آزادی بازنشستگان بازداشتی در کرمانشاه، هاله صفرزاده از مدافعین حقوق کارگر و سه خبر دیگر

آزادی بازنشستگان بازداشتی در کرمانشاه، هاله صفرزاده از مدافعین حقوق کارگر و سه خبر دیگر

– همانطور که قبلا گزارش کرده بودیم روز ۱۹ مرداد بازنشستگان تامین اجتماعی همراه با همکاران خود در ۹ شهر دیگر تجمع کردند. در این گردهمایی بازنشستگان معترض با گستردن سفره ی خالی در برابر سازمان تامین اجتماعی استان اعتراض خود را به فقر و بی تامینی اعلام کردند. این تجمع با هجوم نیروی انتظامی و دستگیری ۴ نفر از بازنشستگان به اسامی خانم محمدی و آقایان شاهپور زنگنه، فریدون جعفرنژاد و محمد کرجی  روبرو شد اما بدنبال اعتراض بازنشستگان در ساعات اولیه خانم محمدی آزاد شد و در ساعت هشت شب سه نفر دیگر آزاد گردیدند. آزادی این عزیزان را به آنها و به بازنشستگان رزمنده و همگان تبریک میگوییم. پرونده امنیتی تشکیل شده برای آنان باید فورا مختومه اعلام شود.

– روز  ١٩ مرداد هاله صفرزاده از اعضای کانون نویسندگان ایران و مدافعین حقوق کارگر بطور مشروط آزاد شد. او یکسال حکم دارد و همراه با همسرش علیرضا ثقفی در بیستم اسفند ۱۴۰۰ماه بازداشت شده بود. آزادی هاله صفرزاه را به وی، به خانواده اش و به همگان تبریک میگوییم. هاله صفر زاده باید بدون قیدو شرط آزد شوند و پرونده امنیتی او فورا مختومه اعلام گردد.

– روز ۱۹ مرداد شماری از بازنشستگان شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما) در اعتراض به محقق‌نشدن مطالبات حقوقی خود، مقابل صندوق بازنشستگی این شرکت در تهران تجمع کردند. این بازنشستگان در همین رابطه و در اعتراض به وضع بد معیشتی خود، عدم پرداخت کامل حقوق و انتقال صندوق بازنشستگان هما به صندوق بازنشستگی کشوری، تجمعاتی اعتراضی داشتند. درمان رایگان یکی دیگر از مطالبات اعلام شده بازنشستگان هواپیمایی هما در اعتراضاتشان بوده است.

– بنا بر خبرهای منتشر شده در کانال تلگرامی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت روز هجدهم مرداد کارگران پروژه‌ای شرکت آرام پارس شاغل در پتروشیمی هنگام در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد خردادماه اعتصاب کرده و در محوطه کارگاه دست به تجمع زدند. بنا بر همین گزارشات در همین روز در مشهد نیز کارگران پروژه پایپینگ‌ پیمانکاری رحیمی شاغل در پروژه‌ی نیروگاه برق فردوسی در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد خردادماه  خود اعتصاب کرده و در مقابل درب نیروگاه تجمع داشتند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱ اوت ۲۰۲۲

نامه سرگشاده ۲۴ نهاد کارگری و اجتماعی در مورد وضعیت خطیر واله زمانی

بخشهایی از کارگران، بازنشستگان، مدافعین حقوق زن، و دانشجویان نامه را امضا کرده اند

۲۴ نهاد و گروه از کارگران، بازنشستگان، مدافعین حقوق زن، دانشجویان و جمعهایی از فعالین کارگری و اجتماعی طی نامه ای سرگشاده در مورد وضعیت خطرناک و حساس واله زمانی کارگر زندانی هشدار داده و اعتراض کرده اند. این نامه که به تاریخ ۱۷ مرداد منتشر شده خطاب به نهادهای کارگری و مدافع حقوق انسانها در سطح دنیا نوشته شده و نسبت به ادامه بازداشت واله زمانی هشدار میدهد. امضا کنندگان این نامه عبارتند از: اتحاد بازنشستگان، “انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه، تشکل مستقل دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان، سندیکای نقاشان البرز، شورای بازنشستگان ایران، گروه اتحاد بازنشستگان، ندای زنان ایران، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گروهی از فعالین کارگری و اجتماعی، گروهی از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، گروهی از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران در شهر سنندج و جمع هایی از فعالین کارگری و اجتماعی در شهرهای کرمانشاه و سقز.

امضا کنندگان این نامه  با اشاره به ادامه بازداشت واله زمانی به جرم ملاقات با “سسیل کوهلر” عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ سندیکای نیروی کار فرانسه و همسرش “ژاک پاری” با اتهام واهی و نخ نمای همکاری با جاسوسان خارجی چنین نوشته اند “هم اکنون علاوه بر واله زمانی، آنیشا اسدالهی، کیوان مهتدی، حسن سعیدی، رضا شهابی و ریحانه انصاری‌نژاد از فعالین کارگری و رسول بداقی، جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی، شعبان محمدی، اسکندری (سوران) لطفی و مسعود نیکخواه از فعالین معلمان نیز قبل از یازدهم اردیبهشت (روز جهانی کارگر ) به اتهام جاسوسی و به جرم ملاقات با “سسیل کوهلر” و “ژاک پاری” بازداشت شده اند”. اشاره کنیم که خوشبختانه ریحانه انصاری نژاد بعد از ۸۷ روز بازداشت روز گذشته به قید وثیقه آزاد شد.

  در ادامه امضا کنندگان این نامه ضمن اعتراض به پرونده سازی و سناریوی سازی جعلی علیه بازداشت شدگان  این پرونده  بر آزادی فوری واله زمانی که جانش در خطر است و دیگر بازداشت شدگان در این دستگیریها تاکید کرده اند و در بخش پایانی آن چنین آمده است:” حکومت با سناریوسازی ها و تحت فشار قرار دادن فعالین بازداشتی برای اعتراف اجباری قصد دارد تا سرکوب خشن اعتراضات وسیع در سطح جامعه را به بهانه مرتبط بودن با خارج، مشروعیت ببخشد.  ما امضاء کنندگان این نامه از همه نهادهای بین‌المللی کارگری و مدافع حقوق انسانی می خواهیم که به هر طریق ممکن بر جمهوری اسلامی فشار وارد کنند تا سریعا واله زمانی را آزاد کنند. تنها در این صورت و با از سرگیری روند معالجه وی ممکن است که از مرگ حتمی نجات یابد.  همچنین می خواهیم که برای آزادی سایر بازداشتی‌های نام‌برده که هر یک جرمی ندارند مگر خواست تامین رفاه حداقلی برای تمام جامعه و البته آزادی‌های اجتماعی برای مردم ایران، نهایت تلاش خود را بکنند.”

جمهوری اسلامی با سرکوبگریهایش و با پرونده سازی های امنیتی و سناریوی سازی هایی از این دست تلاش دارد کل جامعه را عقب بزند. حزب کمونیست کارگری از اقدام این ۲۴ نهاد حمایت میکند و همه مردم و همه اکتیویست های جنبش های اجتماعی را را به اتحاد علیه سرکوبگری های حکومت فرا میخواند.

#اتحاد_علیه_سرکوب

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱ اوت ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate