اخباروگزارش های کارگری ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۱

– از سرگیری اعتراضات کارگران بازنشسته صنعت فولاد اصفهان نسبت به عدم افزایش حقوق و پرداخت نشدن بموقع مطالبات با تجمع مقابل صندوق بازنشستگی فولاد

– ادامه اعتراضات کارگران صنایع بسته‌بندی داروگرنسبت به بلاتکلیفی معیشتی وشغلی و وعده های توخالی مسئولان استان و شهرستان رشت

– تجمع اعتراضی جمعی از معلولان نسبت به رای دادگاه بدوی دیوان عدالت اداری

– تجمع اعتراضى اهالی شادگان نسبت به قطعی مکرر برق مقابل فرمانداری

– شاپور احسانی‌راد علیرغم نیاز به تداوم درمان به زندان بازگردانده شد

– بازداشت خشونت آمیز لیلا حسین زاده محکوم است 

– انتقال سه فعال حوزه زنان به زندان اوین

– جهت اخذ آخرین دفاع؛ سه فعال کارگری به دادسرا احضار شدند

– استقبال از شعبان محمدی در سنندج

– استقبال از شعبان محمدی ومسعود نیکخواه در مریوان

– بیانیه‌ی کانون صنفی معلمان ایران(تهران) درباره تحولات تازه در اجرای رتبه بندی

– بی توجهی مدیریت سامانه پنج بی آرتی  نسبت به روشنایی سطح توقفگاه باعث حادثه دلخراشی برای یکی از رانندگان زحمت کش گردید.

*از سرگیری اعتراضات کارگران بازنشسته صنعت فولاد اصفهان نسبت به عدم افزایش حقوق و پرداخت نشدن بموقع مطالبات با تجمع مقابل صندوق بازنشستگی فولاد

روز یکشنبه ۳۰ مرداد، کارگران بازنشسته صنعت فولاد اصفهان با تجمع مقابل صندوق بازنشستگی فولاد اعتراضشان را نسبت به عدم افزایش حقوق و پرداخت نشدن بموقع مطالبات از سرگرفتند.

*ادامه اعتراضات کارگران صنایع بسته‌بندی داروگرنسبت به بلاتکلیفی معیشتی وشغلی و وعده های توخالی مسئولان استان و شهرستان رشت

روز یکشنبه ۳۰ مرداد، کارگران صنایع بسته‌بندی داروگراز ادمه اعتراضاتشان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وشغلی،خبردادند.

این کارگران که تعدادشان به ۷۰ نفر می رسد به خبرنگاررسانه ای گفتند: بارها برای پیگیری مطالباتمان به دفتر مسئولان استان گیلان و فرمانداری مراجعه کرده‌ایم اما جز وعده پیگیری مطالباتمان، کاری برای ما انجام نمی‌دهند.

این کارگران گفتند: ۵ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌ایم و بیمه‌هایمان نیز با مشکل روبرو است. به هر مسئولی هم شکایت می‌کنیم فقط شنونده است و اقدامی نمی‌کند.

آنها افزودند:تعدادی از کارگران این کارخانه با سوابق  ۱۵ تا ۲۰ سال کار به دلیل نگرانی بابت از دست دادن شغل، مشکلاتشان را از طریق نامه یا حضوری به گوش مسئولان می‌رسانند اما کسی برای پیگیری وضعیت کارخانه و کارگران آن اقدامی انجام نداده است.

یکی از کارگران کارخانه صنایع بسته‌بندی داروگر رشت نیز گفت: مسئولان استانی در جریان مشکلات ما قرار دارند اما ازسوی مسئولان کشوری هنوز واکنشی برای بهبود وضعیت کارخانه ندیده‌ایم.

این کارگر درباره روند پیگیری حقوقی دریافت مطالبات خود و سایر همکارانش گفت: بعد از بدقولی‌های مکرر برای پرداخت حقوق؛ ما کارگران راهی جز اعتراض نداریم. البته تا امروز یک ماه مربوط به حقوق اسفند سال ۱۴۰۰ کارگران پرداخت شده است.

وی در ادامه درباره جرئیات مطالبات خود و همکارانش گفت: میانگین مطالبات مزدی و بیمه‌ای هریک از ما کارگران در ۵ ماه گذشته براساس سوابق کاری دست‌کم  ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان است که کارفرما می‌گوید که به خاطر نداشتن منابع مالی، توان پرداخت آن را ندارد.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کارگران صنایع بسته‌بندی داروگرنسبت به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق وحق بیمه

روزیکشنبه ۹ خرداد، کارگران صنایع بسته‌بندی داروگربرای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق وحق بیمه دست به تجمع مقابل این واحد تولیدی دراستان گیلان زدند.

یکی از کارگران صنایع بسته‌بندی داروگر رشت به خبرنگاررسانه ای گفت: کارگران صنایع بسته‌بندی داروگر در رشت به‌ عدم دریافت ۴ ماه حقوق اعتراض دارند.

این کارگران که در بخش‌های مختلف شامل ساخت انواع تیوب و چاپ وبسته‌بندی محصولات شوینده داروگر و… کار می‌کنند، خواستار دریافت حقوق معوقه ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیر هستند.

وی افزود:کارگران صنایع بسته‌بندی داروگر از ابتدای سال جاری هیچ گونه دریافتی نداشته‌اند. آنها علاوه بر حقوق، مطالبات بیمه‌ای خو در چهار ماه گذشته را دریافت نکرده‌اند.

این کارگر درباره مشکلات بیمه‌ای کارگران صنایع بسته‌بندی داروگر نیز توضیح داد: مشکلات انفصال بیمه‌ای کارگران همراه با تمدید نشدن بیمه درمان تامین اجتماعی همچنان به قوت خود باقی است.

*تجمع اعتراضی جمعی از معلولان نسبت به رای دادگاه بدوی دیوان عدالت اداری

تجدیدنظرخواهی معلولان از دیوان عدالت اداری

صبح روزیکشنبه ۳۰ مرداد، تعدادی از معلولان با حضور در دیوان عدالت اداری و ثبت لایحه تجدیدنظرخواهی به رای دادگاه بدوی دیوان عدالت اداری اعتراض کردند

اواخرداسفند سال گذشته کمپین معلولان دادخواست الزام دولت به پرداخت کمک‌هزینه معیشتی موضوع ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان را منتشر کرد.

در هفته‌های گذشته شکایت دسته‌جمعی معلولان در دادگاه بدوی رد شد و در پی آن تدوین لایحه اعتراض به رای دادگاه بدوی و تجدیدنظرخواهی در دستورکار کمپین قرار گرفت.

در همین راستا صبح روزیکشنبه ۳۰ مرداد تعدادی از فعالان کمپین معلولان با حضور در دیوان عدالت اداری، اقدام به ثبت لایحه اعتراضی و درخواست تجدیدنظر در رای دادگاه بدوی نمودند

*تجمع اعتراضى اهالی شادگان نسبت به قطعی مکرر برق مقابل فرمانداری

روز شنبه ۲۹ مرداد، اهالی شادگان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به قطعی مکرر برق دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان خوزستان زدند.

براساس گزارش های منتشره درشبکه های اجتماعی،تجمع کنندگان نسبت به قطعی مکرر و طولانی مدت برق در گرمای طاقت‌فرسای تابستان اعتراض کرده و خواهان رسیدگی مسئولان به این معضل شدند‌.

بنابهمین گزارشها، این تجمع اعتراضی به داخل ساختمان کشیده شده و معترضان وارد فرمانداری شده‌اند.

درهمین رابطه:اعتراض تعدادی از اهالی شادگان نسبت به قطع برق وکلافه شدن از گرما مقابل اداره برق

روز شنبه ۱۵ مرداد، تعدادی از اهالی شادگان برای اعتراض به قطع برق وکلافه شدن از گرما مقابل اداره برق جمع شدند.

براساس گزارش وفیلم رسانه ای شده،یکی ازاهالی روستای منصوره با به دست گرفتن نوزادش که از گرما کلافه شده مقابل اداره برق شادگان خوزستان می گوید: «این نوزاد چه گناهی کرده. از ساعت ۱۱ صبح تا الآن با ماشین تابش بدم گرمشه»«گناهش چیه، هاآ، گناهش چیه بهم بگو این بچه از ساعت ۱۱ صبح تا الآن» «هزاران کودک و زن بیمار و پیرمرد افتاده اند و خیلی از مردم صبح تا الآن همینطور موندن تو گرما، گناهشون چیه هااا.» «بیا ببین مادرش و خواهرش تو ماشین نشستن از گرما آخه چرا چه گناهیه»

*شاپور احسانی‌راد علیرغم نیاز به تداوم درمان به زندان بازگردانده شد

امروز یکشنبه ۳۰ مردادماه شاپور احسانی راد عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران برای تحمل دوران حبس خود به زندان اوین بازگردانده شد.

شاپور احسانی‌راد روز ۲۲ فروردین به مرخصی درمانی اعزام شد. در خارج از زندان و پس از انجام آزمایشات متعدد مشخص شد که هر دو چشم او باید مورد جراحی پیوند قرنیه قرار بگیرد. در تاریخ ۱۸ اردیبهشت چشم راست او مورد جراحی قرار‌ گرفت و جراحی چشم چپ او بخاطر هزینه‌های بالا به زمان دیگر موکول شد. در این‌ مدت با تأیید پزشک معالج و پزشک معتمد سازمان پزشکی قانونی تحت مداوا و مراقبت‌های پس از عمل قرار داشت و اکنون نیز بایست یکماه دیگر تحت مراقبت میبود تا پس از آن بخیه‌های چشم خارج می‌گشت اما از طرف شعبه اجرای احکام به زندان فراخوانده شد و مرخصی درمانی‌اش تمدید نگردید. توصیه‌ی پزشکان بر عدم‌بازگرداندن شاپور به زندان بود چون تا قبل از خارج کردن بخیه‌ها امکان عفونت در داخل زندان و با توجه به عدم امکان رعایت مسایل بهداشتی وجود دارد.

لازم به ذکر است که طبق ابلاغیه‌ای که برای شاپور احسانی‌راد صادر شده است، روز ۷ شهریورماه نیز قرار است برای پرونده‌سازی جدیدی که در زندان برای او و چند نفر از دیگر زندانیان سیاسی صورت گرفته است در شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی فشافویه مورد محاکمه قرار ‌گیرد.

شاپور احسانی‌راد نماینده سابق کارگران کارخانه پروفیل ساوه، عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، عضو هیات مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی (بستا) و از هماهنگ‌کنندگان طومار چهل‌هزار نفره‌ی کارگران برای افزایش دستمزد است که در تاریخ ۷ مرداد سال ۹۸ توسط اطلاعات سپاه دستگیر و‌ پس از ۳۶ روز بازداشت با قرار وثیقه موقتاً آزاد شد. او بعدتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری به شش سال زندان محکوم شده و از تاریخ ۲۷ خرداد سال ۹۹ تاکنون در حال سپری کردن این دوره محکومیت است.

شاپور احسانی‌راد کارگر بازنشسته‌ی ۶۵ ساله‌ای است که سال‌های زیادی از عمر خود را صرف دفاع از حق کارگران نموده است و نهادهای امنیتی و قضایی بخاطر ضدیت و دشمنی با کارگران و مزدبگیران او را زندانی کرده و به این هم بسنده نکردند و بخاطر اعمال فشار بیشتر در زندان نیز دست به پرونده‌سازی جدیدی برای او و دیگر همبندی‌های‌اش زدند. هم‌اکنون نیز باوجود نیاز شاپور برای تکمیل دوران درمان‌اش در خارج از زندان حاضر به تمدید مرخصی وی نشدند و او را به زندان برگرداندند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران بازگرداندن شاپور احسانی‌راد به زندان را قویاً محکوم می‌کند و مسئولیت سلامت و جان او را تماما متوجه سیستم قضائی و نهادهای امنیتی می‌داند و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط شاپور ‌‌و تمامی کارگران، معلمان، بازنشستگان و فعالین سیاسی زندانی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۳۰ مردادماه ۱۴۰۱

*بازداشت خشونت آمیز لیلا حسین زاده محکوم است 

طبق گزارشات رسیده، روز گذشته، شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱،لیلا حسین زاده فعال صنفی دانشجویی و از حامیان‌جنبش کارگری،  توسط ۱۰ تن از نیروهای امنیتی در مقابل منزل خویش همراه با ضرب و شتم شدید بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال یافت‌.

لیلا حسین زاده دانشجوی کارشناسی ارشد انسان شناسی دانشگاه تهران، سال گذشته به پنج سال حبس محکوم شده بود و به دلیل ابتلا به بیماری خودایمنی که در دوران حبس پیشین خود بدان مبتلا شده بود، به گواهی پزشکی قانونی حکم عدم تحمل کیفر  به ایشان داده شد و با قید وثیقه آزاد گردید.

آقای امیر رئیسیان، وکیل خانم‌حسین زاده، دیروز اظهار کرده اند که «درباره خانم ‌ لیلا حسین‌زاده  پیش از این پزشکی قانونی «عدم تحمل کیفر» را به صورت قطعی اعلام کرده بود، در سال گذشته نیز همین نظریه توسط پزشکی.ق اعلام شد و بعد منتظر نظر کمیسیون بود. بازداشت ایشان قانونی نبوده و اگر برای اجرای حکم بود چرا منزلشان تفتیش شده است». ایشان امروز اطلاع دادند که پیگیری امروز از اجرای احکام د.امنیت مشخص شد که بازداشت ‌ لیلا‌ حسین‌زاده  با دستور دادسرای شیراز بوده و علت،اقدامات اخیر ایشان عنوان شد. جدا از صحت و سقم ادعا، باید پرسید مگر اقدامات اخیر(!)در حوزه قضایی شیراز بوده؟ ضمنا دادگاه انقلاب شیراز قبلا بازداشت را به وثیقه تبدیل کرده بود».

جای بسی تاسف است که روز گذشته نسبت به آزادی موقت چهار فعال معلمی و‌ صنفی محتاطانه ابراز شادمانی کردیم در حالیکه در همان لحظات یکی از فعالین‌دانشجویی با ضرب و شتم دستگیر می شد. بازداشت خشونت آمیز لیلا حسین زاده به بهانه های واهی و پرونده سازی تکراری علیه ایشان قابل توجیه نبوده و بشدت محکوم است. لیلا حسین زاده از نظر جسمانی قادر به تحمل حبس نیست و باید فوری آزاد شود.

چاره زحمت‌کشان وحدت و تشکیلات

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه

*انتقال سه فعال حوزه زنان به زندان اوین

 اسرین درکاله، اکرم نصیریان و مریم محمدی، از فعالان حوزه زنان و اعضای انجمن ندای زنان ایران، صبح امروز یکشنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۱ بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شدند‌.

این فعالین پس از حضور در دفتر شعبه یک اجرای احکام، با دستور قاضی تاریان بازداشت شدند. 

اعضای انجمن ندای زنان ایران پیشتر در دادگاه انقلاب به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” به تحمل دو سال و هفت ماه زندان محکوم شده‌اند‌.

*جهت اخذ آخرین دفاع؛ سه فعال کارگری به دادسرا احضار شدند

محمد ایران نژاد، مرتضی صیدی و نصرالله امیرلو فعالین کارگری، امروز یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱، با دریافت ابلاغیه‌ای جهت اخذ آخرین دفاع به دادسرای ناحیه ۳۳ تهران احضار شدند. آنها باید ظرف مدت ۵ روز از زمان درج ابلاغیه در این دادسرا حاضر شوند. از میان آنها محمد ایران نژاد هم اکنون در حال تحمل دوران محکومیت پیشین خود در زندان اوین است.

 بر اساس این ابلاغیه، محمد ایران نژاد، مرتضی صیدی و نصرالله امیرلو جهت اخذ آخرین دفاع در خصوص اتهام “تشکیل گروه به قصد بر هم زدن امنیت کشور ” به دادسرای ناحیه ۳۳ تهران احضار شدند.

از میان آنها محمد ایران نژاد در پرونده پیشین خود به ۳ سال و ۵ ماه حبس تعزیری محکوم شد که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۲ سال و ۹ ماه زندان برای وی قابل اجراست. او جهت تحمل دوران محکومیت خود در تاریخ ۵ تیرماه، راهی زندان اوین شد. محمد ایران نژاد پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

مرتضی صیدی و نصرالله امیرلو، روز جمعه ۲۶ فروردین ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. آنها پس از چند روز از پلیس امنیت قلعه حسن خان تهران به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

آقای امیرلو در تاریخ ۱۲ اردیبهشت و آقای صیدی در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شدند.

منبع ۲ خبربالا کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*استقبال از شعبان محمدی در سنندج

من نام تورا می خوانم: آزادی

آزادی، برای پرنده دربند

برای ماهی در تنگ بلوری

برای رفقایم که دربندند

زیرا آن چه را که می‎اندیشند، برزبان می آورند 

امروز یکشنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۱، اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان_سنندج و جمعی از فعالین کارگری از شهر سنندج در ورودی این شهر، ازشعبان محمدی، عضو هیئت مدیره ی انجمن صنفی معلمان کردستان_مریوان، که پس از حدود چهار ماه بازداشت، دیروز  شنبه ۲۹ مرداد به قید وثیقه از زندان اوین آزاد شد، استقبال کردند.

*استقبال از شعبان محمدی ومسعود نیکخواه در مریوان

از قفس مرغی پرید و پر گرفت

نغمه خوان در ابرها بستر گرفت

شور آزادی به بالش چون دمید

پس سرود زندگی از سر گرفت

امروز یکشنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۱،شعبان محمدی ومسعود نیکخواه، دو عضو هیئت مدیره ی انجمن صنفی معلمان کردستان_مریوان، پس از آزادی از زندان اوین، امروز در میان استقبال و شادی غیرقابل وصف اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان_مریوان و فعالان مدنی شهر مریوان، به آغوش خانواده و دوستانش برگشتند.

شورای هماهنگی تشکل‎ های صنفی معلمان ایران، ضمن استقبال از آزادی شعبان محمدی و مسعود نیکخواه و نیز تبریک به این دوستان و تک تک اعضای جامعه ی فرهنگی ایران، آزادی بی قید و شرط سایر همکاران بازداشتی را خواستار است. شورای هماهنگی همچنان با تاکید خواهان پایان دادن پرونده ‎سازی علیه فعالین صنفی و روند وثیقه ‎های سنگین در ازای آزادی فعالین صنفی دربند است.

*بیانیه‌ی کانون صنفی معلمان ایران(تهران) درباره تحولات تازه در اجرای رتبه بندی

روزشنبه ۲۹ مرداد، کانون صنفی معلمان ایران(تهران)  بیانیه ای بشرح زیر درباره تحولات تازه در اجرای رتبه بندی،منتشرکرد:

کسانی که با سرهم بندی لایحه رتبه بندی آن را از اثربخشی انداختند، در اقدامی دیگر به دنبال بی‌اثر کردن کامل این مطالبه ۱۳ ساله معلمان هستند. سخنان آشفته و حرافی‌های رسانه‌ای مسئولان درباره اجرای آن اکنون به واریز ۱۱ میلیون علی‌الحساب به ازای یازده ماه تاخیر رسیده تا بار دیگر اعصاب معلمان و آبروی آنان را در فضای عمومی به چالش بکشد و معیشت معلمان و شان معلمی برای چندمین بار لگدمالِ گزافه گویی‌های مسئولان بی مسئولیت گردد. 

اما این روزها بارگذاری مستندات لازم برای کسب رتبه‌های پنج‌گانه در حال آغاز شدن است؛ مدارکی که به شکل اتوماتیک در پرونده‌های پرسنلی معلمان از جمله فرم ۵۰۲ ثبت و ضبط بوده و عموما هر ساله حکم‌های کارگزینی بر اساس آن‌ها صادر می‌شوند. درست مشخص نیست که این کار به چه هدفی صورت می‌گیرد! اما با توجه به تجربه‌های قبلی بعید نیست که این اقدام نیز در ادامه خرید زمان و به تعویق افتادن اجرای نیم‌بند رتبه‌بندی باشد!

نکته مهم دیگر در این باره محدود کردن تلاش‌های معلمان به مدرک تحصیلی، گواهی ضمن خدمت، برگه تشویقی و داشتن تحقیق و کتاب و … است. 

اما چند پرسش: 

افزایش حقوق در قالب رتبه‌بندی کارکنان دولت بر اساس تبصره ۱ ماده ۶۵ قانون مدیریت خدمات کشوری از سال ۸۷ برای اکثر سازمان‌ها و نهادهای دولتی اجرا شده و ۱۳ سال است کارمندانِ آنها را بهره‌مند کرده‌است. آیا این کارکنان نیز نیازمند داشتن این همه مدارک و مستندات بوده‌اند؟ البته که نه! آیا آن بخش بزرگ از کارمندان دولت که از ۱۳ سال پیش این افزایش حقوق را در فیش‌های حقوقی خود داشته‌اند برای بهره‌مندی از امتیاز آن تحقیق کرده‌، کتاب یا مقاله نوشته‌ یا ترجمه کرده‌اند؟ آیا آنان برای افزایش حقوق در قالب رتبه‌بندی و قانون خدمات کشوری نیازمند کسب امتیاز در عنوان‌های چهارگانه شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربی بوده‌اند؟ این همه دست‌انداز و دردسر و در ادامه کوچک‌شماری معلم و معلمی برای چیست؟ واقعا مسئولان چه پدرکشتگی با ما معلم‌ها دارند؟ این همه اذیت و آزار و توهین و بی توجهی برای چیست؟ 

همه این جداول و بندها و تبصره‌ها خبر از مشکل ریشه‌ایِ دیگری در آموزش و پرورش ما دارد؛ و آن ارزیابی‌های کمی برای امتیاز و رتبه و نمره است. براستی این مدراک و مستندات می‌توانند از خودگذشتی معلمان در کلاس‌های ۴۰-۵۰ نفره در اقصی نقاط کشور را ارزیابی کنند؟ آیا گواهی‌های ضمن خدمت می‌تواند ارزش کلیه‌ی اهدایی معلم به شاگردش را بسنجد؟ آیا برگه‌های تشویقی می‌توانند پاسخگوی ارث چندصد میلیونی معلمی باشد که همه‌اش صرف خرید تبلت برای دانش‌آموزان محروم شد؟ آیا کسب امتیاز برای قرار گرفتن در هر رتبه می‌تواند زحمات معلمان در دوران کرونا را جبران کند؟ معلمانی که خانه‌شان کلاس و تخته کلاس‌شان بدنه یخچال و گوشی‌هاشان، به عنوان شخصی‌ترین وسیله در زندگی و بدون کمترین چشمداشت، ابزاری برای تدریس دانش‌آموزان بود. آیا این ارزیابی‌های صوری و کمی می‌تواند ایثار، از خودگذشتگی و زحمات معلمان را ارزیابی کند؟ بی شک نه! 

نکته مهم دیگر این که در روزهای گذشته دولت بحث ترمیم حقوق کارکنان دولت را مطرح کرده است. با توجه به سابقه بد دولت‌های قبلی، بیم آن می‌رود که معلمان به بهانه اجرای رتبه‌بندی از این ترمیم محروم شوند! شرایط اقتصادی کشور و عقب افتادگی تاریخی حقوق معلمان از تورم نشان می‌دهد که حتی رتبه‌بندی فعلی هم نمی‌تواند حقوق معلمان را به خط فقر برساند. به همین دلیل کانون صنفی معلمان به طور جدی از مسئولان می‌خواهد و به آنان هشدار می‌دهد که افزایش ناشی از رتبه‌بندی را با مصوبه تازه دولت پیوند نزده و  هر کدام را جداگانه اعمال و اجرا نماید.

در پایان یادآوری می کنیم که کانون صنفی معلمان ایران معتقد است که آموزش یک فرآیند انسانی است و با عدد و رقم و مترهای کمی قابل ارزیابی نیست، و اگر هم بر اجرای رتبه بندی پافشاری کرده، هزینه‌ها داده و همچنان ده‌ها نفر از اعضایش درگیر زندان و حکم و دادگاه و وثیقه و … هستند تنها به این دلیل بوده که این قانون می‌توانسته اندکی از مشکلات عدیده همکاران را کم کند. از این رو اگر قرار باشد همچنان مسئولان به بی اثر کردن بخش حقوقی آن ادامه دهند نه کانون‌ و نه معلمان سکوت نخواهند کرد و به ادامه اعتراضات مدنی خود برای بهبود معیشت و منزلت ادامه خواهند داد. این گوی این میدان.

*بی توجهی مدیریت سامانه پنج بی آرتی  نسبت به روشنایی سطح توقفگاه باعث حادثه دلخراشی برای یکی از رانندگان زحمت کش گردید.

امروز یکشنبه ۳۰ مرداد یکی رانندگان بخش خصوصی که قصد خروج از توقفگاه سامانه پنج را داشت بعلت عدم نور و روشنایی در سطح توقفگاه و عدم دید کافی با یکی از رانندگان بی آرتی که در سطح توقفگاه حضور داشت برخورد کرد و راننده بی آرتی دچار صدمات جسمانی جدی گردید که بلافاصله با حضور اورژانس به وضعیت صدمه دیده این راننده رسیدگی شد.

کمبود نور و روشنایی یکی از مشکلات جدی اکثر توقفگاههای شرکت واحد میباشد که بارها باعث حوادث دلخراش برای همکارانی که صبح زود قبل از روشنایی درسطح  توقفگاه تردد میکنند بوده و  حتی این حوادث تا کنون منجر به جانباختن تعدادی از رانندگان زحمت کش در طی این سالها هم شده است .

متاسفانه بی تدبیری و بی توجهی کارفرماها نسبت به حفظ جان کارگران و عدم نظارت و توجه جدی بازرسی کار در سرکشی از کارگاهها که میتواند در پیشگیری اینگونه حوادث بسیار تاثیر گذار باشد.

 همه ساله شاهد افزایش آمار کشته شدن کارگران در حوادث ناشی از کار هستیم .

سندیکای کارگران شرکت واحد به مدیریت تاکید میکند با افزایش تعداد پرژوکتور ها در سطح توقفگاهها میشود از رخ دادن چنین حوادثی جلوگیری کرد ، جان همکاران زحمت کش شرکت واحد را برای هزینه های حداقلی بخطر نیاندازید.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate