اخباروگزارش های کارگری ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۱

– سی ویکمین روزاعتراضات کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق با راهپیمایی و تجمع در شهرهای اهواز، بهبهان، شوش ،شوشتر،و….

– فراخوان تجمع کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران دراعتراض به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب مقابل استانداری خوزستان

– واله زمانی و تمامی فعالین صنفی و اجتماعی، باید فوراً و بدون قید و شرط آزاد گردند

– برگزاری دادگاه ۳ فرهنگی کنشگرقزوین

– آزادی غلامرضا غلامی کندازی با قید وثیقه

– اتحادیه های سراسری کارگری آلمان:

فعالین سندیکایی و صنفی زندانی در ایران را آزاد کنید

– جان باختن کارگراداره برق شهرستان سامان براثر سقوط از بالای تیر برق

*سی ویکمین روزاعتراضات کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق با راهپیمایی و تجمع در شهرهای اهواز، بهبهان، شوش ،شوشتر،و….

روز چهارشنبه ۲۹ تیر، کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشوردر سی ویکمین روزاعتراضشان نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق دست به راهپیمایی وتجمع درشهرهای در شهرهای اهواز،بهبهان،شوش ،شوشتر،و….زدند.

اهواز-راهپیمایی وتجمع مقابل استانداری خوزستان

شعارها:

– مخبر،رئیسی،قالیباف حقمونو می گیریم

– کجای این عدالته دستش تو جیب ملته

– دولت شش کلاسه همین روزا خلاصه

بهبهان-راهپیمایی وتجمع

شعارها:

– ما بازنشستگانیم ازیاد رفتگانیم

– تا حق خود نگیریم ازپا نمی نشینیم

– مدعی عدالت خجالت خجالت

– عزاعزاست امروز روز عزاست امروز حقوق بازنشسته زیر عباست امروز

شوش- راهپیمایی وتجمع مقابل فرمانداری شهرستان

شعارها:

– ظلم وستم کافیه سفره ما خالیه

– نه مجلس نه دولت نیستن بفکر ملت

– وعده وعید چه خوب بود ولی همش دروغ بود

شوشتر-راهپیمایی و تجمع

شعارها:

– فقط کف خیابون بوست میاد حقمون

– وعده وعید شنیدیم نتیجه شو ندیدیم

– بازنشسته بپاخیز برای رفع تبعیض

-مصوبات شوراجراباید گردد

– قالیباف یخچال بازنشسته خالی تر از گذشته

– ای سرداران مجلس خجالت خجالت

*فراخوان تجمع کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران دراعتراض به ممنوع الورود کردن تعدادی از همکاران حق طلب مقابل استانداری خوزستان

در پی تجمع کاملا صنفی کارگران شرکت گروه ملی فولاد اهواز در جهت پیگیری حق و حقوق کاملا قانونی و مصوب عالی ترین شورای استان یعنی شورای تامین ، متاسفانه حراست شرکت بر خلاف وظیفه ذاتی خود عملکرده و بجای اینکه حافظ حقوق معنوی و مادی شرکت و پرسنل آن باشد در پاسخ به مطالبات صنفی نقش قوه قهریه در سیستم های سرکوبگر را بازی کرده و اقدام به مسدودنمودن کارت تردد عده ای از کارگران حاضر در این تجمع صنفی نمود.

این عمل حراست علاوه بر اینکه عملی کاملا غیر قانونی می باشد کاملا غیر اخلاقی و انسانی است. 

به اطلاع آقای پاژنگی(حردانی) میرسانیم که چاره جلوگیری از ایجاد چنین تجمعاتی از طریق مسدود نمودن کارتها تردد امکان پذیر نیست .

 تنها راه  رسیدن به آرامش گوش فرا دادن به مطالبات  پرسنل و عمل نمودن به مصوبه های شورای تامین و جامه عمل پوشاندن به وعده های مدیران بانکی ملی است.

این شروع موج جدید تجمعات کارگران شرکت گروه ملی فولاد اهواز است و اگر کارگر برای حق خواهی و مطالبه گری حق خود اجازه ورود به شرکت را پیدا نکند استانداری و شخص استاندار به عنوان رئیس شورای تامین باید پاسخگوی ما باشد.

وعده ما فردا پنج شنبه ۳۰/۴/۱۴۰۱  ساعت ۹ صبح درب استانداری خوزستان

یادآوری:ضرب الاجل کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران

تا روز یکشنبه ۲ مرداد ماه بانک ملی و مدیر عامل پروازیش فرصت دارند خواسته های قانونی و بحق کارگران شرکت گروه ملی که عبارتند از : 

۱- راه اندازی تمام خطوط تولید شرکت 

۲- اجرای طرح طبقه بندی مشاغل 

۳- پرداخت حق بدی آب و هوا 

را اجرا و عملی کنند . 

این مطالبات کارگران کاملا قانون و حق مسلمشان می دانند لذا تهدید و ترعیب کارگران یک کار بیهوده می باشد .

در ضمن در صورت ادامه بی توجهی سرپرست شرکت به این مطالبات ، بالاجبار روبروی درب استانداری تجمع کرده و شخص پاسخگو آقای خلیلیان استاندار خوزستان خواهد بود.

سه شنبه ۲۸ تیر۱۴۰۱

*واله زمانی و تمامی فعالین صنفی و اجتماعی، باید فوراً و بدون قید و شرط آزاد گردند

واله زمانی کارگر ساختمانی، نقاش و فعال کارگری، سال‌ها در بخش‌های مختلف فعالیت داشته است. چندین سال کار در عسلویه و مناطق نفتی که با توجه به فقدان ایمنی در محیط کار آسیب‌های جبران‌ناپذیری به سلامت وی وارد کرده و در عین حال تلاشی مداوم برای ایجاد تشکل کارگری و احقاق حقوق کارگران به‌منظور افزایش رفاه، امنیت شغلی، افزایش قدرت چانه‌زنی، کاهش ساعت کار، افزایش دستمزد متناسب با میزان تورم و خلاصه ارتقای زندگی کارگران به سطحی در شان انسان. در طول این سالها واله زمانی در حالی که برای معیشت خود در مناطق مختلف کار کرده است، دغدغه‌ی اجتماعی و انسانی خود را نیز دنبال کرده است.

او در این سال‌ها به‌طور دائمی از جانب کارفرما و نهادهای امنیتی مورد آزار و اذیت و محدودیت و بازداشت قرار داشته، چندین بار اخراج از کار، عدم پرداخت کامل مطالبات مزدی، دستگیری و بازداشت‌های طولانی مدت پاسخ دولت‌ها و کارفرمایان به فعالیت‌های کارگری واله زمانی بوده است. در چند ماه اخیر وی به‌واسطه‌ی آلودگی محیط‌های کاری دچار بیماری‌های تنفسی و ریوی شده و ماه‌ها درگیر عمل جراحی و بازیابی سلامت جسمانی خود بوده است.

در ایام منتهی به روز کارگر وی که در راستای پیگیری مطالبات و خواسته‌های کارگران با سایر فعالین کارگری و سندیکایی که به ایران سفر کرده بودند دیدار کرده و در مورد مصائب و مشکلات و ستم‌های روا شده به کارگران ایران و سایر نقاط جهان به بحث و گفتگو پرداختند. دولت با اتکا به دستگاه امنیتی در عوض حل مشکلات معیشتی کارگران اقدام به دستگیری و پرونده سازی برای واله زمانی و سایر فعالین صنفی و اجتماعی کرده و با اعمال فشار و نگهداری او در سلول انفرادی در پی تهیه‌ی سناریویی سوخته برای فعالین هستند. ماه‌ها نگهداری این افراد در سلول انفرادی تلاشی مذبوحانه از جانب حاکمیت برای خنثی کردن اعتراضات و مطالبه‌گری کارگران و سایر بخش‌های جامعه است. اما افرادی چون واله زمانی به واسطه‌‌ی شرایط موجود و افکار و اندیشه‌های انسان دوستانه، در تمامی کشور حضور دارند و مدام در جهت تغییر وضع موجود تلاش می‌کنند.

در پایان لازم می‌دانم به این موضوع اشاره کنم که با توجه به بیماری‌های متعدد واله زمانی و عدم دسترسی به پزشک و خدمات درمانی مناسب، جان این فعال کارگری به خطر افتاده است و مسئوليت آن تماماً با نهادهای امنیتی و قضایی است.  واله زمانی و تمامی فعالین صنفی و اجتماعی، باید فوراً و بدون قید و شرط آزاد گردند.

شبنم آشوری

*برگزاری دادگاه ۳ فرهنگی کنشگرقزوین

روز سه شنبه ۲۸ تیر رسیدگی اتهامات آقایان اسماعیل فرهنگ منش، علی الله بخشی و خانم مریم زیرک اعضای هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان قزوین در شعبه ۱۰۷ دادگاه کیفری ۲ این استان با وکالت آقای رامین صفرنیا برگزار شد.اتهام این کنشگران صنفی نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی است.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران امیدوار است با تبرئه این فعالان صنفی و گشایش در روند رسیدگی به اتهامات کنشگران صنفی، امید در بدنه جامعه معلمان ایران تزریق شود و فصل نوینی در تاریخ کنشگری صنفی ایران برای رسیدن به عدالت آموزشی در سرزمین ما شکل گیرد.

*آزادی غلامرضا غلامی کندازی با قید وثیقه

غلامرضا غلامی کندازی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان فارس با قید وثیقه امروز ۲۹ تیر ماه با استقبال همکاران آزاد شد.

شورای هماهنگی ضمن استقبال از آزادی معلمان در بند امیدوار است که با پایان دادن به روند پرونده سازی و آزادی معلمان در بند روندی عقلایی و قانونی  در تصمیم گیری های کشور ایجاد شود.

*اتحادیه های سراسری کارگری آلمان:

فعالین سندیکایی و صنفی زندانی در ایران را آزاد کنید

در جمهوری اسلامی ایران ،بطور دایمی فعالین کارگری و اعضا اتحادیه ها دستگیر و زندانی میشوند. کنفدراسیون اتحادیه های کارگری آلمانDGB ، خواستار آزادی فوری آنهاست .

چندین ماه است که زنان و مردان فعال سندیکایی و صنفی برای دستیابی به خواسته‌ها و مطالبات خود، دست به تجمعات اعتراضی که جزو حقوق پایه‌ای آنهاست زده‌اند. مقامات مربوطه و حکومت ایران به جای گفتگو و رسیدگی به مطالیات و درخواستهای معترضین و اعتصاب کنندگان،  به پیگرد و سرکوب و دستگیری فعالین صنفی و سندیکایی دست زده‌اند.

برخی از فعالین صنفی و سندیکایی که فراخوان به اعتراض داده بودند، دستگیر و از اوائل ماه مه بدون تفهیم اتهام درسلول های انفرادی بسر میبرند.  بیم آن می‌رود که با توسل به اتهامات واهی حقوقی آن‌ها را محاکمه و به حبس های طولانی مدت محکوم کنند. این تنها باین خاطر است که آنها از حق آزادی تشکل و اجتماعات که ازحقوق مسلم آنهاست، استفاده کرده‌ند. 

 اتحادیه های سراسری کارگری آلمان ، هرگونه پیگرد دولتی را بخاطر فعالیت های اتحادیه ای را به شدیدترین وجه محکوم می کند.

علاوه بر این ما از مسئولین و حکومت ایران خواستار آنیم تا: 

– رضا شهابی و حسن سعیدی از سندیکای رانندگان اتوبوس تهران و هم چنین جعفر ابراهیمی و محمد حبیبی، از تشکل معلمان را فوراً آزاد نمایند. 

– حق آزادی اجتماعات و آزادی تشکل را برای همه مردم برسمیت شناخته شود و تضمین نمایند!

اتحادیه های سراسری کارگری آلمان DGB، همچنان در سازمان بین المللی کار برای حقوق پایه ای کارگران در ایران ، تلاش خواهد کرد.

اتحادیه های سراسری کارگری آلمان

*جان باختن کارگراداره برق شهرستان سامان براثر سقوط از بالای تیر برق

روز چهارشنبه ۲۹ تیر،یک کارگر۳۵ ساله اداره برق شهرستان سامان در استان چهارمحال و بختیاری حین کار در حدفاصل روستای چم‌خلیفه به سمت باباپیراحمد بدنبال سقوط از بالای تیر جان خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate