اعتراض کارگران پتروشیمی ستاره تاراز، روغن نباتی  نرگس شیراز و زنجان، و مرخصی اسماعیل گرامی از زندان

اعتراض کارگران پتروشیمی ستاره تاراز، روغن نباتی  نرگس شیراز و زنجان، و مرخصی اسماعیل گرامی از زندان

 

– روز ۱ شهریور  کارگران پروژه‌ای شرکت ستاره تاراز (پیمانکاری غریبی)  پتروشیمی بوشهر سایت یک واقع در عسلویه در اعتراض به عدم پرداخت ۳ ماه دستمزد معوقه برای دومین روز متوالی دست از کار کشیده و اعتصاب کردند. بنا بر گزارش منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت این شرکت در بدقولی و تعویق های چند ماهه پرداخت حقوق، کسر از حقوق ها و همینطور شرایط غیر بهداشتی تهیه غذا و کانکس های اسکان پرونده سیاهی دارد. از جمله زمانی که این شرکت در خرداد سال نود و شش در فاز ۱۳ برای گروه مپنا کار می کرد، با دادن غذای فاسد باعث شد نزدیک به چهل نفر از نیروها دچار مسمومیت شدید شوند بطوری که همان شب سی نفر به بیمارستان کنگان اعزام شدند. یک خواست سراسری کارگران نفت کوتاه شدن دست پیمانکاران و دائمی شدن قراردادهای کاری است.

– روز سه شنبه اول شهریور کارگران و بازنشستگان کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز بار دیگر به دلیل وضعیت بحرانی و عدم تولید این کارخانه و خطر بیکاری از کار و در محل این کارخانه تجمع کردند.

– روز ۱ شهریور کارگران کارخانه روغن نباتی زنجان از مجموعه هلدینگ داروگر در اعتراض به اخراجها و تعویق پرداخت چهار ماه دستمزد و طلبهای سالهای ۹۳ تا ۹۷ خود مقابل کارخانه تجمع کردند. بنا بر خبر ها در صبح این روز مدیران کارخانه تحت عنوان  کمبود منابع مالی از ورود حدود ۶۰ نفر از مجموع ۸۵ کارگر کارخانه به محل کارشان جلوگیری کردند. به گفته کارگران میانگین سوابق کار بعضی از کارگران اخراجی به ۱۵ سال میرسد.

– روز ۱ شهریور اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته پس از ۱۷ ماه زندان، به قید وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین به مرخصی آمد. اسماعیل گرامی در فروردین ۱۴۰۰ به جرم شرکت در تجمعات اعتراضی بازنشستگان دستگیر شد و دستگاه قضائی جنایتکار جمهوری اسلامی او را به چهار سال حبس و حکم وحشیانه  شلاق و جریمه نقدی محکوم کرده است.

اسماعیل گرامی باید بدون قید و شرط آزاد شود و پرونده های  امنیتی تشکیل شده برای او و همه فعالین سیاسی باید فورا لغو گردد. تمامی زندانیان سیاسی باید آزاد شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ شهریور ۱۴۰۱، ۲۴ اوت ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate