اخباروگزارش های کارگری ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۱

– از سرگیری یکشنبه های اعتراضی کارگران بازنشسته صنعت فولاد نسبت به عدم افزایش حقوق و پرداخت نشدن مطالبات معوقه با برپایی تجمع در أصفهان،اهواز و تهران

«تا حق خود نگیریم      از پای نمی نشینیم»

– تجمع اعتراضی کارگران شرکت کیان‌تایر در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه

– تجمع اعتراضی کارگران شهرداری قلعه رئیسی نسبت به عدم پرداخت ۵ ماه حقوق و چندین ماه حق بیمه در دفتر امام جمعه

– تجمع اعتراضی کارگران شهرداری زرنه نسبت به عدم پرداخت ۷ ماه حقوق،۷۰ ماه حق بیمه وسال ها مطالبات معوقه دیگرمقابل استانداری ایلام

– وضعیت نابسامان‌اتوبوس های خطوط بی آرتی به دلیل فرسودگی اتوبوس ها و عدم تامین قطعات یدکی ، رانندگان این خطوط را با مشکلات جدی روبرو کرده است. 

– رسول بداقی به بند ۴ زندان اوین انتقال یافت 

دادستان و ضابطین با آزادی محمدحبیبی به قید وثیقه مخالفت کرده اند

– پیگیری های مستمر خانواده حسن سعیدی و عدم پاسخ مناسب از سوی بازپرسی شعبه دوم دادسرای زندان اوین

– تجمع اعتراضی جمعی از اهالی لالی نسبت به تغییر احتمالی مسیر جاده لالی – الیگودرزمقابل فرمانداری شهرستان لالی

– بازهم تصادف سرویس رفت و آمد کارگران و اینبار جان باختن ۳ کارگر راه آهن ناحیه جنوب شرق (زاهدان)

*از سرگیری یکشنبه های اعتراضی کارگران بازنشسته صنعت فولاد نسبت به عدم افزایش حقوق و پرداخت نشدن مطالبات معوقه با برپایی تجمع در أصفهان،اهواز و تهران

«تا حق خود نگیریم      از پای نمی نشینیم»

روز یکشنبه ۱۳ شهریور، کارگران بازنشسته صنعت فولاد با برپایی تجمع در أصفهان،اهواز و تهران یکشنبه های اعتراضیشان را نسبت به عدم افزایش حقوق و پرداخت نشدن مطالبات معوقه از سرگرفتند.

بنا به گزارش منتشره دریک کانال تلگرامی کارگران بازنشسته فولاد، بازنشستگان صندوق فولاد پس از دوره کوتاهی مجددا تصمیم گرفتند بطور مستمر یکشنبه های هر هفته جهت پیگیری و رساندن صدای خود بمنظور دستیابی به مطالباتشان آغازگر دور جدید تجمعات باشند.

عمده مطالبات کارگران بازنشسته فولاد بقرارزیراست:

۱- افزایش حقوق سالیانه، ۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان

۲- پرداخت معوقات ۱۸ ماهه همسان سازی از سال ۹۹

درهمین رابطه:تا رسیدن به خواسته های قانونی یکشنبه های فولادی همچنان ادامه دارد.

یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ در فصل جدید اعتراض ها، بازنشسته های فولاد در مقابل دفتر نمایندگی فولاد در نصف جهان تجمع کردند

بازنشسته های فولادی که با شنیدن حرف های ناامید کننده مدیر عامل صندوق فولاد در لایو اینستاگرام مصمم تر از گذشته بودند ،خواستار افزایش ۳۸ درصدی و ۵۵۰ هزار تومانی مانند تأمین اجتماعی و همچنین پرداخت معوقات، وضعیت بیمه و درمان و سایر موضوعات معیشتی شدند، در این تجمع جناب آقای احمدی رئیس کانون بازنشستگان شرکت ذوب‌آهن اصفهان مطالبی اعلام نموده و بازنشستگان فولادی طوماری را امضا و برای ارسال به ریاست جمهور تحویل دفتر صندوق فولاد در اصفهان دادند، در پایان بازنشستگان فولاد خواستار ادامه یکشنبه های فولادی در سراسر کشور شدند.

*تجمع اعتراضی کارگران شرکت کیان‌تایر در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه

روز دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ کارگران شرکت کیان‌تایر با تجمع در محوطه این کارخانه در چهاردانگ اسلامشهر و با به آتش کشیدن لاستیک خواستار تعیین تکلیف و پرداخت حقوق خود شدند.

منبع:کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*تجمع اعتراضی کارگران شهرداری قلعه رئیسی نسبت به عدم پرداخت ۵ ماه حقوق و چندین ماه حق بیمه در دفتر امام جمعه

روز دوشنبه ۱۴ شهریور، کارگران شهرداری قلعه رئیسی در استان کهکیلویه و بویراحمد درادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم پرداخت ۵ ماه حقوق و چندین ماه حق بیمه در دفتر امام جمعه تجمع کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،دلیل تجمع این کارگران پرداخت نشدن دست‌کم ۵ ماه از معوقات مزدی عنوان شده است. در عین حال چندین ماه حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

این کارگران که بخشی از نیروهایی هستند که از طریق قرار داد مستقیم و پیمانی در شهرداری قلعه رئیسی مشغول کارند،گفتند: مجموع کارگران پیمانکاری شاغل در مجموعه شهرداری قلعه رئیسی مدت‌هاست که با عدم دریافت به موقع دستمزد روبرو هستند.

*تجمع اعتراضی کارگران شهرداری زرنه نسبت به عدم پرداخت ۷ ماه حقوق،۷۰ ماه حق بیمه وسال ها مطالبات معوقه دیگرمقابل استانداری ایلام

روز یکشنبه ۱۳ شهریور، کارگران شهرداری زرنه درشهرستان ایوان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ۷ ماه حقوق،۷۰ ماه حق بیمه وسال ها مطالبات معوقه دیگردست به تجمع مقابل استانداری ایلام زدند.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۱۴ شهریور،تجمع کنندگان گفتند: بابت هفت ماه مطالبات مزدی سال جاری طلبکاریم .

کارگران در ادامه تصریح کردند: جدا از موضوع به تاخیر افتادن مطالبات مزدی، حدود ۷۰ ماه است که حق بیمه‌مان به سازمان تامین اجتماعی واریز نشده است و مسئولان شهری زرنه ماه‌هاست که می‌گویند برای پرداخت طلب مزدی و بیمه‌ای کارگران بودجه نداریم.

آن‌ها با بیان اینکه بخش دیگری از مطالباتمان به حق اضافه کاری، ماموریت و تعطیل کاری مربوط می‌شود که از سال ۹۴ پرداخت آن به تاخیر افتاده است، در ادامه تاکید کردند: شهرداری چرا باید امنیت شغلی و معیشتی کارگر پیمانکاری شاغل در شهرداری را به خطر بیاندازد.

*وضعیت نابسامان‌اتوبوس های خطوط بی آرتی به دلیل فرسودگی اتوبوس ها و عدم تامین قطعات یدکی ، رانندگان این خطوط را با مشکلات جدی روبرو کرده است. 

متاسفانه بی توجهی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و بی تدبیری  شهرداری تهران نه تنها  اقدام بموقع برای تامین وتهیه لوازم یدکی برای اتوبوس های خطوط بی آرتی صورت نگرفته است بلکه اکثر این اتوبوس ها چندین برابر عمر استاندارد خودشان در حال کار هستند.

  روزی نیست که شاهد حادثه و تخریب بعضی از این اتوبوس ها در حین جابجایی مسافرین نباشیم .

همین دو روز گذشته شاهد آتش گرفتن موتور یکی از این اتوبوس ها بودیم که اگر راننده بموقع اقدام به خاموش کردن حریق نشده بود و آتش نشانی حضور پیدا نمی کرد ، معلوم‌نبود این حادثه چه خسارات مالی جانی دربر میداشت.

اکثریت این اتوبوس ها یا صندلی شان خراب است و یا از حالت استاندارد خارج شده و نه تنها صندلی راننده انعطاف لازم را در دست اندازهای خیابان های تهران ندارد،  بلکه همانطور که در تصویر می بینید از سنگ و مقوا  برای بالا آمدن صندلی راننده استفاده شده که این صندلی میتواند در کوتاهترین مدت به کمر وگردن راننده صدمات جبران ناپذیری بزند .

سندیکای کارگران شرکت واحد قبلا هم اعلام کرده است .

کار اتوبوس رانی و حمل ونقل شهری کاریست تخصصی که متاسفانه مدیریت شرکت واحد ومدیران زیر دست ایشان چه در شهرداری و  شرکت واحد هیچگونه اطلاعات و تخصصی  در  خصوص حمل ونقل شهری ندارند و با گذشت دو دهه از عمر اتوبوس ها ما شاهد فرسودگی صدرصدی اتوبوس های درون شهری بخصوص شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بوده ایم که هم شهروندان و هم رانندگان زحمت کش شرکت واحد باید تاوان ناکارآمدی مدیران حمل نقل شهری را بدهند.

*رسول بداقی به بند ۴ زندان اوین انتقال یافت 

دادستان و ضابطین با آزادی محمدحبیبی به قید وثیقه مخالفت کرده اند

رسول‌بداقی پس از گذشت ۱۳۰ روز با تمدید چند باره  قرار بازداشت از  بازداشتگاه امنیتی ۲۰۹ وزارت اطلاعات به قرنطینه بند ۴  زندان اوین منتقل شد.

رسول‌بداقی، محمدحبیبی و جعفرابراهیمی از  اعضای شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان از دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱  توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند و علی رغم اتمام مراحل بازجویی بدون دلایل موجه قانونی کماکان در بازداشت به سر می برند  شورای هماهنگی و تشکل های صنفی فرهنگیان بر آزادی بی‌قید و شرط فعالین صنفی تاکید دارد و بار دیگر به مقامات  هشدار می دهند ادامه رویه کنونی در سرکوب فعالین نه تنها معلمان را از حق مطالبه گری منصرف نمی‌کند بلکه  آن‌ها را از قانون پذیری دولت ناامید می‌کند.

*پیگیری های مستمر خانواده حسن سعیدی و عدم پاسخ مناسب از سوی بازپرسی شعبه دوم دادسرای زندان اوین

امروز سیزدهم شهریور ماه خانم رحیمی همسر حسن سعیدی فعال سندیکایی دربند به دادسرای زندان اوین مراجعه کردند و با وجود اینکه تا ظهر منتظر ماندند، بدون هیچ پاسخگویی از سوی دادسرا به منزل بازگشتند .

علیرغم اینکه هفته گذشته  بازپرسی به ایشان گفته بودند تکلیف پرونده بعد از اخذ آخرین دفاع به سرانجام میرسد اما پیگیری  های  مستمر خانم رحیمی در هفته  گذشته هیچ نتیجه ای دربر نداشته است.

خانم رحیمی همسر حسن سعیدی کارگر زندانی تنها از بازپرسی در خواست روشن شدن وضعیت  پرونده همسرشان را دارند و به علت عدم‌ پاسخگویی درست ، ایشان مجبور هستند  با داشتن فرزند کوچک مرتبا از صبح تا ظهر همه روزه در دادسرا باشند.

متاسفانه از سوی دادسرای زندان اوین هیچ پاسخ مناسبی به خانواده های زندانیان این پرونده داده نمیشود و مدت چهار ماه است که خانواده های رضا شهابی و حسن سعیدی و کیوان مهتدی و رسول بداقی وحمد حبیبی وجعفر ابراهیمی، همچنان از طریق شعبه دوم دادسرای زندان اوین پیگیری میکنند اما متاسفانه همچنان در بلاتکلیفی و سردرگمی بسر میبرند.

برگرفته از کانال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*تجمع اعتراضی جمعی از اهالی لالی نسبت به تغییر احتمالی مسیر جاده لالی – الیگودرزمقابل فرمانداری شهرستان لالی

روز دوشنبه ۱۴ شهریور، جمعی از اهالی لالی  برای اعتراض به تغییر احتمالی مسیر جاده لالی – الیگودرزمقابل فرمانداری شهرستان لالی دراستان خوزستان زدند.

*بازهم تصادف سرویس رفت و آمد کارگران و اینبار جان باختن ۳ کارگر راه آهن ناحیه جنوب شرق (زاهدان)

صبح روز دوشنبه ۱۴ شهریور،سرویس رفت و آمد کارگران ایستگاه مزار آب با ماشین نیسان تصادف کرد و متصدی ترافیک مصطفی ابراهیمی و سوزنبان مجتبی میرو راننده سرویس جان باختند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate