اخباروگزارش های کارگری ۴ مرداد ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۴ مرداد ماه ۱۴۰۱

– ادامه تجمع اعتراضی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی مقابل استانداری خوزستان

– تجمع اعتراضی کارگران شهرداری نیشابورنسبت به عدم تبدیل وضعیت،عدم پرداخت حق بیمه و پایمالی حقوقشان توسط شرکت پیمانکاری و وعده های توخالی مسئولان مقابل ساختمان شهرداری

– تجمع اعتراضی کارگران دستورکاری تاسیسات نفت و گاز کارون و نگهبانان چاه های منطقه غیزانیه نسبت به عدم تغییر وضعیت به قراردادی مقابل مدیریت شرکت مناطق نفت خیز جنوب

– تجمع اعتراضی کارگران کارخانه صنایع الکترونیک مادیران هشتگرد نسبت به سطح پایین حقوق وشرایط سخت کاری

– استعفای دسته‌جمعی نیروهای آموزش و پرورش کوهدشت در اعتراض به مشکلات معیشتی

– گزارشی از سرکوب تجمع اعتراضی معلمان دیواندره در اعتراض به وضعیت نامعلوم معلمان دربند این شهر

– بازداشت موقت ۳ فرهنگی کنشگر دیواندره

– اطلاعیه کانون صنفی معلمان استان بوشهردرباره احضار، تهدید و پرونده‎سازی برای معلمان مطالبه‎گرازطرف مسئولین دادگاه اداری آموزش و پرورش

– احضار و پرونده سازی جدید برای اعضای کانون صنفی معلمان خوزستان 

– جان شهابی و سعیدی درخطر است

– تجمع اعتراضی مالباختگان زمین‌های فاز ۶ پردیس نسبت به زمین خواری مقابل شرکت عمران

– تجمع اعتراضی مالباختگان شرکت رامک خودرو مقابل دادگاه جرائم اقتصادی برای چندین وچندمین بار

*ادامه تجمع اعتراضی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی مقابل استانداری خوزستان

روز سه شنبه ۴ مرداد، کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران به مقابل استانداری خوزستان تجمعشان برای اعتراض به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی ،ادامه دادند وقرارتجمع روز چهارشنبه ۵ مرداد راساعت ۹ اعلام کردند.

*تجمع اعتراضی کارگران شهرداری نیشابورنسبت به عدم تبدیل وضعیت،عدم پرداخت حق بیمه و پایمالی حقوقشان توسط شرکت پیمانکاری و وعده های توخالی مسئولان مقابل ساختمان شهرداری

روز سه شنبه ۴ مرداد، کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری شهرداری نیشابوربرای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت،عدم پرداخت حق بیمه و پایمالی حقوقشان توسط شرکت پیمانکاری و وعده های توخالی مسئولان دست به تجمع مقابل ساختمان شهرداری این شهردر استان خراسان رضوی زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند: مطالباتمان مربوط می‌شود به مشکل پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی که از دو ماه پیش به صورت حداقلی و مطابق با پرداختی‌ها به تامین اجتماعی واریز نمی‌شود. همچنین مشکل پوشش بیمه تکمیلی که از اردیبهشت ماه ثبت نام انجام شده اما هنوز خبری از بیمه تکمیلی و عقد قرارداد با کارگران نیست. در عین حال سال جاری در پنج قسط حق بیمه تکمیلی سال ۹۸ که انجام نشده بود را از حقوق کارگران کسر کرده‌اند.

کارگران شهرداری نیشابور با بیان اینکه همکاران ایثارگر شرکتی شاغل در شهرداری نیشابور برای تبدیل وضعیت خود همچنان در انتظار به‌سر می‌برند، تاکید کردند: حدود ۷۰ نفر از مجموع ۳۶۰نفر از کارگران خدماتی که تحت مسئولیت یک پیمانکار در شهرداری نیشابور مشغول کارند، مشمول طرح تبدیل وضعیت ایثارگران هستند که علارغم پیگیری‌ها از سال گذشته این اتفاق نیفتاده است.

آ‌نها افزودند: شهرداری نیشابور برای شیفت شب دچار کمبود نیرو برای جمع‌آوری زباله و نظافت شهر است به همین دلیل کارگران روزکار را برای کار به شیفت شب می‌فرستند. افزایش ساعت کاری باعث مخالفت برخی کارگران شده است؛ در نتیجه سه نفر از کارگرانی که توانایی انجام کار شیفت شب را بعد از کار روزانه نداشته‌اند، از روز گذشته تعلیق از کار شدند.

کارگران مجموعه شهرداری نیشابور در ادامه به تاخیر شرکت‌های پیمانکاری در ارائه لباس کار، کفش ایمنی و ابزار کار مناسب به کارگران از ابتدای سال جاری اشاره کردند و گفتند: باوجود پیگیری‌ها و در میان گذاشتن این معضل با مسئولان شهری، هنوز اقدامی جدی درباره آن صورت نگرفته است.

*تجمع اعتراضی کارگران دستورکاری تاسیسات نفت و گاز کارون و نگهبانان چاه های منطقه غیزانیه نسبت به عدم تغییر وضعیت به قراردادی مقابل مدیریت شرکت مناطق نفت خیز جنوب

روز دوشنبه سوم مرداد ماه ۱۴۰۱ شماری از همکاران  دستورکاری تاسیسات نفت و گاز کارون و نگهبانان چاه های منطقه غیزانیه در اعتراض به عدم تغییر وضعیت به قراردادی، مقابل مدیریت شرکت مناطق نفت خیز جنوب ( ساختمان چهار طبقه ) تجمع کرده و رسیدگی به خواسته های خود را خواستار شدند.

این گروه از همکاران که قراردادشان روزمزدی است از حق و حقوق و آیتم های مزدی قانون کار برخوردار نیستند از این رو یکی از مطالباتشان ثبت قراردادهایشان در سامانه اطلاعات پیمانکاران نیروی انسانی نفت است تا از طریق شفافیت قرارداد و میزان دستمزد دریافتی بتوانند حقوق خود را مطالبه نمایند.

حقوق این بخش از همکاران نصف نیروهای پیمانکاری است و حتی از اضافه کار محروم هستند.

برگرفته از کانال شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت

*تجمع اعتراضی کارگران کارخانه صنایع الکترونیک مادیران هشتگرد نسبت به سطح پایین حقوق وشرایط سخت کاری

کارگران کارخانه صنایع الکترونیک مادیران هشتگرد +واقع در شهرستان ساوجبلاغ و جاده تندرستی برای نسبت به سطح پایین حقوق وشرایط سخت کاری دست به تجمع زدند.

+ یکی از کارخانه های هلدینگ شرکت صنایع ماشینهای اداری ایران(مادیران)

منبع اصلی خبر:کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*استعفای دسته‌جمعی نیروهای آموزش و پرورش کوهدشت در اعتراض به مشکلات معیشتی

 تعداد ۱۱ نفر از نیروهای ستادی آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت درخواست استعفای خود را طی نامه‌ای به صورت دسته‌جمعی ارائه دادند.

در حالی که تمامی نیروهای آموزش و پرورش به دلیل بی‌تفاوتی مسئولان دچار معضلات اقتصادی و معیشتی هستند، این افراد دلیل استعفای خود را مشکلات خاص در زندگی خود عنوان کرده‌اند.

منبع:کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

*گزارشی از سرکوب تجمع اعتراضی معلمان دیواندره در اعتراض به وضعیت نامعلوم معلمان دربند این شهر

انجمن صنفی معلمان کردستان-دیواندره بعد از اینکه موافقت حدود صدوپنجاه نفر از معلمان جلب شد اعلام تجمع حمایتی از معلمان زندانی این شهر نمود و فراخوان برگزاری تجمع داد.

از ابتدای صبح روز برگزاری تجمع فضای اطراف آموزش و پرورش و خیابان ها و کوچه های منتهی به این اداره کاملا امنیتی بود و از هرگونه تجمعی حتی در حد دونفره جلوگیری می شد.

تعدادی از معلمان با رئیس اداره آموزش و پرورش دیداری داشتند که در این دیدار رئیس آموزش و پرورش با ترس و نگرانی معلمان را از برگزاری این تجمع برحذر داشت.

نهادهای امنیتی و نیروی انتظامی هم به معلمان هشدار داده بودند که در صورت برگزاری تجمع دست به سرکوب و دستگیری خواهند زد.

تعدادی از معلمان طی بحث و تبادل نظرهایی که باهم داشتند برگزاری تجمع را در صورت داشتن پیامدهایی چون دستگیری تعداد بیشتری از معلمان به بحث گذاشتند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که نباید با دستگیری و زندانی شدن تعداد بیشتری از همکاران باعث تضعیف روحیه همکاران و مردم دیواندره شد.

معلمانی که با ریاست اداره دیدار داشته بودند هنگام خروج از ساختمان اداره با توهین و تهدید ماموران نیروی انتظامی مواجه شدند و در نتیجه واکنش معلمان و اعتراض آنان به این برخوردها، سه نفر از معلمان دستگیر شدند.

طنز تلخ داستان اینجاست که رئیس کلانتری دیواندره به اسم “فرجی” از طریق دادستان شهر به معلمان اعلام کرده که باید بخاطر واکنششان نسبت به برخورد ماموران نیروی انتظامی معذرت خواهی کنند و این در حالیست که این نیروی انتظامی و امنیتی شهر بود که معلمان و اعتراضشان به دستگیری فعالین صنفی را مورد تحقیر و اهانت قرار داده بودند و معلوم است که آنکه باید معذرت خواهی کند کیست؟

مردم و دانش آموزان و فرهنگیان شهر دیواندره از این قضایا مطلع شدند و با نگرانی مسائل را دنبال میکردند.

انجمن صنفی معلمان کردستان-دیواندره

درهمین رابطه:بازداشت موقت ۳ فرهنگی کنشگر دیواندره

محی الدین کریمیان،اسعدعلوی وکورش بابامرادی که صبح‌ روز سه شنبه چهارم مرداد ماه در خصوص تجمع  فعالان صنفی این شهرستان در خصوص بازداشت غیر قانونی وضعیت نامعلوم چهار معلم دربند؛ هیوا قریشی،امید شاه محمدی، کاوه محمدزاده، و پرویز احسنی، مقابل آموزش و ‌پرورش شهرستان دیواندره بازداشت شده بودند، با پیگیری سایر همکاران فرهنگی این‌ شهرستان آزاد شدند.

شورای هماهنگی ضمن استقبال از آزادی معلمان در بند امیدوار است که با پایان دادن به روند پرونده سازی و آزادی معلمان در بند روندی عقلایی و قانونی  در تصمیم گیری های کشور ایجاد شود.

به امید آزادی همه  معلمان دربند

*اطلاعیه کانون صنفی معلمان استان بوشهردرباره احضار، تهدید و پرونده‎سازی برای معلمان مطالبه‎گرازطرف مسئولین دادگاه اداری آموزش و پرورش

از دشمنان برند شکایت به دوستان

چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم

در پی دستگیری گسترده و پرونده سازی برای فعالین صنفی توسط نیروهای امنیتی، مسئولین دادگاه اداری آموزش و پرورش نیز بیکار ننشسته و در رویه‎ای تهاجمی اقدام به احضار، تهدید و پرونده‎سازی برای معلمان مطالبه‎گر، نموده اند.

بنا به اطلاعات رسیده به کانون صنفی معلمان استان بوشهر ، سطح این احضارها بسیار گسترده و فراتر از تعداد فرهنگیان بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی بوده است.

در روزهای آینده اطلاعات تکمیلی بطور شفاف به اطلاع فرهنگیان استان بوشهر خواهد رسید.

کانون صنفی معلمان استان بوشهر امید دارد مسئولین آموزش و پرورش در هر پست و مقامی با پیش گرفتن روش عقلایی، در کنار معلمان پیگیر مطالبات بر حق فرهنگیان بوده و خلاف رودخانه شنا نکنند.

کانون صنفی معلمان استان بوشهر

سوم مردادماه ۱۴۰۱

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، هر نوع برخورد قهری، با فعالان صنفی را، اقدامی غیر قانونی و غیر اخلاقی می‌داند و انتظار دارد که با درایت برخی از مسئولان، این برخوردهای غیرقانونی برچیده شود و آرامش به جامعه فرهنگیان کشور باز گردد.

*احضار و پرونده سازی جدید برای اعضای کانون صنفی معلمان خوزستان 

در پی دستگیری گسترده و پرونده سازی برای فعالین صنفی در سراسر کشور توسط نیروهای امنیتی، در رویه‎ای تهاجمی اقدام به احضار، تهدید و پرونده‎سازی برای معلمان مطالبه‎گر، شروع شده است.

 در پی این احضارها سه تن از فعالین صنفی خوزستان آقایان پیروزنامی دبیر کل کانون صنفی معلمان خوزستان، علی کروشاتی از اعضای هیات مدیره کانون و خانم رعنا بختیاری طی ابلاغیه به دادگاه انقلاب شعبه ۱۲ اهواز احضار شده اند.

 شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، هر نوع برخورد قهری، با فعالان صنفی را، اقدامی غیر قانونی و غیر اخلاقی می‌داند و انتظار دارد که با درایت برخی از مسئولان، این برخوردهای غیرقانونی برچیده شود و آرامش به جامعه فرهنگیان کشور باز گردد.

*جان شهابی و سعیدی درخطر است

سی و چهارمین روز اعتصاب غذا حسن سعیدی و بی خبری از وضعیت سلامت رضا شهابی بعد از پایان اعتصاب غذا.

حسن سعیدی از اعضای شناخته شده سندیکای کارگران شرکت واحد امروز چهارم مرداد سی وچهارمین روز اعتصاب غذایش را در بند ۲۰۹ زندان اوین میگذراند و از نظر جسمانی شرایط خوبی ندارد .

آقای سعیدی بعد از هفته ها ممنوع الملاقات بودن دیروز با خانواده اش در محوطه زندان  ملاقاتی  حضوری انجام داد و اعلام کردند تا در مرحله بلاتکلیفی قراردارد به اعتصاب غذا ادامه خواهند داد .

این فعال سندیکایی در اثر اعتصاب غذا و زن زیادی از دست داده و دچار ضعف شدید جسمانی شده است و شرایط خوبی ندارد وادامه اعتصاب غذا میتواند برایش خطرات جانی داشته باشد .

در همین زمینه رضا شهابی از اعضای زندانی  هیئت مدیره سندیکا کارگران شرکت واحد ، با توجه به اینکه دیروز سوم مرداد ماه در ملاقات حضوری با خانواده اش در چهل ودومین روز اعتصاب غذا به اعتصابش پایان داد.

 اما متاسفانه دچار شرایط بسیار بد جسمانی گردیده ، بطوری که نصف وزن بدنش را ازدست داده و دچار ضعف شدید و عدم توانایی در ایستادن شده و قرار بود امروز چهارم مرداد تلفنی خانواده اش را  از وضعیت  شرایط جسمانی خود مطلع کند که مشخصا به ایشان اجازه تلفن نداده اند که خانواده ایشان بسیار نگران هستند . 

 آقای شهابی قبل از اعتصاب هم به دلیل جراحی های مهره های کمر وگردن و اعتصاب غذاهای طولانی مدت  در زندان های قبلی دچار  بیماری فشار خون و بیماری قند شده اند و خارج از زندان هم دائما تحت درمان بودند به همین لحاظ  اصلا شرایط خوبی از نظر جسمانی ندارند و باید فورا به یکی از بیمارستان های خارج از زندان منتقل گردند .

سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن محوم کردن رفتارهای غیر انسانی با این کارگران حق طلب و حق خواه  ، خواستار رسیدگی پزشکی فوری و آزادی این دوفعال سندیکایی و تمامی معلمان در بند میباشد.

رضا شهابی و حسن سعیدی را تنها نگذاریم.

جانشان در خطر است 

*تجمع اعتراضی مالباختگان زمین‌های فاز ۶ پردیس نسبت به زمین خواری مقابل شرکت عمران

روز دوشنبه ۳ مرداد،مالباختگان زمین‌های «اصطلک» شهر جدید پردیس برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به زمین خواری مقابل شرکت عمران در میدان ونک تهران تجمع کردند.

برپایه گزارش منتشره درشبکه های اجتماعی،با توجه به داشتن سند تک ‌برگ از سوی خریداران و رای نهایی شورای عالی ثبت و دادگاه‌های مختلف، کلاهبرداران عمران پردیس دست گذاشتند روی زمین‌ها و اجازه تملک مالکان را سلب کرده‌اند و باز هم مانند همیشه مأموران، با توسل به زور یا زد و بند با مافیای زمین‌خوار، می‌خواهند املاک مردم را بالا بکشند. زمین‌خواری نیز، همانند دیگر فسادها، مافیای مختص خود را دارد و بدون ارتباط با دستگاه‌های دولتی، محال است.

*تجمع اعتراضی مالباختگان شرکت رامک خودرو مقابل دادگاه جرائم اقتصادی برای چندین وچندمین بار

روز سه شنبه ۴ مرداد برای چندین وچندمین مالباختگان شرکت رامک خودروبرای اعتراض مقابل ساختمان دادگاه جرائم اقتصادی درتهران تجمع کردند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate