اخباروگزارش های کارگری ۶ مرداد ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۶ مرداد ماه ۱۴۰۱

– اعتراض کارگران بازیافت شهرداری منطقه ۵ تهران نسبت به پایمالی حقوقشان از طرف شرکت پیمانکاری زیرسکوت مصلحتی مسئولان برای بالابردن رتبه این شهرداری پایتخت

– تجمعات اعتراضی حامیان حیوانات نسبت به سگ کشی در گندک دماوند مقابل پناهگاه

– اطلاعیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز در خصوص حکم قضایی دکتر ابراهیم محمودی 

– امروز ششم مرداد ماه سی وشش روز از اعتصاب غذاحسن سعیدی میگذرد و نگرانی و بی خبری از وضعیت سلامت رضا شهابی,  همچنان پابرجاست 

– ادامه  بلاتکلیفی ریحانه انصاری نژاد و بی خبری ازاین فعال کارگری

– کانون نویسندگان ایران: بازی زندانبانان با جان علیرضا ثقفی

– جان باختن کارگر پالایشگاه آبادان بر اثر شدت گرما و کار در محیط با رطوبت بالای ۹۰ درصد

– جان باختن ۳ نفردریک ساختمان درحال ساخت در بندرعباس براثر سقوط آسانسور کارگاهی

*اعتراض کارگران بازیافت شهرداری منطقه ۵ تهران نسبت به پایمالی حقوقشان از طرف شرکت پیمانکاری زیرسکوت مصلحتی مسئولان برای بالابردن رتبه این شهرداری پایتخت

روز پنج شنبه ۶ مرداد، کارگران بازیافت شهرداری منطقه ۵ تهران اعتراضشان را نسبت به پایمالی حقوقشان از طرف شرکت پیمانکاری زیرسکوت مصلحتی مسئولان برای بالابردن رتبه این شهرداری پایتخت ،ابرازکردند.

جمعی از کارگران غرفه‌دار یک شرکت بازیافت منطقه ۵ شهرداری تهران از ساعات طولانی کار در غرفه‌ها انتقاد کردند وبه خبرنگاررسانه ای گفتند: مجبور به اضافه‌کاری اجباری هستیم. ساعت کاری عادی ما از ساعت ۸  صبح تا ۵ بعد از ظهر است اما از یک ماه پیش ساعت کاری ما تا ساعت هفت بعد از ظهر تغییر کرده است. حتی حق اضافه‌کاری این دو ساعت کار اجباری را پرداخت نمی‌کنند.

این کارگران گفتند: پرداخت‌ها هم ضابطه‌مند نیست. برای این ساعات کار طولانی پرداخت قانونی اضافه کار انجام نمی‌شود و حتی کارگران غرفه‌دار بازیافت باوجود شرایط سخت و ساعات کار طولانی، حداقل‌بگیر هستند اما همین دستمزد هم معمولا با تاخیر پرداخت می‌شود.

آنها بااشاره به اینکه در حال حاضر قرارداد ندارند و پیگیری آنها بی‌نتیجه مانده است ،اضافه کردند: موعد قرارداد پیمانکار فعلی با شرکت بازیافت منطقه ۵ به اتمام رسیده و قرار است با شرکت پیمکانکاری تامین نیرو دیگری قرارداد منعقد شود.

این کارگران ادامه دادند: در گرمای بالای ۴۰ درجه تهران در کانکس‌های آهنی فاقد امکانات روزی ۱۲ساعت کار می‌کنیم اما هنوز برای ساده‌ترین مطالبه مانند دریافت فیش حقوقی با مشکل روبرو هستیم.

آنها گفتند:میزان دریافتی یک کارگر غرفه‌دار به حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ می‌رسد که این حقوق حداقل یک میلیون تومان از میزان حقوقی که مصوبه شورای عالی کار است، کمتر است.

آنها اضافه کردند:جدا از مشکلات مزدی، نیمی از عیدی سال گذشته آنها هنوز پرداخت نشده است. این در حالی است که قرار بود این بدهی تا خرداد ماه به حساب کارگران واریز شود.

این کارگران درباره اضافه‌کاری‌های اجباری خود نیز گفتند: در آخرین پیگیری‌ها که در دو مرحله در دفتر بازیافت واقع در پارک جوانمردان انجام دادیم، مسئولان مدعی بودند اضافه‌کار اجباری برای بالا بردن رتبه شهرداری منطقه ۵ است بنابراین همه باید کمک کنند.

*تجمعات اعتراضی حامیان حیوانات نسبت به سگ کشی در گندک دماوند مقابل پناهگاه

فیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی وبدنبالش گزارش های رسانه ای شده حاکی از تجمعات اعتراضی حامیان حیوانات طی روزهای گذشته نسبت به سگ کشی  در گندک از توابع بخش رودهن شهرستان دماوند مقابل پناهگاه سگ ها می باشد.

درهمین رابطه، یکی از افرادی که حدود دو سال است در مرکز نگهداری سگهای گندک فعالیت داردبه خبرنگاررسانه ای گفت: متاسفانه روز دوشنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۱ متوجه شدیم تعدادی از سگ های عقیم که در خارج از مرکز رهاسازی شده بودند کشته شده اند.

*اطلاعیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز در خصوص حکم قضایی دکتر ابراهیم محمودی 

فرهنگیان گرامی 

طی حکمی به شماره ۱۴۰۱۳۶۳۹۰۰۰۱۵۳۵۲۱۴ مورخه ۱۴۰۱/۴/۲۸ که توسط شعبه دادگاه انقلاب الیگودرز به آقای محمودی ابلاغ شده ایشان به  اتهام ” تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” به سه ماه حبس تعزیری محکوم و این حبس به مجازات جایگزین یعنی پرداخت جریمه نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال تبدیل شده است.

 ضمنا این حکم از تاریخ ابلاغ به مدت ۲۰ روز قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر استان می باشد.

لازم به ذکر است که حکم فوق مورد قبول افکار عمومی جامعه فرهنگیان نمی باشد.

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز

۱۴۰۱/۵/۶

*امروز ششم مرداد ماه سی وشش روز از اعتصاب غذاحسن سعیدی میگذرد و نگرانی و بی خبری از وضعیت سلامت رضا شهابی,  همچنان پابرجاست 

امروز ششم مرداد ماه حسن سعیدی عضو زندانی سندیکای کارگران شرکت واحد سی وششمین روز اعتصاب غذا را همچنان در بند ۲۰۹ می گذراند و از نظر جسمانی وضعیت خوبی ندارد و ادامه اعتصاب غذا شرایط جسمانی این کارگر زندانی را روزبروز وخیم تر میکند

رضا شهابی هم دیگر عضو سندیکای کارگران شرکت واحد علیرغم اعلام پایان اعتصاب غذا در دوم مرداد ماه و شرایط بشدت وخیم جسمانی ، خانواده اش در همان روز ملاقات که با حضور بازجو انجام شده بود خانواده اش درخواست داشتند که رضا شهابی به دلیل وخامت شدید جسمانی حتمن روز بعد تماسی مبنی بر اعلام سلامتی اش انجام دهد که با توجه به گذشت چهار روز هیچ تماسی از سوی این فعال سندیکایی با خانواده اش انجام نگرفته و خانواده اش درنگرانی کامل بسر میبرند.

رضا شهابی و حسن سعیدی را تنها نگذاریم.

جانشان در خطر است 

برگرفته از کانال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*ادامه  بلاتکلیفی ریحانه انصاری نژاد و بی خبری ازاین فعال کارگری

ریحانه انصاری نژاد، فعال کارگری علیرغم گذشت ۷۵ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین، در بازداشت و بلاتکلیفی به‌سر می‌برد. وی همچنین طی هفته‌های اخیر از حق ملاقات با خانواده خود محروم مانده است.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت: «ریحانه که مادر و تنها سرپرست یک فرزند دختر است، طی دو ماه گذشته اجازه ملاقات با دختر خود را نداشته است.»

 اتهامات مطروحه علیه این فعال کارگری “اجتماع و تبانی علیه نظام و تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است.

در تاریخ ۱۶ تیرماه علیرغم حضور خانواده خانم انصاری نژاد، امکان ملاقات این شهروند بازداشتی به دستور بازپرس شعبه ۲ دادسرای اوین از او سلب شد.

پیشتر وزارت اطلاعات علیرغم تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی از آزادی خانم انصاری نژاد ممانعت به عمل آورده بود.

این فعال کارگری روز پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه امسال، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. ماموران در زمان بازداشت ضمن تفتیش منزل، شماری از وسایل شخصی او را ضبط کرده و با خود بردند.

ریحانه انصاری نژاد پیش از این نیز از بابت فعالیت‌های خود سابقه بازداشت داشته است.

برگرفته از کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*کانون نویسندگان ایران: بازی زندانبانان با جان علیرضا ثقفی

علیرضا ثقفی(خراسانی) عضو کانون نویسندگان ایران در شرایط بحرانی حبس خود را می‌گذراند. او در دو هفته‌ی اخیر به دلیل فشار بالای خون، چندبار از حال رفته و هفته‌ی گذشته در اثر همین اتفاق به زمین افتاده و دندان‌اش شکسته است. با این‌که پزشک بهداری تشخیص داده که داروهای موجود در زندان، مناسب درمان او نیست و پرونده‌ی پزشکی‌اش همراه با درخواست مرخصی استعلاجی ثقفی به شعبه‌ی ۶ دادسرای کرج رفته است اما عملاً در آن شعبه به دلیل نداشتن قاضی هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

کمردردهای مزمن، فشار خون بالا و سالخوردگی از وضعیت بحرانی ثقفی در زندان کچویی خبر می‌دهد و ممانعت از انتقال او به بیمارستان جهت درمان، آسیب‌های بیشتری به او می‌زند.

علیرضا ثقفی به همراه هاله صفرزاده، دیگر عضو کانون نویسندگان ایران از ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۰ برای اجرای حکم پیشین‌شان به زندان کچویی منتقل شده‌اند. بدون شک مسئولیت هر گزندی به جان او بر عهده‌ی زندانبانان و به طور کلی قوه قضاییه است.

*جان باختن کارگر پالایشگاه آبادان بر اثر شدت گرما و کار در محیط با رطوبت بالای ۹۰ درصد

پیام دریافتی از همکاران شاغل در پالایشگاه آبادان :

صبح امروز پنجشنبه ششم مرداد، متاسفانه همکار عزیز و نازنین مان ” عبدالرزاق سیمریان” بر اثر شدت گرما و کار در محیط با رطوبت بالای ۹۰ درصد جان باخت.

این کارگر زحمتکش از نیروهای شرکت سکاف بود که در قسمت طرح توسعه فاز ۲ پالایشگاه آبادان کار میکرد که به دلیل فشار کاری بالا توسط کارفرما و عدم تعطیلی کار در گرمای طاقت فرسا بر اثر تشنج و ایست قلبی جانش را از دست داد.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت درگذشت این همکار را به خانواده و همکاران او در پالایشگاه آبادان تسلیت می گوید.

*جان باختن ۳ نفردریک ساختمان درحال ساخت در بندرعباس براثر سقوط آسانسور کارگاهی

براثر سقوط آسانسور کارگاهی دریک ساختمان درحال ساخت واقع در در خیابان والفجر (صمدو) بندرعباس کارگر جوشکار پروژه، دانشجوی رشته عمران در حال کارورزی و مهندس ناظر پروژه جان خود را از دست دادند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate