اخباروگزارش های کارگری ۲ مرداد ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۲ مرداد ماه ۱۴۰۱

– ادامه تجمع اعتراضی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی مقابل استانداری خوزستان

مخالفت قاطع کارگران فولاد اهواز با پیشنهاد مدیرکل اداره کل کار استان خوزستان مبنی برتشکیل شورای اسلامی کار

وعده تجمع درراه دست یابی به مطالبات فردا مقابل استانداری

– سی ودومین روزاعتراضات کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق با برپایی تجمع کرمانشاه

– اعتصاب وتجمع کارکنان مخابرات یزد مقابل ساختمان مرکزی مخابرات استان دراعتراض به صادر نشدن حکم افزایش حقوق در سال جدید، عدم پرداخت مطالبات معوقه ومشکلات بیمه درمانی

– رضا شهابی در چهل و دومین روز اعتصاب غذا،  امروز دوم مرداد در ملاقات حضوری با خانواده اش  به اعتصاب غذایش پایان داد 

– تمدید مجدد قرار بازداشت حسن سعیدی عضو زندانی سندیکای کارگران شرکت واحد برای سومین ماه به مدت یکماه دیگر

– احضار دوباره محمود ملاکی ومحسن عمرانی به دادگاه

– پیام بزرگترین اتحادیه آموزش و پرورش بریتانیا و اروپا به شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

– تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شریف نسبت به حذف یارانه غذای ترم تابستان مقابل دفتر ریاست

*ادامه تجمع اعتراضی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی مقابل استانداری خوزستان

مخالفت قاطع کارگران فولاد اهواز با پیشنهاد مدیرکل اداره کل کار استان خوزستان مبنی برتشکیل شورای اسلامی کار

وعده تجمع درراه دست یابی به مطالبات فردا مقابل استانداری

امروز هم مردان عمل مردانه پای همکاران و حقوق خود و کارخانه محل ارتزاق خود ایستادند و مردانه ثابت کردند که مردان حقیقی هستند نه مردان مجازی و اگر حرفی زده و یا قولی داده اند پای حرف و قول خود مانده اند. درود بر غیرت و شرف تک تک پولاد مردان گروه ملی ، مردانی که شرکت گروه ملی این جان باقی مانده را مدیون همین مردان غیور و شریف است.

همانگونه که قبلا اعلام کرده بودیم ، همچنان بر حرفها و خواسته هایمان پافشاری میکنیم و هرگز حاضر نیستیم تجربه شکست خورده شورای کارگری را که هربار با نام جدیدی ظاهر میشود را تکرار کنیم. یکبار تجربه برگزاری شورای بهره وری را از سرگذراندیم و نتیجه آن را که استعفای نمایندگان کارگری بدلیل ناکارآمدی شورا بود را دیدیم.  خواسته ما ؛

– راه اندازی تمام خطوط تولید 

– بازگشت تمام همکاران به محل کار 

– پرداخت حق بدی آب و هوا 

– اجرای طرح طبقه بندی مشاغل 

می باشد و تا زمانی که این خواسته ها برآورده نشود در خیابان باقی خواهیم ماند و بر خواسته هایمان پافشاری خواهیم کرد.

وعده ما فردا  دوشنبه مورخ ۳/۵/۱۴۰۱ ساعت ۹ صبح درب استانداری

درهمین رابطه:ادامه اعتراضات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی وهمچنین مخالفت با دخالت بهارستان نشین اهوازی با برپایی تجمع مقابل استانداری خوزستان ودفتر مجلس نشین

فردا ادامه تجمع درراه  دستیابی به مطالبات مقابل استانداری خوزستان 

روز شنبه یکم مرداد،کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران درادامه اعتراضشان نسبت به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی وهمچنین مخالفت با دخالت بهارستان نشین اهوازی مقابل استانداری خوزستان ودفتر مجلس نشین تجمع کردند.

درهمین رابطه درشبکه های اجتماعی آمده است:

نه گرما و نه شرجی هوا مانع حضورشان نشد. اتفاقا موانع حضور را به چالش کشیدند و نشان دادند که وقتی نام شرکت گروه ملی و بحث حق پرسنل این شرکت در میان باشد هیچ چیزی مانع راهشان نخواهد شد و موانع را یا همراه خواهند ساخت و یا از راه خواهند برداشت.

ما کارگران شرکت گروه ملی فولاد اهواز بر خواسته های قانونی و به حق خود ، 

– راه اندازی خطوط تولید 

– باز کردن کارت تردد همکاران 

– پرداخت حق بدی آب و هوا 

– اجرای طرح طبقه بندی مشاغل 

اسرار داریم و تا برآورده شدن تمام خواسته ها به اعتراض خود علیه مداخله های غیر قانونی نمایندگان در امور داخلی شرکت و حضور مدیران ناکارآمد و غیر متخصص ادامه خواهیم داد.

هر روز که بگذرد بر عزم و اراده ما افزوده خواهد شد.

وعده ما فردا یکشنبه  ٢/٥/١٤٠١  ساعت ٩ درب استانداری

*سی ودومین روزاعتراضات کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق با برپایی تجمع کرمانشاه

روز یکشنبه ۲ مرداد، در سی ودومین روزاعتراضات کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشورنسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق شاهد برپایی تجمع درکرمانشاه بودیم.

 

*اعتصاب وتجمع کارکنان مخابرات یزد مقابل ساختمان مرکزی مخابرات استان دراعتراض به صادر نشدن حکم افزایش حقوق در سال جدید، عدم پرداخت مطالبات معوقه ومشکلات بیمه درمانی

روز یکشنبه ۲ مرداد، کارکنان مخابرات استان یزد برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به صادر نشدن حکم افزایش حقوق با گذشت ۴ ماه از سال جدید، عدم پرداخت مطالبات معوقه منجمله حق جذب و پاداش بهره‌ وری ومشکلات بیمه درمانی دست از کار کشیدند و مقابل ساختمان مرکزی مخابرات این استان تجمع کردند.

*رضا شهابی در چهل و دومین روز اعتصاب غذا،  امروز دوم مرداد در ملاقات حضوری با خانواده اش  به اعتصاب غذایش پایان داد 

رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران که بیش از دوماه است در بازداشت وزارت اطلاعات در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس است در اعتراض به پرونده سازی و رفتارهای توهین آمیز بازجو و نداشتن حق تلفن وملاقات  در چهل ودومین روز اعتصاب غذا بسر میبرد، که خوشبختانه امروز دوم مرداد ماه با ملاقات حضوری که با خانواده اش انجام داد به اصرار بیش از حد خانواده به درخواست های مکرر سندیکای کارگران شرکت واحد و پنج سندیکای کارگری فرانسوی و دلسوزان و حامیان  طبقه کارگر پاسخ مثبت دادند و قول دادند که دوم مرداد پایان اعتصاب غذای ایشان باشد. 

خانواده شهابی در توصیف وضع جسمانی رضا گفتند وزن بدنش به نصف کاهش پیدا کرده بود بطوری که در نگاه اول رضا قابل شناسایی،  حتی برای خانواده اش هم نبود، ضعف شدید جسمانی و رنگ پریدگی چهره از علائم قابل مشاهده این فعال سندیکایی بود که علیرغم تمام مشکلات جسمانی ۴۲روز را بدون خوردن غذا در انفرادی های بند ۲۰۹ گذرانده است. 

حسن سعیدی دیگر عضو شناخته شده سندیکای واحد هم بیش از دو ماه در بندهای ۲۰۹ زندان اوین میباشد و امروز دوم مرداد سی دومین روز اعتصاب غذا را در اعتراض به پرونده سازی و بازجویی های طولانی و متعدد پشت سر گذاشته و ممنوع  الملاقات هم میباشد. در حال حاضر خبری از سلامتی و وضعیت جسمانی  ایشان در دسترس نمی باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد از پایان یافتن اعتصاب غذای رضا شهابی بسیار استقبال میکند و خواستار رسیدگی فوری پزشکی در بیمارستانی خارج از زندان به این فعال سندیکایی دربند میباشد و امیدوار است آقای سعیدی نیز هرچه زودتر به اعتصاب غذایش پایان دهد. سلامتی این دو فعال سندیکایی برای سندیکای کارگران شرکت واحد و جنبش مستقل کارگری در ایران بسیار ارزشمند میباشد. سندیکای کارگران شرکت واحد خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط رضا شهابی، حسن سعیدی و دیگر فعالان کارگری و معلمی بازداشتی می باشد.

*تمدید مجدد قرار بازداشت حسن سعیدی عضو زندانی سندیکای کارگران شرکت واحد برای سومین ماه به مدت یکماه دیگر

امروز دوم مرداد ماه حسن سعیدی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد طی تماس تلفنی از بند ۲۰۹ زندان اوین اعلام کرد قرار بازداشت مجدد یکماهه به وی ابلاغ گردیده است .

این سومین ماه است که آقای سعیدی در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس میباشد این فعال سندیکایی امروز دوم مرداد سی ودومین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر میگذارد و از نظر جسمانی شرایط خوبی ندارد و در اثر اعتصاب غذا وزن زیادی را از دست داده و دچار ضعف شدید جسمانی شده است و ملاقات ممنوع میباشد، سعیدی اعلام داشته به اعتصاب غذایش همچنان ادامه میدهد.

در همین زمینه امروز دوم مرداد ماه رضا شهابی دیگر عضو زندانی سندیکا در چهل ودومین روز اعتصاب غذا در ملاقات حضوری با خانواده اش به اعتصاب غذایش پایان داد.

شهابی هم‌در اثر اعتصاب غذا وزن زیادی ازدست داده و دچار شرایط وخیم جسمانی شده و نیاز به درمان در یکی از بیمارستان های خارج از زندان دارد .

سندیکای کارگران شرکت واحد ادامه بازداشت این دوفعال سندیکایی را محکوم میکند و خواستار آزادی شهابی وسعیدی و تمامی معلمان ودیگر فعالین در بند میباشد.

*احضار دوباره محمود ملاکی ومحسن عمرانی به دادگاه

بنا به گزارش کانون صنفی معلمان استان بوشهرآقایان محمود ملاکی ومحسن عمرانی برای بار دوم طی یک هفته اخیر به دادگاه احضار شدند.

لازم به ذکر است در یکی از پرونده ها نهاد بازداشت کننده اطلاعات سپاه و در دیگری وزارت اطلاعات می باشد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، هر نوع برخورد قهری، با فعالان صنفی را، اقدامی غیر قانونی و غیر اخلاقی می‌داند و انتظار دارد که با درایت برخی از مسئولان، این برخوردهای غیرقانونی برچیده شود و آرامش به جامعه فرهنگیان کشور باز گردد.

*پیام بزرگترین اتحادیه آموزش و پرورش بریتانیا و اروپا به شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

اتحادیه آموزش  و پرورش کشوری (بریتانیا)، که بزرگترین اتحادیه معلمان و کارکنان بخش آموزش در اروپا می باشد در پیامی صمیمانه به شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران اعلام نمود:

رفقای عزیز،

ما ازطرف (NEU)، اتحادیه آموزش  و پرورش کشوری (بریتانیا)، همبستگی خود را با معلمان و کارگران بخش آموزش که در دفاع از حقوق صنفی اتحادیه ای در ایران دست به اعتراض زده اند، اعلام می کنیم.

NEU اعمال خشونت دولتی علیه فرهنگیان شرکت کننده در اعتراضات مشروع را محکوم می کند و خواهان آزادی معلمان بازداشت شده در تهران، بوشهر، مریوان و سایر نقاط کشور است. ما بازداشت نمایندگان و اعضای شورای هماهنگی تشکل¬های صنفی فرهنگیان ایران را محکوم می کنیم. ما همچنین خواستار آزادی فوری معلم زندانی اسماعیل عبدی، که اکنون در هفتمین سال حبس خود به سر می برد، می باشیم.

این پیام همبستگی با امضای مشترک دو دبیر کل اتحادیه آموزش  و پرورش کشوری (بریتانیا)، ماری بوستد و کوین کورتنی، به شوری هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ارسال شده است. اتحادیه آموزش  و پرورش کشوری (بریتانیا) همچنین نامه ای اعتراضی به سفارت ایران در بریتانیا ارسال کرده است. 

شورای هماهنگی ضمن قدردانی از حمایت اتحادیه آموزش و پرورش کشوری (بریتانیا)، و دیگر تشکلهای معلمان و اتحادیه های صنفی در اقصی نقاط جهان، و نیز آموزش بین الملل، همبستگی متقابل خود را با همقطاران خود در همه این کشورها اعلام میکند.

معلم زندانی آزاد باید گردد

*تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شریف نسبت به حذف یارانه غذای ترم تابستان مقابل دفتر ریاست

روز شنبه یکم مرداد،جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف برای اعتراض به حذف یارانه غذای ترم تابستان مقابل دفتر ریاست این واحد آموزش عالی تجمع کردند.

براساس گزارش های رسانه ای شده،تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی مانند «غذای تابستان خواسته ماست»، «بودجه مشکل دانشجو نیست»، «ترم تابستان مانند سایر ترم‌ها است» خواهان تخصیص یارانه غذای ترم تابستان شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate