اخباروگزارش های کارگری ۵ شهریورماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۵ شهریورماه ۱۴۰۱

– تجمع اعتراضی کارکنان دانشگاه پیام نور مشهد نسبت به عدم پرداخت بموقع مطالبات و وعده های توخالی مسئولان

– خبرکوتاه:اخراج ۱۸۰ پرستار دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان

– تجمع اعتراضی اهالی چند روستای زنجان نسبت به صدور مجوز حفر چاه برای یک کارخانه صنعتی پُرآب بَر

– تجمع اعتراضی جمعی از اهالی کهگیلویه و چرام نسبت به عدم احداث سد آبریز مقابل فرمانداری شهرستان کهگیلویه

– تجمع اعتراضی نسبت به سربازی اجباری مقابل سازمان نظام وظیفه 

– تجمع اعتراضی مالباختگان اراضی فاز دو شهرک خاوران تبریز مقابل شهرداری مرکزی تبریز

– مرگ و مصدومیت ۳ کارگر  یک واحد تولیدی شمش فولاد لنجان براثر انفجار کوره مذاب

*تجمع اعتراضی کارکنان دانشگاه پیام نور مشهد نسبت به عدم پرداخت بموقع مطالبات و وعده های توخالی مسئولان

روز چهارشنبه ۲ شهریور، کارکنان دانشگاه پیام نور مشهد برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت بموقع مطالبات و وعده های توخالی مسئولان دست به تجمع در محل کارشان زدند.

تعدادی از کارکنان پیام نور مشهد در استان خراسان رضوی به خبرنگاررسانه ای گفتند: در آخرین اجتماع اعتراضی کارکنان اداری دانشگاه پیام نور مشهد که روز چهارشنبه هفته گذشته (دوم شهریور ماه) در محوطه داخلی دانشگاه برگزار شد، مدیران و مسئولان قول دادند مطالباتمان را از مرکز پیام نور در تهران پیگیری می‌کنند که هنوز عملی نشده است.

کارکنان دانشگاه پیام نور مشهد تاکید کردند: تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان پیام نور سراسر کشور از جمله کارمندان رسمی و اساتید شاغل در مرکز پیام نور مشهد به کمبود منابع مالی پیام نور مرکز برمی‌گردد که بودجه کافی را برای پرداخت به موقع حقوق و سایر مطالبات کارکنان و اساتید تامین نمی‌کنند.

آن‌ها با بیان اینکه همه مزایای کارشناسان شاغل در پیام نور مشهد از سه سال پیش قطع شده است، معوقات افزایش ده درصدی حقوق سه ماه (فرودین، اردیبهشت وخرداد) سال جاری کارکنان پیام نور نیز هنوز پرداخت نشده، در ادامه گفتند: این مزایا شامل اضافه کاری‌ها، حق بن کارت، حق بهره‌وری، حق جلسه امتحانات و پاداش دانش‌آموزان ممتاز به دلیل کمبود منابع مالی پرداخت نمی‌شود.

آنها همچنین گفتند: پرداخت دو تا سه ماه افزایش ۵۰ درصدی فوق‌العاده ویژه کارکنان پیام نور، از محل امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری نیز با تاخیر مواجه شده است.

کارمندان دانشگاه پیام نور مشهد در ارتباط با دیگر مطالبات خود نیز گفتند: حذف مزایای رفاهی همانند قطع سرویس ایاب ذهاب، حق نهار و نبود امکانات رفاهی در محل کار همانند پارکینگ و… از دیگر مطالبات کارکنان رسمی پیام نور مشهد است.

این نیروها درباره مطالبات همکاران بازنشسته نیز گفتند: برخی کارمندانی که از این واحد به مرور بازنشسته شده‌اند امکان دریافت مطالبات سنوات پایان کار خود را در موعد مقرر ندارند. در واقع پیام نور مطالبات سنواتی همکارانی که در سال ۹۹ بازنشسته شده‌اند را با دو سال تاخیر در سال جاری می‌پردازد.

کارکنان پیام نور مشهد در خاتمه تصریح کردند: مدیریت پیام نور مشهد می‌گوید که بودجه کافی برای پرداخت به موقع حقوق و سایر مطالبات کارکنان خود را ندارد به همین دلیل از مدیریت پیام نور مرکز در تهران درخواست داریم با تامین منابع مالی پیگیر مشکلات کارکنان پیام نور از جمله مشهد باشد.

*خبرکوتاه:اخراج ۱۸۰ پرستار دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان

روز شنبه ۵ شهریور،مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان به خبرنگاررسانه ای گفت: با توجه به تمدید نشدن طرح ویژه کرونا برای پرستاران در وزارت بهداشت، حدود ۱۸۰ نفر از پرستاران به تدریج از سیستم دانشگاه خارج خواهند شد.

*تجمع اعتراضی اهالی چند روستای زنجان نسبت به صدور مجوز حفر چاه برای یک کارخانه صنعتی پُرآب بَر

روز شنبه ۵ شهریور، اهالی چند روستای زنجان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به صدور مجوز حفر چاه برای یک کارخانه صنعتی پُرآب بَردرحوالی این روستاها دست به تجمع مقابل این واحد صنعتی جدید التاسیس در جنوب شهر زنجان زدند.

اهالی این روستاهای زنجان که اغلب از طریق کشت سبزی و صیفی‌جات و باغداری امرار معاش می کنند و در زمان حاضر نیز با مشکل تامین آب شرب مواجه هستند،به خبرنگاررسانه ای گفتند:

فعالیت این صنعت نه تنها آلایندگی های آب، خاک، هوا و تخریب جاده دسترسی آنها را در پی دارد، بلکه با حفر چاهی به عمق بیش از ۱۰۰ متر از سوی این کارخانه در منطقه ممنوعه نیز به زودی با مشکل جدی تامین آب مواجه خواهیم شد و مسوولان باید قبل از وقوع بحران تمهیدات لازم را در این خصوص بیندیشند.

یکی از اهالی این روستاها گفت: این شرکت که در سال های اخیر نسبت به احداث کارخانه خردایش در محدوده شهر زنجان بدون رعایت حریم شهری وروستایی منطقه اقدام کرده که تاکنون مجوز زیست محیطی استقرار آن را دریافت نکرده است و در اقدامات جدید و خارج از ضوابط زیست محیطی نسبت به گسترش کارخانه در محل جدید که فاصله آن از روستاهای دارای سکنه کمتر از ۳۰۰ متر وفاصله آن از باغات و اراضی کشاورزی کمتر از ۲۰۰متر است که این مساله مشکلات زیست محیطی را نیز در پی خواهد داشت.

وی افزود: صدور پروانه چاه در محل مذکور که از لحاظ آب منطقه ای در منطقه ممنوعه بوده و از لحاظ منابع آبی در مرحله بحرانی می‌باشد و تأثیر آن بر منابع اطراف محرز است.

وی با بیان اینکه مسوولان شرکت آب منطقه ای اعلام می کنند که این چاه به عنوان چاه جایگزین مجوز گرفته است، افزود: در صورت جایگزین بودن چاه نیز، هر دو چاه باید در یک محدوده مطالعاتی آبزیر زمینی باشند که در این مورد چاه اولیه در دشت سهرین و چاه دوم در دشت بحرانی زنجانرود است و چاه اولیه دشت سهرین جهت جایگزینی باید در زمان جابجایی در حال بهره برداری باشد که چنین موضوعی به اثبات نرسیده است و  از لحاظ فیزیکی و شیمیایی محدوده مطالعاتی باید کیفیت یکسان داشته باشند که این موضوع رعایت نشده است.

*تجمع اعتراضی جمعی از اهالی کهگیلویه و چرام نسبت به عدم احداث سد آبریز مقابل فرمانداری شهرستان کهگیلویه

روز شنبه ۵ شهریور، جمعی از اهالی کهگیلویه و چرام برای اعتراض به عدم احداث سد آبریز مقابل فرمانداری شهرستان کهگیلویه تجمع کردند.

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگاریک رسانه محلی گفت: آبریز نه یک مطالبه منطقه‌ای و سیاسی؛ بلکه یک مطالبه عمومی و اجتماعی و فراتر از جریان‌های سیاسی‌ست و در حال حاضر مطالبه همه ما مردم کهگیلویه بزرگ؛ اعم از زن و مرد، پیر و جوان، باسواد و بیسواد، کشاورز و غیرکشاورز، احداث سد آبریز است.

خاطرنشان می شود که هدف از احداث سد مارون۲ معروف به آبریز(در محدوده روستای آبریز در شمال شرقی شهرستان کهگیلویه)انتقال آب به ۳۰هزار هکتار از زمین‌های تشنه شهرستان‌های کهگیلویه و چرام می باشد.

با ساخت این سد، آب بصورت ثقلی از یک تونل به طول چهار هزار ۹۰۰ متر به لوله‌هایی به طول هفت هزارو ۴۰۰ متر انتقال و با احداث تونلی به طول شش هزارو ۴۵۰ متر آب به دشت‌های شهرستان‌های کهگیلویه و چرام انتقال می‌یابد.

*تجمع اعتراضی نسبت به سربازی اجباری مقابل سازمان نظام وظیفه 

رئز شنبه ۵ شهریور،جمعی از دانشجویان برای اعتراض به سربازی اجباری دست به تجمع مقابل سازمان نظام وظیفه درتهران زدند.

*تجمع اعتراضی مالباختگان اراضی فاز دو شهرک خاوران تبریز مقابل شهرداری مرکزی تبریز

روز شنبه ۵ شهریور،جمعی از مالباختگان اراضی فاز دو شهرک خاوران تبریزبرای انعکاس چند باره اعتراضشان مقابل شهرداری مرکزی تبریزتجمع کردند.

تجمع کنندگان می گویند،شهرداری از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۶ بدون طرح مصوب قبلی اراضی را با مالکان مصالحه کرده تا در ازای تحویل ۱۰۰۰ مترمربع زمین، ۱۹۰ مترمربع  زمین تفکیک شده به آنها واگذار کند که تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

شهرک خاوران یک شهرک مسکونی در حال ساخت واقع در شهر تبریز و در حوزهٔ استحفاظی شهرداری منطقهٔ ۹ این شهر است.

این شهرک در مساحت ۸۲۰ هکتار از شمال به جاده باسمنج، از جنوب به بزرگراه تبریز–تهران، از شرق جاده زرنق و از غرب آزادراه کسایی و پیامبر اعظم متصل می‌شود.

شهرک خاوران متشکل از ۳۵۰ هکتار، خود شهرک خاوران، ۳۲۰ هکتار آذران و ۱۲۰ هکتار اراضی فتح آباد است که خود روستای فتح‌آباد نیز در داخل شهرک واقع شده است.

*مرگ و مصدومیت ۳ کارگر  یک واحد تولیدی شمش فولاد لنجان براثر انفجار کوره مذاب

جمعه شب(۴ شهریور)، کارگر  یک واحد تولیدی شمش فولادشهرستان لنجان در استان اصفهان براثر انفجار کوره مذاب جان خود را از دست داد و ۲کارگر دیگر مصدوم شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate