اخباروگزارش های کارگری ۵ مرداد ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۵ مرداد ماه ۱۴۰۱

– ادامه اعتراضات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی با برپایی تجمع مقابل استانداری خوزستان ودفتر بهارستان نشین اهوازی 

ادامه اذیت وآزارازجمله فشار اقتصادی به کارگران حق طلب فولاد اهواز توسط مدیریت شرکت

– تجمع اعتراضی خانواده جانبازان حق طلب بازداشتی علیرضا میرزایی  وفریدون بیراوند نسبت به زندانی کردنشان مقابل زندان اوین

– طوفان توییتری شورای هماهنگی تشکل‎های صنفی فرهنگیان ایران همبستگی با معلمان وکارگران زندانی

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:طوفان توئیتری

– دیدار جمعی از معلّمان شهرستان  جلفا با آقای لطیف روزیخواه پس از آزادی و اعلام حمایت از معلّمان زندانی.

–  برگزاری دادگاه ۲ فرهنگی کنشگر درسنندج

– سی و پنجمین روز اعتصاب غذای حسن سعیدی و بی خبری از سلامت جسمانی شهابی و سعیدی امروز پنجم‌ مرداد.

– بهرام گرگان، کارگر بازنشسته فولاد خوزستان، توسط اطلاعات سپاه دستگیر شد

– ریبوار عبدالهی، فعال کارگری به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد

– برگزاری جلسه بازپرسی گلنار قدیم‌خانی، هاوژین لطیفی و آرمین شریفه

– از حال وروز بازماندگان جانباختگان حادثه متروپل آبادان چه خبر؟

بازداشت چند نفر از اعضای خانواده جانباختگان بدنبال قتل بردار مالک متروپل

– جان باختن ۳ کارگرمقنی در ۳ حادثه جداگانه:

۱- جان باختن یک کارگردراصفهان براثر سقوط در چاه ۷۰ متری

۲- جان باختن یک کارگر مقنی دربرازجان براثر سقوط درچاه

۳- جان باختن یک کارگر مقنی ۶۰ ساله درهمدان براثر گازگرفتگی

*ادامه اعتراضات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی با برپایی تجمع مقابل استانداری خوزستان ودفتر بهارستان نشین اهوازی 

روز چهارشنبه ۵ مرداد، کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران بابرپایی تجمع مقابل استانداری خوزستان ودفتر بهرستان نشین اهوازی وسردادن شعارهایی منجمله:«سید کریم حیا کن گروه ملی رارهاکن»،«ام الفساد اهواز همینجاست همینجاست»،ما کارگران فولاد علیه ضلم وبیداد مب جنگیم می جنگیم»و… به اعتراضشان نسبت به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی ادامه دادند.

ادامه اذیت وآزارازجمله فشار اقتصادی به کارگران حق طلب فولاد اهواز توسط مدیریت شرکت

گزارش منتشره بتاریخ ۵ مرداد بشرح زیر درشبکه های اجتماعی حاکی از ادامه اذیت وآزارازجمله فشار اقتصادی به کارگران حق طلب فولاد اهوازتوسط مدیریت شرکت می باشد:

از نظر انسانها سگها حيواناتي با وفا و مفيد هستند . .

ولي از نظر گرگها، سگها گرگهايي بودند که تن به بردگي دادند،

تا در آسايش و رفاه زندگي کنند!

” چگوارا”

پس از آنکه تهدید و ارعاب واحد حراست نتوانست اراده فولادین فولادمردان گروه ملی را بشکند تیم فاسد و رانتی مدیریت بجای حل ریشه ای مشکلات ساده ترین راه که مقابله با کارگر است را انتخاب میکند و با استفاده از پست ترین و حقیرترین روش های ممکن با دست بردن در ساعات اضافه کار بصورت غیر قانوني محدود مردان حاضر در میدان جهاد و عمل سعی در متفرق نمودن کارگران معترض در خیابان میکند.

این عمل که توسط کمیته مربوطه به دستور سرپرست انتصابی پروازی علی محمدی که اعضای آن را مسعود بنی نعمه ،مینو طالبی ،نادر پاژنگی ،خطیبی و صیدی پور تشکیل میدهند ، این پیام را در بر دارد که تعداد مطالبه گران  حقوق پرسنل گروه ملی ۱۰ نفر باشد یا ۱۰۰۰نفر ، چون صدای  حق است باعث لرزش و ترس ظالم و تباه کننده حق الناس میشود و باید به هر شکلی شده جلوی این اتحاد گرفته شود. به همین دلیل آخرین تیر ترکش ناچاری و بیچارگی خود را به کار برده و دست در سفره کارگر میبرد تا با کوچک کردن سفره کارگر خود را بزرگ کرده و باعث ترس کارگران شود. 

آقایان اتاق فکر گروه ملی باید بدانند که این استراتژی ها و نقشه های حقیرانه هرگز باعث لغزش قدم پای کارگر در مسیر حق نخواهد شد و ترساندن کارگران به هر روشی توهمی است که باید با خود به گور ببرید. شمایی که دین و مذهب تنها ولوله زبانتان است اگر اعتقاد به دنیا و آخرت دارید مطمئن باشید جزای این کارتان را هم در این دنیا بصورت بیماری خود و عزیزانتان و یا بلا و مصیبتی مقدر به هر شکل خواهید دید و در آخرت حسابتان با کرام الکاتبین خواهد بود چرا که پشت ریال به ریالی که از سفره کارگر کسر کردید هزار نفرین و آه کارگر و خانواده تحت تکفلش جریان دارد. زبان امروز کارگر زبان حساب و منطق است و نمیتوان به غیر از این زبان با وی سخن گفت و یقین بدانید که جواب آتش ، آتش خواهد بود ، همچنان که بر مسیر و راهی که انتخاب کرده ایم مصر و پایبندیم.

البته فراموش نمیکنیم که اگر همراهی برخی  مدیران بخش ها و برخی افراد معلوم الحال و سست عنصر از جمله خطیبی ، حامدی زاده مدیر بخش دو   نبود این تیم ضعیفِ،پروازی ، غیر متخصص هرگز جرات چنین کاری را به خود نداده و دست در جیب کارگر نمیبرد. باید دید که این ۲۰ساعت از حق کارگر قرار است به جیب کدام یک از حضرات برود که هیچگونه اعتراضی از هیچکدام از مدیرانی که زمانی همکار ما بوده و زندگی کارگری را تجربه کرده اند صورت نگرفته است.

موافقت با انتقال نیروها از خط ۶۵۰ بخش نورد تیرآهن به لوله سازی و موافقت ضمنی با مرگ این خط تولیدی از یک سو و حالا موافقت با دستور ظالمانه کسر ۲۰ساعت اضافه کار از اشخاص شرکت کننده در مطالبه گری کارگران شرکت گروه ملی و معترض به اخراج همکاران از جمله گناه نابخشودنی مدیران بخشهاست که هرگز از ذهن کارگران پاک نخواهد شد.

این خیانتتان به همکاران را نه میبخشیم و نه فراموش خواهیم کرد.

تاریخ گواه این حرف خواهد بود. در آخر از همه همکاران می خواهیم بدون هیچ لرزش و لکنت زبانی و شجاعانه حق و حقوق و مطالبات خود را فریاد بزنند و به دیگر همکاران خود بپیوندند .

*تجمع اعتراضی خانواده جانبازان حق طلب بازداشتی علیرضا میرزایی  وفریدون بیراوند نسبت به زندانی کردنشان مقابل زندان اوین

روز چهارشنبه ۵ مرداد،تعدادی از اعضای خانواده جانبازان حق طلب بازداشتی علیرضا میرزایی  وفریدون بیراوند برای اعتراض به زندانی کردنشان  دست به تجمع مقابل زندان اوین زدند.

این جانبازان روز چهارشنبه ۲۹ تیر۱۴۰۱ بدنبال تجمع دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل بنیاد شهید توسط نیروهای سرکوبگر بازداشت شدند.

خاطرنشان می شود که روزدوشنبه ۳ مرداد، مدیر روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران با کمال بی شرمی  با رد ادعای بازداشت این جانبازان بدروغ گفت: تجمع‌کنندگان که تعدادشان حدود ۷۰ نفر بوده توسط نیروهای انتظامی متفرق شدند و هیچ فردی نه تنها دستگیر نشده بلکه حتی تعهدی هم از آنها نگرفته‌اند.

فریدون بیرانوند، بدنبال بازداشت با انتشار پیامی از زندان اوین اعلام کرد: 

ما برای پیگیری حقوق پایمال شده‌ی ایثارگران از جمله غرامت جنگی، معوقات، پاداش بازنشستگی و مشکلات تامین دارو، اقدام به برپایی تجمعات اعتراضی کردیم، اما به جای پاداش بازنشستگی جانبازان را روانه زندان اوین کردند.

 به محض ورود به زندان اوین متوجه فقر طبقاتی در زندان شدیم، در حالی که حسین فریدون(برادر حسن روحانی) و محمد نجفی ( شهردار پیشین تهران) در سوئیت لاکچری زندان به سر می‌بردند، ما جانبازان در کف اتاق و میان ساس و شپش روزگار می‌گذرانیم.

 ما همانند سایر لیدرهای جانبازان برای مطالبه غرامت جنگی هیچ تعهدی جهت عدم ادامه اعتراضات امضا نمی‌کنیم و تا پای جان و تا زمان تحقق کامل مطالبات جانبازان دست از اعتراض بر نمی‌داریم.

*طوفان توییتری شورای هماهنگی تشکل‎های صنفی فرهنگیان ایران همبستگی با معلمان وکارگران زندانی

تاریخ: روز سه‎شنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ زمان: ساعت ۵_۷ بعدازظهر

فعالیت‌ تشکل‎های صنفی فرهنگیان ایران در چند سال اخیر به شکل الهام‎بخش و امیدوار کننده‌، فراگیر شده‌است. 

در روزهای آغازین اردیبهشت سال جاری، نهادهای تصمیم‌گیری در ایران، در یک اقدام به اصطلاح پیشگیرانه و برای جلوگیری از برگزاری تجمعات روز کارگر و روز معلم، موجی از بازداشت فعالان فرهنگی و کارگری را به راه انداخت.

دستگاه‌های امنیتی در یک حرکت ناشیانه، تلاش کردند تا یک سناریوی بی‎اساس را به خورد جامعه بدهند و یک دیدار دوستانه‎ی فعالان صنفی با دو فعال سندیکایی فرانسوی را تحت عنوان جاسوسی رقم بزنند.

پس از انتشار سناریوی کذایی در تلویزیون سراسری، نیروهای امنیتی از هر تلاشی برای گرفتن اعتراف اجباری از فعالان فرهنگی و کارگری بازداشت شده فروگذاری نکردند. ماه‌ها از بازداشت خودسرانه و غیرقانونی این عزیزان می‌گذرد اما مقاومت و ایستادگی‌ آن‌ها داستان سناریوسازی حاکمیت را نقش برآب کرد. براساس تماس‌های محدودی که این عزیزان با خانواده‌های خود داشته‌اند، فعالین کارگری و فرهنگی از پافشاری بر قانونی و برحق بودن خواسته‌های خود یک قدم عقب‎نشینی نکرده‌اند و نیروهای امنیتی را در تولید سناریو و اعتراف‎گیری‌های اجباری ناکام کرده‌اند. بازداشت خودسرانه و محبوس کردن افراد در سلول‌های انفرادی و بی‎خبر نگه داشتن خانواده‌های آن‌ها، مصداق بارز شکنجه و تعرض به ابتدایی‎ترین حقوق مردم است. 

حق تشکل‎یابی و دفاع از حقوق صنفی و کارگری یک حق کاملا قانونی است و برخورد حاکمیت با تجمعات کارگران و معلمان و بازداشت فعالین فرهنگی و کارگری یک قانون‎شکنی تمام عیار است.

 تشکل‌های فرهنگی و کارگری کاملاً قانونی و فعالیت‌های آن‌ها از روز تاسیس تاکنون در چهارچوب قوانین موجود کشور بوده است. صدای معلمان و کارگران صدای برحق جامعه‌ای است که علیه غارت اختلاس و تبعیض و بی‎عدالتی فریاد می‌زنند.

ما از همه‎ی فرهنگیان، کارگران و عموم نیروهای دموکراتیک و مترقی می‌خواهیم تا در تاریخ ۱۱ مرداد ماه از ساعت ۵ تا ۷ بعد ازظهر به وقت ایران و با هشتگ

 #معلم_زندانی_کارگر_زندانی_آزاد_باید_گردد 

#Freedom_for_Trade_Unionists_ in_Iran #Solidarity #1u

در قالب یک طوفان توییتری فراگیر، همبستگی خود را با معلمان و کارگرانی که ذیل این سناریوسازی بازداشت شده‌اند، نشان دهند و در فضای مجازی صدای رسای معلمان و کارگران زندانی باشند. 

شورای هماهنگی تشکل‎های صنفی فرهنگیان ایران، از عموم هموطنان عزیز تقاضا دارد که به ‎منظور پایان دادن به سرکوب معلمان، کارگران و تشکل‌های مستقل صنفی و کارگری، رعایت و اجرای حق پایه‌ای آزادی تشکل صنفی و کارگری طبق مقاوله نامه های جهانی ۹۸ و ۸۷، “بیانیه اصول و حقوق بنیادین در کار” و نیز همبستگی با فعالین فرهنگی و کارگری که چندین ماه است در شرایط ظالمانه‌ای و بدون هیچ دلیل و مدرک محکمه‎پسندی بازداشت شده‌اند در این طوفان توییتری شرکت کرده و صدای عزیزان دربند باشند.

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:طوفان توئیتری

سه شنبه  ۱۱ مرداد  ۱۴۰۱ 

ساعت ۵ تا ۷ بعد از ظهر به وقت ایران

با هشتگهای زیر به زبانهای فارسی و انگلیسی (لطفا از همه هشتکها همزمان استفاده کنید): (https://t.me/vahedsyndica/4785) 

#معلم_زندانی_کارگر_زندانی_آزاد_باید_گردد 

 #Freedom_for_Trade_Unionists_in_Iran  #Solidarity #1u

سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن محکوم کردن قاطعانه سناریو سازیهای کذایی، دستگیری و تداوم بازداشت فعالین کارگری و‌ معلمی از جمله اعضای سندیکا، #رضا_شهابی و #حسن_سعیدی، و رفتارهای غیر انسانی با این کارگران حق طلب، خواستار آزادی فوری و‌ بدون قید و شرط کلیه فعالین کارگری و‌ معلمان در بند می باشد. از  کارگران ، معلمان، دانشحویان و‌کلیه حامیان جنبش کارگری و مردم شریف و‌ آزادیخواه و برابری طلب میخواهیم از طرق مختلف از جمله با شرکت فعال در  طوفان توئیتری در روز سه شنبه ۲ اگوست ۱۴۰۱  صدای کارگران و‌ معلمان دربند باشند

چاره زحمت کشان وحدت وتشکیلات

*دیدار جمعی از معلّمان شهرستان  جلفا با آقای لطیف روزیخواه پس از آزادی و اعلام حمایت از معلّمان زندانی

*برگزاری دادگاه ۲ فرهنگی کنشگر درسنندج

روزهای یکشنبه ۲ مرداد و چهارشنبه ۵ مرداد آقایان مجید کریمی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان(سنندج) ومسعود فرهیخته عضو هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر در شعبه دوم باز پرسی دادسرای عمومی و انقلاب  سنندج به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی محاکمه شدند.

شورای هماهنگی امیدوار است که با منع تعقیب این دو کنشگر صنفی و آزادی دیگر معلمان در بند و پایان دادن به روند پرونده سازی های علیه کنشگران صنفی و مدنی، شور و امید به بدنه کنشگران صنفی تزریق شود.

*سی و پنجمین روز اعتصاب غذای حسن سعیدی و بی خبری از سلامت جسمانی شهابی و سعیدی امروز پنجم‌ مرداد.

امروز پنجم مرداد ماه سی و پنج روز از اعتصاب غذای حسن سعیدی در بند ۲۰۹ زندان اوین می گذرد  و این فعال سندیکایی همچنان در اعتصاب غذا میباشد و شرایط جسمانی خوبی ندارد.

رضا شهابی پایان اعتصاب غذا یش را در چهل دومین روز،  سوم مرداد ماه در ملاقات حضوری در حالی  به خانواده اش اعلام کرد که اوضاع جسمانی اش بشدت وخیم بوده  و بعد از پایان اعتصاب غذایش تا کنون هیچ تماس تلفنی نداشته است .

  با توجه به شرایط بسیار بد جسمانی ایشان ، نگرانی ها در مورد سلامت رضا شهابی کارگر زندانی بیشتر شده است.

رضا شهابی و حسن سعیدی را تنها نگذاریم.

جانشان در خطر است

*بهرام گرگان، کارگر بازنشسته فولاد خوزستان، توسط اطلاعات سپاه دستگیر شد

ماموران اطلاعات سپاه صبح شنبه اول مرداد، ماموران اطلاعات سپاه بهرام گرگان کارگر بازنشسته شرکت فولاد اهواز را هنگام خروج از خانه دستگیر کرده و به همراه بردند. از وضعیت این کارگر بازنشسته و علت بازداشت خبری در دست نیست.

او به طور جدی بیمار است و جانش در خطر قرار دارد. بنا بر خبر منتشر شده، بهرام گرگان یک روز پس از دستگیری تماس کوتاهی با خانواده داشته و هیچ اطلاعی از وضعیت او در دست نیست.

*ریبوار عبدالهی، فعال کارگری به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد

ریبوار عبدالهی، فعال کارگری اهل سنندج،‌ به دو سال حبس تعلیقی محکوم شده است. شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج علیه او به اتهام «تبلیغ علیه نظام» این حکم را صادر کرد. عبدالهی به «اقدام علیه امنیت ملی» از طریق عضویت در حزب کومله نیز متهم شده بود که از این اتهام تبرئه شد. ریبوار عبدالهی را ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ هنگام خروج از خانه‌اش بازداشت کردند. او ۱۸ اسفند گذشته با وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

منبع ۲ خبربالا:کانال اتحادیه آزادکارگران ایران

*برگزاری جلسه بازپرسی گلنار قدیم‌خانی، هاوژین لطیفی و آرمین شریفه

امروز چهارشنبه ۵ مردادماه ۱۴۰۱، گلنار قدیم‌خانی از معلمان سنندج، آرمین شریفه فعال کارگری و همسر وی هاوژین لطیفی که توسط شعبه ۲ بازپرسی دادسرای سنندج برای اخذ آخرین دفاعیات احضار شده بودند مورد بازپرسی قرار گرفتند. اتهام انتسابی به هر سه نفر آنها “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده بود.

در این جلسه بازپرسی برای گلنار قدیم‌خانی وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی تعیین شد که با تودیع وثیقه بطور موقت تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد.

گلنار قدیم‌خانی از معلمان باسابقه سنندج و همسر مظفر صالح‌نیا از اعضای هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران است که روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه با یورش مأموران اطلاعات سپاه به منزل ایشان و تفتیش و ضبط وسایل شخصی، وی را به اطلاعات احضار کردند. گلنار قدیم‌خانی پس از حضور در اطلاعات سپاه و چند ساعت بازجویی همان روز آزاد شد.

آرمین شریفه و هاوژین لطیفی نیز روز ۳۱ اردیبهشت پس از مراجعه مأموران اطلاعات سپاه به منزل‌شان و تفتیش و ضبط وسایل شخصی آنها را بازداشت کرده و پس از چند ساعت بازجویی آزاد کرده بودند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران احضار، بازداشت و پرونده سازی برای فعالین معلم و کارگری را قویاً محکوم میکند و خواهان پایان دادن به تعقیب قضایی علیه این فعالین است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۵ مردادماه ۱۴۰۱

*از حال وروز بازماندگان جانباختگان حادثه متروپل آبادان چه خبر؟

بازداشت چند نفر از اعضای خانواده جانباختگان بدنبال قتل بردار مالک متروپل

برادر یکی از جانباختگان حادثه متروپل آبادان گفت: انتظار ما این است که مسببان حادثه هر چه زودتر به سزای اعمال شان برسند تا دوباره شاهد چنین اتفاقی نباشیم و حق و حقوق جانباختگان و مالباختگان حادثه هم در سریع‌ترین زمان پرداخت شود. برخی از خانواده‌های حادثه دیده به نان شب هم محتاج هستند. خیلی از جانباختگان زن و بچه شان مستاجرند و یک زن تنها با چند تا بچه بی پناه مانده است. اقوام و بستگان هم شرایط مالی شان به گونه‌ای نیست که بتوانند از آنها هم حمایت کنند.

سهیلا ، خواهر آمنه امینی نیا یکی از جانباختگان حادثه متروپل گفت: خواهرم ۳۴ ساله در بخش روابط عمومی هلدینگ حسین عبدالباقی کار می‌کرد که روز حادثه در محل کارش بود و بعد از یک هفته توانستند پیکر خواهرم را از زیر آوار بیرون بکشند و در این مدت من و پدر و مادرم  بی قرار و منتظر کنار ساختمان فروریخته متروپل منتظر بودیم. 

وی ادامه داد: متاسفانه در این مدت  از سوی هیچ ارگان و سازمانی از ما دلجویی نشد غیر از چند نفری از نیروهای سپاه که آمدند و تسلیت گفتند؛ تازه یک عده در این وسط می‌خواهند قتل مجید عبدالباقی برادر حسین را که چند روز پیش در آبادان کشته شد را هم گردن خانواده‌های حادثه دیده بیندازند.

خواهر آمنه افزود: دریس یکی از وکلای آبادان که پسر او هم در این حادثه کشته شد و وکالت همه خانواده‌ها را بر عهده دارد به عنوان یکی از مظنونان حادثه قتل مجید عبدالباقی دستگیر شده است. هیچ خبری هم از برگزاری دادگاه علنی برای محاکمه مقصران این حادثه تا الان نیست. البته هفته پیش قرار بود برگزار شود که اعلام کردند تمامی ادارات خوزستان به علت گرما تعطیل است. این استان همیشه در این فصل گرم است و دلیل برای تعطیلی ادارات وجود ندارد. دادگاه به هفته بعد یعنی همین هفته موکول شد که در این هفته هم خبر قتل  مجید عبدالباقی آمد.

وی گفت: آن طور که ما شنیدیم  بیش از ۷۰ درصد قضیه را گردن عبدالباقی انداخته‌اند و یکی مثل شهردار را یک درصد مقصر دانسته‌اند.

در ادامه نیز مسلم برادر کریم ابراهیمی مقدم(بندری) یکی دیگر از جان باختگان حادثه متروپل گفت: برادرم داربست بند ساختمان متروپل بود که همان روز  حین استراحت با همکارانش در مغازه‌ای داخل زیر زمین نشسته بود که این اتفاق پیش آمد اما یکی از دوستانش که برای خوردن آب به طبقه بالا رفته بود نجات پیدا کرد و همه آنها زیر آوار ماندند.

بندری ادامه داد: کریم ۲۸ ساله و دو تا دختر  سه و یک ساله دارد. بعد از ۱۵ روز توانستند پیکر برادرم را از زیر آوار در بیاورند. روزهای سختی برای من و خانوادم بود. در شرایط سخت تنها خیرین کنارمان بودند و هرچقدر از محبت شان بگویم کم است که چقدر هوای خانواده مرحوم برادرم را داشتند. هیچ نهاد دولتی در این مدت جویای حال ما نشد و تنها سپاه به خانواده جانباختگان متروپل سر زد. 

وی عنوان کرد: من و مرحوم برادرم از سال ۹۲ در یکی از هلدینگ‌های حسین عبدالباقی کار می‌کردیم و روز حادثه در ساختمان روبه روی متروپل مشغول کار بودم که با این حادثه از کار بیکار شدم.

بندری ادامه داد: اگر این حادثه در هرکجای دیگر رخ می‌داد تاکنون به پرونده‌اش رسیدگی می‌شد،   تا کنون نه تنها از مقامات مسئول استان از بازماندگان حادثه دلجویی نکرده که حتی نپرسیدند در این دو ماه از لحاظ اقتصادی خانواده‌ها زندگی شان را چطور گذراندند.

وی گفت:  انتظار ما از مسئولان این است که مسببان حادثه هر چه زودتر به سزای اعمال شان برسند تا دوباره شاهد چنین اتفاقی نباشیم و حق و حقوق جانباختگان و مالباختگان حادثه هم در سریع‌ترین زمان پرداخت شود. برخی از خانواده‌های حادثه دیده به نان شب هم محتاج هستند. خیلی از جانباختگان زن و بچه شان مستاجرند و یک زن تنها با چند تا بچه بی پناه مانده است. اقوام و بستگان هم شرایط مالی شان به گونه‌ای نیست که بتوانند از آنها هم حمایت کنند.

بخشی ازیک گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۵ مرداد

*جان باختن ۳ کارگرمقنی در ۳ حادثه جداگانه:

۱- جان باختن یک کارگردراصفهان براثر سقوط در چاه ۷۰ متری

روز چهارشنبه ۵ مردا،یک کارگرمیهمان ۳۵ ساله تبعه افغانستان حین کاردر روستای کپجوان از توابع شرق اصفهان براثر سقوط در چاه ۷۰ متری دردم جان باخت.

۲- جان باختن یک کارگر مقنی دربرازجان براثر سقوط درچاه

روز چهارشنبه ۵ مرداد،یک کارگر مقنی یکی از تلمبه های کشاورزی اطراف بی بی بانو (روستای بنداروز) ح.مه برازجان دراستان بوشهرتبعه افغانستان حین کارحفر چاه براثرسقوط در چاه جان خودراازدست داد.

۳- جان باختن یک کارگر مقنی ۶۰ ساله درهمدان براثر گازگرفتگی

یک کارگر مقنی ۶۰ ساله حین کار تمیز کردن توری کف کش موتور چاه در روستای حسین‌آباد همدان دچار گازگرفتگی شد وجان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate