دست مانند گل‌گل، بابازید و وره‌زرد وپایین‌تر از آن به سمت شهر پل‌دختر ،بیشتر در معرض خطر بحران بی‌آبی هستند.

*سومین روز اعتراض خانواده های زندانیان محکوم به اعدام با شعار «اعدام نکنید»

امروز پنجشنبه ۱۷شهریور خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام برای سومین بار دست به تجمع اعتراضی زدند.

 خانواده‌های زندانیان اعم از مادران پیر و همسر و فرزندان زندانیان محکوم به اعدام با شعار اعدام نکنید در مقابل قوه قضاییه در تهران تجمع کرده و به اعدام‌های گسترده در زندان‌های ایران اعتراض کردند.

*رضا شهابی امروز هفدهم شهریور ماه از بند۲۰۹ به بند عمومی چهار زندان اوین منتقل گردید.

 رضا شهابی، عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد انوبوسرانی تهران و‌حومه امروز هفدهم شهریور ماه با پایان یافتن بازجویی ها و تکمیل پرونده از بند ۲۰۹ به بند عمومی ۴ زندان اوین منتقل گردید.

رضا شهابی از ۲۲ اردیبهشت ماه، بدنبال پرونده  سازی های  اخیر وزارت اطلاعات برای فعالین سندیکایی و معلمان ، بدلیل فعالیتهای  سندیکایی، و دفاع از حقوق کارگران  بازداشت و هفته ها تحت بازجویی های متعدد و  شدید  قرار داشت که  در اعتراض به این وضعیت به مدت ۴۲ روز در بند ۲۰۹ زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است.

با توجه به اینکه رضا شهابی از نظر جسمانی در وضعیت بسیار وخیم و‌ نگران‌کننده ای قرار دارد. لذا ضروری است که ایشان هر چه زوتر آزاد شده و‌در خارج از زندان تحت معالجه و‌ درمان مناسب قرار بگیرد.

در همین زمینه حسن سعیدی از  دیگر اعضای  شناخته شده این سندیکا در ۲۸ اردیبهشت ماه بازداشت و بعد از گذشت بیش از سه ماه در بند۲۰۹ زندان اوین با تکمیل پرونده و پایان بازجویی ها به بند عمومی ۴ این زندان منتقل گردید. 

حسن سعیدی نیز در اعتراض به بازجویی های طولانی مدت و پی در پی به مدت ۳۹ روز دست به اعتصاب غذا زده است

برگرفته از کانال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*کانون نویسندگان ایران:حکم دادگاه فرامرز سه‌دهی صادر شد

حکم شعبه‌ی۴ دادگاه انقلاب اهواز علیه فرامرز سه‌دهی، شاعر و عضو کانون نویسندگان ایران صادر شد. بر اساس این حکم فرامرز سه‌دهی

به اتهام «عضویت در گروه‌های معاند نظام ‌به قصد فعالیت تبلیغی علیه نظام» با مصداق «عضویت در  گروه معاند و غیر قانونی کانون نویسندگان ایران» به ۲ سال‌و ۷ ماه‌و ۱۶ روز حبس تعزیری و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق طبع و نشر کتاب» به ۷ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری محکوم شده است. با توجه به «فقدان سابقه‌ی کیفری، کهولت سن، تأهل و بیماری»، مجازات حبس سه‌دهی به ۳۲میلیون تومان جزای نقدی تبدیل شده است. این در حالی‌است که سه‌دهی و وکیل او در جریان جلسات متعدد دادگاه همواره این اتهام‌های واهی را رد کرده‌اند.

بی‌شک پرونده‌سازی برای فرامز سه‌دهی، احکام صادر شده علیه او و جرم‌انگاری عضویتش در کانون نویسندگان ایران، چیزی جز ادامه‌ی سرکوب گسترده‌ی آزادی بیان، نشر و اندیشه به دست حاکمیت نیست. این فشارها و آزارها در شرایطی ادامه دارد که اکنون چهار عضو دیگر کانون نویسندگان ایران، رضا خندان(مهابادی)، آرش گنجی، علیرضا ثقفی و کیوان مهتدی نیز کماکان در زندان‌ محبوس‌اند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate