اخباروگزارش های کارگری ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۱

– تجمع اعتراضی کارگران حراست مترو هشتگرد نسبت به بروز نشدن حقوق در سال جدید و عدم پرداخت بموقعش و پرداخت نکردن مطالبات معوقه و بی خیالی مسئولان مقابل استانداری البرز

– ازسرگیری کنش های کارگران کارخانه آب معدنی داماش نسبت به عدم پرداخت ۲ ماه حقوق

– تجمع اعتراضی غرفه داران و بازاریان کیش نسبت به کسادی بازار مقابل سازمان منطقه آزاد کیش برای چندمین بار 

– تجمع اعتراضی جمعی از مرغ فروشان بجنورد نسبت به کم بودن درصد سود مقابل جهاد کشاورزی خراسان شمالی

– تجمع اعتراضی دانشجویان میهمان دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران نسبت به درج بدهی‌های جدید در حساب شهریه

– جان باختن کارگر اداره راهداری ساوه حین کار براثر تصادف

*تجمع اعتراضی کارگران حراست مترو هشتگرد نسبت به بروز نشدن حقوق در سال جدید و عدم پرداخت بموقعش و پرداخت نکردن مطالبات معوقه و بی خیالی مسئولان مقابل استانداری البرز

روز یکشنبه ۱۳شهریور، کارگران حراست مترو هشتگرد ازاعتراضاتشان نسبت به بروز نشدن حقوق در سال جدید و عدم پرداخت بموقعش و پرداخت نکردن مطالبات معوقه و بی خیالی مسئولان ازجمله تجمع مقابل استانداری البرزخبردادند.

یکی از کارگران شاغل در مترو هشتگرد به خبرنگاررسانه ای گفت: با وجود رسانه‌ای شدن مشکلات معوقات مزدی کارگران پیمانکاری حراست مترو هشتگرد در استان البرز، هنوز نهادی به مشکلات ما رسیدگی نکرده است.

این کارگر در تشریح مشکلات حقوق دستمزد خود و همکارانش گفت: جدا از معوقات مزدی، در سال جاری هنوز افزایش حقوق کارگران اعمال نشده و ما همچنان با حقوق سال گذشته به سختی امرار معاش می‌کنیم.

به گفته وی، در پیگیری مطالباتمان هیچیک از مسئولان شرکت پیمانکاری طرف قرارداد با کارگران پاسخگو نیستند و مرتبا وعده پرداخت حقوق می‌دهند.

او با بیان اینکه پنجشنبه هفته گذشته حقوق کارگران تعمیرات راه آهن پرداخت شده اما هنوز از پرداخت حقوق ما کارگران حراست مترو هشتگرد خبری نیست، افزود: پرداخت حقوق، مطالبات ما کارگران مترو هشتگرد اغلب با تاخیر مواجه است.

این کارگر شاغل در مترو هشتگرد گفت: نه حقوق به موقع می‌گیریم و نه از پرداخت مطالبات عقب افتاده‌مان خبری هست.

وی در خاتمه گفت: کارگران به دلیل مشکلات معیشتی از مسئولان دولتی در استان البرز از جمله استانداری خواستار رسیدگی به وضعیت خود شده‌اند.

*ازسرگیری کنش های کارگران کارخانه آب معدنی داماش نسبت به عدم پرداخت ۲ ماه حقوق

کارگران کارخانه آب معدنی داماش دراستان گیلان کنش هایشان را نسبت به عدم پرداخت ۲ ماه حقوق از سرگرفتند.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه آب معدنی داماش از دو ماه تأخیر در پرداخت حقوق ۴۱ کارگر قراردادی این واحد تولیدی خبر داد وبه خبرنگاررسانه ای گفت: دو ماه حقوق طلبکاریم و آخرین پولی که دریافت کرده‌ایم حقوق خرداد ماه بود اما تا این لحظه در خصوص پرداخت حقوق باقیمانده کارگران در این واحد تولیدی اقدامی صورت نگرفته  است.

او در ارتباط با وضعیت فعلی کارخانه آب معدنی داماش گفت: از ابتدای سال جاری وضعیت تولید در این واحد تولیدی خوب بود و همه انبارهای کارخانه پر از بطری‌های تولید شده آب معدنی بود و به نظر نمی‌رسید این واحد تولیدی با کمبود نقدینگی مواجه باشد.

این کارگر در ادامه اضافه کرد: علی‌رغم پیگیری‌هایی که انجام دادیم مسئولان کارخانه می‌گویند که منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق ندارند.

وی گفت: پیگیری‌هایمان از سوی کارفرمای اصلی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

*تجمع اعتراضی غرفه داران و بازاریان کیش نسبت به کسادی بازار مقابل سازمان منطقه آزاد کیش برای چندمین بار 

روزیکشنبه ۱۳ شهریور برای چندمین باردرسال جاری،جمعی از غرفه داران و بازاریان کیش برای اعتراض به کسادی بازار ناشی از کاهش تعداد پرواز‌ها از مقاصد اصلی همچون تهران، شیراز، اصفهان و مشهد به سمت جزیره و در نتیجه بی رونق شدن سفر‌های تابستانی به کیش،  مقابل سازمان منطقه آزاد کیش تجمع کردند.

بنابه گزارش یک منبع خبری محلی،تجمع کنندگان خواستار بازگشت مالکیت شرکت هواپیمایی کیش به سازمان منطقه آزاد کیش ، افزایش تعداد پروازها و همچنین مساعدت در کاهش یا بخشودگی اجاره بهای غرفه‌ها شدند.

*تجمع اعتراضی جمعی از مرغ فروشان بجنورد نسبت به کم بودن درصد سود مقابل جهاد کشاورزی خراسان شمالی

روزیکشنبه ۱۳ شهریور، جمعی از مرغ فروشان بجنوردبرای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به کم بودن درصد سود مقابل جهاد کشاورزی خراسان شمالی تجمع کردند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند: طبق قانون میزان سود مشخص شده برای رسته مرغ فروشی‌ها و جزء فروش‌ها ۱۲ درصد است که با احتساب کسر دو درصد هزینه حمل و نقل و حق رییس سازمان صمت برای کسر دو درصد از جز فروشی و یک و نیم درصد از کل فروشی، سود باقیمانده برای آنان صرفه اقتصادی ندارد.

به گفته مرغ فروشان بجنورد، حدود ده روز است که سود جزء فروشی به حدود دو و نیم درصد رسیده و همین امر موجب نارضایتی آنان شده است.

یکی از مرغ فروشان نیزگفت: با ادامه این روند، حداقل ده نفر از کسبه مجبور به تعطیلی کسب و کار خود هستند.

یکی دیگر از مرغ فروشان هم درباره ناچیز بودن سود ۲ و نیم درصدی مرغ فروشان گفت: در هر کیلو گرم فقط هزار و ۸۰۰ تومان سود نصیب فروشنده میشود که این رقم در برابر مالیات ده درصدی که مجبور به پرداخت هستیم، بسیار اندک است.

*تجمع اعتراضی دانشجویان میهمان دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران نسبت به درج بدهی‌های جدید در حساب شهریه

روزشنبه ۱۲ شهریور،جمعی ازدانشجویان غیرایرانی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران نسبت به درج بدهی‌های  ناگهانی و زیاد در حساب شهریه خود در ایام امتحانات پایان‌ترم تابستان در محیط واحد دانشگاهی خود تجمع کردند.

یکی از دانشجویان کشور أفغانستان به خبرنگار رسانه ای گفت: امروز متوجه شدم مبلغ جدیدی به عنوان بدهی از سوی دانشگاه برایم لحاظ شده که وقتی با دوستان دیگر در رشته‌های مختلف صحبت کردم، آن‌ها نیز نسبت به همین مشکل اعتراض داشتند.

مقدار بدهی‌های جدید از ۸ تا ۳۰ میلیون تومان متغیر است. هیچ وقت سابقه نداشت که در چنین زمانی افزایش شهریه داشته باشیم و معمولا بخشنامه مربوط به شهریه‌های جدید هرسال، از ترم مهر برای ما محاسبه می‌شد. علت این اقدام دانشگاه مشخص نیست و گویا به یکباره به چنین تصمیمی رسیده‌اند. 

*جان باختن کارگر اداره راهداری ساوه حین کار براثر تصادف

یک کارگر اداره گشت راهداری غرق آباد ساوه حین کار  گشت‌زنی در محور قدیم ساوه به همدان با وانت پیکان براثر تصادف با یک خودرو کامیون خاور جان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate