دستگیری محمد رسول‌اف و مصطفی آل‌احمد را محکوم میکنیم

روز جمعه ۱۷ تیر محمد رسول اف و مصطفی آل‌احمد دو کارگردان سینما با یورش نیروهای امنیتی بازداشت شدند. گفته میشود که رسول‌اف در سلول اوین تحت بازجویی قرار دارد. از مصطفی آل احمد خبری در دست نیست. کانون نویسندگان در اطلاعیه ای به این مناسبت گفته است که خانه‌ این دو کارگردان سینما توسط ماموران تفتیش شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ضمن اشاره به بیانیه جمعی از سینماگران با عنوان تفنگت را زمین بگذار، این دو کارگردان را «مرتبطین با ضد انقلاب» نامیده و آنها را متهم به «اقدام به التهاب آفرینی» و «برهم زدن امنیت روانی جامعه» کرده است. بیانیه سینماگران پس از سرکوب مردم معترض به فاجعه متروپل آبادان منتشر شده بود. مستند «جنایت عمدی» نیز آخرین اثر محمد رسول‌اف است که بدنبال قتل بکتاش آبتین، شاعر، فیلمساز و عضو کانون نویسنگان ایران ساخته شد.

جمهوری اسلامی در اوج بن‌بست و ذلت و تشتت، ناتوان از مهار سونامی تورم و گرانی و وحشت از گسترش خشم و اعتراض مردم، تصور میکند با تشدید اعمال سرکوبگرانه و تهدید و دستگیری سینماگران، معلمان، زنان و فعالین کارگری و اجتماعی و یا تشدید قوانین اسلامی میتواند جنبش سرنگونی را عقب براند اما این اقدامات خشم و نفرت مردم را بیشتر دامن میزند و با عکس العمل شدیدتر مردم مواجه میشود. مردم در امر سرنگونی حکومت از همیشه مصمم‌تر و متحدتر شده‌اند و  همبستگی جنبش‌های اعتراضی روزبروز بیشتر تحکیم شده است. «دشمن» و «ضد انقلاب» و «معاند» چنان گلوی حکومت را تحت فشار قرار داده است که تک تک آیت‌الله‌ها و مقامات و در راس آنها خامنه‌ای در هر سخنرانی و اظهار نظری وحشتشان را از آن بیان میکنند.

محمد رسول‌اف و مصطفی آل‌احمد و کلیه فعالین زندانی و زندانیان سیاسی باید فورا و بی‌قید و شرط آزاد شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۹ ژوئیه ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate