اخباروگزارش های کارگری ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۱(روز شمارجنب وجوش های اخیر در مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه)

روز شمارجنب وجوش های اخیر در مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه

+۱ تیرماه ۱۴۰۱ – گزارش رسانه ای شده:

کارگران هفت تپه خواستار واگذاری قطعی این شرکت به طرح توسعه نیشکر خوزستان شدند

کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه روز چهارشنبه خواستار واگذاری قطعی این کارخانه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان شدند.

جمعی از کارگران هفت تپه در بخش‌های مختلف این شرکت از جمله کارخانه، کشاورزی، تجهیزات، خوراک دام، آتش نشانی، بازرگانی، خدمات و پشتیبانی، زیربنایی و سایر بخش‌های شرکت از جمله تعمیرگاه، مزارع و مینی بوس داران به صورت مسالمت آمیز با در دست داشتن بنرهایی خواستار واگذاری قطعی مالکیت هفت تپه شدند.

آنها ۲ بنر در دست داشتند که بر روی آنها از دولت و وزیر امور اقتصادی و دارایی خواسته شده بود هرچه سریعتر مالکیت هفت تپه را به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان واگذار کنند.

کارگران همچنین با بیان اینکه این بلاتکلیفی به آینده هفت تپه ضربه خواهد زد، بیان کردند: در صورت هرگونه تعلل، مدیریت قبل و حامیان و همچنین بدخواهان هفت تپه در روند واگذاری شرکت کارشکنی می‌کنند.

این کارگران تنها دغدغه خود را آواربرداری از خرابی‌های بخش خصوصی خلع ید شده و احیای تولید عنوان کردند.

+ ۱۱تیرماه ۱۴۰۱ – منتشره در کانال تلگرامی:

هشدار ! قبل از واگذاری شرکت به هفت طرح باید اعتراض کنیم!

همکاران دقت کنید که این مدیران هفت طرح، هنوز که به مالکیت شرکت هفت تپه نرسیده اند زیر قول هایشان زده و اقدامات اساسی که باید انجام میدادند را انجام نمیدهند. وای به حال فردا روز اگر اینها مالک شوند. اگر مالک شوند چون میدانند تغییر مالکیت نیاز به چند سال تجمع و اعتراض و زحمت فراوان دارد با خیال راحت شروع به آزار و اذیت خواهند کرد. متاسفانه برخی همکاران با رفع مشکل حقوق معوقه کلا مسائل دیگر را رها کردند. همین حالا به جز بازگشت به کار اسماعیل بخشی، یکسان شدن دستمزد تمام شرکت های تابعه هفت طرح ، یکسان سازی قراردادهای داخل شرکت، تعیین وضعیت همکاران فصلی و چندین مساله مهم دیگر باز هم مساله به این سادگی یعنی بیرون کردن مدیران بازنشسته و مدیران اسدبیگی را انجام نداده اند. ناصری و فتحی علیرغم قول هایی که دادند کاملا ریاکارنه برخورد کردند. یادتان هست که قبل از اینکه مدیریت را به اینها واگذار کنند در جلسه ای قول دادند که چون دولتی هستند و طبق قانون به کارگیری بازنشستگان ممنوع است اولین کاری که خواهند کرد این است که بازنشستگان بازگشتی اسدبیگی را بیرون میکنند. زیر قولشان زدند. دروغ گفتند. سایر مطالبات هم به همین ترتیب. اینها هنوز مالک نشده اند و اینطور زیرقول زده اند اگر مالک بشوند که خیالشان راحت خواهد شد و دست به هر کاری بخواهند خواهد زد.

همکاران عزیز. با توجه به ارسال نامه از مخبر(معاون رئیسی) به وزیر اقتصاد برای بررسی و انجام واگذاری مالکیت به هفت طرح (طرح توسعه) لازم است در این زمینه اقداماتی کنیم و نارضایتی خود را از نحوه مدیریت هفت طرح اعلام کنیم. به همکاران هشدار میدهیم که قبل از تغییر مالکیت باید دست به اعتراض بزنیم. امیدوارم با پرداخت حقوق که مثل حق السکوت شده است ساکت ننشینید. دادن حقوق ما اولین و بدیهی ترین حق ماست، امتیاز نیست که بخواهند منت سرمان بگذارند. همکاران باید اعتراض کرد. هشدار میدهم که فردا روز همگی خواهید گفت که ای کاش قبل از واگذاری مالکیت اعتراض میکردیم.

جمعی از کارگران هفت تپه از بخش های مختلف شنبه – ۱۱ تیر ۱۴۰۱

+۱۵ تیرماه ۱۴۰۱- گزارش رسانه ای شده:

تجمع کارگران کارخانه رب‌گوجه کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه

اما صبح روز سه‌شنبه(۱۴ تیر۱۴۰۱) کارگران کارخانه رب‌گوجه کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در ورودی این شرکت تجمع کردند و نسبت به واگذاری مالکیت کارخانه رب گوجه به مالک قبلی این شرکت ناراضی بوده و خواستار ورود دولت و قوه قضائیه شدند.

این کارگران خواستار تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه از سوی وزارت اقتصاد شدند، یکی از این کارگران بیان می‌کند: همه شاهد بودند که بخش خصوصی ناکارآمد چه بلایی بر سر این شرکت و کارگران آورد اما این روزها شاهد آرامش خوبی در شرکت نیشکر هفت‌تپه هستیم.

این کارگر ادامه می‌دهد: هیچکس دوست ندارد که آرامش این روزهای شرکت که با تلاش زیادی به این وضعیت رسیده از بین برود؛ ما (کارگران) از دولت و دستگاه قضائی انتظار داریم تا هرچه سریع‌تر مالکیت قطعی این شرکت را مشخص کند و شرکت را به شرکت توسعه نیشکر خوزستان که آرامش را به این مجموعه بازگردانده است، انتقال بدهد.

کارگران از واگذاری واحدهای کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به مالک قبلی ناراضی بوده و خواستار ورود دولت و قوه قضائیه به این موضوع شدند، این کارگران می‌گویند که چرا کارخانه‌هایی را که با پول و زمین‌های هفت‌تپه احداث و راه‌اندازی شده‌اند باید از این مجموعه جدا و به مالک قبلی واگذار کنند.

+ ۱۶ تیرماه ۱۴۰۱ – منتشره در کانال تلگرامی:

مذاکره نمایندگان ما در تهران 

دیروز(۱۵ تیرماه) یک گروه شش هفت نفره از نمایندگان ما در تهران با وزیر اقتصاد جلسه داشتند. این جلسه برای تعیین تکلیف مالکیت هفت تپه و انتقال کامل به هفت طرح، برای جلوگیری از قطعه قطعه کردن هفت تپه و ممانعت از واگذاری کارخانه های رب گوجه و ام دی اف به مالک مختلس و فاسد قبلی و طرح مطالبات کلیدی باقیمانده و محقق نشده کارگران بود.  

+۱۷ تیرماه ۱۴۰۱ – اینستاگرام اسماعیل بخشی:

هفت تپه برای خیلی ها سکوی پرتاب و پروژه ی طلاییِ پوپولیستی ای بود برای رسیدن به اهداف و پست و مقام شان. از رئیس جمهوری و مجلسیان گرفته تا ریزه میزه های دور و برشان. 

تنها بازنده ی این بازی من و سپیده قلیان بودیم سپیده بیشتر، مرا خانه نشین کردند تا بتوانند نفوذ کنند سپیده را هم زندانی، چونکه نشان دهنده چهره واقعی این آدمها و بازی کثیف شان بود شبی نیست بابت زندانی بودن این دختر تنها و شجاع احساس بی شرفی نکنم…

«برنده های پست و مقام شما چطور؟ تف بر شرفتان»

+ ۱۸ تیرماه ۱۴۰۱ – منتشره در کانال تلگرامی:

۱- اطلاعیه فعالین کارگری در باره جلسه با وزیر اقتصاد

۲- توضیح ضروری به همکاران

با سلام. دقت کنیم که جلسه با وزیر اقتصاد که همکاران ما و نمایندگان مستقل در آن شرکت کردند مربوط به قضیه بلاتکلیفی مالکیت شرکت بوده است. همانطور که قبلا دیگر همکاران ذکر کردند ما ضمن اعلام حمایت از نمایندگان خود که زحمت کشیده و به جلسه رفته اند اعلام میکنیم که در صورت تاخیر در اجرای تعیین تکلیف مالکیت شرکت، ما دست به تجمع خواهیم زد.

اما مساله تجزیه شرکت متعاقب احکام قضایی صادر شده است. مطلع شدیم که خاندوزی گفته است که قضیه رب گوجه و ام.دی.اف به او ارتباط نداره اما پیگیری میکند. مثلا ما باید باور کنیم که دولت و قوه قضاییه جدا و مستقل از هم هستند؟ تا دیروز رئیسی رئیس قوه قضاییه اینها بود الان شده رئیس جمهورشان! اژه ای هم که جزو همین دم و دستگاه است! مجلس هم که همین. حرف خنده داری است که گفته شود اینها به هم ربط ندارند. دهه هاست اینها همدستند. تنها کاری هم که وظیفه دارند انجام بدهند ضد کارگر بودن است.

دوستان و همکاران! برای قضیه مقابله با تجزیه هفت تپه اصلا به وعده وعیدهای خاندوزی نباید اعتنایی کرد. مشکل کار در دفتر اژه ای و منتظری دادستان کل کشور است.

اگر منتظر هستید که وزیر اقتصاد برای جلوگیری از تجزیه شرکت کاری کند سخت در اشتباه هستید. اختلاسبیگی ها با حمایت دولت و مجلس و قوه قضاییه امدند و غارت و نابود کردند الان هم با حمایت همین ها وارد شده اند. همانطور که ما بدون اتکا به قوای سه گانه و با اعتراض خود اختلاسبیگی ها را بیرون کردیم الان هم باید با اعتراض خودمان این کار را بکنیم.

منتظر کسی نباید بود. جه عدالت خوار و بسیجی و امام جمعه چه وزیر و نماینده مجلس و غیره.

همانطور که همیشه و با تجربه دریافته ایم فقط یک راه داریم: اعتراض و تجمع. تا زمانی که مقابل فرمانداری تجمع نکنیم هیچ مساله ای حل نخواهد شد.

پیام همکار

+۱۹ تیرماه ۱۴۰۱ – توئیت ابراهیم عباسی منجزی:

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate