اخباروگزارش های کارگری ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۱ 

اخباروگزارش های کارگری ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۱ 

– بیانیه‌ی کانون صنفی معلمان ایران(تهران) پیرامون تجمع بازنشستگان در تاریخ ۱۴۰۱/۴/ ۲۵

– تجمع اعتراضی پرستاران طرحی و تمدید طرحی بدون سهمیه کرمانشاه نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

– تجمع اعتراضی پرستاران شرکتی زنجان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل استانداری و دانشگاه علوم پزشکی

– حذف سازمان یافته کمک های نقدی وغیرنقدی رانندگان و کارگران شرکت واحد از سوی شهرداری و مدیریت ناکارآمد شرکت واحد 

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:

بیست تن از کارگران معترض اعتصابی معدن مس سونگون  ورزقان توسط عوامل امنیتی بازداشت شده اند و در خطر اخراج از کارهستند.

– هفدهمین روز اعتصاب غذای محمدعلی زحمتکش در زندان عادل آباد شیراز 

– دیدار تعدادی از فعالین کارگری و‌ مدنی با خانواده واله زمانی

– احضار۱۲ کنشگر فرهنگی سنندج به دادسرای عمومی 

– علی صادقی و خانعزیزاسماعیلی به دادگاه انقلاب  کرمانشاه احضار شدند.

*بیانیه‌ی کانون صنفی معلمان ایران(تهران) پیرامون تجمع بازنشستگان در تاریخ ۱۴۰۱/۴/۲۵

تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری  در سال ۸۶ بارقه‌ی امیدی در دل بازنشستگان ایجاد کرد و بعد از سال‌های طولانی ، انتظار این بود که با اجرای کامل این قانون ، تبعیضات گسترده در بین این قشر فرهیخته از بین رفته و مِن‌بعد زندگی بی‌دغدغه‌ای را شاهد باشند و در زمینه درمان نیز خانواده بزرگ بازنشستگان از آرامش خاطر برخوردار شوند .

متاسفانه دیری نپایید که این امید به یاس و دلسردی گرایید و همچنان درب بر همان پاشنه‌ی قبلی چرخیده و می‌چرخد .

با تصویب قانون فوق الذکر ، در ۳ ماده حیاتی آن ، توسط قانون گذار ، بخش اعظم مشکلات بازنشستگان و راه حل آن دیده شده که تا کنون مسئولان اجرایی به اجرای آن مواد قانونی وقعی نگذاشته و مجالس شورای قبلی و فعلی نیز به وظیفه نظارتی خود توجهی نکرده و بازنشستگان با توجه به تورم لجام‌گسیخته ، سالیان اخیر نیز به فقر ، فلاکت و تبعیض مضاعفی دچار شده اند .

اجرای مواد ۶۴ ، ۸۵ و ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری از مهم ترین مطالبات بازنشستگان است  در ۱۶ سال اخیر در کنش‌های مختلف بارها  به اطلاع مسئولان ذی ربط رسیده و متاسفانه تا کنون این فریادها به نتیجه ای نرسیده است .

از این رو بازنشستگان که همه‌ی راه‌ها را برای رساندن صدای حق‌طلبی خود برای دیده شدن و شنیده شدن طی کرده‌اند و در عمل نتیجه‌ای نگرفته‌اند حال توسط گروه حقیقی بازنشستگان پارک شهر که از مطالبه گران کشوری ( فرهنگیان ) هستند فراخوان تجمعی در روز شنبه ۲۵ تیرماه مقابل وزارت رفاه متولی اصلی بازنشستگان منتشر کرده‌اند و بازنشستگان کشوری به ویژه فرهنگیان بازنشسته را طبق اصل ۲۷ قانون اساسی برای این تجمع فراخوانده اند .

کانون صنفی معلمان ایران(تهران) حمایت خود را از مطالبات برحق و قانونی و  تجمع عدالت خواهانه‌ی بازنشستگان کشوری ( فرهنگیان ) در تاریخ ۲۵ تیر اعلام می‌دارد و انتظار داریم همان‌گونه که رئیس جمهور در وعده های انتخاباتی بر اجابت مطالبات بازنشستگان صحه گذاشته و وعده اجرای کامل آن را داده بودند هر چه زودتر به آن عمل نموده و این قشر گرانقدر را از نگرانی های معیشتی و درمانی برهانند.

۱۴۰۱/۴/۲۳

*تجمع اعتراضی پرستاران طرحی و تمدید طرحی بدون سهمیه کرمانشاه نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

روز پنج شنبه ۲۳ تیر،جمعی از پرستاران طرحی و تمدید طرحی بدون سهمیه کرمانشاه برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع زدند وبا برافراشتن پلاکاردها و سردادن شعارها خواهان پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی شدند.

تجمع کنندگان با اشاره به اینکه آزمون ما کرونا بود خواهان تبدیل وضعیت بدون آزمون شدند.

*تجمع اعتراضی پرستاران شرکتی زنجان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل استانداری و دانشگاه علوم پزشکی

روز یکشنبه ۱۲ تیرماه ، پرستاران شرکتی(قرارداد۸۹ روزه) زنجان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به اخراج از کارمقابل استانداری و دانشگاه علوم پزشکی تجمع کردند وخواهان تبدیل وضعیت و پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی شدند.

روز پنج شنبه ۲۳ تیر،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان درباره تجمع پرستاران معترض در روزهای اخیر که خواستار رسیدگی به وضعیت خود بودند به خبرنگاررسانه ای گفت:این افراد اخراج نشدند بلکه قرار دادشان تمام شده بود.

وی افزود: با موافقت دانشگاه قرار داد این پرستاران برای یک دوره دیگرتمدید شد.

*حذف سازمان یافته کمک های نقدی وغیرنقدی رانندگان و کارگران شرکت واحد از سوی شهرداری و مدیریت ناکارآمد شرکت واحد 

هنوز یک ماه از سخنرانی پروعده وعید جناب زاکانی شهردار تهران در خصوص افزایش بودجه( کمک های نقدی وغیر نقدی) به پرسنل شهرداری نگذشته است که بطور کل  مزایای مستمری که رانندگان شرکت واحد سالیان سال  از دورهای مدیران قبلی برایشان  بطور مستمر واریز    میگردید و اگر چه با تاخیر پرداخت میشد اما به هرحال  به صورت مرتب این مزایا به کارگران پرداخت میشد.

متاسفانه با ورود مدیریت جدید در چند سال گذشته  این مزایا از حالت مستمر بیرون آمده و در  چندین ماه گذشته بطور کامل قطع گردیده در صورتیکه شهردار تهران در یک مصاحبه تصویری در رسانه ملی  از برقرای عدالت در پرداختی ها ما بین نیروی انسانی و تخصیص دادن پنچ هزار میلیارد تومان بودجه اضافی  برای پرسنل زحمت کش شهرداری سخن گفتند .

اما متاسفانه تا کنون نه تنها هیچ اثری از سخنان شهردار  در پرداختی ها برای کارگران و رانندگان شرکت واحد  دیده نشده ، بلکه همان مستمری قطره چکانی متعلق به پرسنل زحمت کش شرکت واحد هم قطع گردیده است .

گویا به نظر میرسد این صحبت ها و مصاحبه ها صرفا در پوشش تبلیغات و وعده وعید همیشگی مسئولین بوده است و بیشتر  برای پوشش عملکرد بسیار ضعیف  شخص شهردار میباشد ، تا بدین صورت خود را یک مسئول خدمتگزار به خانواده شهرداری معرفی نماید و از طرف دیگر هم  توجیه  مدیر عامل وقت در ناکارآمدی هایش در پیگیری های این مطالبات ،  راه را برای چپاول و بهره بردن از بودجه در نظر گرفته شده بنام پرسنل  و به کام مدیران هموار کرده است.

بخشی از مطالبات معوقه مطالباتی همچون طرح طبقه بندی و توزیع روزانه شیروکیک وسفرهای زیارتی وسیاحتی که هر دو سال یکبار مورد استفاده کارکنان شرکت واحد قرار میگرفت

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به مسئولین شهرداری و شرکت واحد توصیه می‌کند که مطالبات معوقه رانندگان و کارگران شرکت واحد را هرچه زودتر پرداخت نمایند در غیر اینصورت رانندگان حق اعتراض را برای خود محفوظ میدانند  و عواقب این اعتراضات گربیان گیر خود مسئولین خواهد شد.

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:

بیست تن از کارگران معترض اعتصابی معدن مس سونگون  ورزقان توسط عوامل امنیتی بازداشت شده اند و در خطر اخراج از کارهستند.

کارگران معدن مس سونگون  که در تاریخ سیزدهم تیرماه به دلیل  مطالبات معوقه و پائین بودن دستمزد دست از کار کشیدند در سومین روز اعتصاب کارگران،  یگان ویژه ضدشورش با حمله و ضرب وشتم کارگران قصد پایان دادن به اعتصاب را داشتند و چند نفر هم بازداشت شده بودند . بعداز مذاکراتی که با کارگران برای تحقق خواست های کارگران صورت گرفت ،  کارگران به اعتصاب پایان دادند اما بعد از پایان اعتصاب بیست تن از کارگران معترض این معدن توسط عوامل امنیتی بازداشت شده اند و  در خطر اخراج  از کار قرار دارند.

سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن اینکه حق اعتراض واعتصاب را برای  کارگران از حقوق مسلم شان میداند . ضمن حمایت از تمامی مطالبات بحق کارگران معدن مس سونگون ،  برخوردهای امنیتی و پلیسی با کارگران را بشدت محکوم میکند و خواستار آزادی بی قید وشرط  تمامی کارگران بازداشتی معدن مس سونگون ورزقان میباشد.

چاره زحمت کشان وحدت وتشکیلات

*هفدهمین روز اعتصاب غذای محمدعلی زحمتکش در زندان عادل آباد شیراز 

جان محمدعلی زحمتکش درخطراست

*صدایش باشیم*

*دیدار تعدادی از فعالین کارگری و‌ مدنی با خانواده واله زمانی

امروز پنجشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ تعدادی از فعالین کارگری و مدنی، معلمان، بازنشستگان، زنان و دانشجویان در دیداری با خانواده واله زمانی ضمن حمایت از این کارگر زندانی خواهان آزادی او شدند.

در این دیدار مادر واله زمانی درباره وضعیت جسمی و بیماری حاد واله صحبت کرد.

واله زمانی کارگر نقاش و فعال کارگری در ۹ خرداد ۱۴۰۱ در پی پرونده‌سازی امنیتی بازداشت شد و هم اکنون با وجود بیماری حاد هپاتیت کبدی در زندان اوین و بدور از دارو و درمان در بازداشت بسر میبرد.

جان واله زمانی در خطر است و باید هر چه سریعتر خارج از زندان تحت ادامه درمان قرار گیرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱

*احضار۱۲ کنشگر فرهنگی سنندج به دادسرای عمومی 

بنا بر گزارشات رسیده به کانال شورای هماهنگی ۱۲ نفر از فعالین صنفی معلمان کردستان / سنندج احضار شدند.

بنابر ابلاغیه‌ای که در تاریخ ۲۰ تیرماه در سامانه‌ی ثنای فعالین صنفی معلمان کردستان-سنندج قرار گرفته است، پنج نفر از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان با اسامی صلاح حاجی میرزایی، مجید کریمی، غیاث نعمتی، رضا مرادی و فاطمه زند کریمی و دیگر فعالین صنفی به اسامی رضا طهماسبی، صادق کنعانی، نسرین کریمی، فیصل نوری، کورش عزتی، رزگار حیدری و مختار اسدی به شعبه ۲ دادسرای عمومی سنندج احضار شده‌اند و ظرف مدت ۵ روز باید در این شعبه حاضر گردند. 

فعالین صنفی معلمان کردستان همگی به اتهام تبلیغ علیه نظام متهم شده‌اند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، هر نوع برخورد قهری، با فعالان صنفی را، اقدامی غیر قانونی و غیر اخلاقی می‌داند و انتظار دارد که با درایت برخی از مسئولان، این برخوردهای غیرقانونی برچیده شود و آرامش به جامعه فرهنگیان کشور باز گردد.

*علی صادقی و خانعزیزاسماعیلی به دادگاه انقلاب  کرمانشاه احضار شدند.

علی صادقی و خانعزیز اسماعیلی که هر دو بازنشسته و از انجمن فرهنگی شاغل و بازنشسته کرمانشاه هستند با دریافت ابلاغیه ای به دادسرای عمومی و دادگاه انقلاب اسلامی شعبه دو کرمانشاه احضار شدند از این دو معلم بازنشسته خواسته شده که در تاریخ ۲۴ تیرماه جهت رسیدگی به اتهامات مطروحه در این دادگاه حاضر شوند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، هر نوع برخورد قهری، با فعالان صنفی را، اقدامی غیر قانونی و غیر اخلاقی می‌داند و انتظار دارد که با درایت برخی از مسئولان، این برخوردهای غیرقانونی برچیده شود و آرامش به جامعه فرهنگیان کشور باز گردد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate