اخباروگزارش های کارگری ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۱

– تجمع اعتراضی اهالی شهرکرد نسبت به قطعی چندین روزه آب شرب و کیفیت نامناسبش مقابل استانداری چهارمحال وبختیاری

– ازسرگیری کنش های تعدادی از کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برای دست یابی به مطالبات

– اقدام کارگران بازنشسته هما برای تجمع مقابل اداره مرکزی  و ممانعت نیروهای امنیتی با مسدود کردن خیابان

– کنش های کارگران شهرداری هویزه دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه و عدم پاسخگویی مسئولان

– تجمع اعتراضی کارگران شرکتی ایثارگرشرکت مخابرات کشورنسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل ساختمان یکی از سهامداران

– بی توجهی مدیریت توقفگاه سامانه یک نسبت به خرابی سطح توقفگاه، موجب خسارات شدید به اتوبوس ها و مشکلاتی برای رانندگان این توقفگاه گردیده است

– دومین روز تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهان مقابل اداره آب منطقه ای اصفهان

– ابتلای عسل محمدی و ثمین احسانی به کرونا در زندان اوین

– تجمع اعتراضی داوطلبان کنکور نسبت به مصوبه کنکور۱۴۰۲ مقابل سازمان سنجش آموزش کشور

– جان باختن ۳ کارگرمقنی جوان در شاهین دژبراثر گازگرفتگی

*تجمع اعتراضی اهالی شهرکرد نسبت به قطعی چندین روزه آب شرب و کیفیت نامناسبش مقابل استانداری چهارمحال وبختیاری

روزسه شنبه ۲۵ مرداد،صدها نفر از اهالی شهرکرد برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به قطعی چندین روزه آب شرب و کیفیت نامناسبش دست به تجمع مقابل استانداری چهارمحال وبختیاری زدند.

شعارها:

– فقط کف خیابون بدست میاد حقمون

– استاندار حیا کن صندلیو رها کن

– زاده سرچشمه‌ایم تشنه‌ایم تشنه‌ایم

– مسؤول بی‌کفایت استعفا استعفا

– چهارمحالی میمیرد ذلت نمی پذیرد

– بی شرف بی شرف در مقابل نیروهای سرکوب

*ازسرگیری کنش های تعدادی از کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برای دست یابی به مطالبات

فیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۲۵ مرداد،حاکی ازسرگیری کنش های تعدادی از کارگران بخش بازرگانی کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برای دست یابی به مطالبات مبنی بر بازگشت به کار اسماعیل بخشی، همسان سازی حقوق ها بین تمام شرکت های تابعه هفت طرح می باشد.

روزسه شنبه ۲۵ مدر راه رداد،این کارگران دیداری با چند فعال کارگری این مجتمع جهت تبادل نظر برای ادامه کنش ها درراه دست یابی به مطالبات داشتند.

*اقدام کارگران بازنشسته هما برای تجمع مقابل اداره مرکزی  و ممانعت نیروهای امنیتی با مسدود کردن خیابان

روز سه شنبه ۲۵ مرداد، کارگران بازنشسته هما در ادامه کنش های دامنه دارشان قصد تجمع مقابل اداره مرکزی  درراه دست یابی به مطالباتشان وعدم پاسخگوبب مسئولان داشتند که با ممانعت نیروهای امنیتی با مسدود کردن خیابان روبروشدند.

براساس فیلم منتشره در شبکه های اجتماعی کماکان تعدادی از کارگران بازنشسته حق طلب هما مقابل اداره مرکزی وشماری دیگردرخیابان های اطراف تجمع کردند.

*کنش های کارگران شهرداری هویزه دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه و عدم پاسخگویی مسئولان

روزسه شنبه ۲۵ مرداد، کارگران شهرداری هویزه از کنش هایشان دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه و عدم پاسخگویی مسئولان،خبردادند.

کارگران شهرداری هویزه از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند وبه خبرنگاررسانه ای گفتند: علاوه بر ۳ ماه حقوق معوقه، بخشی از مطالبات بیمه‌ای ما به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

آنها افزودند:علارغم پیگیری‌های مکرر کارگران برای دریافت حقوق، مسئولان شهری پاسخ قانع‌کننده‌ای به درخواست‌های کارگران نمی‌دهند.

این کارگران که در بخش‌های خدمات و فضای سبز کار می‌کنند، در ادامه گفتند: در شرایط سخت کار می‌کنیم اما از دستمزد خبری نیست! بیشتر همکاران، نمی‌توانند نیازهای ضروری خانواده‌هایمان را تامین کنند.

*تجمع اعتراضی کارگران شرکتی ایثارگرشرکت مخابرات کشورنسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل ساختمان یکی از سهامداران

 کارگران شرکتی ایثارگرشرکت مخابرات از استان های مختلف خودرابه تهران رساندند وبا برپایی تجمع روزسه شنبه ۲۵ مرداد، مقابل ساختمان یکی از سهامداران در خیابان ساعی تهران اعتراضشان را نسبت به عدم تبدیل وضعیت بنمایش گذاشتند.

ایثارگران شرکتی مخابرات با بیان اینکه تبدیل وضعیت ما جزو الزامات قانون بودجه سال قبل بود اما مخابرات به قانون تکمین نکرد،به خبرنگاررسانه ای گفتند: در بسیاری از نهادها، تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی کلید خورده و مراحلی را پشت سر گذاشته اما در مخابرات به دلیل مخالفت یکی از سهامداران، کار متوقف مانده است.

ایثارگران مخابرات، خواستار حذف پیمانکاران و انعقاد قرارداد مستقیم با مخابرات هستند؛ آن‌ها می‌گویند همه‌ی راه‌های مطالبه‌گری را طی کردیم؛ بارها نامه‌نگاری و رایزنی نمودیم اما نتیجه نداشت؛ تصمیم گرفتیم به تهران بیاییم و حقوق خود را مطالبه کنیم.  

*بی توجهی مدیریت توقفگاه سامانه یک نسبت به خرابی سطح توقفگاه، موجب خسارات شدید به اتوبوس ها و مشکلاتی برای رانندگان این توقفگاه گردیده است.

از آنجایی که انتخاب مدیران و مسئولین در شرکت واحد براساس رابطه و خوش خدمتی به مسئولین رده بالاتر صورت میگیرد و گزینه تخصص در انتخاب این پست ها هیچ گونه کارائی ندارد، بنابر همین نوع انتخاب،  مدیریت جدید 

 توقفگاه سامانه یک نه تنها هیچ کارآیی در مسئولیت خود ندارد ، بلکه هیچ توجهی و دغدغه ای هم نسبت به خرابی تقریبا صدرصدی سطح توقفگاه که در طول ۲۴ ساعت دهها اتوبوس دو کابین در آن تردد میکند ، ندارد.

 بودن این  چاله و گودالها ی داخل توقفگاه بخصوص در تاریکی شب نه تنها خسارات مالی بسیار زیادی به اتوبوس ها میزند بلکه بعضی از چاله ها آنقدر عمیق است که وقتی اتوبوس به داخل آن میافتد یا راننده از روی صندلی بیرون میافتد و یا سرش به سقف اتوبوس میخورد که در همین  سالهای گذشته حتی در یک مورد،  موجب حادثه مرگبار برای یکی از رانندگان شد ،  بطوری که راننده ای در اثر افتادن اتوبوس در یکی از این چاله ها  از روی صندلی اش به بیرون  پرت شد و از درب جلو که باز بود به زیر چرخ اتوبوس خود رفت وجان باخت .

بی برنامگی وعدم ارائه راهکارهای درست از طرف مسئولین برای رفع سطح خراب توقفگاههای شرکت واحد موجب پرداخت هزینه و خسارت های زیادی تا کنون  برای رانندگان گردیده است.

که نمونه بارز آن در چند شب گذشته در توقفگاه غرب سامانه یک اتفاق افتاد. بطوریکه راننده هنگام سوختگیری در پایان کار،  کابین عقب اتوبوسش در یکی از گودالهای نزدیک پمپ سوخت به زمین خورد و باعث خسارت به اتوبوس گردید که  مدیریت این خسارت را که ناشی از بی توجهی مدیران خودش بوده از جیب رانندگان کسر میکند

متاسفانه مدیران منصوب شده در شرکت واحد بندرت تخصصی در رشته‌ مدیریت خود دارند که البته این روند مختص شرکت واحد نیست و در اکثر سازمان های دولتی عدم تخصص در مسئولیت عنوان شده تبدیل به یک اصل شده است.

چاره زحمت کشان وحدت وتشکیلات

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*دومین روز تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهان مقابل اداره آب منطقه ای اصفهان

روز سه شنبه ۲۵ مرداد برای دومین روز متوالی،به تجمع حق طلبانه شان مقابل اداره آب منطقه ای أصفهان ادامه دادند و خواهان پاسخویی مسئولان شدند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهان مقابل اداره آب منطقه ای اصفهان

کشاورزان شرق و غرب استان  اصفهان تصمیم گرفتند که برای حمایت از زاینده رود و احیای آن بمدت ۱۰روز در سطح شهر تجمع و راهپیمایی خواهد کرد و صدای خودرا برای هزارمین بار در طول این ۲۲سال به گوش مسئولین کشوری و استانی برسانن

صبحت یکی از کشاورزان 

هیچوقت در عمل برای ما کاری نکرده ان نه هیچ وقت نکردن ای کاش ما مال کشور بیگانه بودیم  ۲هزار کیلومتر اونطرف تر یک تیغ رفت تو پامون همین بسیجی ها ، همین سپاهی ها و  همین امنیتی ها  چه بامبولی راه می انداختند  حمایت خودشون را اعلام میکردن  و راهپیمایی می کردند و هزارتا کار دیگه!

 ولی ما تو این   بیچاره شدیم  خدا میدونه در این چند سال بعد از بی آبی چقدر خسارت دیدیم .سرمایه هامون که حاصل عمر پدر و پدربزرگمون بود از بین رفت

چقدر آمار فقر و طلاق  و خودکشی در این منطقه بالا رفت.

منبع:کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*ابتلای عسل محمدی و ثمین احسانی به کرونا در زندان اوین

عسل محمدی، فعال کارگری و ثمین احسانی شهروند بهائی محبوس در زندان اوین، به کرونا مبتلا شدند. این زندانیان پس از انتقال به بند قرنطینه این زندان، از رسیدگی پزشکی محروم مانده اند.

بنابر اخبار منتشرشده، هنوز دارویی به آنها داده نشده و نسخه‌ها را به خانواده های این زندانیان دادند که داروهای مورد نیاز را تهیه کنند.

ثمین احسانی فعال حقوق کودک و شهروند بهائی، روز چهارشنبه ۲۵ خردادماه امسال، بازداشت و جهت اجرای حکم حبس به زندان اوین منتقل شد. وی پیشتر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس تعزیری محکوم و حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

او پیشتر با برگزاری کلاس‌های آموزشی به کودکان افغانستان تبار که از حق تحصیل در ایران محروم بودند کمک‌های آموزشی کرده بود. این مسأله از جمله مصادیق اتهامات مطرح شده علیه او در دادگاه و مبنای صدور حکم قرار گرفته بود.

عسل محمدی، فعال کارگری نیز روز دوشنبه ۲۰ تیرماه امسال، جهت تحمل دوران محکومیت یک سال حبس خود، راهی زندان اوین شد.

خانم محمدی پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به ۱ سال و ۸ ماه حبس و دو سال محرومیت از عضویت در دسته جات سیاسی و اجتماعی محکوم شده بود. حکم صادره اردیبهشت ماه امسال توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

به این ترتیب با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱ سال زندان برای خانم محمدی قابل اجرا است.

برگرفته از کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*تجمع اعتراضی داوطلبان کنکور نسبت به مصوبه کنکور۱۴۰۲ مقابل سازمان سنجش آموزش کشور

روز سه شنبه ۲۵ مرداد،جمعی از داوطلبان کنکور برای اعتراض به مصوبه کنکور۱۴۰۲ مقابل سازمان سنجش آموزش کشورتجمع کردند.

بنا به گزارش های رسانه ای شده،داوطلبان با شعارهایی چون «عدالت آموزشی حق مسلم ماست»، «فریاد تک تک ما لغو تصویب شورا»،«مصوبه شورا بر ضد ما محرومان» و…. خواهان لغو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.

تجمع کنندگان این مصوبه را بر خلاف عدالت آموزشی می‌دانند و بر این باروند که به دلیل یکسان نبودن آموزش در کشور، تاثیر معدل به ضرر داوطلبان مناطق محروم تمام می‌شود. 

حاضران در این تجمع معتقدند که در صورت اجرای این مصوبه، مافیا از بین سوالات تستی کنکور از بین نمی‌رود و نافذتر می‌شود. همچنین مافیای تشریحی و ترمیم معدل نیز ایجاد خواهد شد.

*جان باختن ۳ کارگرمقنی جوان در شاهین دژبراثر گازگرفتگی

۳ کارگرمقنی جوان  اهل بوکان حین کار پاکسازی لجن در عمق یک چاه ۴۳ متری در روستای گول چرمو از توابع شهرستان شاهین دژ در استان آذربایجان غربی براثر گازگرفتگی جان باختند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate