اخباروگزارش های کارگری ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۱

– تجمع اعتراضی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی مقابل استانداری خوزستان

– سومین روزاعتصاب کارگران سایت ۱مجتمع پتروشیمی (شرکت  پیمانکاری جهانپارس)دراعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق

– گزارشی از ملاقات با معلمین بازداشتی شعبان  محمدی،اسکندرلطفی ومسعود نیکخواه

–  دیدار جمعی از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویە) با خانوادەهای معلمان بازداشتی دیواندرە و اعلام حمایت از ایشان- چهارشنبە ۲۹ تیرماە ۱۴۰۱

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

به اذیت وآزار خانواده های رضا شهابی و حسن سعیدی و دیگر معلمان‌ بازداشتی پایان دهید

– گزارشی سربسته درباره قتل یک صاحب معدن

– جان باختن یک کودک کار ۱۱ ساله دریزد براثر گیر کردن در بالابر

*تجمع اعتراضی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران نسبت به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی مقابل استانداری خوزستان

روزپنج شنبه ۳۰ تیر،درپی فراخوان روز گذشته+ کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبتعتراض به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب ونداشتن امنیت شغلی ومعیشتی دست به تجمع مقابل استانداری خوزستان زدند.

تجمع کنندگان اعلام کردند در صورت عدم پاسخگویی به خواسته هایشان مبنی بر باز شدن کارتهای تردد همکاران ،راه اندازی خطوط تولید ،اجرای طرح طبقه بندی مشاغل  وپرداخت حق بدی آب و هوا این تجمعات ادامه خواهد داشت وبرای تجمع بعدی روز شنبه اول مرداد مقابل استانداری خوزستان روز شنبه اول مرداد قرارگذاشتند.

+فراخوان تجمع کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران دراعتراض به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب مقابل استانداری خوزستان

در پی تجمع کاملا صنفی کارگران شرکت گروه ملی فولاد اهواز در جهت پیگیری حق و حقوق کاملا قانونی و مصوب عالی ترین شورای استان یعنی شورای تامین ، متاسفانه حراست شرکت بر خلاف وظیفه ذاتی خود عملکرده و بجای اینکه حافظ حقوق معنوی و مادی شرکت و پرسنل آن باشد در پاسخ به مطالبات صنفی نقش قوه قهریه در سیستم های سرکوبگر را بازی کرده و اقدام به مسدودنمودن کارت تردد عده ای از کارگران حاضر در این تجمع صنفی نمود.

این عمل حراست علاوه بر اینکه عملی کاملا غیر قانونی می باشد کاملا غیر اخلاقی و انسانی است. 

به اطلاع آقای پاژنگی(حردانی) میرسانیم که چاره جلوگیری از ایجاد چنین تجمعاتی از طریق مسدود نمودن کارتها تردد امکان پذیر نیست .

 تنها راه  رسیدن به آرامش گوش فرا دادن به مطالبات  پرسنل و عمل نمودن به مصوبه های شورای تامین و جامه عمل پوشاندن به وعده های مدیران بانکی ملی است.

این شروع موج جدید تجمعات کارگران شرکت گروه ملی فولاد اهواز است و اگر کارگر برای حق خواهی و مطالبه گری حق خود اجازه ورود به شرکت را پیدا نکند استانداری و شخص استاندار به عنوان رئیس شورای تامین باید پاسخگوی ما باشد.

*سومین روزاعتصاب کارگران سایت ۱مجتمع پتروشیمی (شرکت  پیمانکاری جهانپارس)دراعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق

روزپنج شنبه ۳۰ تیربرای سومین روز متوالی، کارگران سایت ۱مجتمع پتروشیمی پیمانکاران محمد لیموچی و توانا زیر مجموعه شرکت  پیمانکاری جهانپارس برای اعتراض به عدم پرداخت چندماه حقوق به اعتصابشان ادامه دادند.

بنا به گزارش منتشره درشبکه های اجتماعی امروزکارگران خشمگین سایت ۱مجتمع پتروشیمی واقع در فاز ۲ عسلویه استان بوشهر برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان ژانراتوررا خاموش کردند که با یورش پلیس و بازداشت موقت چندنفر وسپس تسویه حساب واخراج از کار روبروشدند.

*گزارشی از ملاقات با معلمین بازداشتی شعبان  محمدی،اسکندرلطفی ومسعود نیکخواه

صبح روز پنجشنبە ۳۰ تیرماه، خانوادە ی سه معلم بازداشتی شعبان محمدی،اسکندرلطفی و مسعود نیکخواه(که کماکان در بند امنیتی زندان اوین محبوسند و به بند عمومی منتقل نشده اند)، توانستند با این معلمان دربند ملاقاتی کابینی و غیرحضوری داشته باشند. این دومین ملاقات این سه معلم دربند با خانواده هایشان در طول حدود سه ماه بازداشت آنان است. 

شعبان  محمدی،اسکندرلطفی ومسعود نیکخواه مانند همیشه محکم و دارای وضعیت روحی بسیار خوبی بودند و هر سه تاکید داشتند که تمام فعالیت های آنان برحق، صنفی و در راستای مقابله با خصوصی سازی آموزش و حق بدیهی آموزش رایگان، عدالت اجتماعی برای دانش‎آموزان و حفظ کرامت و حقوق معلم در جامعە بودە است. 

اسکندرلطفی ، از پروسه ی رسیدگی به پرونده به شدت ابراز نارضایتی کردە بود. وی همچنین خاطر نشان کردە بود کە  اگر این پروسه همچنان نامشخص و غیرقانونی پیش برود، مجددا به اعتصاب غذا دست خواهد زد.

شنیدن خبر حمایت تمام قد جامعە فرهنگیان و سایر فعالان و عموم مردم از فعالین معلم بازداشتی، خوشحالی و قوت قلب زایدالوصفی برای آنان ایجاد کرد از تمامی افرادی که  در این مدت از آنها حمایت می کنند تشکر و قدردانی نمودند. 

با وجود کنترل و نظارت شدید نیروهای امنیتی در حین این ملاقات، شعبان، اسکندر و‌ مسعود توانستد همدیگر را ملاقات و با هم صحبتی بسیار کوتاه داشته باشند.

لازم به ذکر است که شعبان  محمدی،اسکندرلطفی ومسعود نیکخواه حدود ده روز پیش از سلول انفرادی به سلول های چندنفره در بند ۲۰۹ انتقال داده شده اند.

برگرفته از کانال شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

*دیدار جمعی از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویە) با خانوادەهای معلمان بازداشتی دیواندرە و اعلام حمایت از ایشان- چهارشنبە ۲۹ تیرماە ۱۴۰۱

امید شاە محمدی

پرویزاحسنی

هیوا قریشی

کاوه محمدزادە

منبع: کانال شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

به اذیت وآزار خانواده های رضا شهابی و حسن سعیدی و دیگر معلمان‌ بازداشتی پایان دهید

متاسفانه با گذشت بیش از دوماه از بازداشت رضا شهابی وحسن سعیدی در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین که با پرونده سازی وزرات اطلاعات و شوی تلویزیونی صداو سیما صورت گرفته است این دوفعال سندیکایی همچنان سی و نه و سی روز از بازداشتشان را در اعتراض به اینگونه اتهامات واهی در  اعتصاب غذا بسر میبرند.

 با وجود اتمام تحقیقات بی نتیجه،   بازجویان وزرات اطلاعات از هرگونه ملاقات خانواده های نگران این دو کارگر حق طلب وحق خواه جلوگیری بعمل آورده اند و خانواده های شهابی و سعیدی هفته هاست با وعده امروز وفردای بازجو در نگرانی کامل بسر میبرند و همچنان هیچ خبری از سلامت همسرانشان ندارند.

با توجه به اینکه امروز سی ام‌تیرماه ۱۴۰۱ رضا شهابی سی ونهمین روز اعتصاب غذا را پشت سر میگذارد و حسن سعیدی ۳۰روز در اعتصاب غذا  میباشد،  مسئولین قضایی حتی کوچکترین پیگیری نه تنها از وضعیت این زندانیان نکرده اند .

بلکه با وجود تمدید  سومین ماه بازداشت این کارگران ، شعبه صدور این احکام و ادامه بازداشت هم  خبری از وضعیت جسمانی و سلامت کارگران اعتصابی ندارد و منتظر خبر بازجو میباشد که احتمالا بازجو ها هم طبق گفته های  مامورین دادسرا ی زندان اوین  در مرخصی هستند.

 درواقع به نظر میرسد بازپرسی هم نمیداند که آیا بعد از گذشت بیش از یکماه از اعتصاب غذا این دو  فعال سندیکا،   از نظر جسمانی در چه وضعیتی بسر میبرند آیا در سلامت هستند؟

بعدا مسئولین حکومتی از وضعیت زندانیان دیگر کشورها انتقاد میکنند در صورتی که ما دراین خصوص بیشترین مشکل را داریم‌ و حتی سلسله مراتب عنوان های قضایی هم در پرونده های به اصطلاح امنیتی رعایت نمیشود 

سندیکای کارگران شرکت واحد اعلام‌میدارد بی خبر گذاشتن خانواده های دو راننده حق طلب وحق خواه دربند نه تنها مصداق اذیت وآزار و شکنجه خانواده های شهابی و سعیدی است بلکه نشانگر ضعف و شکست تان در سناریو سازی و در هم شکستن مقاومت کارگران و معلمان و دیگر بازداشتی های این پرونده جدید به اصطلاح جاسوسی است.

سندیکای کارگران شرکت  واحد ضمن محکوم‌کردن فشار بروی خانواده های معلمان و کارگران و دیگر بازداشتی ها در جهت اعتراف گیری دروغین ، خواستار رسیدگی فوری پزشکی به رضا شهابی و حسن سعیدی و آزادی بی قید وشرط تمامی کارگران و معلمان و دیگر دربندان این پرونده میباشد.

جان شهابی وسعیدی در خطر است 

چاره زحمت کشان وحدت وتشکیلات

*گزارشی سربسته درباره قتل یک صاحب معدن

روز پنج شنبه ۳۰ تیر،دادستان مشگین‌شهر گفت: صاحب یکی از معادن واقع در روستای داش کسن مشگین‌شهر پس از درگیری با کارگران معدن به قتل رسید.

وی افزود:در پی اختلافی در معدن، واقع در روستای داش‌کسن مشگین‌شهر، صاحب معدن به قتل رسیده است و درهمین رابطه چهار نفر شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شدند.

وی گفت: افراد دستگیر شده چندین ماه قبل با مقتول اختلافی داشتند که در این خصوص پرونده قضایی نیز تشکیل شده بود.

اوادامه داد: این افراد با ایجاد جراحت و آتش زدن تجهیزات کارگاه و دو دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه خودروی سواری، صاحب معدن را به قتل رساندند.

*جان باختن یک کودک کار ۱۱ ساله دریزد براثر گیر کردن در بالابر

روز چهارشنبه ۲۹ تیر، یک کودک کار ۱۱ ساله دریک کارگاه یزد براثر گیر کردن در بالابردردم جان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate