محکومیت حمید نوری، دریچه ای به آینده

اعلامیه حزب حکمتیست 

محکومیت حمید نوری، دریچه ای به آینده

روز پنجشنبه ١٤ جولای دادگاه استکهلم حکم حمید نوری معروف به حمید عباسی را صادر کرد. صدور حکم ابد برای حمید نوری بعد از یک پروسه طولانی دادگاه و سیر حقوقی و قضائی صورت گرفت. برعکس دادگاههای صحرایی جمهوری اسلامی که مخالفین را بدون دادگاه و با شکنجه محکوم به اعدام می کردند، نوری از تمام امکانات برای دفاع از خود برخوردار بود. این حکم و صدور آن با انفجاری از شادی میان خانواده های زندانیان سیاسی و مخالفین جمهوری اسلامی روبرو شد. برای بسیاری این لحظه ای تاریخی بود که بالاخره یکی از صف بیشمار متهمان به جنایت علیه بشریت در رژیم اسلامی دادگاهی و محکوم شد. اینکه عدالت معنی دارد، اینکه جنایت مشمول زمان نمیشود و با دستکاری در تاریخ و از بین بردن گورهای دستجمعی نمیتوان روی یکی از دهشتناک ترین وقایع تاریخ ایران پرده ساتر کشید. 

   

اروپای تاجر تاکنون تروریست های زیادی را با حکومت اسلامی معامله کرده است. همین امروز برای کارگران و دو فعال فرانسوی و چند فعال چپ سناریوسازی می کنند و دولتهای غربی در تلاش برای معامله و معاوضه با جمهوری اسلامی اند. دولت بلژیک که چندی پیش ناچار شد دیپلمات تروریست اسدی و همکارانش را محکوم و زندانی کند، در صدد تصویب قانونی برای مبادله زندانیان است. این قانون طوری نوشته شده است که شامل تروریست ها و جنایتکاران هم میشود. دولت بلژیک باید از واقعه استکهلم درس بگیرد و تصویب چنین قانونی را منتفی کند. تا همین امروز اعتراضات در این زمینه موثر بوده است. باید مواظب بود که چندی بعد نوری ها را معامله نکنند. 

اما محکومیت نوری سمبلیک است. او یکی از صدها فرد شکنجه گر، مسئولین اعدام، دادیار و بازجوهائی است که در دهه شصت پیچ و مهره های ماشین جنایت اسلامی بودند. این محکومیت دریچه ای به آینده است؛ آن آینده ای که کارگران و مردمی که جمهوری اسلامی را بزیر می کشند، کلیه سران حکومت و عوامل جنایت علیه مردم بیگناه و سیویل را در مقابل چشم جهانیان بطور علنی دادگاهی می کنند. از خامنه ای و آخوندها تا حاکم شرع ها و قضات و دادیار و شکنجه گر و کسانی که در سرکوب مردم شرکت داشتند. آنروز شکوهمندترین روز تاریخ بشر خواهد بود و شادی و شعف مردم ایران و افکار عمومی پیشرو جهان بی حد و حصر و غیر قابل توصیف خواهد بود. 

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست در تلاش و شادی خانواده های جانباختگان، مخالفین سیاسی و مردم شریف شریک است و به آنها خسته نباشید میگوید. ما این محاکمه و محکومیت را دریچه ای به آینده ای بزرگ و باشکوه تلقی می کنیم، آینده بدون جمهوری اسلامی و بدون ماشین سرکوب و ارعاب!

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

١٥ جولای ۲۰۲۲- ٢٤ تیر ۱۴۰۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate