تروتسکی مرده است

ساومیندرانات تاگور  Saumyendranath Tagore   

 تروتسکی مرده است

ترجمه: ژاله سهند

منبع متن: نسخه اصلی آن در سپتامبر ۱۹۴۰ در جبهه سرخ، مجله انگلیسی زبان حزب کمونیست انقلابی هند منتشر گردید.

نسخه دیجیتال: توسط حزب کمونیست انقلابی هند،  در آوریل ۲۰۲۰ ارائه شده  است.   

لئون تروتسکی دیگر زنده نیست. مردی که همراه با لنین انقلاب نوامبر را رهبری نمود به دست قاتلی جان می سپارد. پس از لنین، تروتسکی، بزرگترین رهبر پرولتاریای جهانی، بزرگترین خطیب و نویسنده انقلابی دوران ما، درخشان ترین راهنمای ایدئولوژیک جنبش انقلابی بین المللی، توسط دشمنان انقلاب  در یک لحظه از جهان حذف می گردد. امروز با پایان غم انگیز شاید عمیق ترین استعداد انقلابی تاریخ، جهان قطعاً فقیرتر است.

این جنایت جبونانه تمام جهان را شوکه نموده است. این قتل جنایتکارانه تروتسکی که تقریباً بلافاصله پس از پیمان شوروی و آلمان، که خود نتیجه منطقی سیاست خائنانه خیانت به جنبش انقلابی است، اوج متدهای ظالمانه ترور G.P.U  می باشد. این تصادفی نیست که این قتل ظالمانه با پیشینه پیمان شوم شوروی و آلمان انجام گردیده است. سلسله قتل های قضایی انقلابیون بلشویک قدیمی و محاکمه شده، متهم به توطئه طرفداری از هیتلر علیه دولت شوروی، لاجرم به این قتل بیرحمانه وتکان دهنده لئون تروتسکی، بهترین و تواناترین رهبر انقلابی جهان، که با رهبری کاملاً منحط و مرده دولت شوروی و کمینترن مخالفت می کند، می جنگد و با موفقیت مقابله می کند، ختم می گردد.

رهبری کنونی حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی، و در نتیجه کمینترن، با خشونتی بی‌رحمانه، تمام اپوزیسیون دموکراتیک درون حزب و انترناسیونال را سرکوب کرده‌ است. تحت نام پاکسازی، انقلابیون قدیمی و محاکمه شده به قتل رسیده اند. تحت نام انضباط، ارتش سرخ سر بریده شده است. این روند به طور قابل توجهی در سراسر جهان هماهنگ است.

عقب‌نشینی‌های ایدئولوژیک و خیانت‌های به انقلاب باعث تضعیف حزب و انترناسیونال شده است. پاکسازی ها بحرانی جدی در رهبری انقلاب ایجاد نمود و نارضایتی و بی اعتمادی را در میان توده های پرولتاریا پدید آورده است. فرار از مسیر انترناسیونالیسم انقلابی زمینه را برای شکوفایی میهن پرستی شوروی فراهم آورد. پسرفت فرهنگی، فجایع اقتصادی و اشتباهات سیاسی، رهبری شوروی را  به ورشکستگی کشاند. رهبری کنونی شوروی مستغرق در اشتباهات و خیانت های خود، دفاع و یکپارچگی اتحاد جماهیر شوروی را تنها بر اساس پیمان‌های دیپلماتیک و نظامی با امپریالیسم فاشیستی به خطر انداخت. بالماسکه صلح طلبانه رهبری شوروی از طریق سیاست خارجی اش و انترناسیونال سوم از طریق سیاست امنیت جمعی و جبهه صلح دموکراتیک و جبهه مردمی به بی طرفی برای فاشیسم آلمان مبدل گردید.

رهبری اتحاد جماهیر شوروی بدون نقاب در تامین مواد خام برای ماشین جنگی عظیم الجثه آلمانی ایستاده است. تأثیرآن بسیار منکوب کننده است. جنبش انقلابی پرولتاریای جهانی در سردرگمی مطلق فرو رفته است. بحران رهبری انقلابی پرولتاریای جهانی را گیج نموده است. تضعیف روحیه کل جنبش طبقه کارگر در سراسر جهان تکامل یافته است. پیمان شوروی و آلمان بیان تاریخی سیاه ترین خیانت به آرمان جنبش انقلابی پرولتری در جهان است. 

تروتسکی به این انحراف خطرناک رهبری شوروی و کمینترن اشاره نمود و با آن مبارزه کرد و پیمان شوروی و آلمان را در سال ۱۹۳۳ پیشگویی نمود. در نتیجه تروتسکی علیرغم گام های اشتباه خود در گذشته، به امید و مرکز نیروهای انقلابی جهان مبدل گردید. و او با سبعیتی غیرانسانی به قتل رسید. پیمان GPU-Gestapo در حال تولید پی آمدهایی هستند.

این موضوع کم‌اهمیتی نیست که کنگره- کمونیست ها در هند به‌ مثابه ماموران فرمانبردارمزدبگیر کمینترن در انجام وظیفه‌ معمول ستایش پیمان شوروی-آلمان و توجیه قتل تروتسکی کوتاهی ننموده اند. آنها با این تنها جایگاه خود را در میان خوانندگان کر بین المللی، با آواز خوانی به میزان شوروی-آلمانی، توجیه نموده اند.

از جانب خود، ما پر صلابت ترین محکومیت خود را در قتل جنایتکارانه لئون تروتسکی به ثبت می رسانیم و اندوه عمیق خود را از مرگ تکان دهنده او و همدردی با بیوه بداقبال او، ناتالیا تروتسکی ابراز می نماییم. ما صریحاً همبستگی عمیق خود با انقلابیون پرولتری بین المللی در سراسر جهان را که بر زیر تبر بی رحمانه قاتل به قتل رسیده اند و با همه کسانی که در مبارزه خود برای آرمان انقلاب سوسیالیستی جهانی از دردها و دهشتهای سیاه چال ها و مرگ رنج برده اند و هنوز رنج می کشند، اعلام می نماییم. ما شک نداریم که پرچم سرخ انقلاب رنگی پررنگ تر بر خود یافته است و با رنج و مرگ آنها شکوهمند ترگشته است. پرولتاریای بین‌المللی مصائب آن انقلابیون بی‌شمار را در سراسر جهان در پیروزی نهایی خود در مبارزه برای انقلاب جهانی جبران خواهد نمود.

https://www.marxists.org/archive/tagore/1940/trotsky-is-dead.htm 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate