اخباروگزارش های کارگری ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۱

کارگران  حق طلب مجتمع مس سونگون ورزقان آزاد باید گردند

۱- ولی‌الله محمودی

۲- ارشد کاظمپور

۳- جعفر عباسپور

۴- مهرداد منفرد

۵- خدایی

۶- فرزاد زالی‌زاده

۷- اسماعیل ایزدخواه

– چهارمین روزاعتصاب کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان 

آزادی سعید جباریان یکی از کارگران حق طلب زندانی وباداشت یکی دیگر از کارگران حق طلب بنام اسماعیل ایزدخواه

– اعتراض به بی آبی در شهرستان اصلاندوز با تجمع  درمحورپارس‌آباد – اردبیل ومسدود کردن جاده بین المللی

بازداشت ۳ نفر از تجمع کنندگان با دستور قضایی و همکاری نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی

– آخرین خبر از کارگران زندانی دراعتصاب غذا رضا شهابی وحسن سعیدی

– معلمان کنشگر زندانی آزاد باید گردند

– کانون نویسندگان ایران:بازداشت محمد رسول‌اف و مصطفی آل‌احمد

*چهارمین روزاعتصاب کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان 

آزادی سعید جباریان یکی از کارگران حق طلب زندانی وباداشت یکی دیگر از کارگران حق طلب بنام اسماعیل ایزدخواه

گزارش از آخرین وضعیت اعتصاب کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان 

امروز جمعه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۱، کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان در چهارمین روز از اعتصاب خود قرار دارند.

آخرین گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران حاکی از این است که شب گذشته ساعت ۱۲ شب نیروی یگان ویژه‌ی بیشتری وارد مجتمع شدند و با تهدید تلاش کردند تا چادرهای کارگران را جمع کنند و با کنار زدن خودروهای کارگران ورودی معدن را باز کنند، که کارگران بخاطر ممانعت از ایجاد تنش چادرها را جابجا کردند. در نهایت و ساعت ۱ بامداد حسین فتحی مدیرکل اداره کار آذربایجان شرقی به همراه مدیر مجتمع و فرمانده انتظامی منطقه به میان کارگران آمده ‌و سعی در آرام کردن کارگران داشتند. اما کارگران با اشاره به اظهارات کذب فتحی در شبکه استانی درباره عدم برخورد سرکوبگرانه با کارگران+ حاضر به شنیدن صحبتهای او‌ نشدند و اعلام کردند که نمایندگان ما در بازداشت هستند و باید آنها را آزاد کرده سپس حاضر به مذاکره خواهیم شد.

لازم به ذکر است که شب گذشته اسماعیل ایزدخواه از کارگران شرکت آهن‌آجین در منزل خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. از میان کارگران بازداشت شده تنها سعید جباریان که دیروز صبح در جریان یورش نیروهای گارد ویژه دستگیر شده بود آزاد شده است و از سرنوشت ۷ کارگر بازداشتی دیگر اطلاعی در دست نیست.

+حسین فتحی مدیرکل اداره کار و رفاه آذربایجان شرقی شب گذشته در شبکه استانی با دروغ‌پردازی سعی در تکذیب حمله‌ی نیروهای یگان ویژه به کارگران اعتصابی مس سونگون ورزقان را داشت که با اشاره مجری برنامه به فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی مواجه شد. 

*اعتراض کارگران کارخانه کاغذ سازی کریمان بم نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی همزمان با بازدید استاندار کرمان از صنایع خودروسازی

روز پنج شنبه ۱۶ تیر همزمان با بازدید استاندار کرمان از صنایع خودروسازی، کارگران کارخانه کاغذ سازی کریمان بم اعتراضشان را نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی ابرازکردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۱۷ تیر، مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان یک طرفه قراردادش رابا کارخانه کاغذ سازی کریمان بم فسخ کرده و۲۸۵ کارگررابیکارکرده است.

بنابهمین گزارش، کارخانه خودروسازی کرمان موتور قراردادی پنج ساله مبنی بر تحویل ضایعات به شرکت کریمان بم داشته اما از ۲ هفته پیش مانع از ورود کارگران کارخانه کاغذ سازی کریمان بم این به کرمان موتور برای برداشتن ضایعات شده است.

*اعتراض به بی آبی در شهرستان اصلاندوز با تجمع  درمحورپارس‌آباد – اردبیل ومسدود کردن جاده بین المللی

بازداشت ۳ نفر از تجمع کنندگان با دستور قضایی و همکاری نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی

جمعی از اهالی شهرستان اصلاندوز برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به نحوه تقسیم و توزیع آب در ناحیه یک و دو طرح پایاب سد خداآفرین  با تجمع درمحورپارس‌آباد – اردبیل موجب مسدود شدن این جاده بین المللی شدندد.

روزسه شنبه ۱۴ تیر، رئیس حوزه قضایی شهرستان اصلاندوز به خبرنگاران گفت:عاملان انسداد جاده پارس‌آباد – اردبیل با دستور قاطع قضایی و همکاری نیروهای اطلاعاتی و انتظامی شناسایی و دستگیر شدند.

*آخرین خبر از کارگران زندانی دراعتصاب غذا رضا شهابی وحسن سعیدی

رضا شهابی و حسن سعیدی دو تن از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد که حدود دوماه است در بند ۲۰۹ زندان اوین بازداشت هستند امروز هفدم تیر ماه  به ترتیب بیست وششمین و هفدهمین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر میگذرانند و شرایط جسمانی هردو عضو سندیکا رو به وخامت است بطوری که ضعف جسمانی شدید و کاهش وزن از همان هفته های اول اعتصاب غذا در قبل از ملاقات ممنوع کاملا مشهود بود.

رضا شهابی دارای بیماری های زمینه ای  است  و قبل از اعتصاب غذا دچار نوسان در فشار خون بوده و دائما نیمه چپ صورت و بدنش بی حس می شد.

سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت رو به وخامت این دو عضو سندیکا ، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط‌ رضا شهابی و حسن سعیدی و دیگر فعالان در بند میباشد.

 چاره زحمت کشان وحدت وتشکیلات

برگرفته از کانال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه

*معلمان کنشگر زندانی آزاد باید گردند

۱- رسول بداقی

۲- اسکندرلطفی

۳- شعبان محمدی

۴- مسعود نیکخواه

۵- جعفر ابراهیمی

۶- محمد حبیبی

۷- غلامرضا غلامی کندازی

۸- محمدعلی زحمتکش(دراعتصاب غذا برای یازدهمین روز)

۹- مهدی فتحی

۱۰- هیوا قریشی

۱۱- کاوە محمدزادە

۱۲- امیدشاە محمدی

۱۳- پرویز احسنی

*کانون نویسندگان ایران:بازداشت محمد رسول‌اف و مصطفی آل‌احمد

ساعاتی پیش محمد رسول‌اف و مصطفی آل‌احمد با یورش ماموران امنیتی حکومت بازداشت شدند. همچنین خانه‌ی این دو کارگردان سینما توسط ماموران تفتیش شده است و نزدیکان محمد رسول‌اف اعلام کرده‌اند که تفتیش خانه‌ی او چند ساعت ادامه داشته است. این در حالی‌ست که خبرگزاری جمهوری اسلامی در خبر کوتاهی که در این رابطه منتشر کرده، به دلیل «مبادرت به تهیه‌ی بیانیه تحت عنوان جمعی از سینماگران و با عنوان تفنگت را زمین بگذار»، این دو کارگردان را «مرتبطین با ضد انقلاب» نامیده و به آن‌ها اتهام‌های «اقدام به التهاب آفرینی» و «برهم زدن امنیت روانی جامعه» را وارد کرده است. 

گفتی‌ است پس از فاجعه‌ی متروپل آبادان و در اعتراض به سرکوب مردم معترض توسط حکومت، جمعی از سینماگران بیانیه‌ای با عنوان «تفنگت را زمین بگذار» منتشر کردند. 

خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به «سابقه‌ی محکومیت قضایی» محمد رسول‌اف به دلیل «اقدامات مخل امنیت» افزوده که این کارگردان «با سوء استفاده از رافت اسلامی آزادانه مشغول فعالیت و فیلمسازی بوده است.» 

آخرین اثر پخش شده از محمد رسول‌اف، مستند «جنایت عمدی» است که پس از قتل بکتاش آبتین، شاعر، فیلمساز و عضو کانون نویسنگان ایران ساخته شد.

در ماه‌های اخیر فشارها بر نویسندگان، هنرمندان و فعلان صنفی و مدنی افزوده شده است، آزارها و پرونده‌سازی‌ها ادامه دارد و هر روز اخباری از سرکوب فزاینده‌ی حاکمیت منتشر می‌شود.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate