اخباروگزارش های کارگری ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۱ 

اخباروگزارش های کارگری ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۱ 

– ازسرگیری اعتراضات کارگران شهرداری سی سخت نسبت به عدم پرداخت بیش از یک سال حقوق

– اعتراض کارگران شهرداری مسجد سلیمان به عدم پرداخت حق بیمه و بلاتکلیفی و سرگردانی آنها و خانواده هایشان در مراکز درمانی

– اعتراض کارگران شهرداری مسجد سلیمان به عدم پرداخت حق بیمه و بلاتکلیفی و سرگردانی آنها و خانواده هایشان در مراکز درمانی

– جان محمدعلی زحمتکش درخطراست

هیجدهمین روز اعتصاب غذای محمدعلی زحمتکش در زندان عادل آباد شیراز 

– جان رضاشهابی و حسن سعیدی دوفعال سندیکایی درخطر است

– عدم مصرف دارو توسط علیرضا ثقفی در زندان کچویی کرج

– فاطمه بهمنی به دادگاه انقلاب احضار شد.

*ازسرگیری اعتراضات کارگران شهرداری سی سخت نسبت به عدم پرداخت بیش از یک سال حقوق

کارگر شهرداری سی سخت: گوشت قرمز ماههاست نخورده‌ایم. گوشت مرغ هم نمی‌خریم. چند وقت است همان نان خالی هم در سفره‌های ما کارگران نیست. 

کارگران شهرداری سی سخت طی هفته گذشته اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت بیش از یک سال حقوق ازسرگرفتند و از شهرداری سی سخت خواهان پرداخت مطالباتشان شدند.

کارگران شهرداری سی سخت با بیان اینکه بیش از ۱۳ ماه حقوق معوقه  طلب دارند،به خبرنگاررسانه ای گفتند: بیان مطالبات ما تا امروز  نتیجه ای نداشته است و خوهان بررسی، پرداخت این مطالبات هستیم.

این کارگران با بیان اینکه در شرایط سخت مالی قرار داریم،اضافه کردند: کارگران زیادی مطالبات آنها بلاتکلیف مانده است و با توجه به شرایط سخت مالی این مطالبات باید در سریع ترین زمان ممکن به ما پرداخت شود.

آنها در ادامه افزودند: در شرایطی که پرداخت به موقع حقوق و مزایا می تواند سبب پیگیری مطالبات معیشتی ما و خانواده هایمان باشد اما عدم تحقق آن سبب ایجاد مشکلات مختلفی برای ما و خانواده هایمان شده است.

یکی از کارگران شهرداری سی سخت نیز گفت: شهرداری تقریبا هرچند ماه یکبار، یک ماه حقوق که آنهم مربوط به حقوق و دستمزد حداقلی سال ۹۹ می‌شود را به صورت علی‌الحساب بدون پرداخت اضافه کاری به حساب کارگران واریز می‌کند.

وی افزود: تأخیر ۱۳ ماهه در پرداخت حقوق قانونی کارگران شهرداری سی سخت باعث شده که ما کارگران در شرایط سخت معیشتی قرار بگیریم، به‌طوری‌که بیش از ۸۰ کارگر در تأمین مایحتاج روزانه خود ناتوانند.

وی درخاتمه گفت: بی‌پولی به اعتبار، منزلت و کرامت کارگران شهرداری سی سخت ضربه‌های جبران‌ناپذیری وارد کرده است.

یکی دیگر از کارگر شهرداری سی سخت نیز در ارتباط با مشکلات معیشتی خود گفت: گوشت قرمز ماههاست نخورده‌ایم. گوشت مرغ هم نمی‌خریم. چند وقت است همان نان خالی هم در سفره‌های ما کارگران نیست. 

*اعتراض کارگران شهرداری مسجد سلیمان به عدم پرداخت حق بیمه و بلاتکلیفی و سرگردانی آنها و خانواده هایشان در مراکز درمانی

روزجمعه ۲۴ تیر، کارگران شهرداری مسجد سلیمان اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت حق بیمه و بلاتکلیفی و سرگردانی آنها و خانواده هایشان در مراکز درمانی،ابرازکردند وخواهان پاسخگویی مسئولان شدند.

آنها به خبرنگاریک رسانه محلی گفتند: در این شرایط سخت اقتصادی و تورم افسار گسیخته ای که قیمت اجناس روزانه در حال افزایش است با این حقوق های ناچیز که اخیرا هم به هرشکلی از سر و ته آن زده می‌شود دیگر توان پرداخت هزینه های پزشکی آن هم به صورت آزاد را نداریم و انتظار داریم این مشکلات یکبار برای همیشه حل شود تا دیگر دغدغه بیمه و سرگردانی در مراکز درمانی را نداشته باشیم.

کارگران معترض شهرداری مسجد سلیمان افزودند: سهم بیمه کارگر هر ماه از حقوق ما کسر می‌شود اما هنگام مراجعه به مراکز درمانی و تشخیصی با تعرفه های آزاد پذیرش می‌شویم و ناچار به خرید دارو با تعرفه غیر دولتی هستیم.

خاطرنشان می شود که شهرداری مسجدسلیمان یکی از ادارات مقروض به تامین اجتماعی است و بدهی سنگینش موجب شده تا هر از گاهی حساب‌های شهرداری از سوی تامین اجتماعی مسدود گردد.

*تمدید دوماهه طرح پرستاران کاشان بدنبال تجمع اعتراضیشان

روزجمعه ۲۴ تیر،سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان در واکنش به تجمع روز پنج شنبه ۲۳ تیر+ پرستاران طرحی کاشان  به خبرنگاریک رسانه محلی گفت: طبق نظر معاونت توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تمدید طرح پرستاران، مقررشد تا تعیین تکلیف نهایی فعلا دو ماه تمدید انجام شود.

+ تجمع اعتراضی پرستاران طرحی و تمدید طرحی بدون سهمیه کرمانشاه نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

روز پنج شنبه ۲۳ تیر،جمعی از پرستاران طرحی و تمدید طرحی بدون سهمیه کرمانشاه برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع زدند وبا برافراشتن پلاکاردها و سردادن شعارها خواهان پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی شدند.

تجمع کنندگان با اشاره به اینکه آزمون ما کرونا بود خواهان تبدیل وضعیت بدون آزمون شدند.

یادآوری:تجمع اعتراضی پرستاران شرکتی زنجان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل استانداری و دانشگاه علوم پزشکی

روز یکشنبه ۱۲ تیرماه ، پرستاران شرکتی(قرارداد۸۹ روزه) زنجان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به اخراج از کارمقابل استانداری و دانشگاه علوم پزشکی تجمع کردند وخواهان تبدیل وضعیت و پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی شدند.

روز پنج شنبه ۲۳ تیر،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان درباره تجمع پرستاران معترض در روزهای اخیر که خواستار رسیدگی به وضعیت خود بودند به خبرنگاررسانه ای گفت:این افراد اخراج نشدند بلکه قرار دادشان تمام شده بود.

وی افزود: با موافقت دانشگاه قرار داد این پرستاران برای یک دوره دیگرتمدید شد.

*جان محمدعلی زحمتکش درخطراست

هیجدهمین روز اعتصاب غذای محمدعلی زحمتکش در زندان عادل آباد شیراز 

می چکد از دیده در این کنج صبوری 

این صبر که من می کنم افشردن جان است 

*صدایش باشیم*

*جان رضاشهابی و حسن سعیدی دوفعال سندیکایی درخطر است

ادامه اعتصاب غذای رضا شهابی و حسن سعیدی امروز ۲۴تیرماه به ترتیب در سی وسومین و بیست وچهارمین روز اعتصاب غذا در بند۲۰۹ زندان اوین. 

حسن سعیدی از اعضای شناخته شده سندیکای کارگران شرکت واحد  درتماسی تلفنی از بند ۲۰۹ زندان اوین اعلام کرد که از انفرادی به سلولی چهارنفره در بند ۲۰۹ منتقل گردیده و از آنجایی که امروز ۲۴تیرماه این فعال سندیکایی بیست و چهارمین روز است که در  اعتصاب غذا میباشد  خانوادش یکبار دیگر درخواست خانواده و دوستان و اعضای سندیکا و سندیکا های فرانسوی را مبنی بر پایان دادن به اعتصاب غذا را با ایشان مطرح کردند که آقای سعیدی ضمن تشکر واحترام به  همه دوستان و دلسوزان جامعه کارگری اعلام داشتند که به اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.

در همین زمینه رضا شهابی از اعضای هئیت مدیره سندیکا که سومین ماه بازداشتش در بند ۲۰۹ زندان اوین توسط شعبه دوم بازپرسی تمدید گردیده است.

 امروز ۲۴ تیرماه ضمن اینکه شصت وشش روز را در بازداشت بسر میبرد،  سی وسومین روز اعتصاب غذایش را پشت سر میگذراند .

رضا شهابی دارای بیماری های زمینیه ای  میباشد و ادامه اعتصاب غذا میتواند خطرات جسمانی جبران ناپذیری برایش داشته باشد .

این فعال سندیکایی هم پیشتر اعلام‌کرده تا تحقق خواسته ها به اعتصاب غذایش ادامه خواهد داد.

چاره زحمت کشان وحدت وتشکیلات

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*عدم مصرف دارو توسط علیرضا ثقفی در زندان کچویی کرج

طی خبر رسیده توسط همبندان علیرضا ثقفی، ایشان نزدیک به یکماه است که از مصرف دارو در زندان کچویی خودداری می کند و دلیل ایشان به همبندیان این است که داروها تاثیری ندارد. اینکه این داروها غیراستاندارد باشند امکان اش وجود دارد و علیرضا ثقفی بسیار در این موارد حساس است و چند دهه است که دارو مصرف می کند و می داند که تاثیر دارو بر او چگونه است.

متاسفانه از زمان ربودن هاله صفرزاده و علیرضا ثقفی بدون حتی نشان دادن حکم در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ تاکنون وضعیت نگهداری آنها در زندان کچویی نامشخص است. 

آنها به خاطر خواست زندگی بهتر برای زحمتکشان و مقابله با فساد، اختلاس ، نابرابری و حق زندگی انسانی درزندانی نگه داشته شده اند که از پایین ترین استانداردهای زندان برخوردار است.

جرمی که به آنها نسبت داده می شود تا به امروز در هیچ دادگاه کشور متمدنی ثابت نشده است که این نوع فعالیت ها جرم است و بسیاری مانند آنها جایزه های شجاعت و لیاقت انسانی برای فعالیت های انسانی می گیرند در حالی که علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده را به زندان جرایم عادی منتقل کرده اند. علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده حتی از دیگر زندانیان اجتماعی و کارگری دور نگه داشته می شوند که بطور مشخص آقای اسماعیل عبدی در همان زندان و در بند قرنطینه نگه داری می شود تا مبادا ثقفی و عبدی این دو فعال کارگری همدیگر را ببینند.

طبق کنوانسیون های بین المللی این نوع برخورد با زندانیان محکوم و قابل پیگیری است.

کانون مدافعان حقوق کارگر از تمامی نهادهای بین المللی از جمله صلیب سرخ می خواهد که به وضعیت زندانیان در ایران رسیدگی کند و نباید اجازه دهند که ایران از ورود یک هیئت تحقیق برای بررسی وضعیت زندانیان به ایران جلوگیری کند.

زندانیان کارگری اجتماعی-سیاسی در طول حیات حکومت جمهوری اسلامی همانند اسیر با آنها برخورد شده است و از کوچکترین حقوق انسانی که همانا نیازهای پزشکی و دارو است نیز محروم هستند.

نیروهای اجتماعی باید در مقابل یکی دیگر از ترفندهای سرکوب کارگران که همانا داروهای غیراستاندارد است، بایستند و نگذارند زندانی بدون حمایت در زندان سر به نیست شود.

جمعه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱

کانون مدافعان حقوق کارگر

*فاطمه بهمنی به دادگاه انقلاب احضار شد.

 فاطمه بهمنی، فعال صنفی معلمان با دریافت ابلاغیه‌ای به دادگاه انقلاب شعبه یک شازند احضار شد. از این معلم  خواسته شده که در تاریخ ۱۳ مردادماه، جهت رسیدگی به اتهام مطروحه در این دادگاه حاضر شود.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate