کارکنان رسمی نفت زمان تجمعات اعتراضی خود را به ۲۸ شهریور تغییر دادند

کارکنان رسمی نفت زمان تجمعات اعتراضی خود را به ۲۸ شهریور تغییر دادند

 

قبلا گزارش کرده بودیم که کارگران رسمی نفت جهت پیگیری خواسته هایشان متعاقب نظرسنجی ای که از سوی شورای هماهنگی و همبستگی آنها انجام گرفته بود، اعلام کرده بودند که روز پنجم شهریور تجمع خواهند داشت. این تجمعات قرار بود با شرکت خانواده ها در سه منطقه عسلویه، اهواز و تهران برگزار شود.

بدنبال برگزاری جلسه ای از جانب مسئولین نفت و مسئولین حکومتی، تصمیماتی در جهت خواستهای کارگران گرفته شد و “تصحیح برخی ارقام حقوقی کارکنان” و تصمیم گیریهایی در مورد اجرای ماده ده و دیگر مطالبات کارکنان رسمی نفت اعلام گردید. به همین دلیل کارگران رسمی نفت تصمیم گرفتند زمان اعتصاب را به ۲۸ شهریورماه موکول کنند و به مسئولین مربوطه فرصت کافی بدهند که وعده های داده شده و خواستهای اعلام شده کارگران بدون هیچ عذر و بهانه ای عملی شوند. این تصمیم از جانب شورای هماهنگی و همبستگی کارکنان رسمی نفت اعلام شده است.

بنا بر خبرها ساعت هشت صبح روز دوم شهریور جلسه تصمیم گیری نهایی بر سر اجرای جدول پایه حقوق سال ۹۳ با حضور معاونین وزیر نفت و سایر مسئولین ذی ربط  برگزار شد. خبرها حاکیست که علاوه بر تصحیح رقم های واریزی بن کارت ها، در این جلسه بر سر اجرای قطعی ماده ده،  تایید نهایی اجرای جدول بدو استخدام و معوقات آن از سال۹۳ و همچنین اصلاح جدول بدو استخدام از ابتدای سال۱۴۰۱ تصمیم گیری شده است. در همین راستا مددی معاونت “توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر” در تلویزیون صحبت داشته است.  کارکنان رسمی نفت این عقب نشینی ها را نتیجه اقدامات و اعتراضات سراسری خود دانسته و شورای هماهنگی وهمبستگی کارکنان نفت با اعلام تغییر زمان تجمعات از پنجم به بیست و هشتم خاطر نشان کرده است که این  مدت صرفا مهلتی است تا توسط مسئولین مربوطه اقدامات عملی لازم در جهت اجرای  قطعی ماده ده و جداول بدو استخدام انجام گیرد. شورای هماهنگی همچنین  اولتیماتوم داده است که در صورت خلف وعده مسئولان، در تاریخ بیست و هشت شهریور به همراه خانواده هایمان پرشور تر از همیشه برای احقاق حقمان خواهیم آمد.

مطالبات اعلام شده کارکنان رسمی نفت از جمله عبارتند از: اجرای کامل ماده ده قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و محاسبه پرداخت پی بک آن از زمان تصویب این قانون،  ارتقای پایه سمت های سازمانی آنها،  تجدید نظر در افزایشات عمومی آنان متناسب با رشد تورم، پایان دادن به استخدامها و انتصابات فامیل و پارتی بازیها و تبعیض در پرداختها، بازگرداندن مالیات های سنگین اخذ شده که طی سالها از حقوق کارگران کسر شده، پایان دادن به اختلاسها و شفافیت دادن به عملکرد صندوق بازنشستگی، ارتقای وضع خدمات بهداشت و درمان نفت و برخورداری همه کارگران شاغل در نفت از درمان رایگان با کیفیت،  ارتقای خدمات رفاهی کارگران نفت از جمله بهبود وضع غذا  و غذاخوری ها، بهبود خوابگاهها و امکانات زیستی و معیشتی بر اساس استانداردی قابل قبول برای همه کارگران شاغل در نفت، بالا بردن استاندارد ایمنی محیط کار، به رسمیت شناخته شدن حق تشکل و پایان دادن به امنیتی کردن مراکز کاری در نفت.

کوتاه شدن دست پیمانکاران به عنوان معضل سراسری همه کارگران  رسمی و پیمانی در نفت و لغو قوانین برده وار مناطق ویژه اقتصادی خواست سراسری همه کارگران نفت است.

شورای هماهنگی و همبستگی با نظرسنجی از طریق مدیای اجتماعی و اتکاء بر تصمیم گیری جمعی کارکنان نفت  بر سر موضوعات اعتراضی شان  گام عملی ای در جهت شکل دادن به تشکل شورایی برداشته و راه عملی تشکیل مجمع عمومی سراسری کارگری را نشان داد.  یک تصمیم مهم در نظر سنجی های این شورا، تصمیم بر سر حضور خانواده ها  در اعتراضات است.  تا همین جا کارکنان رسمی نفت موفقیتهای خوبی در مبارزاتشان و در سازماندهی متحدانه اعتراضاتشان داشته اند و حزب کمونیست کارگری قاطعانه از  مبارزات آنها حمایت کرده و بر  اتحاد مبارزاتی همه بخش های شاغل در صنعت نفت تاکید دارد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ شهریور ۱۴۰۱، ۲۴ اوت ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate