بار دیگر دار و دسته حکومت اسلامی را در کانادا شکست دادیم!

بار دیگر دار و دسته حکومت اسلامی را در کانادا شکست دادیم!

بساط عاشورای جمهوری اسلامی از تورنتو برچیده شد!

روز یکشنبه ۷ اوت ۲۰۲۲ برابر با ۱۶ مرداد ۱۴۰۱، پوزه دار و دسته جمهوری اسلامی در تورنتو را به خاک مالیدیم. بالاخره در نتیجه اعتراضات هر ساله ما فعالین حزب کمونیست کارگری و مخالفین سیاسی دیگر، مراسم عاشورای حکومت اسلامی از خیابانهای فرعی مرکز شهر تورنتو هم برچیده شد و  به مسجدی در حاشیه شهر اسکاربورو منتقل شد.

هفت سال پیش سفارتهای جمهوری اسلامی به فکر راه انداختن مراسم عاشورا در خارج کشور افتادند. خیابان پرجمیعت یانگ در تورنتو قرار بود به محل ابراز وجود سیاسی جمهوری اسلامی تبدیل شود. هر سال، مزدوران حکومت اسلامی در کانادا، ترکیبی از مزدوران سفارتی و خانواده هایشان، آقازاده های اعزامی به کانادا، دانشجویان اسلامی بورسیه ای، ساندیس خورهای خارج کشوری حکومت و بالاخره جمعیت کرایه ای از مهاجرین پاکستان و افغانستان جمع میکردند تا با “یا حسین یا حسین” گفتن و سینه زنی و عزاداری وانمود کنند که “مذهب تشیع در کانادا رشد میکند”!

اما همان اولین تحرک عاشورایی در تورنتو در ۷ سال پیش را به کامشان تلخ کردیم. به محض درز خبر چنین مراسمی، واحد کانادای حزب کمونیست کارگری دست به کار شد و همراه مخالفین سیاسی دیگر اولین مراسم عاشورای حکومتی را به نمایشی پرقدرت علیه خود حکومت اسلامی تبدیل کردیم. عاشورای حکومتی به میدان افشاگری و اعتراضی پرشور علیه تحرک ترویسم اسلامی و در راس آن حکومت اسلامی تبدیل شد که با حمایت و همدلی ایرانیان متنفر از جمهوری اسلامی مواجه شد.

اعتراض علیه تقلاهای خارج کشوری رژیم اسلامی در خارج کشور آنچنان قدرتمند بود که از سالهای بعد از ترس مواجه شدن با اعتراضات مخالفین، حتی جرئت نمیکردند مکان و زمان مراسم را علنی اعلام کنند.

در نتیجه تداوم  اعتراضات و افشاگریها بود که اول از برگزاری مراسم در خیابان اصلی شهر محروم شدند، بعدا به خیابانهای فرعی تر رانده شدند، و بالاخره امسال مجبورشان کردیم بساطشان را حتی از خیابانهای فرعی نزدیک به مرکز شهر نیز جمع کنند و به مسجدی در حاشیه شهر اسکاربورو منتقل شوند.

رسانه های حکومتی همان اولین سال اعتراض علیه مراسم عاشورا در تورنتو، از “اعضای حزب کمونیست کارگری” به عنوان “وارثان” معترضین ۸۸ یاد کردند که “با هلهله شادی کشیدن و پوشیدن لباسهای رنگی” و “تمسخر عزاداران با شعار مرگ برجمهوری اسلامی یادآور عاشورای سال ۸۸ در تهران شدند و آن را زنده نگه داشتند”!

دقیقا این طور است. ما کمونیستها، ما فعالین تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست کارگری “وارثان” آن مردمی هستیم که در  ۸۸ و بعدا خیزشهای قدرتمندتر تهیدستان در دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ عزم جزمشان برای سرنگونی حکومت اسلامی را در خیابانها نشان دادند. مقابله تشکیلات خارج کشور ما با هرگونه تحرک حکومت اسلامی در خارج، جزئی مهم از مبارزه مردم ایران برای سرنگونی است. ما مردم جمهوری اسلامی را در داخل و خارج همزمان سرنگون خواهیم کرد.

این اولین بار نیست که تحرک نیروهای اسلامی در کانادا را در هم شکسته ایم. ۱۹ سال پیش اولین تلاش جریانات اسلامی برای راه انداختن دادگاههای اسلامی در ایالت انتاریوی کانادا با کمپین گسترده و قوی اعضا و فعالین حزب کمونیست کارگری شکست خورد و در سپتامبر ۲۰۰۵ با ممنوع اعلام شدن دادگاه های اسلامی و مذهبی (شریعه) در کانادا میدان برای ابراز وجود جریانات اسلامی از جمله شاخه شیعی این جنبش ارتجاعی به رهبری جمهوری اسلامی تنگتر شد.

در سال ٢٠١٢  به همت اعتراضات گسترده مخالفین جمهوری اسلامی که تشکیلات خارج کشور حزب یک پای فعال همه این اعتراضات بوده است، سفارت رژیم اسلامی در کانادا بسته شد؛ سال گذشته پارلمان کانادا، اعدام زندانيان سياسی در تابستان ۱۳۶۷ را به عنوان مصداقی از “جنايت عليه بشريت” محکوم کرد و  همچنین دادگاه عالی آنتاریو در کانادا شلیک به پرواز “پی اس ۷۵۲” اوکراین توسط جمهوری اسلامی را یک اقدام عمدی و براساس قوانین کیفری اقدام تروریستی نامید و خامنه ای سران سپاه را غیابا محکوم نمود.

این پیشرویها  علیه جمهوری اسلامی میتواند و باید ادامه یابد. باید و میتوانیم بساط حکومت اسلامی در همه کشورها را جمع کنیم و جمع خواهیم کرد. تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری مصمم است هر گونه ابراز وجود جمهوری اسلامی در خارج از کشور را در هم بشکند. فراخون ما به همه مخالفین جمهوری اسلامی در خارج از کشور، به همه نهادها و سازمانهای مدافع حقوق انسانها و همه احزاب و سازمانها این است که همراه با مردم معترض و سرنگونی طلب در ایران  هر چه فعالتر در صف مبارزه برای برچیدن بساط ننگین حکومت اسلامی در خارج کشور شرکت کنند. باید کاری کنیم که همه سفارتهای جمهوری اسلامی، این لانه های ترور و جاسوسی تعطیل شوند همانطور که در کانادا  به تعطیلی کشاندیم.

زنده باد مبارزه مردم برای سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی!

بساط حکومت اسلامی را در خارج از کشور تماما برخواهیم چید!

کمیته خارج از کشور حزب کمونیست کارگری ایران

۸ اوت ۲۰۲۲ – ۱۷ مرداد ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate