اخباروگزارش های کارگری ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱

– بیست وششمین روز اعتراضات کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق با برپایی تجمع در اصفهان،بابل، رامهرمز، رشت، کرمان و…

– اعتصاب و تجمع انترن های دانشگاه علوم پزشکی کاشان دراعتراض به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقع مطالبات  دربیمارستان بهشتی

– گزارشی درباره اعتصاب کارگران معدن مس سونگون شهرستان ورزقان و آخرین وضعیت کارگران حق طلب بازداشتی

– اعتراض کارگران شهرداری یاسوج نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق ومطالبات برای باری دیگر

– فریاد اعتراض کارگران شهرداری ایرانشهرنسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق و ۱۴ سال عیدی

– چهاردهمین روز اعتصاب غذای محمدعلی زحمتکش در زندان عادل آباد شیراز  

– ادامه اذیت وآزار خانواده های معلمان وکارگران دربند

– عسل محمدی فعال کارگری:امروز برای اجرای حکم یکسال حبس به زندان اوین رفتم.

– ابوالفضل نژادفتح جهت تحمل حبس راهی زندان شد!

– گسترش همبستگی بین المللی با کارگران و‌ معلمان بازداشتی در ایران در روزهای اخیر 

– ابراز نگرانی پنج‌ سندیکای فرانسوی از اعتصاب غذای رضا شهابی وحسن سعیدی و درخواست پایان دادن  به اعتصاب غذا ی این دوفعال سندیکایی از سوی سندیکاهای فرانسوی

– خودکشی یکی از کارکنان پرس تی‌وی بدلیل افزایش ۲۰۰ میلیونی ودیعه مسکن

– جان باختن یک کارگر درهشتگرد بر اثر استنشاق بخار گازوئیل

*بیست وششمین روز اعتراضات کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق با برپایی تجمع در اصفهان،بابل، رامهرمز، رشت، کرمان و… 

روز دوشنبه ۲۰ تیر،با برپایی تجمع دراصفهان،بابل،رامهرمز،رشت،کرمان و….بیست وششمین روزاعتراضات کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق رقم خورد.

اصفهان – تجمع با شعار استاندار حیا کن صندلیو رهاکن

بابل – تجمع مقابل اداره تامین اجتماعی وبرافراشتن پلاکارد و ایراد سخنرانی

رامهرمز- راهپیمایی وتجمع با پلاکارد درآمدما ریالی  هزینه ها دلاری

 رشت – تجمع مقابل کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی

شعارها:

– معیشت، منزلت، حق مسلم ماست

– عزا عزاست امروز روز عزاست امروز حقوق بازنشسته زیر عباست امروز

– عزا عزاست امروز روز عزاست امروز حقوق بازنشسته پادرهواست امروز

کرمان – تجمع مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان

شعار:

– زیربارستم نمی کنیم زندگی  جان فدا می کنیم درره آزادگی  مرگ براین بردگی مرگ براین بردگی

*اعتصاب و تجمع انترن های دانشگاه علوم پزشکی کاشان دراعتراض به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقع مطالبات  دربیمارستان بهشتی

روزدوشنبه ۲۰ تیر، انترن های دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقع مطالبات منجمله ماه ها کارانه از رفتن برسرکارخودداری و  دربیمارستان بهشتی تجمع کردند.

براساس گزارش رسانه ای شده،در این تجمع که در محوطه بیمارستان بهشتی صورت گرفت اینترن های دانشگاه علاوه بر عدم حضور در بخش های محل کارشان با در دست داشتن پلاکاردهایی مطالبات و درخواست های خود را به گوش مسئولان رساندند.

*گزارشی درباره اعتصاب کارگران معدن مس سونگون شهرستان ورزقان و آخرین وضعیت کارگران حق طلب بازداشتی

«کار در معدن قرابت زیادی با حادثه و مرگ دارد؛ با اینحال باور می‌کنید برخی کارگرانی هستند که در برخی از پیمانکاری‌های مجتمع مس سونگون ماهانه ۶ میلیون تومان دریافتی دارند؟ قدری انصاف به خرج دهید با این حقوق چطور می‌شود حتی یک خانوار کوچک را تامین کرد؟ دستمزد‌های بالاتر نیز اختلاف زیادی با حقوق رسمی‌ها و کارگران معادن دیگر دارد. ما گفتیم معدن‌کاریم؛ کار سخت و پرچالشی می‌کنیم؛ از جان مایه می‌گذاریم، آیا نباید بهای آن لااقل به قدر مصرف یک ماه خوراک و پوشاک و تحصیل فرزندانمان برسد؟»

این جملات را یکی از کارگران معدن مس سونگون واقع در شهرستان ورزقان می‌گوید که در کنار حدود دو هزار کارگر دیگر این معدن از چهاردهم تیر ماه در پی عملی نشدن تعهدات دولت درباره اجرای یکسان‌سازی دستمزد و افزایش حقوقشان، دست به اعتراض زده‌اند و فیلم‌های منتشر شده از آنجا نشان می‌دهد که برخورد شدید نیروهای امنیتی مواجه شده‌اند.

ابراهیم رییسی روز پنجشنبه ۱۲ خردادماه در سفری که به آذربایجان شرقی داشت، به مجتمع مس سونگون در ورزقان رفت و در حاشیه این بازدید به کارگران وعده داد که یکسان‌سازی دستمزد و اجرای عدالت در پرداخت‌هایشان را پیگیری کند.

تصاویر و فیلم‌های این دیدار به سرعت در فضای مجازی منتشر شد؛ فیلم‌هایی که در آن ابراهیم رییسی خطاب به کارگران گفته بود: «شما معتقدید در جمع کارگران، دریافتی‌ها به نحوی نیست که در آن عدالت باشد؛ من خواهش می‌کنم آقای وزیر صمت دستور دهند تا کارگروهی با سرعت آن را بررسی کند.» با این حال قریب به یک ماه بعد از حضور رئیس جمهور هم اتفاقی رخ نداد و به این ترتیب اعتراضات کارگری در سونگون آغاز شد.

کارگران معترض معدن مس سونگون در واقع شاغلان شرکت‌های پیمانکاری زیرمجموعه شرکت هستند. بیش از ۶۰ درصد کارگران معدن با پیمانکاران شرکت‌های خصوصی قرارداد دارند. جهانگیر رضوی مدیر مجتمع مس سونگون پیشتر از وجود حدود ۶۰ شرکت پیمانکاری در این مجتمع خبر داده بود. این یعنی در معدن مس سونگون به ازای هر ۸۰ نفر یک شرکت پیمانکاری وجود دارد و این یعنی رشد عجیب پیمانکاری‌ها در این معدن هرچه هست، به نفع کارگران نبوده است زیرا در حقیقت بار اصلی بر عهده آنهاست اما حقوق و مزایای کمتری نسبت به کارگران رسمی دارند.

یکی از کارگران معترض می‌گوید: «در مهر ماه سال ۱۴۰۰ درباره یکسان‌سازی دستمزد‌ها با معادن مشابه در شهر‌های دیگر از جمله معدن مس سرچشمه اعتراضاتی رخ داد، اما به نتیجه نرسید. اعتراضات صنفی به برخی پیمانکارها که فقط حداقل دستمزد را پرداخت می‌کنند، در آذر ماه سال ۱۴۰۰ نیز سابقه داشته است. آن زمان هم کارگران و نمایندگان کارگری مشکلات را از طریق مذاکره با کارفرما و مسئولان استانی پیگیری کرده بودند.»

طبق گفته این کارگر معدن مس سونگون؛ «وقتی در تیرماه اعتراضات صنفی آغاز شد، تعدادی از نمایندگان کارگری بازداشت شدند و در روز‌های بعد هم در جریان اعتراضات در مجموع هفت نفر بازداشت شدند که البته چند نفر آنها آزاد شدند. این یعنی بیشترین حد فشار روی ما بود، با این حال الان بیش از پنج روز است که کارگران در محوطه معدن چادر‌هایی برپا کرده و خواهان رسیدگی به مطالباتشان هستند. کارگران  می‌پرسند چگونه است که با وجود دستور رییس جمهوری هنوز اقدامی در راستای حل مشکلاتشان صورت نگرفته است.»

بخشی از یک گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۲۰ تیر

*اعتراض کارگران شهرداری یاسوج نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق ومطالبات برای باری دیگر

روز دوشنبه ۲۰ تیر برای باری دیگر، کارگران شهرداری یاسوج  اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق ومطالبات،ابرازکردند.

این کارگران به خبرنگار رسانه ای گفتند: از ابتدای سال تاکنون هیچ گونه حقوق و دستمزدی دریافت نکردند و با توجه به تورم موجود در جامعه زندگی را به سختی سپری می‌کنند.

آنها با بیان اینکه آخرین دریافتی آن‌ها مربوط به حقوق اسفندماه سال ۱۴۰۰ در بهار امسال بود،اضافه کردند: معوقات مربوط به عیدی و پاداش‌های سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰را هنوز دریافت نکردند و پیمانکار به بهانه نداشتن اعتبار این معوقات را پرداخت نمی‌کند.

*فریاد اعتراض کارگران شهرداری ایرانشهرنسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق و ۱۴ سال عیدی

روز دوشنبه ۲۰ تیر، فریاد اعتراض کارگران شهرداری ایرانشهر هم نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق و ۱۴ سال عیدی،بلند شد.

یکی از کارگران شهرداری ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان به خبرنگاررسانه ای گفت:از فروردین ماه حقوق خود را طلبکارند.

وی افزود: آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به اسفند ماه ۱۴۰۰ بود که شهرداری حدود دو هفته پیش به حساب کارگران واریز کرد.

این کارگر با بیان اینکه با احتساب تیرماه، ۴ ماه است حقوق‌مان به تاخیر افتاده است و حدود ۱۴ سال عیدی طلبکاریم، ادامه داد: حدود ۶۵۰ کارگر در شهرداری ایرانشهر با حداقل حقوق در وضعیت بد معیشتی به سر می‌برند. 

یکی دیگر از این کارگران که در واحد خدمات شهری کار می‌کند، گفت: هنوز طبق مصوبه افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ حقوق نگرفته‌ایم و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود برای دریافت حقوق فروردین ماه سال جاری باید تا شهریور صبر کنیم.

این کارگران از کمبود امکانات نیز گلایه دارند: در ایرانشهر که به سرزمین طوفان شن شهرت دارد، ما کارگران بادگیر و لباس وکفش مناسب نداریم و برخی مواقع با لباس معمولی کار می‌کنیم.

*چهاردهمین روز اعتصاب غذای محمدعلی زحمتکش در زندان عادل آباد شیراز  

سرزمینم روزهای سخت می گذرد 

در پس این روزهای سخت روزنه ی نوری می بینم 

آینده از آن توست 

تمام هستیم را با بوی  خاک تنم به تو هدیه خواهم کرد 

نیک می دانم که 

در نگاهت جاودان خواهم ماند  

جان محمدعلی زحمتکش درخطراست 

*صدایش باشیم*

*ادامه اذیت وآزار خانواده های معلمان وکارگران دربند

خدیجه پاک ضمیرهمسرمحمد حبیبی:

امروز ۲۰ تیر به همراه خانواده های فعالان کارگری دربند به دادسرای اوین مراجعه کردیم. ابتدا به ما گفتند که آقای حاجی مرادی در جلسه است‌ و درخواستتان را مکتوب کنید و تحویل بدهید. بعد آقای حاجی مرادی آمد و درباره قطع تماس تلفنهای عزیزانمان پرسیدیم گفت که پیگیری میکنم تماسها برقرار شود. درباره ممنوع الملاقات بودن عزیزانمان پرسیدیم گفت که تشخیص کارشناس و ضابط بوده که ممنوع الملاقات باشند.

*عسل محمدی فعال کارگری:امروز برای اجرای حکم یکسال حبس به زندان اوین رفتم.

این واقعیت که ایران ابستن قیام‌های قریب الوقوع در اعتراض به افزایش و گسترش فقری بی سابقه و شدت فشارهای اجتماعی بر مردم خواهد بود ،چنان عینی و غیر قابل انکار است که مقام‌های حکومتی را ناچار به اذعان و انذار انچه پیش روی نظام است نموده و نهادهای امنیتی را به دستپاچگی برای پرونده سازی‌های پوچ و مذبوحانه برای فعالان سیاسی به امید ارعاب و ساکت کردن هر معترضی.

انچه جمهوری اسلامی هرگز نفهمید شدنی نیست.نه اجرای فله‌ای احکام چند معترض و نه انفرادی های رفقا و عزیزانمان در بندهای امنیتی و نه صدها ساعت شکنجه روانی برای اعتراف گیری،هیچ کدام نمیتواند جمهوری اسلامی را از سرنوشت محتومش،سرنگونی؛رهایی بخشد.

 ایمان “ما “به تحقق رهایی،ازادی و برابری هزاران بار پر زور تر از گلوله‌های سربی جلاد است.

امروز رفتم تا برای مدتی کنار خواهران ازاد‌ه‌ام ،در بند رویای ازادی سرزمینم را ببافم تا به تاروپودش رنگ عمل بپاشم.

انجایی میروم که هوایش پر از بوی نسرین است و نیلوفر 

شبهایش ناهید در اسمانمان دلبری میکند دلهایمان شوق بهار دارد و هر سپیده‌ میخوانم ای شادی ای شادی ازادی

روزی که تو بازایی 

با این دل غم پرورد

من با تو چه خواهم کرد

*ابوالفضل نژادفتح جهت تحمل حبس راهی زندان شد!

ابوالفضل نژادفتح، دانش آموخته انسانشناسی و فعال صنفی-دانشجویی دانشگاه تهران و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ امروز جهت اجرای حکم ۳ سال و‌ ۸ ماه خود در حالی به زندان اوین مراجعه کرد که دارای علائم کرونا بوده و از مسئولین زندان درخواست تعویق اجرای حکم جهت بهبودی را داشته است. 

گفتنی است ابوالفضل نژادفتح به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۷ماه و به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به ۳سال و ۸ماه حبس محکوم شد که قسمت دوم اتهامات وی تایید در مرحله اجرا قرار گرفته است.

منبع:کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور

*گسترش همبستگی بین المللی با کارگران و‌ معلمان بازداشتی در ایران در روزهای اخیر:  

فدراسیون اتحادیه های کارگری خدمات عمومی اروپا روز گذشته در اکانت توییتر رسمی خود ضمن اعلام همبستگی اعلام‌کرد: «چندین فعال کارگری در ‌ ایران  در زندان هستند. برخی از آنها در اعتصاب غذا به سر میبرند. خانواده هایشان اجازه ملاقات با آنها را ندارند». در ادامه با به انتشار گذاشتن بیانیه مطبوعاتی مشترک سندیکاهای کارگری فرانسه که همچنین عضو فدراسیون اتحادیه های کارگری خدمات عمومی اروپا میباشند اعلام نمود که کنفدراسیون فرانسوی دموکراتیکِ کار (س اف دِ تِ)

کنفدراسیون عمومی کار (س ژِ تِ)، فدراسیون سندیکائی متحد (اِف اِس او – فرهنگیان)، اتحادیه سندیکائی برای همبستگی (سولیدر)، و اتحادیه ملی سندیکاهای امستقل (اونسا) حمایت خود را از اتحادیه‌های کارگری ایران اعلام می‌کنند.

کنفدراسیون فرانسوی دموکراتیکِ کار (س اف دِ تِ) با پخش گسترده بیانیه مطبوعاتی مشترک پنج سندیکای کارگری فرانسه  در روز گذشته اعلام‌کرد جان کارگران سندیکایی ایرانی ‌ رضا شهابی و ‌ حسن سعیدی  در خطر است! در این بیانیه مشترک ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامتی رضا شهابی و‌ حسن سعیدی، (که اکنون در بیست و هشتمین و نوزدهمین روز اعتصاب غذا به سر میبرند)، همچنین اشاره میشود که به خانواده های شهابی و سعیدی و سایر معلمان و سندیکالیست های زندانی، از جمله آقای کیوان مهتدی، خانم آنیشا اسداللهی، خانم ریحانه انصاری نژاد، آقای رسول بداقی، آقای جعفر ابراهیمی و آقای محمد حبیبی، نیز اجازه ملاقات نمیدهند.

همچنین خانم بیتریس لستیک، دبیر ملی کنفدراسیون فرانسوی دموکراتیکِ کار (س اف دِ تِ) و نماینده کارگران فرانسه در هیئت مدیره سازمان‌جهانی کار،  در اکانت رسمی توییتر خود خواستار آزادی کارگران زندانی رضا شهابی و حسن سعیدی شد. 

در ۱۷ تیر ماه نیز کنفدراسیون اتحادیه های کارگری اسپانیا، “کمیسیون های کارگران” طی چندین نامه خطاب به مقامات ایرانی، و با هماهنگی جنبش بین‌المللی کارگری، بنا به به درخواست خانواده‌های رضا شهابی، حسن سعیدی , جعفر ابراهیمی، آنیشا اسداللهی، رسول بداقی، محمد حبیبی، حسن سعیدی، اسکندر لطفی، شعبان محمدی، کیوان مهتدی و مسعود نیک‌خواه، وضعیت این فعالان سندیکایی را محکوم کرد و تاکید‌نموده است که تا به اقدامات لازمه تا آزادی آنها در این زمینه ادامه خواهد ‌داد.

فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل، که اتحادیه های کارگری در حدود ۱۵۰ کشور جهان ، از جمله سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه، عضو آن هستند، طی بیانیه ای اعتراضی به تاریخ ۷ تیر ۱۴۰۱ با عنوان «ایران باید فعالان اتحادیه ای را از یوغ شکنجه های وصف ناپذیر آزاد کند» خواهان آزادی فوری رضا شهابی، حسن سعیدی و دیگر کارگران و معلمان و فعالان بازداشتی شده است.  استفان کاتن، دبیر کل فدراسیون جهانی کارگران‌حمل و‌نقل در عین حال تاکید کرد: “رضا شهابی فقط یک مورد از آزار و اذیت طولانی مدت رهبران اتحادیه های صنفی کارگری توسط دولت ایران است. «ایران علیرغم تصویب کنوانسیون‌های سازمان جهانی کار، بارها و بارها زیر پا گذاشتن کامل این حقوق اولیه را نشان داده است. حکومت حق آزادنه تشکل، آزادی بیان، گردهمایی، اعتراض و اعتصاب را که همه در کنوانسیون های سازمان جهانی کار گنجانده شده اند، انکار می کند”.

همچنین در دو‌ماه اخیر تشکلات کارگری از کشورهای مختلف جهان با نامه های سرگشاده و بیانیه های اعتراضی در همبستگی و حمایت از فعالین کارگری و‌معلمی زندانی اقدام‌کرده اند، از جمله کنفدراسیون اتحادیه های کارگری در نروژ، اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا، سندیکای راه آهن و‌ حمل و‌نقل آلمان، اتحادیه های کارگری و‌ معلمان در سوئد، عضو ال ام-سوئد، اتحادیه معلمان انگلیس، فدراسیون جهانی معلمان، آموزش بین الملل و دیگر تشکلات بین المللی کارگری.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه ضمن قدردانی و سپاس فراوان از حمایتهای گسترده بین المللی طی دو‌ ماه اخیر، طومارهای چندین هزار نفری، طوفانهای توییتری، و بیانیه های حمایتی در ایران و کشورهای مختلف جهان، خواهان توقف فوری بازجویی اعضای خود رضا شهابی و‌ حسن سعیدی، انتقال فوری آنها به بیمارستانی خارج از زندان برای معاینه و معالجات لازم و آزادی فوری و بدن قید و شرط آنان می باشد. ما همچنین خواهان توقف فوری پرنده سازیهای کاذب، حبس، بازجوییهای مکرر، و اذیت و آزار فعالین تشکلات مستقل کارگری و‌ معلمی هستیم. کلیه بازداشتیهای مربوط به پرونده سازیهای اخیر وزارت اطلاعات و اقدامات شرم آور صدا و سیما باید بدون قید وشرط آزاد شوند. کلیه کارگران و معلمان زندانی آزاد باید‌گردند! 

*ابراز نگرانی پنج‌ سندیکای فرانسوی از اعتصاب غذای رضا شهابی وحسن سعیدی و درخواست پایان دادن  به اعتصاب غذا ی این دوفعال سندیکایی از سوی سندیکاهای فرانسوی

متن بیانیه پنج سندیکای فرانسوی:

نامه سندیکاهای فرانسه خطاب به رضا شهابی و حسن سعیدی برای پایان دادن به اعتصاب غذا

رضا شهابی عزیز، حسن سعیدی عزیز

سندیکاهای فرانسوی س.اف.د.ت.، س.ژ.ت.، اف.اس.او.،سولیدر و اونسا، اعضای کلکتیو سندیکایی برای ایران، با نگرانی فراوان تحولات وضعیت زندان شما و به ‌ویژه شرایط غیرانسانی زندان را که در معرض آن هستید، را دنبال می‌کنند. وخامت وضعیت سلامتی شما پس از روزها اعتصاب غذا، ما را به شدت نگران کرده است.

سلامت جسمانی هر یک از شما پیش شرط تداوم مبارزات شما برای مطالبات بر حق زنان و مردان زحمتکش در ایران است. اعتصاب غذايي که شما شروع کرده ايد، افکار عمومي را در مورد وضعيت شما نگران کرده است. ما معتقدیم که جدیت و صمیمیت این اقدام شما حامل پیام بسیار قوی ای به جامعه بین المللی است.

رضا و حسن، زنان و مردان کارگر به شما نیاز دارند!

به همین دلایل، تشکل های سندیکایی ما از موضع سندیکای واحد حمایت می کند و بر این باورند که اکنون پایان دادن به اعتصاب غذای شما امری ضروری و فوری است.

از نظر ما بهترین کار پایان دادن به اعتصاب غذا جهت ادامه مشارکت در مبارزه برای حقوق اساسی سندیکایی است.

تصمیم شما هر چه باشد، ما البته خواهان آزادی شما و دسترسی به مراقبت های پزشکی مورد نیاز، ادامه خواهیم بود.

با درودها و همبستگی هرچه بیشتر 

پاریس، ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۲ 

کنفدراسیون فرانسوی دموکراتیکِ کار (س اف دِ تِ)

کنفدراسیون عمومی کار (س ژِ تِ)

فدراسیون سندیکائی متحد (اِف اِس او – فرهنگیان)

اتحادیه سندیکائی برای همبستگی (سولیدر)

اتحادیه ملی سندیکاهای مستقل (اونسا)

برگرفته از کانال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*خودکشی یکی از کارکنان پرس تی‌وی بدلیل افزایش ۲۰۰ میلیونی ودیعه مسکن

روز دوشنبه ۱۳ تیر،یکی از کارکنان پرس تی‌وی بنام مجید . م بدلیل افزایش ۲۰۰ میلیونی ودیعه مسکنش اقدام به خودکشی با مصرف مقادیر زیادی قرص کرده است و تابه امروز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

*جان باختن یک کارگر درهشتگرد بر اثر استنشاق بخار گازوئیل

یک کارگر خدمات ساختمانی ۴۵ ساله حین کار تعمیرات در موتورخانه یک ساختمان مسکونی در شهر هشتگرد به دلیل استنشاق بخار گازوئیل مسموم وجان خودراازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate