اخباروگزارش های کارگری ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱

– ادامه تجمع کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی مقابل استانداری خوزستان

فراخوان تحریم انتخابات شورای اسلامی کار

– سی وپنجمین روز اعتراضات کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق بابرپایی تجمع دراردبیل

– آزادی موقت ۲ نفراز کارگران بازنشسته زندانی استان خوزستان باتودیع وثیقه ۵۰۰میلیون تومانی

– مستحکمتر وگسترده تر با همبستگی کارگران: همبستگی کارگران کارخانه تولی پرس با همکاران  حق طلب ممنوع الورودشان

راهپیمایی وتجمع کارگران کارخانه تولی پرس مقابل فرمانداری الوند دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی 

– تجمع اعتراضی اپراتورهای برق منطقه‌ای زنجان نسبت به عدم صدور احکام  حقوق جدید وافزایش حقوق مقابل شرکت برق منطقه ای استان زنجان

– تجمع اعتراضی جمعی از اعضای تعاونی مسکن کارکنان استانداری ایلام نسبت به بلاتکلیفی ۱۰ ساله  وعدم پاسخگویی مسئولان

– وضعیت وخیم جسمی واله زمانی فعال کارگری زندانی

– تمدید بازادشت یک ماه معلمان دیواندره 

– با دستور هیئت رسیدگی به تخلفات اداری کردستان؛ تغییر اجباری محل خدمت لقمان افضلی

بیانیه انجمن صنفی فرهنگیان  خراسان شمالی در حمایت از فرهنگیان زندانی و اعتراض به تداوم بازداشت معلمان

– جان باختن یک کارگر جوان در گلبهار براثر سقوط از ارتفاع

– مرگ یک کارگر اهل سنندج در قم

*ادامه تجمع کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی مقابل استانداری خوزستان

فراخوان تحریم انتخابات شورای اسلامی کار

روز چهارشنبه ۱۲ مرداد، کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران با مقابل استانداری خوزستان به اعتراضشان نسبت به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی ادامه دادند وعزم راسخشان را برای باری دیگر برای احقاق حقوق برحقشان بنمایش گذاشتند.

تجمع کنندگان همچنین خواهان تحریم انتخابات شورای اسلامی کاراز طرف همکارانشان شدند:

در زمانی که عده ای از همکاران بخاطر مطالبه حق تمام پرسنل گروه ملی از ورود به شرکت منع شده اند و عده ای دیگر که این اجحاف و ظلم به همکاران را نپذیرفته و با کسر ۲۰ ساعت از اضافه کارشان تاوان ایستادن در کنار دوستانشان را دادند ، عده ای فرصت طلب و معلوم الحال که گرفتن جواب سلام از یک سرپرست و رییس را امتیاز میدانند به امید پاچه خواری بیشتر و شاید یکی دو ساعت اضافه کاری بیشتر در انتخابات فرمایشی شورای کارگری نام نویسی کرده اند. به خوبی می دانیم که اینان نوچه های مدیریت فشل شرکت هستند که درصورت نام نویسی در این انتخابات فرمایشی و از پیش تعیین شده ، لکه ننگی بر پیشانی آنان خواهد بود و شرف خود را تنها برای پشیزی اضافه کار فروخته اند . 

اینها بدانند تا زمانی که شرایط اعلام شده از قبیل :

– باز شدن کارت همکاران 

– بازگشت ۲۰ ساعت اضافه کار کسر شده به کارت همکاران 

محرز نشود هیچ انتخاباتی و هیچ نماینده ای مورد تایید کارگران شرکت گروه ملی نبوده و هرگونه نتیجه ای از جانب پرسنل این شرکت مردود اعلام میشود ونام برنده اعلامی از طرف شرکت تا ابد الدهر  منفور خواهد بود.

از تمام همکاران گرامی درخواست میشود تا زمانی که همکاران ما به شرکت باز نگشته اند ،از هرگونه مشارکت و نام نویسی در این انتخابات فرمایشی و فرمالیته که نتیجه آن با آینده ما و فرزندانمان گره خورده است خودداری نمایند.

هنوز بر مطالبات خود ثابت قدم هستیم .

*سی وپنجمین روز اعتراضات کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق بابرپایی تجمع دراردبیل

روز چهارشنبه ۱۲ مرداد،با برپایی تجمع در اردبیل اعتراضات کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق سی وپنجمین روزرا پشت سرگذاشت.

شعارها:

– تاحق خود نگیریم از پای نمی نشنیم

– وعده وعید کافیه سفره ما خالیه

– مصوبات شورا اجرا باید گردد

*آزادی موقت ۲ نفراز کارگران بازنشسته زندانی استان خوزستان باتودیع وثیقه ۵۰۰میلیون تومانی

*بازنشسته زندانی!*

   *بی هیچ قید و شرطی!*

                           *آزاد باید گردد!*

امروز چهار شنبه ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ 

خوزستان-اهواز 

دو تن از بازنشستگانی که در اهواز ، در تاریخ ۳۱ تیر ماه ، توسط اطلاعات سپاه و طی یورش به خانه هایشان دستگیر و در سلول های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه زندانی گردیده بودند ، به نام های آقایان برون و اکبری بیرگانی با وثیقه های ۵۰۰ میلیون تومانی ،امروز ،موقتا” آزاد گردیدند!  

گفتنی است که در پی تجمع اعتراض آمیز بازنشستگان در اهواز،بعد از تهدید های تلفنی و احضار های متعدد بیش از ۱۲ نفر از بازنشستگان به توسط اطلاعات سپاه و بازجویی ها و تعهد سپردن ها،

سرانجام جمعه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ با عده کثیری به منازل ۵ نفر از بازنشستگانی که اغلب به سختی بیمار هستند!

و با ایجاد رعب و وحشت حمله ور شده و پس از جمع آوری موبایل ها،کامپیوتر و لپ تاپ های منزل و …

و جهت *تکریم* هر چه بیشتر این بازنشستگان !

به این دستگیر شدگان دستبند و چشم بند زده و با تهدید به بازداشتگاهای انفرادی ،روانه گردیدند.

گفتنی است که سه تن دیگر از بازنشستگان زندانی به نام های *رهداری،اسدی نیا و گرگان* علیرغم پیگیری اعضای خانواده هایشان برای آزادی عزیزانشان ،به توسط اداره اطلاعات سپاه سَر دوانده میشوند!

و تا این لحظه و برای *تکریم* هر چه بیشتر دستگیر شدگان ، آنها را در محبس نگهداشته اند!

توضیح اینکه؛

 آقای *رهداری* عمل بایپس قلب انجام داده و طبق توصیه پزشک فورا نیاز به آنژیو مجدد دارد.

آقای گرگان مبتلا به بیماری شدید پوستی و ریه و اعصاب می باشد.

آقای *اسدی نیا* دچار دیسک گردن و کمر  و بیماری اعصاب میباشد.

 و همگی بین شصت  تا هفتاد سال سن دارند. 

که بدون ملاحظه کهولت سن و بیماری های متعدد ، در ازای درخواست اجرای قانون و پرداخت مطالبات به حقشان، وقیحانه آنها را در سلول های انفرادی تاکنون حبس نموده اند.

مسئولیت جان بازنشستگان بازداشتی به عهده نظام جمهوری اسلامی است!

بازنشستگان زندانی را بیدرنگ آزاد کنید!

جای دادخواهان و حق طلبان زندان نیست!

*معلمان !*

*کارگران !*

*پرستاران!*

*بازنشستگان!*

*دادخواهان و حق طلبان و آزادیخواهان زندانند!*

*دزدان و غارتگران آزادند!*

پیام ارسالی بازنشستگان تأمین اجتماعی اهواز به اتحادیه آزاد کارگران ایران

*مستحکمتر وگسترده تر با همبستگی کارگران: همبستگی کارگران کارخانه تولی پرس با همکاران  حق طلب ممنوع الورودشان

راهپیمایی وتجمع کارگران کارخانه تولی پرس مقابل فرمانداری الوند دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی 

روز سه شنبه ۱۱ مرداد،کارگران کارخانه تولی پرس درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به وراهپیمایی  باسردادن شعار«عزاعزاست امروز کارگر تولی پرس صاحب عزاست امروز»وسپس تجمع مقابل فرمانداری شهرستان الوند زدند.

روز چهارشنبه ۱۲ مرداد،تعدادی از کارگران کارخانه تولی پرس قزوین به خبرنگاررسانه ای گفتند:  تجمع روز گذشته (سه‌شنبه ۱۱مرداد ماه) کارگران تولی پرس در اعتراض به ممانعت از ورود شمار زیادی از همکاران که برای پیگیری مطالبات خود به فرمانداری مراجعه کرده بودند، صورت گرفت که در نهایت به درگیری منجر شد.

یکی از کارگران درباره اعتراض روز گذشته خود و همکارانش گفت: به دنبال بی‌توجهی کارفرما به پرداخت مطالبات سه ماهه کارگران و نارضایتی از وضعیت موجود کارخانه، تعداد زیادی از همکاران برای پیگیری مطالبات خود به فرمانداری مراجعه کرده بودند. حین برگشت مدیریت کارخانه به واحد حراست کارخانه دستور داده بود مانع ورود کارگران به محل کار خود شوند که در نتیجه منجر به درگیری با مدیریت و عوامل حراست کارخانه شد.

او با بیان اینکه در این خصوص امروز جلسه‌ای در استانداری قزوین در حال برگزاری است و همزمان فرماندار شهر صنعتی الوند در محل کارخانه حاضر شده و با کارگران صحبت کرد، افزود: تأخیر در پرداخت حقوق یکی از مطالبات جدی کارگرانی است که از اردیبهشت ماه حقوقی دریافت نکرده‌اند، ضمن اینکه سرویس رفت و آمد و غذای کارگران هم قطع شده است.

این کارگر با بیان اینکه بعد اعتراض روز گذشته کارگران کارفرما مبالغ کمی را به عنوان علی‌الحساب به کارگران پرداخت کرده است، افزود: حق بیمه از دیگر مطالبات این کارگران است که چندین ماه به تاخیر افتاده است.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کارگران کارخانه تولی پرس نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی ازجمله به پرداخت بیمه بیکاری به‌جای حقوق

روزدوشنبه ۳ مرداد، کارگران کارخانه تولی پرس درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع مقابل استانداری قزوین زدند ونارضایتی وخشمشان را دررابطه با به پرداخت بیمه بیکاری به‌جای حقوق بنمایش گذاشتند.

یکی از کارگران حاضردرتجمع به خیرنگاررسانه ای گفت:از اسفند سال گذشته این شرکت به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هولدینگ داروگر درگیر مشکلات اقتصادی بوده و از آن تاریخ کارگران معوقات پرداختی و حقوقی دارند که هنوز وصول نشده است. ضمن اینکه پیش از این کارگران در محوطه شرکت چندین بار اقدام به اجتماع اعتراضی پیرامون وضعیت حقوقی خود کرده بودند.

*تجمع اعتراضی اپراتورهای برق منطقه‌ای زنجان نسبت به عدم صدور احکام  حقوق جدید وافزایش حقوق مقابل شرکت برق منطقه ای استان زنجان

روز چهارشنبه ۱۲ مرداد، اپراتورهای برق منطقه‌ای زنجان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم صدور احکام  حقوق جدید وافزایش حقوق مقابل شرکت برق منطقه ای استان زنجان تجمع کردند.

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفت: یکی از دلایل اصلی این است که الان در برج شش هستیم ولی هنوز احکام حقوقی جدید صادر نشده است؛ بعد از تصویب ۳۸ درصد،دولت یک بندی را به بودجه اضافه کرد که حقوق کارگران نباید ۲/۱بیشتر از کارمندان باشد؛ یکی از معضلات این قضیه است که وزارت نیرو اصرار زیادی بر اعمال این۲/۱ دارد و این مساله موجب کاهش حقوق می‌شود چراکه  اعمال ۳۸ درصد به اضافه‌ی ۲/۱حقوق را فقط  ۴ تا ۵ درصد افزایش می‌دهد.

اپراتورهای معترض گفتند:حقوق کارمندان براساس قانون مدیریت خدمات کشوری و حقوق کارگران برساس قانون کار است، اینگونه محدودیت‌ها کارگران را آزار می‌دهد؛ به گونه‌ای دارند احکام را صادر می‌کنند که افزایش حقوق ما به ده درصد هم نمی‌رسد.

*تجمع اعتراضی جمعی از اعضای تعاونی مسکن کارکنان استانداری ایلام نسبت به بلاتکلیفی ۱۰ ساله  وعدم پاسخگویی مسئولان

روز چهارشنبه ۱۲ مرداد، جمعی از اعضای تعاونی مسکن کارکنان استانداری ایلام برای اعتراض به بلاتکلیفی ۱۰ ساله وعدم پاسخگویی مسئولان دست به تجمع مقابل استانداری ایلام زدند.

رئیس هیئت مدیره تعاونی مسکن استانداری و برنامه و بودجه ایلام  به خبرنگاریک رسانه محلی گفت: در سال ۱۳۹۱ تعاونی مسکن استانداری و برنامه و بودجه تشکیل شد(آن زمان استانداری و برنامه و بودجه ادغام بودند) بعد از طی مراحل قانونی از جمله استعلام از دیوان‌محاسبات، راه و شهرسازی و همچنین با امضاء هیئت وزیران و استاندار وقت، زمین به تعداد ۹۰ نفر از اعضاء در قالب تعاونی برای احداث واحدهای آپارتمانی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه آن زمان از هر کدام از اعضاء مبلغ ده میلیون تومان بابت زمین اخذ و به خزانه واریز و بعد از دو سال سند تک برگ به نام تعاونی زده شد، اظهار داشت: در سال ۹۹ هیئت مدیره تعاونی جهت ساخت و ساز واحدها با پیمانکار بومی استان عقد قرارداد کرد و پیمانکار و اعضاء هیئت مدیره جهت دریافت پروانه ساخت و دریافت مجوز از ماده پنج، به راه و شهرسازی مراجعه کردند اما متأسفانه بعد از کلی دوندگی، راه و شهرسازی عنوان داشته و می دارد که زمین مذکور بصورت غیرقانونی به تعاونی واگذار شده و درخواست ابطال سند را اعلام کرده و جلو ساخت و ساز را گرفته و ادامه هرگونه فعالیت را از تعاونی سلب کرده اند.

وی با تأکید بر اینکه همه مراحل واگذاری زمین کاملاً قانونی بوده و حتی نظر هیئت وزیران که حکم قانون را دارد نیز در پرونده موجود است، افزود: معلوم نیست که این کارشکنی ها به چه دلیل و به چه خاطر است و چرا اعضاء این تعاونی را با مشکلات عدیده مواجه ساخته اند و پاسخگوی شان نیستند.!؟

*وضعیت وخیم جسمی واله زمانی فعال کارگری زندانی

چهارشنبه ۱۲ مرداد – صابر زمانی برادرواله:

پس از دو ماه از بازداشت واله زمانی، فعال کارگری زندانی در زندان اوین، علیرغم روحیه بالا، وضعیت جسمانی وی وخیم می‌باشد. در ملاقات اخیر واله زمانی با خانواده، ایشان عنوان کرده‌اند که پس از مدتها حبس در سلول انفرادی به بند ۲۰۹ منتقل شده و با یک زندانی داعشی همبند بودند که البته پس از مدت کوتاهی به بهانه مسری بودن بیماریشان مجدداً به سلول انفرادی منتقل میشوند. 

در طی دوماه بازداشت واله زمانی ایشان تنها دوبار برای معاینه و آزمایش پزشکی به بیمارستان اعزام شده‌اند که نتیجه آزمایشات حاکی از تشدید بیماری ایشان و افزایش خطرناک آنزیمهای کبدی است.

 واله زمانی که به دلیل ابتلا به هپاتیت حاد تحت نظارت مداوم پزشک بوده و داروهای مخصوصی را مصرف میکرد، اکنون نه تحت معاینه پزشک متخصص قرار دارد و نه امکان مصرف داروهای خود را. لذا اکنون واله زمانی با خطر از دست دادن کبد و مرگ روبرو است. در حالی مسئولین زندان از فراهم کردن امکانات درمانی مناسب برای واله زمانی و یا اعزام ایشان به بیمارستان سرباز میزنند که وی علاوه بر بیماری کبدی، مبتلا به زخم معده نیز بوده و بارها دچار خونریزی معده نیز شده‌اند.

با توجه به پایان دوره بازجویی واله زمانی، ممانعت مسئولین زندان از درمان و یا آزادی وی، به معنی تلاش برای حذف فیزیکی این فعال کارگری است.

 لذا ما خانواده واله زمانی با ابراز نگرانی عمیق خود، خواستار آزادی بدون قید و شرط و فوری ایشان هستیم تا با فراهم کردن امکانات درمانی و دارویی مناسب بتوانیم جان ایشان را نجات دهیم. 

*تمدید بازادشت یک ماه معلمان دیواندره 

چهار نفر از اعضای انجمن صنفی معلمان دیواندره که در شب ۲۶ خرداد توسط اداره اطلاعات دیواندره دستگیر شدند و سپس به اطلاعات سنندج منتقل شدند تا این لحظه در انفرادی بازداشت بوده و امروز مورخه ۱۲ مرداد به مدت یک ماه قرار بازداشت آنها تمدید شده است.

بازداشت پرویزاحسنی،کاوه محمدزاده،امید شاه محمدی وهیوا قریشی از زمان انتقال به سنندج محاسبه شده است و مدتی که در دیواندره در انفرادی بوده اند به حساب نیامده است. 

لازم به ذکر است آنها فقط به اتهام تبلیغ علیه نظام تفهیم اتهام شده اند و طبق اخبار رسیده برای وادار کردن آنها به اعتراف تلویزیونی تحت فشار نیروهای امنیتی هستند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، هر نوع برخورد قهری، با فعالان صنفی را، اقدامی غیر قانونی و غیر اخلاقی می‌داند و انتظار دارد که با درایت برخی از مسئولان، این برخوردهای غیرقانونی برچیده شود و آرامش به جامعه فرهنگیان کشور باز گردد.

*با دستور هیئت رسیدگی به تخلفات اداری کردستان؛ تغییر اجباری محل خدمت لقمان افضلی

لقمان افضلی فعال صنفی معلمان سنندج، با دستور هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان استان کردستان، به دو سال تغییر اجباری محل خدمت به استان اردبیل محکوم شد. 

آقای افضلی با دستور هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان استان کردستان، از بابت اتهامات “توهین و اهانت به ارکان نظام جمهوری اسلامی”، ”تولید و ارسال نمادهایی با مضمون استبداد در نظام جمهوری اسلامی” و ”تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار مطالب در فضای مجازی و حقیقی” به دو سال تغییر اجباری محل خدمت به شهر اردبیل واقع در استان اردبیل محکوم شده است. این رای بدوی است و قابل اعتراض در مرجع تجدید نظر می باشد.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن اعتراض به رای صادره که مغایرت مسلم با قانون اساسی دارد، امیدوار است با شکسته شدن این حکم در مرحله تجدید نظر و برائت لقمان افضلی، قانون فصل الخطاب همه تصمیم سازی ها قرار گیرد.

یانیه انجمن صنفی فرهنگیان  خراسان شمالی در حمایت از فرهنگیان زندانی و اعتراض به تداوم بازداشت معلمان

روز چهارشنبه ۱۲ مرداد، انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی بیانیه ای بشرح زیر در حمایت از فرهنگیان زندانی و اعتراض به تداوم بازداشت معلمان منتشرکرد:

 جامعه فرهنگیان ایران از دیرباز تا کنون دادگری پیشه کرده اند و از مسیرهای گوناگون و معقول با اتکا به قوانین موجود کشور کنش‌گری نموده اند. 

تمام فرهنگیانی که در قالب کنش‌گرصنفی مستقل یا عضو تشکل‌های صنفی فرهنگیان بر وضعیت اسف‌بار معیشتی و رفاهی خویش، یا بر اوضاع آشفته آموزش و شرایط رو به احتضار اخلاق و پرورش، منتقد و معترض بوده و هستند یک هدف را دنبال میکنند.

دستیابی به عدالت اجتماعی گسترده، آموزش و پرورشی با کیفیت، برابر و رایگان برای تمام فرزندان ایران زمین هدف اصلی کنش‌گران صنفی است.

 هیچ معلمی در هیچ مقطع زمانی نه خواسته گزاف و فراقانونی طلب کرده و نه پارا ورای قانون نهاده است و هر مسیری را برای مطالبه گری پیموده، مطابق حقوق شهروندی و قانونی  خویش بوده است.

و اما پاسخ دولت و حاکمیت در دوره های مختلف چیزی جز داغ و درفش و زندان و …. نبوده است، تو گویی فرهنگیان غریب این وطن هستند و آنان دلسوزتر از هر کس برای میهن.

هر بار که تشکل‌های صنفی فرهنگیان کشور در قالب شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران بخاطر بی توجهیهای نابخردانه و گاها عامدانه به خانواده بزرگ آموزش و پرورش معترض شدند، دستگاههای اطلاعاتی امنیتی با کمک دستگاه قضا با اتهاماتی نخ نما و مضحک از جمله نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی، اخلال در نظم عمومی و توهین به این و آن و …

 تعدادی از فرهنگیان پیشکسوت و شاغل را در گوشه و کنار کشور بازداشت و محاکمه کرده و میکنند.

متاسفانه صدا و سیمای میلی که مکلف است واقعیات جاری جامعه را گزارش دهد، با یک رویکرد معلم ستیزانه به طرق مختلف سعی در تخریب وجهه معلمان دارد و با گزارشهایی سراسر کذب و نمایشی سعی داشته اعتراضات برحق و قانونی فرهنگیان و تشکل‌های رسمی صنفی فرهنگیان را وابسته به جریاناتی سیاسی و برانداز نشان دهد حال آنکه هزاران وعده و دروغ مسئولین در رده های مختلف، ده ها قانون مصوب اجرا نشده و تضییع حقوق انسانی و شهروندی معلمان و آموزش روبه زوال و … را نمیبیند.

آخرین خطای بزرگ و قانون شکنی اشکار صدا و سیما و دستگاه اطلاعاتی، سواستفاده از دیدار دوستانه و گفتگوهای کاملا تخصصی بر محور آموزش و پرورش ملی و بین المللی تعدادی از کنشگران صنفی فرهنگی با دو معلم بازنشسته گردشگر فرانسوی است که بدون هیچ سند و مصداق و محاکمه ای ،با پخش تصاویری از این معلمان و بولد کردن عکس تک تک انها، اتهام جاسوسی و قصد آشوب در سطح کشور را به آنها نسبت میدهد در حالیکه نه آن گردشگران نگون بخت وابسته به جریانی برانداز و سیاسی و …میباشند و نه به فرهنگیان پاکدست و دلسوزی چون « رسول بداقی، جعفرابراهیمی،محمد حبیبی وحمید قندی از تهران و کاک سوران لطفی، کاک مسعود نیکخواه و کاک شعبان محمدی از کردستان» چنین وصله های ناجوری میچسبد و اصولاً این افراد جز درزمینه آموزش و پرورش و تلاش برای بهبود کیفیت آن در هیچ وادی سیاسی ورود نمی‌کنند.

آیا این عمل زشت ناپسند و اساسا  دروغ صدا و سیما، باعث تشویش اذهان نشد!؟

آیا اینگونه اعمال، تلاش بر ضد منافع نظام و آبروی کشور نمیباشد!؟

آیا چنین رفتاری و بازداشت گردشگرانی که با مجوز و تایید نهادهای مربوطه به ایران سفر کرده اند، ضد امنیت ملی نیست و منافع ملی مارا به خطر نمی‌اندازد!؟

اگر هنوز هم در نهادهای امنیتی و اطلاعاتی درایت و خردی جز سرکوب باقیست، معقول آنست که راه خطا رفته از گذشته را رها کرده و به مدار خردورزی، گفتگوی تعاملی و دلجویی از آسیب دیدگان برگردند.

 با کاربدستانی که بانی و عامل شرایط اسف بار موجود بوده و هستند و زهر بی اعتمادی عمومی جامعه را با عملکرد ضغیف خویش و حتی سواستفاده از موقعیت، در رگهای جامعه تزریق کرده اند، برخورد جدی نمایند. هرجا سایه شوم رانت و فساد افکنده شده قاطعانه برخورد کنند و با مردم نتایج را شفاف در میان بگذارند که تنها راه آرامش و امنیت، در پاکدستی میدان عمل و در سایه ایجاد و احیای اعتماد عمومی میسر میشود.

تعدادی از همکاران فرهنگی ما همچنان بلاتکلیف در زندان اوین و دیواندره  بازداشت میباشند، هرچند که رویه بازداشت و نگهداری آنها در سلولهای انفرادی و قطع ارتباط آنها با دنیای بیرون مصداق شکنجه و آزار زندانیان و خانواده و دوستداران آنهاست، اما انتقال تعدادی از آنها به بند عمومی زندان اوین قدری از نگرانی و سرگردانی خانواده های آن عزیزان و همکاران فرهنگی را فروکاهیده است.

حال که مهلت ۹۰ روزه بازداشتیهای۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ پایان یافته و بازداشت همکاران دیواندره ای به مرز دوماه نزدیک شده، انتظار میرود، هرچه زودتر این عزیزان را آزاد کنند و ادامه روند رسیدگی این پرونده ها در دادگاههایی علنی و صالح پیگیری شوند تا حقیقت ماجرا برای تمام جامعه روشن گردد.

انجمن صنفی فرهنگیان  خراسان شمالی در کنار دیگر تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از دستگاه قضا انتظار دارد بدون هیچ ملاحظه و تخفیفی با خاطیان برخورد سخت و قانونی نماید ولی برای اثبات مجرمیت هر شهروند بویژه کنشگران صنفی فرهنگی نهایت دقت و صیانت از حقانیت را بکار گیرد و برای پیشگیری از هرگونه شائبه ای دادگاههای رسیدگی به اتهامات معلمان معترض را علنی برگزار نماید تا اهالی رسانه و افکار عمومی نیز شاهد مستقیم روند عادلانه محکمه ها باشند.

بی‌شک این حجم پرونده گشوده برای فرهنگیان معترض و این تعداد معلم بازداشتی و زندانی که جز حق خواهی خواسته ای نداشته اند، در صورت عدم شفافیت در روند دادرسی پرسش های فراوان بجا خواهد ماند و ادامه این روند نه تنها مطالبات فرهنگیان را خاموش نخواهد کرد که دامنه آنها را وسیعتر نیز خواهد کرد.

تاکنون معلمان صنفی زیادی با اتهامات بی سند از خراسان تا خوزستان، از آذربایجان تا سیستان، بوشهر و فارس، اصفهان و تهران، البرز و قزوین ، زنجان و کردستان، کرمانشاه و همدان، مرکزی و لرستان، خطه شمال گیلان و مازندران و در شهرهای مختلف  محاکمه شده اند و بسیاری احکامی جبارانه گرفته اند اما صدای عدالت خواهی با ظلم و تبعیض و ناروایی دیگر  خاموش نمیگردد.

زِ روز گذر کردن، اندیشه کن

پرستیدن دادگر، پیشه کن

به نیکی گرای و میازار کس

رهٍ رستگاری، همینست و بس

*جان باختن یک کارگر جوان در گلبهار براثر سقوط از ارتفاع

یک کارگر ۳۴ حین کاردریک ساختمان دردست ساخت در شهرستان گلبهار در استان خراسان رضوی براثر سقوط از ارتفاع جان خودراازدست داد.

*مرگ یک کارگر اهل سنندج در قم

یک کارگر جوان اهل سنندج با هویت کامران صلواتی ۲۹ ساله که چند روز پیش در حین کار در کارخانه پووشش لوله سلفچکان قم در اثر ریختن مواد مذاب بر بدنش دچار سوختگی شدید شده بود، روز چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ در یکی از مراکز درمانی قم جانباخت.

کامران صلواتی هفته گذشته در حین کار دچار این حادثه گردید که منجر به سوختگی ۸۰٪ بدن وی شده بود.

کامران صلواتی متاهل و پدر یک فرزند، اهل سنندج و ساکن شهر ساوه بوده است.

منبع:کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate