قبرستانهای محجبه !

حکومت اسلامی اعلام کرد کشف حجاب در قبرستانها را خنثی میکند . ۹۸ سنگ قبر بی حجاب تا به حال از قبرستان اصلاح و جمع باید شود … حجاب اولین سنگری است که اگر وا بدهیم تا آخر باید بدهیم … اگر بعد از روسری شورتها درآمد چه باید کرد ؟ این مجموعه تیترها مربوط به حکومت اسلامی در ایران است …

سرکوب و ارعاب اجتماعی در هر زمینه ایی سقف و عمق دارد و تاریخ کارکردش همیشگی نیست . نیم قرن با سرکوب دینی والهی تنوانستند این چرخه میعوب را تبدیل به فرهنگ کنند . کلا بهترین پدیده هم باشد زروکی نمیشود .

حالا همان سرکوب شیوه هایش عوض شده است . وقتی در قبرستان طرح جمع آوری عکس و سنگ بی حجاب دارد ، تیتر ظاهرا مسخره به نظر میرسد ولی سیستم حواسش هست چه میکند . اینطوری جامعه حساب کار بهتر دستش میآید …

مقوله حجاب از قدیم به نظر من نوعی ناهنجاری و بیماری اجتماعی محسوب میشود . سیستم ولایت فقیه البته حق دارد ، چون بعد از حجاب و پشت سر گذاشتن بقیه موارد زورکی ذهنها تازه باز شده و حرفهای اساسی مثل آزادی بیان مطرح میشود پس باید در همین ابتدا نگذارد خاکریز حجاب فرو بریزد … و همه سرگرم همین خرده ریزها بمانند !

مقوله حجاب چه اختیاری و په اجباری هیچ ربطی به دنیای انسانی ندارد . اما فعلا جبرش را باید به آن تاخت . بخش اختیاری اش یک کار سترگ فرهنگی و طول درمان اجتماعی میطلبد .

اسماعیل هوشیار
۲۷.۰۷.۲۰۲۲

تاریخ انتشار :۲۷.۰۷.۲۰۲۲

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate