کارکنان رسمی نفت برای پنجم شهریور اعلام تجمع کردند

کارکنان رسمی نفت تصمیم گرفته اند روز ۵ شهریورماه به همراه خانواده هایشان در مراکز مختلف دست به تجمع و اعتراض بزنند. این کارگران قبلا اولتیماتوم داده بودند که اگر به خواستهایشان رسیدگی نشود به همراه خانواده هایشان دست به تجمع و اعتراض خواهند زد.  تصمیم به اعتراض در پنجم شهریور ماه  و شرکت خانواده ها، از طریق نظرسنجی شورایی و با تایید اکثریت قریب به اتفاق کارگران رسمی صورت گرفته است. این نظر سنجی ها شکل عملی برپایی مجمع عمومی و دخالت حداکثری کارگران در تصمیم گیری ها برای نجوه پیشبرد اعتراضات را به نمایش گذاشت.

کارکنان رسمی نفت اعلام کرده اند  که  مصمم و پر قدرت مطالباتشان را پیگیری کرده و ریال به ریال معوقات؛ اصلاح مالیات ؛ اصلاح سقف حقوق و افزایشات جدید را از غارتگران وزارت نفت خواهند ستاند. بنا بر اظهار کارگران در صورت اجرای ماده ده حداقل دو میلیون تومان بر حقوق پایه آنها اضافه میشود.

مطالبات اعلام شده کارکنان رسمی نفت از جمله عبارتند از: اجرای کامل ماده ده قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و محاسبه پرداخت پی بک آن از زمان تصویب این قانون،  ارتقای پایه سمت های سازمانی آنها،  تجدید نظر در افزایشات عمومی آنان متناسب با رشد تورم، پایان دادن به استخدامها و انتصابات فامیل و پارتی بازیها و تبعیض در پرداختها، بازگرداندن مالیات های سنگین اخذ شده که طی سالها از حقوق کارگران کسر شده، پایان دادن به اختلاسها و شفافیت دادن به عملکرد صندوق بازنشستگی، ارتقای وضع خدمات بهداشت و درمان نفت و برخورداری همه کارگران شاغل در نفت از درمان رایگان با کیفیت،  ارتقای خدمات رفاهی کارگران نفت از جمله بهبود وضع غذا  و غذاخوری ها، بهبود خوابگاهها و امکانات زیستی و معیشتی بر اساس استانداردی قابل قبول برای همه کارگران شاغل در نفت، بالا بردن استاندارد ایمنی محیط کار، به رسمیت شناخته شدن حق تشکل و پایان دادن به امنیتی کردن مراکز کاری در نفت.

کارگران رسمی نفت در بیانیه هایشان بر کوتاه شدن دست پیمانکاران به عنوان معضل سراسری همه کارگران  رسمی و پیمانی در نفت و لغو قوانین برده وار مناطق ویژه اقتصادی تاکید کرده اند.

حزب کمونیست کارگری حمایت قاطع خود را از مبارزات کارگران نفت اعلام میکند و اتحاد مبارزاتی همه بخش های شاغل در صنعت نفت برای کوتاه شدن دست پیمانکاران مفتخور از مراکز نفتی و لغو قوانین برده وار مناطق ویژه اقتصادی و پایان دادن به امنیتی کردن فضای اعتراض در این مراکز را مورد تاکید قرار میدهد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱ شهریور ۱۴۰۱، ۲۳ اوت ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate