اعتراض به ” لایحه استرداد مجرمین”در مقابل سفارت بلژیک در کانادا

اعتراض به ” لایحه استرداد مجرمین”در مقابل سفارت بلژیک در کانادا

سفیر دولت بلژیک در کانادا در جمع معترضین حاضر شد!

امروز در پاسخ به فراخوان کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، کمیته بین المللی علیه اعدام، کمپین برای آزادی کارگران زندانی (Free Them Now) و حزب کمونیست کارگری ایران در اعتراض به لایحه “استرداد مجرمین” در پارلمان بلژیک، آکسیونی در مقابل سفارت دولت بلژیک در اتاوا برگزار شد. 

در این اکسیون اعتراضی نمایندگانی از کمیته یادمان کشتار زندانیان سیاسی دهه شصت از شهر مونترال هم شرکت کرده بودند. در اکسیون امروز، بابک یزدی دبیر تشکیلات حزب کمونیست کارگری – شرق کانادا سخنرانان مختلف را معرفی کرد، سهیلا دالوند از کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و محسن ابراهیمی رئیس دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری ایران سخنرانی کردند.  

سخنرانان اعلام کردند که این لایحه که در کمیسیون امور خارجی پارلمان بلژیک به تصویب رسیده است، عملا یک معامله و مماشات ننگین توسط دولت بلژیک با جمهوری اسلامی است. اعلام کردند که اگر این لایحه در پارلمان به تصویب برسد عملا مشوقی برای جمهوری اسلامی است که شهروندان بیگناه کشورهای غرب و شهروندان دوتابعیتی را گروگان بگیرد و با دیپلمات – تروریستهای جمهوری اسلامی در خارج از کشور مبادله کند. سخنرانان همچنین اعلام کردند که کارگران، بازنشستگان، مادران دادخواه، زنان و جوانان و کلا مردم ایران  عزم کرده اند حکومت اسلامی را سرنگون کنند و از منظر مردم ایران با تصویب چنین لایحه ای، دولت بلژیک در اعمال تروریستی جمهوری اسلامی شریک جرم محسوب خواهد. 

پاتریک ون چیل، سفیر دولت بلژیک در میان معترضین حاضر شد. سخنرانان اکسیون و همچنین کاوه دشتی و مهرداد امیری از کمیته یادمان کشتار زندانیان سیاسی دهه شصت (مونترال-کانادا)  اعتراض خود به لایحه را به اطلاع سفیر رساندند و اعلام کردند که این لایحه عملا راه جمهوری اسلامی را برای سازماندهی ترور از سفارتهایش در کشورهای غربی هموار میکند.

سفیر دولت بلژیک به معترضین اطمینان داد مراتب اعتراضشان را به اطلاع دولت بلژیک خواهد رساند و اعلام کرد که این لایحه حتی اگر هم تصویب شود به معنای این نیست که حتما تروریستها با زندانیان عادی مبادله خواهند شد. 

در پایان اکسیون، نامه اعتراضی مشترک کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، کمیته بین المللی علیه اعدام، کمپین برای آزادی کارگران زندانی (Free Them Now) و همچنین نامه اعتراضی دفتر بین المللی حزب کمونیست کارگری ایران به سفیر دولت بلژیک تحویل داده شد. 

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

کمیته بین المللی علیه اعدام

کمپین برای آآزادی کارگران زندانی (Free Them Now)

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ جولای ۲۰۲۲ – ۲۱ تیر ۱۴۰۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate