اخباروگزارش های کارگری ۹ شهریورماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۹ شهریورماه ۱۴۰۱

– چهارمین روز از اعتصاب کارگران شرکت اکسین استیل پارس

– پایان اعتصاب کارگران راه آهن لرستان درپی وعده پرداخت  فوری حقوق 

– ادامه اعتراضات کارگران شهرداری رودبار برای جلوگیری از ملاخورشدن ۶ ماه حقوقشان

– تجمع اعتراضی جوانان روستاهای غیزانیه اهوازنسبت به بیکاری مقابل تاسیسات شرکت نفت

– ابلاع رسمی تمدید قرار بازداشت رضا شهابی علیرغم وخامت شدید جسمانی برای چهارمین ماه

– اسماعیل گرامی با پایان یافتن مرخصی هشت روزه اش مجددا به زندان اوین بازگشت  

– گذشت یک هفته از بازداشت خانم سارا سیاهپور، فعال صنفی معلمان تهران و ‌البرز

– بیانیه اعتراضی شورای هماهنگی پیرامون معلمان زندانی و بازداشتی

– کانون نویسندگان ایران: انتقال آرش گنجی به زندان رجایی‌شهر کرج

– جان باختن یک کودک کار در اسلامشهر بر اثرتصادف

– جان باختن یک کارگرسیمبان شرکت توزیع برق کرمانشاه براثر برق گرفتگی

– جان باختن ۴ کارگر شرکت آب وفاضلاب بافق براثر گازگرفتگی

*چهارمین روز از اعتصاب کارگران شرکت اکسین استیل پارس

امروز چهارشنبه نهم شهریورماه ۱۴۰۱، کارگران شرکت اکسین استیل پارس شاغل در پروژه‌ای در رفسنجان در اعتراض به عدم پرداخت چند ماه دستمزد معوقه برای چهارمین روز متوالی به اعتصاب خود ادامه دادند. 

دستمزد این کارگران از اردیبهشت‌ماه به بعد پرداخت نشده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۹ شهریور ۱۴۰۱

*پایان اعتصاب کارگران راه آهن لرستان درپی وعده پرداخت  فوری حقوق 

روز چهارشنبه ۹ شهریور، کارگران راه آهن لرستان برای اعتراض به عدم پرداخت حقوق دست از کارکشیدند.

کارگران راه آهن لرستان بدنبال وعده پرداخت  فوری حقوق،ساعت ۹ صبح به اعتصابشان خاتمه دادند.

گزارش اعتصاب بقلم یک کارگر راه آهن لرستان:

امروز تا ساعت ۹ صب اعتصاب کردیم ک اومدن قول دادن فردا پنجشنبه حقوقا تو حسابمونه  و خواهش کردن بریم سرکار

امیدوارم قولشون  مث بقیه قولاشون نباشه فقط سوالی ک خدمتتون داشتم این بود جناب مهندس  اعلام کردن ک بانک ها در لرستان پنجشنبه ها تعطیله   ایا واریز حقوق ب این بانکا مربوط میشه  یا خیر از تهران واریز میکنن؟

*ادامه اعتراضات کارگران شهرداری رودبار برای جلوگیری از ملاخورشدن ۶ ماه حقوقشان

روز سه شنبه ۸ شهریور، کارگران شهرداری رودباربه اعتراضشان برای جلوگیری از ملاخورشدن ۶ ماه حقوقشان ادامه دادند.

بنا به گزارش رسانه ای شده،کارگران شهرداری رودبار که به عدم دریافت معوقات خود اعتراض کرده‌ بودند از وعده‌ی شهردار برای پرداخت بخشی از معوقات خود خبر دادند.

۵۵ کارگر شهرداری رودبار که به صورت پیمانی با مجموعه شهرداری مشغول به همکاری هستند، روز گذشته (هشتم شهریور ماه) به‌ عدم پرداخت مطالبات شش ماهه مزدی خود، اعتراض کرده بودند.

به گفته آنان، مسئولان ارشد شهری پس از شنیدن سخنان و مشکلات این کارگران، با پرداخت مبلغ پنج میلیون تومان علی‌الحساب، وعده پیگیری خواسته‌های کارگران را در روزهای آینده دادند.

کارگران شهرداری رودبار نیز در مقابل این وعده‌ی شهردار گفتند: ما برای نظافت شهر رودبار و فضای سبز آن زحمات بسیاری کشیدیم و از ماه‌ها قبل مبالغ زیادی طلبکاریم. این درست نیست که شهردار و اعضای شورای شهر نسبت به پرداخت مطالبات مزدی‌مان بی‌توجه باشند.

کارگران در این گفتگو تاکید کردند که شهردار می‌تواند به جای مخارج بیهوده و غیرضروری، بخشی مطالبات معوقه آنها را بپردازد.

درهمین رابطه:کنش های کارگران شهرداری رودبار برای ملاخورنشدن ۶ ماه حقوقشان

روز دوشنبه ۷ شهریور، کارگران شهرداری رودباراز کنش هایشان برای ملاخورنشدن ۶ ماه حقوق خبردادند و اضافه کردند: روز یکشنبه جلسه‌ای با کارفرمای شرکت برای دریافت مطالبات خود برگزار کردیم.

تعدادی از کارگران شهرداری رودبار واقع در استان گیلان به خبرنگار رسانه ای گفتند: به‌صورت مشخص حدود ۵۵ کارگر تحت مسئولیت شرکت در شهرداری رودبار کار می‌کنند که حدود ۶ ماه معوقات مزدی آن‌ها در سال گذشته و جاری پرداخت نشده است.

کارگران گفتند: مهمترین نگرانی حال حاضر کارگران مجموعه شهرداری رودبار و سایر کارگرانی که در این شرکت مشغول کارند، این است که مطالبات معوقه خود را قبل از خروج پیمانکار دریافت کنند.

آنها افزودند:با وجود آنکه قرارداد پیمانکار فعلی تا ۲۰ مهرماه مهلت دارد، شهرداری در تکاپوی تغییر پیمانکار است. بنابراین ما کارگران روز یکشنبه جلسه‌ای با کارفرمای شرکت برای دریافت مطالبات خود برگزار کردیم.

کارگران گفتند: پیمانکار مدعی است منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق در اختیار ندارد و در حال حاضر بیش از دو میلیارد تومان از شهرداری طلبکار است.

کارگران در ادامه تصریح کردند: در چندین سالی که آن‌ها زیر نظر پیمانکار مذبور مشغول فعالیت بودند، جدا از معوقات مزدی، برخی مزایای مزدی همانند حق سنوات و مرخصی را دریافت نکرده‌اند.

آنها تاکید کردند: مسئولان شهرداری باید قبل از خروج پیمانکار پیگیر پرداخت طلب ما کارگران باشند و با او تسویه حساب کنند چراکه اگر پیمانکار بدون پرداخت از مجموعه خارج شود، دست کارگران برای وصول مطالباتشان خالی می‌ماند.

این کارگران با بیان اینکه ما خواستار حذف پیمانکار هستیم و چرا شهردار با کارگران قراداد مستقیم امضا نمی‌کند، افزودند: حقوقی که از پیمانکار به عنوان شرکت واسطه‌ای دریافت می‌کنیم، کفاف زندگی‌مان را نمی‌دهد و بر اساس حداقل‌های قانون کار پرداخت می‌شود.

*تجمع اعتراضی جوانان روستاهای غیزانیه اهوازنسبت به بیکاری مقابل تاسیسات شرکت نفت

روز دوشنبه ۷ شهریور،جمعی از جوانان روستاهای مسلمیه، غدیرسبع، ابویرو، شمه و روستاهای همجوار در بخش غیزانیه اهواز برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به بیکاری دست به تجمع مقابل تاسیسات شرکت نفت زدند.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۹ شهریور،بخش غیزانیه اهواز از نفت‌خیزترین مناطق در دنیا است و درآمد کلانی از آن بدست می‌آیید.

با این وجود روستاهای بخش غیزانیه با محرومیت شدید مواجه هستند و برخی از این روستاها حتی از آب لوله‌کشی هم محروم هستند که شدت محرومیت را نمایان می‌سازد.

در غیزانیه اهواز برخی از روستاها در محاصره چاه‌های نفت هستند، لوله نفت در آن‌ها بسیار دیده می‌شود اما اثری از لوله آب نیست. اغلب روستاهای غیزانیه فاقد مدرسه، مرکزبهداشت و پارک هستند.

موضوع دیگر مورد اعتراض اهالی، «عدم بکارگیری نیروهای بومی» است. به گفته اهالی با وجود تاسیسات عظیم و گسترده نفت اما سهم جوانان این روستاها تقریبا هیچ است و بیکاری به مشکل اصلی آن‌ها تبدیل شده است. 

یکی از جوانان معترض به خبرنگاررسانه ای گفت:اینجا روستای مسلمیه در بخش غیزانیه اهواز است؛ روستایی که داری ۳۷ حلقه چاه نفت است و فاصله از محل چاه نفت تا درب خانه‌‌ها  کمتر از ۱۵۰ متر، است اما شرایط مناسبی نداریم.

وی افزود:در روستای ما جوانان تحصیل کرده و دارای شرایط به کارگیری و‌ نیروی کار بسیار وجود دارد، اما مردم همچنان از بیکاری رنج می‌برند.

*ابلاع رسمی تمدید قرار بازداشت رضا شهابی علیرغم وخامت شدید جسمانی برای چهارمین ماه.

قرار بازداشت موقت رضا شهابی، که براساس اتهامات واهی و بدنبال پرونده سازی وزارت اطلاعات برای فعالین کارگری و معلمان در تاریخ ۲۲اردیبهشت بازداشت گردید، امروز هشتم شهریور ماه مجددا برای چهارمین بار تمدید گردید .

این تمدید قرار بازداشت در حالی به رضا شهابی ابلاغ کردید که ۱۸روز از پایان قراربازداشت سه ماهه ایشان میگذرد و بازحویی او پایان یافته است.

رضا شهابی، عضو‌ هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه، در شرایط جسمانی بسیار وخیمی بسر میبرد که یک مورد آن نوسانات فشار خون است که بین ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ در نوسان است و همین مورد به تنهایی کافی است این فعال سندیکایی را با خطرات جانی روبرو کند .از آنجایی که شهابی در تمام مدت بازداشت در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس بوده است و مدت ۴۲روز در اعتصاب غذا به سر میبرد، دردهایش شدیدا افزایش یافته است، از جمله درد شدید مهره های گردن، بی حسی سمت چپ بدن و صورت و ادامه مستمر نوسان فشار خون که روی ۱۶ تا ۱۸ میباشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد تداوم بازداشت اعضای خود، رضا شهابی و‌ حسن سعیدی، را نقض کامل قوانین کشوری و استاداردهای بین المللی کار و مقاوله نامه های بین المللی که دولت جمهوری اسلامی نیز موظف به رعایت آنها میباشد میداند و به شدت آنرا محکو‌م‌میکند. چند ماه است ‌که ‌خانواده های شهابی و سعیدی زندگیشان‌ کاملا مختل شده است و در نگرانی و بلاتکلیفی کامل به سر میبرند. تداوم بازداشت این فعالین کارگری و دیگر معلمان‌و کارگران بازداشتی ظلمی است آشکار که باید فوری متوقف گردد و این عزیزان آزاد شوند.

*اسماعیل گرامی با پایان یافتن مرخصی هشت روزه اش مجددا به زندان اوین بازگشت  

امروز ۹ شهریور ۱۴۰۱ اسماعیل گرامی بازنشسته زندانی که دوران چهار ساله محکومیتش را در زندان اوین میگذراند  پس از پایان مرخصی ۸ روزه اش  به زندان بازگشت.

اسماعیل گرامی در حالی به زندان بازگشته که  در تداوم پرونده سازی در زندان تهران بزرگ در سال گذشته ، با حکم  جدید یک سال زندان و۵۰ ضربه شلاق  روبرو شده است .

البته این حکم‌ محکومیت جدید  ، مربوط به حمله تعدادی از زندانیان عادی که با هدف ضرب وشتم زندانیان سیاسی ، با سازمان دهی مقامات زندان و مسئولین بند صورت گرفته بود که تمامی هشت زندانی کارگری و سیاسی که مورد ضرب وشتم توسط سابقه داران خلاف کار قرار گرفته بودند از سوی دادگاه محکومیت زندان و شلاق برایشان صادر شده است.

یکی از  ضاربین بنام ( غلام رضا برزگر ) مدتهاست که آزاد شده و حتی در دادگاه حضور نداشته و بسیار مشخص است که  شاکی رئیس تیپ ۲ زندان  است که با  ایجاد درگیری و ضرب وشتم فعالین کارگری از جمله اسماعیل گرامی از طرف خود مسئولین زندان جهت پرونده سازی برای این زندانیان صورت گرفته است.

متاسفانه درسالهای گذشته در زندان های کشور عوامل امنیتی با هماهنگی روسای زندان ها از طریق  اجیر کردن زندانیان خطرناک بارها اقدام به ضرب وشتم  فعالین معلمان و کارگران  و  زندانیان سیاسی کرده اند و حتی درمواردی منجر به جان باختن زندانیان سیاسی گردیده است.

برگرفته از کانال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*گذشت یک هفته از بازداشت خانم سارا سیاهپور، فعال صنفی معلمان تهران و ‌البرز

صبح‌ روز چهارشنبه، دوم شهریور،سارا سیاەپور، از فعالین صنفی معلمان تهران‌ و ‌البرز، بیرون‌ از خانه دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شد. 

با گذشت یک‌هفته از بازداشت سارا سیاهپور, و مراجعه ی هر روزه ی خانواده ی ایشان، تاکنون از علت بازداشت و‌ نیز مکان بازداشت این فعال صنفی خبری در دست نیست. 

 شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، ضمن اعتراض به دستگیری و ادامه بازداشت غیرقانونی سارا سیاهپور، هر نوع برخورد قهری با فعالان صنفی را اقدامی غیر قانونی می داند و خواهان آزادی بی قید و شرط خانم سیاهپور و تمامی فعالین صنفی دربند می باشد

صدای معلمان زندانی باشیم

*بیانیه اعتراضی شورای هماهنگی پیرامون معلمان زندانی و بازداشتی

روز چهارشنبه ۹ شهریور، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران بیانیه ای اعتراضی پیرامون معلمان زندانی و بازداشتی بشرح زیر منتشرکرد:

در زمانه‌ای که کشور ما با بحران‌های هم‌آیندی در عرصه اقتصادی، زیست‌محیطی، فرهنگی، اجتماعی و…دست و پنجه نرم می‌کندو نیاز به عقلانیت مضاعف دارد،فرادستان حاکمیت به روی هر اندیشه و صدای خیرخواهانه‌ای شمشیر می‌کشند تا نشان دهند به‌جای حل مسائل و مشکلات جامعه،همچنان آگاهی مردم را نشانه می‌روند و منادیان آگاهی را سرکوب می‌کنند.در حالی که ۴ ماه از بازداشت موقت آقایان رسول بداقی،محمد حبیبی و جعفرابراهیمی می‌گذرد، آنها برخلاف قانون در بازداشت به‌سر می‌برند رسول بداقی حتی به بند عمومی منتقل نشده و در سلول انفرادی است.

 هاشم_خواستار علی‌رغم بیماری در چهارمین سال زندانش،از دسترسی به دارو و تلفن نیز محروم شده‌است. اسماعیل عبدی بعد از شش سال زندان ظالمانه بیش از دو سال است که زندان دوم خود را در کچویی کرج سپری می‌کند. جواد لعل محمدی ومحمدحسین سپهری نیز در وکیل آباد مشهد  و مهدی فتحی هم در زندان عادل آباد شیراز زندانیند.

بسیاری از معلمان و کنشگران صنفی در سال ۱۴۰۰ دادگاهی و محکوم شده‌اند تا دست از فعالیت‌های صنفی بشویند. اخیراً نیز خانم ساراس یاهپور بدون دسترسی به وکیل، به‌صورت غیرقانونی در زندان است.علیرغم اینکه به او قول قبول وثیقه برای آزادی نیز داده بودند، اما همچنان زندانی است. 

معلمان، منادیان آگاهی، دانش و معرفت در این سرزمینند و تمام دغدغه‌شان این است که نظام آموزشی کشور را بهبود بخشند تا از رهگذر آن، بهروزی برای مردم به ارمغان آورند. ازهمین رو این کنشگران با وجود مشکلات معیشتی در مسیر فعالیت صنفی، مبارزه با تبعیض آموزشی از جمله دفاع از اصل ۳۰ (آموزش رایگان) از اولویت‌های نخست آن‌ها بوده است.

فعالان صنفی خواهان عدالت آموزشی برای همه فرزندان این مرز و بوم هستند  و به‌خوبی به این امر واقفند که تفاوت و تبعیض در دسترسی به منابع و امکانات آموزشی، علاوه بر محرومیت هزاران و حتی میلیون‌ها نفر از فرزندان ایران، آموزش را به کالایی قابل خرید و فروش تبدیل می‌کند که نتیجه‌اش ویرانی اخلاق، وجدان و مسئولیت اجتماعی در نسل و نسل‌های آینده است.

منادیان امید و بهروزی و آینده روشن باید قدر بینند و بر صدر نشینند اما حاکمیت با بی‌تدبیری، چراغ افروزان روشنایی را در بند کرده است تا روزنه‌های امید مسدود گردد و آینده سلاخی شود.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران نیک‌خواهانه به حاکمیت هشدار می‌دهد، که مدیریت عقلانی و قانونی را جایگزین شیوه‌های ناکار آمد و آزمون‌شده نماید و با مانع تراشی در مسیر آموزش اصولی، راه را بر بهروزی و آینده این مملکت نبندد.

ما به صراحت می‌گوییم، رویه‌های غیرقانونی انجام‌شده علیه منافع معلمان و تضییع حقوق مادی و معنویشان، بر خلاف منافع امروز و آینده این کشور است. همان‌طورکه افکار عمومی در طی ماه‌های اخیر به سناریو سازی‌های تدوین‌شده و تبلیغ‌شده علیه کنشگران صنفی معلمان کمترین وقعی ننهاد. این سناریوسازی‌های خیالبافانه، معنایی جز عداوت با آگاهی و عدالت و آزادگی ندارد.

فریادهای ما گرچه در سینه‌های‌مان منقبض شده‌ و گلویمان را می‌فشارد، ولی باز با همه یاس‌ها و افراشته شدن داس‌ها، با مدارا به مسیر خود ادامه می‌دهیم و با کلام و قلم، همچنان اعتراض مسالمت آمیز و قانونی خود را به این بی‌عدالتی از طُرق مختلف از جمله اصل ۲۷ قانون اساسی بیان می‌داریم.

این روزها کسانی در این اندیشه‌اند تا با وضع قانون به جنگ قانون اساسی بروند و حقِ قانونی شهروندان مطالبه‌گر را محدود نمایند. در حالی که بسیار مضحک است که حاکمیتی بخواهد تمهیداتی را علیه قانون اساسی کشور به راه بیندازد و آن را مستمسک برخورد با حقوق شهروندان نماید.

این شورا خواهان آزادی همه معلمان بازداشتی و زندانی و پایان‌دادن به روند پرونده‌سازی‌های غیر قانونی علیه معلمان است.همچنین اعلام می‌داریم چندی‌پیش بر خلاف اصل ۳۷ قانون اساسی که اذعان می‌دارد: «اصل، برائت است و هیچکس از نظر قانون مجرم محسوب نمی‌شود مگر اینکه جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد» صدا و سیما اتهاماتی را علیه آقایان رسول بداقی، اسکندر لطفی، شعبان محمدی، مسعود نیکخواه، جعفر ابراهیمی و محمدحبیبی، مطرح نمود، لذا حق قانونی این کنشگران، مردم و وجدان‌های پاک است که مطابق اصل ۱۶۸ قانون اساسی با برگزاری علنی دادگاه‌های این کنشگران صنفی، بتوانند قضاوت درست خود را داشته‌باشند تا سیه‌روی شود هرکه در او غش باشد.

شورای هماهنگی در پایان اعلام می‌کند گرچه با نحوه و پرداخت رتبه‌بندی به شدت معترض است و آن را توهین‌آمیز می‌داند، اما این دستاورد را محصول تجمعات سال گذشته و فداکاری‌های معلمان هزینه‌داده  می‌داند و از همه این مطالبه گران تقدیر به عمل می آورد.

*کانون نویسندگان ایران: انتقال آرش گنجی به زندان رجایی‌شهر کرج

صبح امروز، ۹ شهریور ماه ۱۴۰۱، آرش گنجی، مترجم و عضو کانون نویسندگان ایران به واحد اجرای احکام زندان اوین احضار شد. او ساعاتی پس از این احضار، بدون دلیل موجه از بند ۸ به زندانی خارج از حوزه‌ی اقامتی خود و خانواده‌اش منتقل شد.

این انتقال که به دنبال پرونده‌سازی‌های اخير علیه آرش گنجی صورت گرفته، اعتراض زندانیان بند ۸ را نیز در پی داشت. 

۲۵ مرداد ماه، نماینده‌ی دادیار ناظر بر زندانیان امنیتی، گنجی را به دفتر ریاست زندان اوین احضار کرد. او در این احضار به انتشار فایلی صوتی از وضعیت بند ۸ زندان اوین به خارج از زندان متهم شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

یک روز پس از آن، شورای انضباطی زندان با حضور رئیس زندان، رئیس بند ۸ و رابط قضایی تشکیل شد و  آرش گنجی و نیز آرش جوهری، فعال کارگری، برای رسیدگی به اتهام انتسابی به این جلسه فراخوانده شدند. گنجی و جوهری در این جلسه به صراحت اعلام کردند که نه تنها در انتشار این فایل نقشی نداشته‌اند بلکه اساساً از وجود چنین فایلی بی‌خبر بوده‌اند. گنجی همچنین از مسئولان زندان خواست دلایل انتساب این اتهام را روشن کنند. 

روز پنجشنبه، نماینده‌ی دادیار ناظر بر زندانیان امنیتی، جوهری را نیز به دفتر ریاست زندان اوین احضار کرد و مورد بازجویی قرار داد.

تا لحظه‌ی انتقال آرش گنجی به زندان رجائی‌شهر، رأی شورای انضباطی زندان به او اعلام نشده بود. با این حال شواهد حاکی از  آن است که پرونده‌سازی اخیر پیش‌زمینه‌ی انتقال گنجی به زندان رجایی‌شهر بوده است.

نخستین بار نیست که اعضای زندانی کانون نویسندگان ایران در زندان با اتهام‌های واهی و پرونده‌سازی‌های بی‌اساس زندانبانان مواجه می‌شوند. کانون نویسندگان ایران انتقال آرش گنجی و پرونده‌سازی‌هایی از این دست را در راستای افزایش فشار بر او و سایر زندانیان سیاسی می‌داند؛ زندانیانی که حتا صدور و اجرای حکم حبس‌شان نیز بر پرونده‌سازی استوار بوده است.

*جان باختن یک کودک کار در اسلامشهر بر اثرتصادف

سه شنبه شب(۸ شهریور)، یک کودک کار حین کار جمع آوری پسماند در سطل زباله در اسلامشهربر اثر حادثه تصادف جان خود را از دست داد.

برپایه گارش های رسانه ای شده؛راننده یک تاکسی اینترنتی که قصد داشت از ازدحام جمعیت مسافران فرار کند، با سرعت زیاد به یک دیوار و سطل زبانه کنار خیابان که کودک مشغول جمع آوری زباله بود، برخورد می‌کند.

*جان باختن یک کارگرسیمبان شرکت توزیع برق کرمانشاه براثر برق گرفتگی

یک کارگرسیمبان شرکت توزیع برق کرمانشاه بنام حسین الفتی حین کار رفع اتصالی در بخش سر فیروز آباد ماهیدشت بر اثر برق گرفتگی در ارتفاع تیرک جان خود را از دست داد.

*جان باختن ۴ کارگر شرکت آب وفاضلاب بافق براثر گازگرفتگی

۴ کارگر شرکت آب وفاضلاب بافق طرف قرارداد با یک شرکت پیمانکاری حین کارلایروبی کانال جمع‌آوری و هدایت فاضلاب (سیستم اگو) در بولوارانقلاب این شهر براثر گازگرفتگی دچار خفگی و جان باختند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate