اخباروگزارش های کارگری ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۱ 

اخباروگزارش های کارگری ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۱ 

– سی امین روزاعتراضات کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق با برپایی تجمع در شهرهای اراک،شوش،شوشتر،کرمانشاه

– ادامه اعتراضات کارکنان مخابرات کشورنسبت به به تاخیر در صدور احکام کارگزینی کارکنان ، کاهش و حذف حق جذب ، ثابت شدن کمک هزینه های رفاهی و سایر مطالبات بابرپایی تجمع در اهواز،بجنورد ویزد

– تجمع اعتراضی کارگران پارک مهروماه شهرستان ماهشهرنسبت به پایمالی حقوقشان توسط پیمانکاروسکوت مصلحتی مسئولان

– بازجویان و مسئولان قضایی با بی توجهی به اعتصاب غذای طولانی دو فعال سندیکایی در بند میخواهند اراده آهنین کارگران حق طلب را بشکنند.

– صابر بردار واله زمانی:

از بازداشت واله زمانی، فعال کارگری زندانی در زندان اوین، حدود یک و نیم ماه می‌گذرد

– شنبه ۲۵ تیر دادگاه اعضای هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان گیلان (انوش عادلی، محمود صدیقی پور وعزیزقاسم زاده) و سه فعال صنفی فرهنگیان گیلان (محمد جواد حجتی سعیدی، علی نهالی و جهانبخش لاجوردی) به اتهام اخلال در نظم عمومی و تمرد از ماموران برگزار شد

– برگزاری جلسه آخرین دفاع ۱۵ کنشگر فرهنگی در دادسرای سنندج

– آزادی محمد تقی فلاحی دبیر کانون صنفی معلمان ایران(تهران) از بند زندان و اسارت

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:

آزادی دبیر کانون صنفی معلمان تهران  محمد تقی فلاحی را شادباش میگوییم .

–  از شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه چه خبر؟

۱- واگذاری شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه به شرکت توسعه و صنایع جانبی 

۲- اقدام به خودکشی یک کارگر کارخانه MDF  هفت تپه بدلیل تهدید به اخراج از کار

– جان باختن یکی از کارگران مصدوم حادثه نشت گاز در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی عسلویه

*سی امین روزاعتراضات کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق با برپایی تجمع در شهرهای اراک،شوش ،شوشتر،کرمانشاه

روزیکشنبه ۲۶ تیر ، کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشوردر سی امین روزاعتراضشان نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق دست به راهپیمایی وتجمع درشهرهای اراک،شوش ،شوشتر،کرمانشاه و….زدند.

اراک- تجمع

شعارها:

– تاحقمون نگیریم از پای نمی نشنیم

– وزیر بی لیاقت استعفا استعفا

– مسئول بی لیاقت خجالت خجالت

شوش- تجمع مقابل فرمانداری شهرستان

شعارها:

– زیربارستم نمی کنیم زندگی  جان فدا می کنیم درره آزادگی وای ازاین بردگی وای ازاین بردگی

– میرهاشم موسوی استعفا استعفا

– ننگ ما ننگ ما صداو سیمای ما 

– ننگ ما ننگ ما مخبر الدنگ ما

شوشتر-تجمع

شعارها:

– بازنشسته داد بزن حقتو فریاد بزن

– تاحق خود نگیریم آرام نمی نشنیم

– مصوبات شورا اجرا باید گردد 

– وعده وعید شنیدیم نتیجه ای ندیدیم

– دولت شش کلاسه همین روزا خلاصه

– ظلم وستم کافیه سفره ما خالیه

کرمانشاه- تجمع مقابل استانداری با شعارهای«تاحقمون نگیریم از پای نمی نشنیم» و «نه مجلس ونه دولت نیستندبفکرملت»

*ادامه اعتراضات کارکنان مخابرات کشورنسبت به به تاخیر در صدور احکام کارگزینی کارکنان ، کاهش و حذف حق جذب ، ثابت شدن کمک هزینه های رفاهی و سایر مطالبات بابرپایی تجمع در اهواز،بجنورد ویزد

اهواز- روزیکشنبه ۲۶ تیر،تجمع اعتراضی کارکنان مخابرات خوزستان برای دومین روز متوالی

بجنورد- روزیکشنبه ۲۶ تیر،تجمع اعتراضی کارکنان مخابرات استان خراسان شمالی

یزد- روزیکشنبه ۲۶ تیر،تجمع اعتراضی کارکنان مخابرات استان یزد

*تجمع اعتراضی کارگران پارک مهروماه شهرستان ماهشهرنسبت به پایمالی حقوقشان توسط پیمانکاروسکوت مصلحتی مسئولان

طی  روزهای گذشته کارگران پارک گردشگری مهروماه شهرستان ماهشهردراستان خوزستان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به پایمالی حقوقشان توسط پیمانکارمبنی بروضعیت معیشتی وبیگاری گرفتن از آنها برای کار درمنازل شخصی وسکوت مصلحتی مسئولان دست به تجمع زدند.

*بازجویان و مسئولان قضایی با بی توجهی به اعتصاب غذای طولانی دو فعال سندیکایی در بند میخواهند اراده آهنین کارگران حق طلب را بشکنند.

امروز(یکشنبه ۲۶تیر) به ترتیب سی وپنجمین روز و بیست وششمین روز اعتصاب غذای رضا شهابی و حسن سعیدی است.

این دوفعال سندیکای کارگران شرکت واحد که سالهاست علیرغم تمام تهدیدها، زندان ها و اخراج از کار همچنان از ادامه پیگیری مطالبات همکاران خود و فعالیت های سندیکایی دست برنداشته اند، در ۲۲ و ۲۸ اردیبهشت توسط عوامل اطلاعاتی در منازلشان دستگیر و بیش از دوماه است که در بندهای انفرادی زندان اوین بسر می برند. آنان در اعتراض به  پرونده سازی جدید وزرات اطلاعات جهت سرکوب و از بین بردن سندیکای کارگران شرکت واحد و تشکل های صنفی معلمان دست به اعتصاب غذا در بند ۲۰۹ اوین زده اند. پرونده سازی وزارت اطلاعات چنانچه شاهد بودیم با پخش مکرر سناریوی کذب و ساختگی از صداو سیما در زمان های مختلف همراه بوده است.‌ 

رضا شهابی در اولین تماس با خانواده اش به دلیل بازجویی های مستمر و طولانی مدت و رفتارهای تحقیر آمیز بازجو تصمیمش مبنی بر اعتصاب غذا را خبر داد و عنوان کرد عمودی به زندان آمده ام و افقی هم از زندان بیرون خواهم رفت.

سوال این است که چه رفتارهایی با این دو فعال سندیکایی دربند صورت گرفته که از مهمترین مسئله زندگی که جان هر انسانی است مایه گذاشته اند و به قیمت جانشان بر مطالبه و خواسته برحق شان ایستادگی کرده اند؟ 

بازجویان و مسئولان قضایی فکر میکنند که با بی توجهی و اهمیت ندادن به اعتصاب غذای طولانی مدت رضا شهابی و حسن سعیدی، می توانند به اعتصاب پایان دهند. این در حالی است که ادامه راه و ایستادگی و مقاومت برای این دوفعال سندیکایی آنقدر اهمیت دارد که علیرغم درخواست خانواده، دوستان و اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد و پنج سندیکای فرانسوی مبنی بر پایان دادن به اعتصاب برای حفظ جانشان، در کمال ادب واحترام به دوستان اعلام کرده اند که تا تحقق خواسته ها به اعتصاب غذا ادامه خواهیم داد.

سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن ابراز نگرانی شدید برای سلامتی این دوعضو فعالش، از تمامی دوستداران جامعه کارگری و همکاران شرکت واحد؛ خاصه  رانندگان خطوط بی آرتی و دیگر نهادهای کارگری مستقل داخلی و بین الملی درخواست دارد تا صدای بحق رضا شهابی و حسن سعیدی باشند. باشد که گوش های ناشنوای مسئولین بی درد سرانجام بشنود و نسبت به اعاده حق  ناگزیر از پاسخگویی شود.

چاره زحمت کشان وحدت وتشکیلات

*صابر بردار واله زمانی:

از بازداشت واله زمانی، فعال کارگری زندانی در زندان اوین، حدود یک و نیم ماه می‌گذرد.

 ایشان که مبتلا به بیماری هپاتیت حاد و بیماری های گوارشی هستند، از زمان بازداشت تا کنون نه تنها هیچگونه ملاقات حضوری با خانواده نداشته اند، بلکه از دسترسی به پزشک و داروهای خود نیز محروم شده اند. ایشان طبق آخرین تماس عنوان نمودند که تنها یکبار برای آزمایش پزشکی توانسته اند با پزشک ملاقات کنند و روزانه ساعت ها مورد بازجویی قرار می گیرند و قرار بازداشت شان مرتبا تمدید میشود. همچنین ایشان تاکید کردند که در روزهای اخیر بارها دچار خونریزی معده شده و وضعیت جسمانی بسیار وخیمی دارند. لازم به ذکر است که بر اساس گفته پزشک معالج واله زمانی، در صورت قطع روند درمان، خطر مرگ وی را تهدید می کند. لذا با توجه به اطلاع مسئولین زندان از پرونده پزشکی وی و عدم اجازه ی استفاده از داروهای تجویز شده، حکایت از آن دارد که مسئولین قصد دارند تا این فعال کارگری را به کام مرگ بکشانند. لذا با تاکید بر وضعیت جسمانی واله زمانی، خواهان آزادی فوری این فعال کارگری بوده و مسئولیت سلامتی ایشان را متوجه مسئولین زندان میدانم. همچنین از همه نهادهای حقوق بشری تقاضا دارم تا هر چه سریعتر وضعیت حقوقی و پزشکی ایشان را پیگیری نمایند. 

صابر زمانی؛ بردار واله زمانی فعال کارگری زندانی در زندان اوین

۱۴۰۰۱/۰۴/۲۴

*شنبه ۲۵ تیر دادگاه اعضای هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان گیلان (انوش عادلی، محمود صدیقی پور وعزیزقاسم زاده) و سه فعال صنفی فرهنگیان گیلان (محمد جواد حجتی سعیدی، علی نهالی و جهانبخش لاجوردی) به اتهام اخلال در نظم عمومی و تمرد از ماموران برگزار شد

روز شنبه ۲۵ تیر دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان گیلان و سه فعال صنفی معلمان این استان، در رشت برگزار شد. اتهامات آقایان: محمود صدیقی پور، انوش عادلی و عزیز قاسم زاده از اعضای هیئت مدیره کانون صنفی فرهنگیان گیلان و محمد جواد حجتی سعیدی،علی نهالی و جهانبخش لاجوردی (فعالان صنفی فرهنگیان گیلان) اخلال در نظم عمومی و تمرد از ماموران است، که با حضور رامین صفرنیا وکیل این معلمان و رد اتهامات انتسابی و تقدیم لایحه دفاعی به اتمام رسید.

شایان ذکر است این معلمان پیش از شروع تجمع ۲۶ خرداد بدون ارائه حکم سازمانی و با توهین و ضرب و شتم توسط ماموران لباس شخصی دستگیر شدند.

در روزهای گذشته پرونده ی رسیدگی به شکایت این معلمان به نحوه دستگیری غیر قانونی و خشونت بار خود، در شعبه دهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب رشت برگزار شده و این معلمان ضمن درخواست رسمی و مکتوب بازبینی دوربین های مستقر در اداره کل آموزش و پرورش گیلان،ادله اثباتی شهادت شهود را هم در نحوه دستگیری خود ارائه نموده اند.

شورای هماهنگی امیدوار است که با تبرئه همه کنشگران صنفی سراسر ایران و رسیدگی به شکایت آنها فصل تازه ای در فضای کنشگری صنفی و مدنی ایران رقم بخورد و شور و نشاط و امید به بدنه جنبش معلمان ایران تزریق شود.

*برگزاری جلسه آخرین دفاع ۱۵ کنشگر فرهنگی در دادسرای سنندج

روز شنبه ۲۵تیرماه، جلسه آخرین دفاع ۱۵ کنشگر فرهنگی کردستان به نام های فاطمه زندکریمی، صلاح حاجی میرزایی، مجید کریمی، رضا مرادی، غیاث نعمتی، رضا طهماسبی، صادق کنعانی، نسرین کریمی، فیصل نوری، کورش عزتی، رزگار حیدری، مختار اسدی، آرام ابراهیمی، بهزاد قوامی و شهریار نادری، در شعبه ۲ دادسرای عمومی و انقلاب سنندج برگزار شد.

بنابه گزارشات منتشره درشبکه های اجتماعی،در جریان این جلسه که در شعبه ۲ دادسرای عمومی و انقلاب سنندج برگزار شد، این ۱۵ کنشگر فرهنگی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به همراه وکلایشان به دفاع از خود پرداختند.

*آزادی محمد تقی فلاحی دبیر کانون صنفی معلمان ایران(تهران) از بند زندان و اسارت

محمد تقی فلاحی، معلم بازنشسته،فعال صنفی اخلاق‌مدار و دبیر کانون صنفی معلمان ایران(تهران) بعد از تحمل ۶ ماه حبس امروز ۱۴۰۱/۴/۲۶ از زندان اوین آزاد شد.

کانون صنفی معلمان ایران(تهران)آزادی این معلم اندیشمند را ابتدا به مادر و خانواده‌ی صبور فلاحی تبریک و شادباش می‌گوید و سپس شادی آزادی دبیر کانون صنفی معلمان را به همه‌ی معلمان و فعالان صنفی و مدنی کشور تقدیم می‌کند.

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:

آزادی دبیر کانون صنفی معلمان تهران  محمد تقی فلاحی را شادباش میگوییم .

محمدتقی فلاحی ، معلم بازنشسته، فعال صنفی اخلاق‌ مدار و دبیرکانون صنفی معلمان ایران (تهران) بعد از تحمل ۶ ماه حبس امروز ۱۴۰۱/۴/۲۶ از زندان اوین آزاد شد.

*از شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه چه خبر؟

۱- واگذاری شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه به شرکت توسعه و صنایع جانبی 

براساس گزارشات رسانه ای شده بتاریخ ۲۶ تیر،با مصوبه روزشنبه ۲۵ تیر،سران سه قوه شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه به شرکت توسعه و صنایع جانبی واگذار شد.

شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ با حکم دادگاه شعبه ۲۱ حقوقی خلع ید و مالکیت آن به دولت واگذار شد ولی تاکنون نقل و انتقال سهام به طور قانونی و رسمی صورت نگرفته بود که روز گذشته به شکل قطعی به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد.

۲- اقدام به خودکشی یک کارگر کارخانه MDF  هفت تپه بدلیل تهدید به اخراج از کار

روز یکشنبه ۲۶ تیر، یک کارگر کارخانه MDF  هفت تپه بنام عادل سعدی که بدلیل حق طلبی واعتراض به واگذاری کارخانه از وروددش به محل کارش جلوگیری کردند وتهدید به اخراج از کارشد با طناب خود را حلق آویز کرد که با بموقع رسیدن ۲ همکارش از مرگ نجات پیداکرد.

*جان باختن یکی از کارگران مصدوم حادثه نشت گاز در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی عسلویه

شنبه شب(۲۵ تیر)،یک کارگر مصدوم حادثه نشت گاز در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی عسلویه بنام محمد صادقی ۳۵ ساله اهل لامرد که شغل وی ریگر جرثقیل بود و ۷۶ درصد سوختگی داشت، به دلیل شدت جراحات در بیمارستان شیرازجان خودراازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate