اخباروگزارش های کارگری ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۱

– تجمعات اعتراضی صدها کارگر کارخانه لوله سازی ماهشهرنسبت به بلاتکلیفی شغلی براثرقطع برق از طرف شرکت پتروشیمی فجربدلیل پرداخت نشدن هزینه

معیشت ۵۰۰ کارگر کارخانه لوله سازی ماهشهر وخانواده  درگروگان  دعواهای مالی شرکت لوله سازی ماهشهربا شرکت پتروشیمی فجرو برق منطقه ویژه اقتصادی و شرکت توزیع برق استان خوزستان

– بازهم قرار بازداشت جعفر ابراهیمی را تمدید کردند

– محکومیت دکتر احسان اله اسدی و صفر رمضانی(عمو صفر) در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود و صدور ابلاغیه جدید برای عمو صفر

– ادامه بازداشت رضا شهابی در بند ۲۰۹ زندان اوین 

– بیانیه عمومی در اعتراض به بازداشت و سرکوب زنان مخالف حجاب و اعتراف گیری اجباری و بی‌شرمانه از سپیده رشنو

– تجمع اعتراضی دانشجویان پسر دانشگاه علوم پزشکی کاشان نسبت به مشکلات خوابگاه

*تجمعات اعتراضی صدها کارگر کارخانه لوله سازی ماهشهرنسبت به بلاتکلیفی شغلی براثرقطع برق از طرف شرکت پتروشیمی فجربدلیل پرداخت نشدن هزینه

معیشت ۵۰۰ کارگر کارخانه لوله سازی ماهشهر وخانواده  درگروگان  دعواهای مالی شرکت لوله سازی ماهشهربا شرکت پتروشیمی فجرو برق منطقه ویژه اقتصادی و شرکت توزیع برق استان خوزستان

روز پنج شنبه ۱۳ مرداد، کارگران کارخانه لوله سازی ماهشهراز تجمعات اعتراضیشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی براثرقطع برق از طرف شرکت پتروشیمی فجربدلیل پرداخت نشدن هزینه،خبردادند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،برق مورد نیاز تولید شرکت لوله سازی ماهشهر در ماه جاری و به بهانه عدم پرداخت مطالبات شرکت پتروشیمی فجر(فجر انرژی خلیج فارس)، بعنوان تامین کننده برق این شرکت؛ قطع گردیده و در این میان بیش از ۵۰۰ کارگر این شرکت در نشستهای اعتراضی مختلف بدلیل بیکاری بواسطه تداوم روند مزبور، در انتظار رفع مشکل و حضور در پای ماشین آلات تولیدی می‌باشند.

کارگران بلاتکلیف کارخانه لوله سازی ماهشهرگفتند: شرکت پتروشیمی فجر، طی چند سال اخیرتامین کننده برق شرکت لوله سازی ماهشهر بوده که همواره قیمت بسیار بالایی برای هرکیلو وات برق ارسالی مطالبه نموده که این موضوع سبب افزایش قابل توجه هزینه های تولید در این شرکت گردیده است این در حالی است که قیمت برق منطقه ویژه و نیز قیمت برق سراسری بسیار پایینتر از قیمت این شرکت خصوصی تولید کننده برق می باشد.

بنابهمین گزارش،مدیران شرکت پتروشیمی فجرگفتند:شرکت لوله سازی ماهشهر پیش از استفاده از برق شرکت پتروشیمی فجر، از انشعاب برق منطقه ویژه با قیمت مصوب؛ همچون سایر کارخانجات موجود دراین منطقه استفاده می کرد اما بنا بدلایلی چند سال است این برق از سوی مسئولان اداره برق استان برای این شرکت قطع شده است و ما به جد خواستاریم که برق این شرکت همچون گذشته یا از انشعاب برق منطقه ویژه یا از برق سراسری کشوری تامین گردیده که در واقع یک حق طبیعی و مسلم برای کارخانجات تولیدی کشور است.

*بازهم قرار بازداشت جعفر ابراهیمی را تمدید کردند

صبح امروز پنج شنبه ۱۳ مرداد سمانه عابدینی همسر جعفرابراهیمی بازرس شورای هماهنگی توانسته با او به صورت کابینی و در حضور کارشناس پرونده اش ملاقات کند. حال روحی جعفرابراهیمی بسیار قوی و محکم بوده ولی به لحاظ جسمی، شرایط مطلوبی نداشته است.

بازرس شورای هماهنگی در این دیدار کابینی از تمدید قرار بازداشتش به همسرش اطلاع داده و خبری از انتقال آقایان اسکندرلطفی،شعبان محمدی ومسعود نیکخواه به بند عمومی نداشت. جعفر ابراهیمی هم اکنون در اتاق دو نفره ۲۰۹ با یک فرد غیرسیاسی هم سلولی است.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن اعتراض به این رویه غیر حقوقی در پرونده کنشگران صنفی، تمدید قرار بازداشت و شرایط نگهداری بازرس شورای هماهنگی را بر خلاف قوانین کشور و حقوق متهم می داند و با توجه به شرایط جسمی نامطلوب جعفر ابراهیمی خواهان آزادی فوری او و دیگر کنشگران صنفی زندانی و محاکمه آنها در دادگاه علنی مطابق اصل ۱۶۵ قانون اساسی است.

*محکومیت دکتر احسان اله اسدی و صفر رمضانی(عمو صفر) در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود و صدور ابلاغیه جدید برای عمو صفر

شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود قرار به جلب دادرسی دکتر اسدی از فعالان صنفی خوشنام و رئیس اسبق آموزش و پرورش این شهرستان و صفر رمضانی ملقب به عمو صفر چهره محبوب و مردمی و کنشگر صنفی گیلانی را به اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق دعوت به تجمعات غیر قانونی»«تبلیغ علیه نظام» و «دعوت به اعمال خشونت آمیز» بر اساس گزارشات اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی این شهرستان،صادر نمود.همچنین در ابلاغیه تازه ای که برای صفر رمضانی(عمو صفر) صادر شده او باید برای همین عناوین اتهامی در تاریخ ۳۰ مرداد در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ این شهرستان حضور یابد.

شورای هماهنگی با اعلام پشتیبانی از این دو فعال صنفی خوشنام لنگرود، ضمن اعتراض به رای صادر شده، انتظار دارد در مراحل بعدی دادرسی، با برائت این دو فعال صنفی و دیگر کنشگران صنفی، شور و نشاط و امید به جامعه کنشگران ایرانی برگردد.

*ادامه بازداشت رضا شهابی در بند ۲۰۹ زندان اوین 

رضاشهابی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد که در تاریخ ۲۲اردیبهشت ماه درمنزل شخصی خود توسط مامورین وزرات اطلاعات بازداشت شده بود، با وجود اینکه هفته آینده پایان سه ماه از بازداشتش بپایان میرسد اما همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس میباشد .

رضا شهابی در اعتراض به پرونده سازی و رفتارهای توهین آمیز در بازجویی های طولانی دست به اعتصاب غذا زد و در چهل ودومین روز در حضور خانواده اش به اعتصاب غذایش پایان داد .

شهابی در اثر این اعتصاب غذا وزن زیادی را ازدست داده بود وشرایط جسمانی بسیار وخیمی داشت 

خوشبختانه امروز سیزدهم مرداد ماه خانواده شهابی موفق به دیدار این فعال سندیکایی شدند و این اولین ملاقات شهابی با خانواده بعد از اعتصاب غذا بوده است که حال ایشان را نسبتا خوب و روبه بهبودی توصیف کردند از نظر روحی هم بسیار شرایط خوب و پایداری داشتند .

رضا شهابی وحسن سعیدی به ترتیب در روزهای ۲۲و ۲۸ اردیبهشت ماه با پرونده سازی وزرات اطلاعات در محل زندگیشان بازداشت شدند و در اعتراض به روند رسیدگی و پرونده سازی ها ،  شهابی ۴۲و سعیدی ۳۹روز را دربند ۲۰۹ زندان اوین دست به اعتصاب غذا زدند و حسن سعیدی بعد از  سی ونه روز اعتصاب غذا و بیش از ۶۰ روز بازداشت ،  از بند ۲۰۹ به بند چهار زندان اوین منتقل گردید .

رضا شهابی همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس می باشد.

منبع: کانال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*بیانیه عمومی در اعتراض به بازداشت و سرکوب زنان مخالف حجاب و اعتراف گیری اجباری و بی‌شرمانه از سپیده رشنو

از روز ۲۱ تیر ماه سال جاری، که یک کارزار وسیع و قدرتمند از سوی زنان ضد حجاب در سطح جامعه و در مقابله با نمایش‌های حکومتی به مناسبت هفته حجاب و عفاف براه افتاد، حکومت برای جبران شکست خود اقدام به بازداشت بلافاصله زنان مبارزی کرد که در روز ۲۱ تیر با دور انداختن حجاب و تهیه و انتشار ویدئو از خود، نسبت به حجاب اجباری، اعتراض نموده بودند.

روز ۲۲ تیر، سوری بابائی چگینی که همراه با همسرش محمدرضا مرادبهروزی ویدئو اعتراض خود به حجاب را منتشر کرده‌ بودند، بازداشت گردید (محمدرضا مرادی بهروزی هم چندی بعد به خاطر همراهی با همسرش در اعتراض به حجاب بازداشت گردید).

نازی زندیه دانشجوی ضد حجاب روز ۲۶ تیر در رابطه با کارزار ۲۱ تیر بازداشت و بعدا با وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شد.

الهام فرشاد در پاسخ به دخالت در پوشش خودش توسط یک آخوند در فروشگاهی زنجیره‌ای، با او درگیری لفظی پیدا کرد نیز برابر دوربین صدا و سیما که مایه ننگ همه ماست، نشانده شد و مجبور به اعتراف علیه خودش شد.

سپیده رشنو که به هتاکی و اعمال خشونت مامور زن سپاه، رایحه ربیعی اعتراض کرده بود، روز ۲۶ تیر توسط سپاه طبق تهدید و وعده رایحه ربیعی هنگام درگیری با سپیده رشنو، بازداشت گردید و همچنان زیر بازجویی و شکنجه قرار دارد. سپیده رشنو در حالیکه آثار شکنجه‌های جسمی و روانی بر رخسارش هویدا بود، بی شرمانه توسط سپاه مقابل دوربین صدا و سیمای بازجو خبرنگاران و بازجو سابریتی ها قرار داده شد و از وی اعتراف اجباری گرفتند و به اصطلاح مستندسازی کردند.

علاوه بر این زنان که بعد از کارزار ۲۱ تیر علیه حجاب اجباری بازداشت شده‌اند، ده‌ها زن آزادیخواه دیگر به جرم آزادیخواهی و اعتراض به حجاب اجباری هم اکنون با احکام سنگین حبس در زندان‌های ایران محبوس هستند. از جمله این زنان، منیره عربشاهی، یاسمن آریانی، سهیلا حجاب، صبا کرد افشاری و راحله احمدی هستند.

این سرکوب‌ها، شکنجه‌ها، سناریوسازی‌ها و به زندان افکندن افراد مخالف حجاب با احکام طولانی ده‌ها ساله در حالی از سوی دستگاه‌های امنیتی و قضایی حکومت اعمال می‌گردند که متجاوزین به کودکان، کسانی مانند “جعفر دانش” معلم شهرستان فردوس در استان خراسان به جرم تجاوز به بیش از ۱۰ دانش آموز مقطع ابتدایی، تنها به ۵ سال حبس محکوم شده است.

جامعه ایران دیگر ستم بر زن و نصفه و نیمه حساب کردن زنان را قبول نمی‌کند. دیگر اجازه نخواهیم داد که نیمی از جامعه را از مقدماتی‌ترین حقوق انسانی خودشان محروم کنند.

کارزارحجاب بی حجاب روز ۲۱ تیر و متعاقب آن حمایت صدها هزار نفره از کارزار «اتحاد برای مخالفت با حجاب اجباری» در فضای مجازی که به ابتکار ندای زنان ایران به راه افتاد، واقعیت مخالفت توده‌ای و سراسری با حجاب اجباری را بیشتر از پیش به نمایش گذاشت. 

ما امضاء‌کنندگان این بیانیه ضمن اعتراض شدید به سرکوب جنبش زنان، بر موارد زیر تأکید داریم و خواهان تحقق فوری آنها هستیم: 

۱-برچیدن گشت های سرکوبگر ارشاد از سطح خیابانها و مراکز عمومی، پایان دادن به نمایشات رسوای اعتراف گیری اجباری و محاکمه و مجازات همه بازجوخبرنگاران و بازجو سلبریتی های سناریوساز صدا و سیما

۲- آزادی فوری و بی‌قید و شرط همه افراد بازداشت شده به جرم شرکت در کارزار حجاب بی حجاب ۲۱ تیر و بقیه زنان زندانی به جرم مبارزه با حجاب اجباری و همه زندانیان سیاسی . 

 ۳- آزادی بی‌قید و شرط در همه عرصه‌های زندگی شخصی و اقدام برای تبیین آزادی‌های اجتماعی از راه ایجاد جمع، تشکل، نهاد و سازمان‌ها و احزاب جزء بدیهی‌ترین حقوق انسانی می‌باشد و باید توسط حکومت به رسمیت شناخته شوند.

۴- پوشش و انتخاب نوع آن از خصوصی‌ترین مسائل انسان‌هاست و هیچ حکومتی حق دخالت در امور خصوصی مردم را ندارد. به این ترتیب همچنین دخالت در سایر امور خصوصی مردم نظیر: بارداری، بهداشت جنسی، روابط عاطفی و … را محکوم می‌دانیم. 

۵- حجاب پوشش نیست، بلکه ابزار سرکوب زنان برای حفظ اقلیتی بر مسند قدرت سیاسی است. همچنانکه سران حکومت اعلام کرده‌اند که حجاب خاکریز اول حکومت است و این نگاه به زن، زنان را در مرحله اول یک «ابزار سیاسی» می‌داند .

امضاء:

۱-انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

۲-تشکل مستقل دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان 

۳-سندیکای نقاشان البرز

۴-ندای زنان ایران

۵-گروه مهندسین آی تی و نرم افزار کرمانشاه

۶-گروهی از فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاه رازی کرمانشاه

۷-گروهی از کارگران جوشکار شهرک دولت آباد کرمانشاه

۸-گروهی از ورزشکاران رزمی کار کرمانشاه

۹-گروهی از رانندگان تاکسی شهرک ظفر کرمانشاه

۱۰-گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی و خدمات درمانی سقز

۱۱-گروهی از زنان محله حاجی آباد سقز

۱۲-گروهی از زنان محله نشمیلان سقز

۱۳-گروهی از زنان محله بهارستان سقز

۱۴-گروهی از  زنان شهرک دانشگاه سقز

۱۵-گروهی از کارگران برق کار ساختمانی سقز 

۱۶-گروهی از کارگران نقاش ساختمانی سقز 

۱۷-گروهی از کارگران لوله کشی ساختمانی سقز 

۱۸-گروهی از زنان خانه‌دار  سقز 

۱۹-گروهی از جوانان بیکار محله  تپه شافعی سقز 

۲۰-گروهی از جوانان بیکار محله کریم آباد سقز 

۲۱-گروهی از جوانان بیکار محله بهارستان پایین  سقز

۱۴۰۱/۰۵/۱۳

*تجمع اعتراضی دانشجویان پسر دانشگاه علوم پزشکی کاشان نسبت به مشکلات خوابگاه

برپایه فیلم  وگزارش منتشره بتاریخ ۱۳ مرداد یک رسانه خبری محلی، دانشجویان پسر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به مشکلات خوابگاه دست به یک تجمع نمادین در محوطه خوابگاه اندیشه زدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate