میز گرد در برنامه چشم انداز با شرکت مهرداد درویش پور، شادی صدر و مجید محمدی ذر باره حکم اعدام دو فعا ل همجنس گرا

میز گرد در برنامه چشم انداز با شرکت مهرداد درویش پور، شادی صدر و مجید محمدی ذر باره حکم اعدام دو فعا ل همجنس گرا

در این برنامه از جمله گفتم :

یک. ایدئولوژی های توتالیتر همچون نازیسم، استالینیسم و توتالیتاریسم اسلامی نه تنها از زن ستیزی همچون نماد نظام جنسیتی نابرابر قدرت و پدرسالاری بلکه هموفوبیسم (همجنس گرا ستیزی) و سرکوب همجنس گرایان و “اقلیت های جنسی” برای تحکیم اقتدار سیاسی سود جسته اند.

دوم: شدت یافتن سرکوب همجنس گرایان بخشی از یورش نوبنیادگرایی اسلامی است که پس از روی کار آمدن رئیسی به قصد تثبیت خود و محو هرگونه مخالفت و چالش علیه ارزش های نظام روز افزون شده است.

سوم: تاکید کردم دفاع از حقوق هم جنس گرایان و گرو ههای کوئیر تنها به قصد گسترش رواداری نیست، بلکه بخشی از فرایند دمکراسی و احترام به حقوق بشر و تبعیض زادیی و برسمیت شناختن حقوق برابر انسانها به رغم تعلقات جنسی و جنسیتی و قومی و. آنها است.

چهارم: شالوده نقد سیاست حکومت اسلامی در نقد هنجار هترونورماتیو یا دگر جنس خواهی اجباری نهفته است. این بدین معنا است که مسئله تنها توسعه رواداری نسبت به اقلیت های جنسی نیست، بلکه نقد بینش و نگرش دگرجنس خواهی اجباری همچون هنجاری عقب مانده و تبعیض ستیز است.

پنجم: استفاده رئیسی از واژه “همجنس بازی” نشانگر تقلیل عشق آزادانه جنسی دو فرد همجنس به آزار جنسی همجنس یا کودک آزاری جنسی برای گسترش همجنس گرا ستیزی و همجنس گرا هراسی است.

ششم: فاسد خواندن همجنس گرایی تنها انکار حق برابر یکی از گروه های اجتماعی دارای حق برابر با دیگران نیست، بلکه نشانگر استداندارهای بهت انگیز حکومت اسلامی در سنجش ناهنجاری است. در حالیکه در کشورهای پیشرفته همه حقوق گروه های ال جی بی تی بیش از پیش نهادینه شده و کارناوال های آنان با استقبال چشمگیر مردم (حتی بیشتر از روز جهانی کارگر و روز جهانی زن) برگزار می شود.، در ایران نفس عشق دو فرد همجسن به یکدیگر با خطر مجازات اعدام روبرو می شود. در حالیکه در کشورهای غربی ازدواج با کودکان یا خشونت خانگی جرم است، در ایران این پدیده ها از مشروعیت برخوردار بود ه و به جای آن نفس عش دو انسان همجنس به یکدیگر جرم بوده و از خطرات مجازات سنگین برخوردار است. از همین رو اکید کردم باور به مدرنیته و حقوق بشر و دمکراسی از جمله در گروه نقد هموفوبیسم و دفاع عریان از حقوق همجنس گرایان است! .

https://www.youtube.com/watch?v=FqXhQE8Gg5s&fbclid=IwAR2YF1I0H-Xnov6hzAuS-KTpAxmwaELT9kdZF2ieBfDS1dWlKUXjQPjjRF4

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate