اخباروگزارش های کارگری ۳ مرداد ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۳ مرداد ماه ۱۴۰۱

– ادامه اعتراضات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی با برپایی تجمع مقابل استانداری خوزستان

عزم راسخ کارگران فولاد اهواز برای دست یابی به مطالبات برحقشان با ادامه تجمع روز سه شنبه ۴ مرداد

– تجمع اعتراضی کارگران برق منطقه‌ای استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سطح پایین حقوق وقانون شترمرغی دولت مقابل شرکت برق منطقه ای خوزستان در اهواز

– تجمع اعتراضی کارگران کارخانه تولی پرس نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی ازجمله به پرداخت بیمه بیکاری به‌جای حقوق

– کارزارکارگران سکوهای پارس جنوبی برای اجرای طرح طبقه بندی مشاغل

– ادامه اعتراضات  کارگران کارخانه رنگ ورزین پارس پامچال نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولین

– ادامه اعتراضات انترن های علوم پزشکی دانشگاه بهشتی نسبت به عدم پرداخت مطالبات معوقه ،تصویب نشدن آیین‌نامه شرح وظایف وعدم پاسخگویی مسئولان با برپایی تجمع مقابل ساختمان شماره ۱ ستاد دانشگاه

– تجمع اعتراضی مالباختگان تعاونی‌های مسکن کارگری پاکدشت نسبت به بلاتکلیفی ۱۸ ساله در خیابان ومسدود کردن جاده مشهد

فراخوان انجمن صنفی معلمان کردستان دیواندره

« به نام قلم که فکرت از او جان یافت»

– کانون نویسندگان ایران: گورستان در حصر مأموران

– امروز دوشنبه سوم مرداد سمانه عابدینی همسر جعفرابراهیمی با پیگیری های مستمر طی این مدت، موفق شد که در حیاط زندان اوین با همسرش ملاقات کند.

ملاقات کوتاه محمد حبیبی با همسرش

– ادامه ی فشار بر خانواده های اسکندرلطفی،شعبان محمدی و مسعود نیکخواه 

– ادامه اعتصاب غذای حسن سعیدی و شرایط وخیم جسمانی این فعال سندیکایی در سی وسومین روز اعتصاب غذا .

– ابراز نگرانی سندیکای کارگران شرکت واحد از وضعیت بشدت وخیم رضا شهابی بعد از پایان اعتصاب غذا  

– ملاقات کوتاه واله زمانی با مادرش با حضور مامورین امنیتی

– دفاع از حق زنده ماندن علیرضا ثقفی وظیفه همه ما است

– جان باختن ۲ کارگرشرکت آب و فاضلاب خرم آباد بر اثر ریزش گودال حین حفاری

– جان باختن یک کارگر کشت و صنعت و دامپروری مغان حین کارتعمیر ماشین چاپر ذرت

– جان باختن کارگر داربست بند در هشتگرد براثر سقوط از ارتفاع

*ادامه اعتراضات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی با برپای تجمع مقابل استانداری خوزستان

عزم راسخ کارگران فولاد اهواز برای دست یابی به مطالبات برحقشان با ادامه تجمع روز سه شنبه ۴ مرداد

روزدوشنبه ۳ مرداد، کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در ادامه اعتراضاتشان نسبت به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی برای باری دیگر مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند وبا ایراد سخنرانی وسردادن شعارهایی منجمله«کارگر می میر ذلت نمی پذیرد»برادامه تجمعاتشان تا دست یابی به مطالبات برحقشان تاکید کردند.

بخشی از یک گزارش منتشره درشبکه ها اجتماعی:

امروز باز هم طبق وعده حاضر شدیم. جمعمان اگر چه کم اما گرم بود. همان گرمای غیرت معروف خوزستانی.

باز هم خواهیم آمد و باز هم خواهیم ایستاد و فریاد خواهیم زد.

درود بر شرف و غیرت شما پولادمردان شیر صفت که بر عهدی که بستید همچنان وفادار ماندید و در کنار همکارانتان ایستادید.

خواسته ها را بارها گفتیم و باز هم بارها تکرار مبکنیم :

– راه اندازی خطوط تولید 

– باز کردن کارت تردد همکاران

– پرداخت حق بدی آب و هوا 

– اجرای طرح طبقه بندی مشاغل 

باید عملی و اجرا شود و تا زمانی که این خواسته ها جامه عمل بر تن نگیرد از مقاومت و ایستادگی خود دست بر نخواهیم داشت.

وعده ما فردا  سه شنبه ۴/۵/۱۴۰۱ ساعت ۹ صبح درب استانداری

درهمین رابطه:ادامه تجمع اعتراضی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی مقابل استانداری خوزستان

مخالفت قاطع کارگران فولاد اهواز با پیشنهاد مدیرکل اداره کل کار استان خوزستان مبنی برتشکیل شورای اسلامی کار

وعده تجمع درراه دست یابی به مطالبات فردا مقابل استانداری

امروز هم مردان عمل مردانه پای همکاران و حقوق خود و کارخانه محل ارتزاق خود ایستادند و مردانه ثابت کردند که مردان حقیقی هستند نه مردان مجازی و اگر حرفی زده و یا قولی داده اند پای حرف و قول خود مانده اند. درود بر غیرت و شرف تک تک پولاد مردان گروه ملی ، مردانی که شرکت گروه ملی این جان باقی مانده را مدیون همین مردان غیور و شریف است.

همانگونه که قبلا اعلام کرده بودیم ، همچنان بر حرفها و خواسته هایمان پافشاری میکنیم و هرگز حاضر نیستیم تجربه شکست خورده شورای کارگری را که هربار با نام جدیدی ظاهر میشود را تکرار کنیم. یکبار تجربه برگزاری شورای بهره وری را از سرگذراندیم و نتیجه آن را که استعفای نمایندگان کارگری بدلیل ناکارآمدی شورا بود را دیدیم.  خواسته ما ؛

– راه اندازی تمام خطوط تولید 

– بازگشت تمام همکاران به محل کار 

– پرداخت حق بدی آب و هوا 

– اجرای طرح طبقه بندی مشاغل 

می باشد و تا زمانی که این خواسته ها برآورده نشود در خیابان باقی خواهیم ماند و بر خواسته هایمان پافشاری خواهیم کرد.

وعده ما فردا  دوشنبه مورخ ۳/۵/۱۴۰۱ ساعت ۹ صبح درب استانداری

*تجمع اعتراضی کارگران برق منطقه‌ای استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سطح پایین حقوق وقانون شترمرغی دولت مقابل شرکت برق منطقه ای خوزستان در اهواز

روز دوشنبه ۳ مرداد، کارگران برق منطقه‌ای استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به سطح پایین حقوق وقانون شترمرغی دولت مقابل شرکت برق منطقه ای خوزستان در کلانشهر اهواز تجمع کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،امروز دوشنبه سوم مردادماه کارکنان شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در تجمعی اعتراضی در اهواز خواهان خروج وزارت نیرو از قانون مدیریت خدمات کشوری شدند.

آنها همچنین خواستار افزایش حقوق کارمندان برق منطقه‌ای مطابق با نرخ تورم از سال ۱۳۹۶ به بعد هستند و می‌گویند: مشمول بیمه کردن تمام آیتم‌های حقوقی از جمله اضافه‌کاری، رفاهیات، بدی آب‌وهوا و مناطق جنگی مطابق کارگران باشد.

افزایش رفاهیات به ۶۵ درصد مطابق کارکنان توانیر و اختصاص بودجه به برق منطقه‌ای خوزستان در بودجه سالیانه از دیگر خواسته‌های آنها است.

*تجمع اعتراضی کارگران کارخانه تولی پرس نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی ازجمله به پرداخت بیمه بیکاری به‌جای حقوق

روزدوشنبه ۳ مرداد، کارگران کارخانه تولی پرس درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع مقابل استانداری قزوین زدند ونارضایتی وخشمشان را دررابطه با به پرداخت بیمه بیکاری به‌جای حقوق بنمایش گذاشتند.

یکی از کارگران حاضردرتجمع به خیرنگاررسانه ای گفت:از اسفند سال گذشته این شرکت به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هولدینگ داروگر درگیر مشکلات اقتصادی بوده و از آن تاریخ کارگران معوقات پرداختی و حقوقی دارند که هنوز وصول نشده است. ضمن اینکه پیش از این کارگران در محوطه شرکت چندین بار اقدام به اجتماع اعتراضی پیرامون وضعیت حقوقی خود کرده بودند.

*کارزارکارگران سکوهای پارس جنوبی برای اجرای طرح طبقه بندی مشاغل

روز دوشنبه ۳ مرداد، کارگران سکوهای پارس جنوبی از راه اندازی کارزاری برای اجرای طرح طبقه بندی مشاغل خبردادند.

این کارگران درهمین رابطه خطاب به رسانه ها ومسئولان نوشتند: ما جمعی از پرسنل پیمانکاری شرکت نفت و گاز پارس جنوبی خواهان اجرای صحیح طرح طبقه بندی مشاغل هستیم؛ پس از گذشت دو سال از اعلام موضوع طرح طبقه بندی هنوز هیچ وعده‌ای برای اصلاح آن عملی نشده؛ انگیزه کاری ما تضعیف و پیش خانواده‌ها با این حقوق ناکافی شرمنده هستیم…کار زیاد و گرمای شدید در محروم‌ترین نقطه،‌ حقوق کم و عدم اجرای صحیح طرح طبقه بندی باعث بروز مشکلات معیشتی بسیار برای ما شده است.

یکی از فعالان این کارزار به خبرنگاررسانه ای گفت: در طول این سال‌ها حاضر نشده‌اند با اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل، قدری از تبعیض میان ما و رسمی‌ها را کم کنند.

این کارگران با اشاره به بررسی جزئیات طرح ساماندهی در مجلس گفتند: اجرای طبقه بندی مشاغلِ عادلانه و صحیح، حق همه‌ی کارگران مشمول قانون کار است. امیدواریم طبقه‌بندی مشاغل در وزارت نفت و زیرمجموعه‌های آن جدی گرفته شود.

*ادامه اعتراضات  کارگران کارخانه رنگ ورزین پارس پامچال نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولین

روز یکشنبه ۲ مرداد، کارگران کارخانه رنگ ورزین پارس پامچال از ادامه اعتراضاتشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولین،خبردادند.

حدود ۳۱ کارگر معترض کارخانه رنگ ورزین پارس پامچال به خبرنگار رسانه ای گفتند: بارها برای پیگیری مطالباتمان به مسئولان استان قزوین و فرمانداری مراجعه کرده‌ایم اما جز وعده پیگیری مطالباتمان، کاری برای ما انجام نمی‌دهند.

این کارگران افزودند: حدود ۸ ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌ایم و بیمه‌هایمان ۱۰ ماه به تاخیر افتاده است. به هر مسئولی هم شکایت می‌کنیم فقط شنونده است و اقدامی نمی‌کند.

آنها ادامه دادند:تعداد زیادی از کارگران این کارخانه با سوابق کار ۱۵ تا ۲۰ ساله به دلیل نگرانی بابت از دست دادن شغل، مشکلاتشان را از طریق نامه یا حضوری به گوش مسئولان می‌رسانند اما کسی برای پیگیری وضعیت کارخانه و کارگران آن اقدامی انجام نمی‌دهد.

یکی از کارگران کارخانه رنگ ورزین پارس پامچال گفت: جدا از مسئولان استانی مشکلاتمان را به وزیر مستعفی وزارت کار هم در آخرین سفر رئیس جمهور به قزوین رسانیدیم. حتی در آن روزها با پافشاری کارگران یکی از نمایندگان تیم همراه رئیس جمهور از کارخانه پارس پامچال دیدن کرد و از نزدیک با مشکلات کارگران و کارخانه آشنا شد و قول پیگیری مشکلات این واحد را از جانب رئیس جمهور داد و حتی از کارگران عذرخواهی کرد اما تا امروز که دومین روز مرداد ماه سال ۱۴۰۱ را سپری می‌کنیم هیچ خبری از اجرایی کردن وعده‌ها نیست.

این کارگر درباره روند پیگیری حقوقی دریافت مطالبات خود و سایر همکارانش گفت: بعد از بدقولی کارفرما؛ حدود ۲۱ نفر از کارگران به صورت مجزا به اداره کار شهرک صنعتی البرز شکایت کردند و اداره کار حکم به پرداخت مطالبات ما داد اما کارفرما تمکین نکرد و پرونده برای اجرای احکام به سایر مراجع قضایی انتقال پیدا کرد.

وی افزود: پس از پیگیری‌های حقوقی سرانجام تعدادی از کارگران توانستند حکم مصادره اموال کارخانه را برای دریافت طلبشان بگیرند اماچون کارفرما در هر دوره حق اعتراض دارد پروسه شکایت ما کارگران زمان‌بر شده است.

وی در ادامه درباره جرئیات مطالبات خود و همکارانش گفت: میانگین مطالبات مزدی و بیمه‌ای هریک از ما کارگران براساس سوابق کاری دست‌کم ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان است که کارفرما می‌گوید که به خاطر نداشتن منابع مالی، توان پرداخت آن را ندارد.

*ادامه اعتراضات انترن های علوم پزشکی دانشگاه بهشتی نسبت به عدم پرداخت مطالبات معوقه ،تصویب نشدن آیین‌نامه شرح وظایف وعدم پاسخگویی مسئولان با برپایی تجمع مقابل ساختمان شماره ۱ ستاد دانشگاه

گزارش های منتشره در شبکه های اجتماعی بتاریخ ۳ مرداد،حاکی از ادامه اعتراضات انترن های علوم پزشکی دانشگاه بهشتی نسبت به عدم پرداخت مطالبات معوقه ،تصویب نشدن آیین‌نامه شرح وظایف وعدم پاسخگویی مسئولان با برپایی تجمع مقابل ساختمان شماره ۱ ستاد دانشگاه می باشد.

 گزارش منتشره درشبکه های اجتماعی تحت عنوان:تجمع  اعتراضی دانشجویان پزشکی بهشتی در مقابل ساختمان شماره ۱ ستاد دانشگاه 

تاکنون مسئولی در میان دانشجویان و کارورزان پزشکی معترض حاضر نشده است. 

این تجمع به دنبال سکوت مسئولین و انفعال ایشان پس از ۹ روز اعتصاب اینترن های پزشکی رخ داده است

در همین رابطه:تجمع اعتراضی انترن های علوم پزشکی دانشگاه بهشتی نسبت به عدم پرداخت مطالبات معوقه ،تصویب نشدن آیین‌نامه شرح وظایف وعدم پاسخگویی مسئولان در ۵ بیمارستان تهران

روز شنبه ۲۵ تیر، انترن های(کارورزان) علوم پزشکی دانشگاه بهشتی برای اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوقه ،تصویب نشدن آیین‌نامه شرح وظایف وعدم پاسخگویی مسئولان در ۵ بیمارستان تهران تجمع کردند.

* تجمع اعتراضی مالباختگان تعاونی‌های مسکن کارگری پاکدشت نسبت به بلاتکلیفی ۱۸ ساله در خیابان ومسدود کردن جاده مشهد

روز دوشنبه ۳ مرداد، مالباختگان تعاونی‌های مسکن کارگری پاکدشت برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی ۱۸ ساله در خیابان تجمع  و جاده مشهد را مسدودکردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،سال ۱۳۸۴ اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارگری پاکدشت، از مرحوم حسین نجفی، زمین‌های شهرک امیرالمومنین را خریداری کرده و بین پانزده تعاونی اتحادیه تقسیم می‌کند، تا برای ساخت مسکن کارگری به کارگرفته شود، ولی وزارت راه و مسکن و شهرسازی، این زمین‌ها را موات اعلام کرد.

در طی سال‌های اخیر  اختلافات میان وزارت راه و شهرسازی و اتحادیه موجب شد، کارگران و کسانی که با  قسط زمین‌ها را خریده‌اند، حدود ۱۸ سال معطل بمانند و به صورت صلح آمیز دست به اعتراض بزنند ۴ هزار پاکدشتی برای مسکن‌دار شدن در شهرک امیرالمؤمنین منتظر هستند.

گفتنی است، دی ماه سال گذشته قرار بود در شعبه سه دادگستری پاکدشت، موات بودن زمین‌های این شهرک باطل شود.

*فراخوان انجمن صنفی معلمان کردستان دیواندره

« به نام قلم که فکرت از او جان یافت»

انسان قرن‌ها است می‌کوشد از سیاه‌چال و ظلمات نادانی جدا گشته و سرانجام در دامان تعلیم بیاساید و اینگونه کاروان انسانیت را به بارگاه سعادت رهنمود شود. خوشا آن جامعه‌ای که از چشمه زلال علم سیراب شد و از شاخه‌های آن مدنیت شکوفا شود. فرهنگیان ایران سال‌ها است رخت مشقت بر تن و جسم‌شان را بر سر زمین تعلم خسته کرده‌اند، به امید آنکه برای نسل‌های آینده متاعی بجای گذارند که به واسطه‌اش بنای فرهنگ و تمدن این سرزمین بر علم و عقلانیت بنا شود. اما بسی جای افسوس است که فعالیت‌های صنفی معلمان خوش‌آوازه را با انواع خدعه‌ها به داستان‌هایی کذایی پیوند می‌دهند تا ندای حق را در نطفه خفه سازند.

معلمان دلسوز دیواندره آقایان هیوا قریشی،امید شاهمحمدی،پرویزاحسنی وکاوه محمدزاده آنچنان شریفند که سال‌ها تعلیم در مناطق محروم از آنها چهره‌هایی مردمی و محبوب آفریده است. اما پس از آن همه جوانمردی و خیر اندیشی اینک کنج زندان را آشیان‌شان کرده‌اند. معلمان نامبرده در کنار همکاران‌شان خواستار:

۱- رفع تبعیض آموزشی و اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی

۲- لغو پولی سازی آموزش و کالایی نمودن آن

۳- ایمن سازی فضای آموزشی

۴- اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری

۴- ایجاد رویه قابل سنجش و صحیح در گزینش معلم

۵- بر خورداری از حق تشکل یابی و فعالیت صنفی بر اساس قانون

۶- اجرای قانون رتبه‌بندی 

۷- عدم تحقیر شهروندان و پرهیز از برچسب‌زنی به جهت فعالیت‌های مدنی و قانونی

بوده‌اند و خواسته‌هایشان را پیرو اصول ۲۶ و ۲۷ و در کمال مدنیت به گوش مسئولین رساند‌ه‌اند. بسی جای تاثر است که چنین بارقه‌های انسانیت قریب به ۴۰ روز است که روز را پشت میله‌های زندان به شب گره می‌زنند ‌و خواب به چشم خانواده‌شان حرام گشته است. خانوادە‌ی معلمان زندانی بی‌امان کوشش‌ نمودە و در این مسیر با مسئولین بی‌شمار صحبت کرده‌اند. فرهنگیان و خانواده این معلمان از تمام توان عقلانی استفاده کرده‌اند و خواستار آزادی همکاران بوده‌اند. اما کسی پاسخگو نبوده و نیست.

بدین وسیله فرهنگیان شریف دیواندره روز سه‌شنبه مورخ ۴ مردادماه ساعت ۱۰ صبح جلوی اداره آموزش و پرورش گِرد هم می‌آیند و مراتب نارضایتی خود را از ادامه بازداشت فرهنگیان این شهرستان اعلام می‌دارند و لازم به یادآوری است که فرهنگیان و خانواده زندانیان پیشتر کوشیده‌اند از تمام ظرفیت‌های کلامی و قانونی استفاده کنند، اما هیچ دری به رویشان باز نشد و لذا بانی وضع موجود را دستگاه قضایی و امنیتی باید دانست. 

فرهنگیان شهرستان دیواندره امیدوارند که معلمان زندانی تا تاریخ مقررسه‌شنبه ۴ مرادماه آزاد شوند و فراخوان مذکور ملغی ‌گردد. در صورتی که روند بازداشت ناعادلانه فرهنگیان این شهرستان تداوم یابد، خانواده زندانیان و همکاران‌شان در این شهرستان کنش‌های میدانی دیگر را پی خواهند گرفت. 

فرهنگیان همواره از زبان گفتمان استقبال می‌کنند و بر این باورند که تکلم عقل‌مدار بر هر شیوه‌ای ارجحیت دارد.

انجمن صنفی معلمان کردستان  (دیواندره)

۳ مردادماه ۱۴۰۱

*کانون نویسندگان ایران: گورستان در حصر مأموران

کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ی اخیر که به مناسبت بیست و دومین سالگرد درگذشت شاعر آزادی، احمد شاملو منتشر کرد؛ اعلام کرده بود در ساعت پنج عصر دوم مرداد در گورستان امامزاده طاهر گرد هم آمده و مزار احمد شاملو را گلباران می‌کنیم. اما حاکمان ستم و سانسور، پیش از حضور مردم، درهای گورستان را بسته بودند و مأمورهایشان را در داخل و بیرون آن مستقر کرده بودند تا مبادا از شعر و شاعری و تعهد مادام‌العمر او به آزادی و آزادی‌خواهی یادی به میان آید. 

در این سالیان که از مرگ شاعر می‌گذرد، نخستین بار نیست که با درهای بسته روبه‌رو می‌شویم. در سال‌های گذشته نیز یا درها را می‌بستند یا از حاضران در مراسم، شماری را بازداشت می‌کردند، حتی چندبار به جمعیت یورش بردند و به ضرب و جرح حاضران پرداختند. سرکوبگری حکومتِ اسلحه و زندان تا جایی پیش رفت که حضور در مراسم گرامی‌داشت احمد شاملو را یکی از اتهام‌های سه عضو کوشای کانون نویسندگان ایران، رضا خندان (مهابادی)، کیوان باژن و بکتاش آبتین اعلام کرد، آن‌ها را به بند کشید و سرانجام، یار دلیر کانون، بکتاش آبتین را به قتل رساند.

 امسال نیز چون سالیان قبل، ده‌ها نفر از نویسندگان و مردم آزاده به امام‌زاده طاهر آمده بودند اما امکان حضور بر مزار شاملو را نیافتند. گرچه حکومت در این سالیان همواره به آزار حاضران در این مراسم پرداخته است، اما همین حضور مداوم، خود نمادی از یادبود شاعر بزرگ معاصر است و بی‌گمان محاصره و قرق گورستان با ده‌ها مامور سرکوب، جز هراس، آزادی‌ستیزی و زورنمایی حکومت در برابر آزادی‌خواهان و دوست‌داران شاعر آزادی، نشان از چیز دیگری ندارد.

*امروز دوشنبه سوم مرداد سمانه عابدینی همسر جعفرابراهیمی با پیگیری های مستمر طی این مدت، موفق شد که در حیاط زندان اوین با همسرش ملاقات کند.

روحیه و وضعیت جسمی و روحی این فعال صنفی معلمان بسیار عالی توصیف شده است.

جعفر ابراهیمی در این ملاقات گفته که سه چهار روزی هست که از انفرادی به اتاق های چند نفره زندان اوین منتقل شده است.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران امیدوار است در روزهای آینده جعفر ابراهیمی به همراه دیگر فعالان صنفی دستگیر شده در دهم اردیبهشت آقایان محمد حبیبی،رسول بداقی ،اسکندر لطفی،شعبان محمدی ومسعود نیکخواه آزاد شوند و ضمن رفع نگرانی های خانواده این معلمان زندانی، شور و سرور و امید به جامعه کنشگران مطالبه گر برگردد.

*ملاقات کوتاه محمد حبیبی با همسرش

بعداز ظهر امروز دوشنبه، سوم مرداد ۱۴۰۱  بانو خدیجه پاک ضمیر همسر محمد حبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران موفق شد ملاقاتی کوتاه در حیاط زندان اوین با همسرش داشته باشد. روحیه و وضعیت جسمی این فعال صنفی معلمان بسیار عالی توصیف شده است.

محمد حبیبی در این ملاقات به انتقال از انفرادی بند ۲۴۰ به انفرادی بند ۲۰۹ و سپس به سلول چند نفره بند ۲۰۹ زندان اوین اشاره کرده است.

*ادامه ی فشار بر خانواده های اسکندرلطفی،شعبان محمدی و مسعود نیکخواه 

در ادامه‎ی فشار بر خانواده‎های معلمان بازداشتی شهر مریوان، روز گذشته سوم مرداد ماه خانواده‎ی اسکندر لطفی، سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، و نیز خانواده‎های شعبان محمدی و مسعود نیکخواه از اعضای هیئت مدیره‎ی انجمن صنفی معلمان کردستان- مریوان، به اداره‎ی اطلاعات شهرستان مریوان احضار و‌ مورد سوال و بازجویی قرار گرفتند. 

اسکندرلطفی،شعبان محمدی و مسعود نیکخواه ، سه ماه است که در بازداشت غیرقانونی هستند و‌ نیز خانواده‎های آنان همچنان در بلاتکلیفی به سر می‎برند. این خانواده‎ها هر بار برای پیگیری وضعیت پرونده‎ی عزیزانشان مجبور به طی مسافتی ۱۴۰۰ کیلومتری و متحمل هزینه‎های سرسام‎آور این سفر اجباری هستند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، ضمن محکوم کردن بازداشت فعالین صنفی فرهنگیان و متهم کردن آنان به اتهامات بی پایه و  اساس؛ یادآوری می کند که تمام خواسته های فعالین صنفی معلمان کشور، قانونی و‌ برحق است و با چنین برخوردهای قهری، فعالان صنفی معلمان یک قدم از مطالبات خود عقب نشینی نخواهند کرد.

*ادامه اعتصاب غذای حسن سعیدی و شرایط وخیم جسمانی این فعال سندیکایی در سی وسومین روز اعتصاب غذا .

امروز سوم مرداد ماه طی ملاقات حضوری خانواده آقای سعیدی موفق شدند  با  ایشان دیدار کنند و با دیدن  شرایط بد جسمانی این فعال سندیکایی که دچار  کاهش شدید وزن و رنگ پریدگی و عدم توانایی در ایستادن و ضعف شدید جسمانی شده بود هر چقدر اصرار بر توقف اعتصاب غذا کردند  ، آقای سعیدی اعلام کردند تا زمانی که بلاتکلیف باشند به  اعتصاب غذایش ادامه خواهند داد.

سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت جسمانی سعیدی خواستار آزادی ایشان و آقای شهابی میباشد.

*ابراز نگرانی سندیکای کارگران شرکت واحد از وضعیت بشدت وخیم رضا شهابی بعد از پایان اعتصاب غذا  

با وجود دیدار دیروز دوم مرداد خانواده آقای شهابی و اعلام پایان اعتصاب غذا رضا شهابی در چهل دومین روز اعتصاب غذا در دیدار با خانواده ، متاسفانه مشاهدات خانواده شهابی گویای وضعیت بشدت وخیم این فعال سندیکایی در بند میباشد بطوری که بیشتر وزنش را ازدست داده و روی صورتش چیزی بجز پوست باقی نمانده است و چشمانش به ته سر چسبیده بود و رنگ ورویش کاملا پریده گویا هیچ خونی زیر پوستش نمانده،  بطوری که بدون کمک دیگری نمیتوانست حتی بروی پاها بایستد چه برسد به راه رفتن…..

با وجود مشاهدات خانواده اش از شرایط بشدت  وخیم این فعال سندیکایی دربند قطعا رضا شهابی نیاز به رسیدگی فوری پزشکی دارد و باید هرچه زودتر به بیمارستان خارج از زندان معرفی شود و حتی به گفته پزشک زندان شهابی در حال حاضر فقط  باید از مایعات گرم استفاده کند لذا  امکان خونریزی معده وجود دارد .

 اما متاسفانه مسئولین زندان و بازجو با وجود اینکه این شرایط را کاملا از نزدیک میبیند هیچ امکانات پزشکی در اختیار این کارگر زندانی نمیگذارند.

سندیکای کارگران شرکت واحد تاکید دارد رضا شهابی باید فورا به یکی از مراکز درمانی خارج از زندان اعزام گردد و عواقب  هرگونه وخامت جسمانی برای شهابی وسعیدی متوجه قوه قضاییه و بازجو میباشد.

*ملاقات کوتاه واله زمانی با مادرش با حضور مامورین امنیتی

بعد از گذشت ۵۰ روز از دستگیری واله زمانی، فعال کارگری زندانی در زندان اوین، پس از مراجعه و پیگیریهای مکرر، مادر او توانست دقایقی کوتاه و با حضور مامورین امنیتی با وی دیدار کند. علیرغم بیماری کشنده واله زمانی، وی اکنون در بند ۲۰۹ و در سلول‌های چند نفره و محروم از امکانات درمانی مناسب محبوس است. در فرصت کوتاه ملاقات، علی رغم روحیه خوب، وجود تنگی نفس و ضعف جسمانی کاملا مشهود بوده است. 

واله زمانی بارها در رابطه با روند رسیدگی به پرونده‌ی خود به این موضوع اشاره کرده است علیرغم نگهداری طولانی او در سلول انفرادی و بازجویی‌های چند ساعته، هیچ کدام از اتهامات انتصابی را نپذیرفته و تمام این اتهامات را چیزی جز پرونده‌سازی و سناریو نویسی دستگاه های امنیتی نمی‌داند. واله به وضعیت بیماری خود و عدم دسترسی به پزشک و امکانات درمانی هم اشاره کرده و گفته است که چندین بار دچار خونریزی‌ معده شده و با وجود ابتلا به بیماری ریوی و کبدی هنوز دسترسی به هیچگونه امکانات درمانی ندارد.

مسئولین زندان با وجود اطلاع از وضعیت بیماری واله زمانی، مانع درمان وی میشوند و به نظر می‌رسد قصد دارند تا به شکلی غیر مستقیم وی را به قتل برسانند. لذا از همه نهادهای حقوق بشری رسیدگی به پرونده این زندانی را خواستارم. 

منبع:صفحه اینستاگرام صابر زمانی برادر واله 

*دفاع از حق زنده ماندن علیرضا ثقفی وظیفه همه ما است

کانون مدافعان حقوق کارگر در چندین اطلاعیه قبلی خود تا حد امکان خبر رسانی کرده است که در سه ماه گذشته علیرضا ثقفی در جدال مرگ و زندگی در زندان کچویی قرار گرفته است. 

وضعیت بحرانی جسمی علیرضا ثقفی در رابطه با فشار خون بالا و کمردردهای مزمن بسیار حاد شده است که در دو هفته گذشته بارها  در حین راه رفتن زمین خورده و هفته گذشته بعد از زمین خوردن دندان ثقفی شکسته شده است. 

بهداری زندان در نامه ای مستقیم به دادسرا اعلام کرده است که ما امکانات نگهداری و امکانات پزشکی زندان در حد رسیدگی به وضعیت ثقفی را نداریم. این مدارک را حتی پزشک قانونی نیز تایید کرده است. 

چرا روسا زندان از فرستادن علیرضا ثقفی به بیمارستان خوداری می کنند چون نمی خواهند مخارج بیمارستان او را بدهند. 

ما می دانیم که می گذارند تا دیر شود و آخرالامر با یک مرخصی استعلاجی مسئولیت را از دوش خود بر خواهند داشت که اگر اتفاقی افتاد مسئول نباشند و مخارج از بیمارستان تا جاهای دیگر بگردن خانواده بیافتد.

حال چرا این وضعیت ماندگاری و بی تدبیری در وضعیت جسمانی ثقفی بغرنج شده است؟ چون شعبه شش اجرای احکام قاضی ندارد. چرا ندارد؟ بسیاری از قضات و بخصوص دادگاههای کرج بخاطر فساد سر کار نیستند و بلاتکلیف هستند و این بلاتکلیفی را بهایش را زندانی باید بپردازد.

وضعیت ناگوار زندان و شرایط زندانی مسن برای حاکمیت ارزشی ندارد. تنها راه رهایی از این وضعیت جهنمی برای بسیاری همانند علیرضا ثقفی در زندان ها انعکاس شرایط‌ بد زندان است و باید مسئولین را جوابگو کرد و نگذاشت زندانی در سکوت و بی قانونی جان خودش را در جهنمی بنام زندان از دست بدهد.

این کوچکترین کاری است که هر فعال حقوق انسانی می تواند انجام دهد، حاکمان بی تدبیر و فاسد باید جوابگویی هر گونه اتفاق جانی برای علیرضا ثقفی باشند.

برگرفته از کانال کانون مدافعان حقوق کارگر

*جان باختن ۲ کارگرشرکت آب و فاضلاب خرم آباد بر اثر ریزش گودال حین حفاری

روز دوشنبه ۳ مرداد،۲ کارگرپیمانی شرکت آب و فاضلاب خرم آباد وتبعه افغانستان حین کارحفاری بر اثر ریزش گودال زیر تلی از آوار گرفتار وجان باختند.

*جان باختن یک کارگر کشت و صنعت و دامپروری مغان حین کارتعمیر ماشین چاپر ذرت

روز جمعه ۳۱ تیرماه، یک کارگر واحد مکانیزاسیون کشاورزی بخش ۲ کشت و صنعت و دامپروری مغان بنام عظیم سرداری حین کارتعمیر ماشین چاپر ذرت دچار حادثه کار شد و جان خود را از دست داد.

*جان باختن کارگر داربست بند در هشتگرد براثر سقوط از ارتفاع

یک کارگر داربست بند ۳۱ ساله،حین کار در شهر هشتگرد براثر سقوط از ارتفاع جان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate