اخباروگزارش های کارگری ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۱

– اعتصاب کارگران شرکت کیان نصر شاغل در پتروشیمی بوشهربرای اعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق

– تجمع اعتراضی جمعی کادردرمان کنگاور نسبت به عدم برقراری فوق العاده خاص با ضریب ۳ همزمان با سفر وزیر بهداشت به این شهرستان

اعتراض جمعی از کادردرمان وبهداشت استان کرمانشاه نسبت به عدم تبدیل وضعیت واجرایی نشدن قانون تعرفه  گذاری خدمات پرستاری

– تجمع اعتراضی اهالی روستای منصوره شادگان نسبت به قطعی طولانی مدت برق مقابل شرکت بهره برداری نفت منصوره

– دیدار جمعی از فعالان حقوق زنان با خانواده‌های محمدحبیبی و جعفرابراهیمی معلمان دربند

– ضیا نبوی برای سومین بار ستاره دار شد!

*اعتصاب کارگران شرکت کیان نصر شاغل در پتروشیمی بوشهربرای اعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق

از روز چهارشنبه ۲۶ مرداد کارگران شرکت کیان نصر شاغل در پتروشیمی بوشهر در اعتراض به نپرداختن دستمزدها از خرداد ماه تا کنون، دست از کار کشیده و اعتصاب کرده اند.

برگرفته از کانال شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت

*تجمع اعتراضی جمعی کادردرمان کنگاور نسبت به عدم برقراری فوق العاده خاص با ضریب ۳ همزمان با سفر وزیر بهداشت به این شهرستان

اعتراض جمعی از کادردرمان وبهداشت استان کرمانشاه نسبت به عدم تبدیل وضعیت واجرایی نشدن قانون تعرفه  گذاری خدمات پرستاری

روز پنج شنبه ۲۷ مرداد همزمان با سفر وزیر بهداشت به این شهرستان ، کادردرمان این شهرستان دراستان کرمانشاه برای اعتراض به عدم برقراری فوق العاده خاص با ضریب ۳دست به تجمع زدند.

همچنین جمعی از کادردرمان وبهداشت استان کرمانشاه اعتراضشان را نسبت به عدم تبدیل وضعیت واجرایی نشدن قانون تعرفه  گذاری خدمات پرستاری بنمایش گذاشتند.

*تجمع اعتراضی اهالی روستای منصوره شادگان نسبت به قطعی طولانی مدت برق مقابل شرکت بهره برداری نفت منصوره

روز جمعه ۲۸ مرداد، اهالی روستای منصوره واقع در ۴۰ کیلومتری شهرستان شادگان باتجمع مقابل ورودی شرکت بهره برداری نفت منصوره ضمن بنمایش گذاشتند اعتراضشان نسبت به قطعی طولانی مدت برق و عدم پاسخگویی مسئولان خواهان دخالت شرکت نفت برای حل مشکلاتشان شدند.

*دیدار جمعی از فعالان حقوق زنان با خانواده‌های محمدحبیبی و جعفرابراهیمی معلمان دربند

جمعه ۲۸ مردادماه، تعدادی از فعالان حقوق زنان با خانوادهای محمد حبیبی و جعفرابراهیمی دیدار کردند و از آخرین وضعیت این معلمان زندانی مطلع شدند.

جعفر ابراهیمی و محمد حبیبی در این هفته در مرحله‌ی اخذ آخرین دفاع قرار دارند و انتظار می رود با انجام آن طی این هفته شاهد آزادی این دو کنشگر صنفی باشیم‌.

در این دیدار  سمانه عابدینی همسر جعفرابراهیمی با تشریح وضعیت جسمی بازرس شورای هماهنگی اعلام کرد: علی‌رغم انجام آزمایش کلونوسکپی و نیاز مبرم جعفر ابراهیمی به دریافت نتیجه آزمایش و تجویز و نظر پزشکی، او کماکان از پزشک متخصص و داروهای جدید، محروم است، وضعیتی که موجب شده که همسر جعفر ابراهیمی نگران جدی خود را از سلامت وی ابراز دارد.

لازم به ذکر است پس از بازداشت جمعی معلمان در اردیبهشت‌ماه، حقوق معلمان بازداشت شده، قطع و برای تمامی آنان غیبت رد شده است.‌ 

در این دیدار، خانواده‌های جعفر ابراهیمی و محمد حبیبی با تاکید بر اهمیت «مقاومت جمعی» معلمان و سایر کارگران و فعالان کارگری دربند اعلام کردند که علی‌رغم فشار زیاد با هدف اخذ اعترافات اجباری، آنان توانسته اند، سناریوسازی‌های امنیتی را با مقاومت خود، نقش بر آب کنند.

*ضیا نبوی برای سومین بار ستاره دار شد!

ضیا نبوی، فعال دانشجویی، در اکانت اینستاگرام خود اطلاع داد که علی رغم کسب رتبه ۱۲ در کنکور مقطع دکتری جامعه شناسی به دلیل نداشتن “صلاحیت عمومی” از ادامه تحصیل محروم شده است.

عدم صلاحیت عمومی کلید واژه‌ای است که در چند دولت اخیر جایگزین واژه ستاره‌دار برای دانشجویانی شده است که با دلایلی غیر از سطح علمی مانند فعالیت دانشجویی، سیاسی، و یا حتی داشتن عقیده و مذهبی که منطبق با میل حاکمیت و نهادهای امنیتی نیست از داشتن حق تحصیل محروم می‌شوند.

در کمال تاسف طی چند سال اخیر با کلید خوردن پروژه تسخیر نهاد دانشگاه در خدمت حاکمیتی یکدست، در کنار اقداماتی نظیر اخراج اساتید، جایگزینی روسای دانشگاه، جذب اعضای جدید هیئت علمی بدون بررسی صلاحیت علمی و…، بازهم روند ستاره دار کردن دانشجویان و محرومیت آنها از حق تحصیل شدت گرفته است.

منبع:کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate