اخباروگزارش های کارگری ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۱

– مجموعه ای درباره سومین روز اعتصاب کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان،یورش ددمنشانه  نیروی یگان ویژه  واسامی ۷ کارگرحق طلب بازداشتی 

روز چهارشنبه ۱۵ تیر، کارکنان مخابرات استان تهران همراه با همکارانشان دراستان های چهارمحال و بختیاری،کرمانشاه ،گیلان ویزد برای اعتراض به کاهش حق جذب و فریز کمک هزینه های رفاهی دست به تجمع  مقابل ساختمان شاهد مرکزمخابرات  زدند

تجمع  جمعی از اهالی شهرستان بویر احمد در اعتراض به بی تفاوتی مسئولان نسبت به منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد و حوزه زاگرس

– جلوگیری از ملاقات خانواده های تعدادی از کارگران و معلمان بازداشتی در سالن ملاقات زندان اوین، امروز پنجشنبه شانزدهم تیرماه در بیست وپنجمین و شانزدهمین روز اعتصاب غذای رضا شهابی وحسن سعیدی

– گزارش هایی درباره معلمان زندانی

۱- کژال کریمی همسر معلم زندانی شعبان محمدی :

۲- سمانه عابدینی همسر معلم زندانی جعفرابراهیمی

۳- اسامی ۱۳ معلم بازداشتی اخیر

صدای معلمان زندانی باشیم

*مجموعه ای درباره سومین روز اعتصاب کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان،یورش ددمنشانه  نیروی یگان ویژه  واسامی ۷ کارگرحق طلب بازداشتی 

اتحادیه آزاد کارگران ایران:

۱- تداوم اعتصاب و تجمع کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان برای سومین روز 

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز پنجشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۱ کارگران شرکت‌های پیمانکاری مجتمع مس سونگون ورزقان برای سومین روز متوالی در اعتصاب به سر میبرند و در محوطه معدن تجمع کرده‌اند.

شب گذشته نیز تعداد بیشتر ۱۲۰۰ نفر از کارگران شب را در داخل چادر یا ماشین‌های خودشان یا بر روی آسفالت‌ محوطه گذراندند.

لازم به ذکر است که معدن مس سونگون در یک منطقه سردسیر واقع شده و دمای هوا در این فصل حدود ۱۰ درجه است.

روز گذشته با بازداشت ۳ نفر دیگر از کارگران تعداد کارگران بازداشتی به ۵ نفر رسیده است. ولی‌الله محمودی، ارشد کاظمپور، جعفر عباسپور، مهرداد منفرد و خدایی اسامی کارگران بازداشت شده توسط نهادهای امنیتی است که بنابر اطلاعاتی که به همکارانشان رسیده است به زندان اهر منتقل شده‌اند.

۲- گسیل دادن نیروهای یگان ویژه برای سرکوب کارگران اعتصابی معدن سونگون ورزقان

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، از ساعتی پیش تعداد زیادی نیروی یگان ویژه به محل معدن سونگون گسیل داده شده‌ است. 

۳- یورش نیروهای یگان ویژه به کارگران اعتصابی معدن سونگون ورزقان

بنابر آخرین گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، دقایقی پیش نیروی یگان ویژه با حمله به کارگران اعتصابی معدن سونگون تلاش کردند تا تعدادی از کارگران معترض را بازداشت نمایند.

تاکنون بازداشت ۲ نفر دیگر از کارگران به اسامی سعید جباریان و فرزاد زالی‌زاده عنوان شده است.

در سه روزه گذشته که کارگران در اعتصاب هستند، استخراج و باطله‌بردای در معدن متوقف شده و نیروهای امنیتی و انتظامی با سرکوب و بازداشت فعالین تلاش دارند تا به اعتصاب خاتمه بدهند.

*روز چهارشنبه ۱۵ تیر، کارکنان مخابرات استان تهران همراه با همکارانشان دراستان های چهارمحال و بختیاری،کرمانشاه ،گیلان ویزد برای اعتراض به کاهش حق جذب و فریز کمک هزینه های رفاهی دست به تجمع  مقابل ساختمان شاهد مرکزمخابرات  زدند

درهمین رابطه:

+ادامه اعتراض کارکنان مخابرات کشورنسبت به کاهش حق جذب و فریز کمک هزینه های رفاهی با اعتصاب وتجمع دراستان های چهارمحال و بختیاری،کرمانشاه ،گیلان ویزد

روز چهارشنبه ۱۵ تیر، کارکنان مخابرات استان های چهارمحال و بختیاری،کرمانشاه وگیلان برای اعتراض به کاهش حق جذب و فریز کمک هزینه های رفاهی دست ازکارکشیدند ودر شهرهای شهرکرد،کرمانشاه  ورشت تجمع کردند.

بنا به گزارش رسانه ای شده تجمعی هم از طرف کارکنان مخابرات استان یزد با دردست داشتن پلاکاردهایی درشهریزد برگزارشد.

شهرکرد:

– کرمانشاه

– رشت

++اعتصاب وتجمع کارکنان مخابرات استان ایلام دراعتراض به کاهش حق جذب و فریز کمک هزینه های رفاهی 

صبح روز سه شنبه ۱۴ تیر، کارکنان مخابرات استان ایلام برای اعتراض حذف آیتم حق جذب  برای افراد سی سال خدمت به بالا و نیز کاهش دستوری حق جذب برای همکاران زیر سی سال خدمت و فریز نمودن رفاهیات دست از کارکشیدند و با تجمع در ساختمان مرکزی مخابرات استان ایلام وبرافراشتن پلاکاردها اعتراضشان را بنمایش گذاشتند.

 

*تجمع  جمعی از اهالی شهرستان بویر احمد در اعتراض به بی تفاوتی مسئولان نسبت به منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد و حوزه زاگرس

روز پنج شنبه ۱۶ تیر، جمعی از اهالی شهرستان بویر احمد برای اعتراض به بی تفاوتی مسئولان نسبت به منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد و حوزه زاگرس دست به تجمع در جنگل های بلوط شهرستان بویراحمد(جاده یاسوج – شیراز)زدند.

تجمع کنندگان با برافراشتن بنرها وایراد سخنرانی اعتراضشان را نسبت به  تخریب جنگل ازجمله دفع زباله‌های یاسوج در این جنگل‌ها،بریدن درختان،قاچاق هیزم وزغال وساختن کشتارگاه وساختمان هایی بنام دانشگاه ابرازکردند.

*جلوگیری از ملاقات خانواده های تعدادی از کارگران و معلمان بازداشتی در سالن ملاقات زندان اوین، امروز پنجشنبه شانزدهم تیرماه در بیست وپنجمین و شانزدهمین روز اعتصاب غذای رضا شهابی وحسن سعیدی

 امروز پنج شنبه شانزدهم تیرماه ، خانواده های رضاشهابی وحسن سعیدی دو تن از اعضای سندیکا و رسول بداقی ، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی، شعبان محمدی ،کیوان مهتدی ،آنیشا اسدالهی، با وجود اینکه روز پنجشنبه ، روزملاقات بود و قرار بود اگر ملاقات نباشد طبق گفته های بازپرس به خانواده ها تلفنی خبر خواهند داد .

وقتی به اتاق ملاقات رفتند ، گفتند از سوی بازپرس حاج مرادی ملاقات ممنوع هستند و‌ بازپرس و بازجو هم‌ به مرخصی رفته و نیستند.

و از آنجایی که خانواده ها همگی به عدم‌ ملاقات با زندانیان اعتراض کردند گفتند تا بازپرس و بازجو حاضر نباشند نمیتوانند اجازه ملاقات بدهند.

حدود دو ماه از بازداشت فعالان معلمان و اعضای سندیکا و مرتبطین با این پرونده ساختگی و سناریو سازی میگذرد و جعفر ابراهیمی سومین ماه بازداشت را میگذاراند اما همچنان بازجویی ها ادامه دارد و تعدادی از خانواده ها بیش از یک ماه است که از وضعیت زندانیشان بی خبر هستتند .

رضا شهابی و حسن سعیدی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد به ترتیب بیست و پنجمین و شانزدهمین روز اعتصاب غذایشان را امروز شانزدهم تیر ماه پشت سر میگذارانند و شرایط جسمانی هردو وخیم گزارش شده است.

مسئول بند ۲۰۹ زندان اوین اعتصاب غذای این دو فعال سندیکایی زندانی را تایید کرد و درمقابل فریاد نگرانی خانواده های  اعتصاب کنندگان  گفتند ما هرروز آنها را میبینیم حالشان خوب  است.

برگرفه از کانال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*گزارش هایی درباره معلمان زندانی

۱- کژال کریمی همسر معلم زندانی شعبان محمدی :

 روز چهارشنبه پانزدهم تیرماه، برای پیگیری پرونده‌‌ی شعبان محمدی، از اعضای هیئت مدیره‌ی انجمن صنفی معلمان کردستان_مریوان که حدود دوماه از بازداشت ایشان می‌گذرد٬ به دادسرای اوین مراجعه کردم. در طی این مراجعه تعدادی از خانواده‌های دیگر فعالین کارگری و معلمینی که قربانی سناریوسازی نهادهای امنیتی هستند، نیز حضورداشتند. انتظار چندین ساعته در سالن دادسرای اوین برای دیدار با آقای مرادی بازپرس شعبه دوم، بی‌نتیجه ماند و درنهایت تنها به ما اعلام کردند که فردا پنجشنبه شانزدهم تیرماه دوباره مراجعه کنیم تا شاید بتوانیم با عزیزان‎مان دیداری داشته باشیم.

امروز پنج‌شنبه شانزدهم تیر، ساعت ده و نیم صبح  بار دیگر همه‌ی خانواده‌ها به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین مراجعه کردیم و تا آخرین دقایق وقت اداری منتظر ماندیم. اما در نهایت به ما اطلاع دادند که عزیزان دربندمان، ممنوع الملاقات و ممنوع التلفن شده‌اند و بنا به نظر بازجوها تا اطلاع ثانوی٬ ملاقات و یا تماس تلفنی با آنان امکانپذیر نیست.

با توجه به وضعیت بیماری شعبان محمدی و نیاز ایشان به دسترسی به دارو و نظارت پزشک٬ بی خبری از وضعیت ایشان شدیدا موجب نگرانی ما شده است. ما پرونده سازی‌های نهادهای امنیتی برای مجرم انگاری ایشان و دیگر متهمان این پرونده‌‌ را شدیدا محکوم کرده و معتقد هستیم که برخورد مراجع قضایی و امنیتی با آن‌ها از اساس غیرقانونی، غیراخلاقی و نیز غیرانسانی است.

۲- سمانه عابدینی همسر معلم زندانی جعفرابراهیمی

امروز(پنج شنبه ۱۶ تیر) در حالی به سالن ملاقات رفتیم که شخص بازپرس دیروز به ما گفتند اگر ملاقات نباشد به شما تلفنی اعلام خواهیم کرد. اما امروز پاسخ زندان این بود که به دستور مستقیم ایشان ممنوع الملاقات هستند، پاس دادن خانواده ها و عدم پاسخگویی نقطه مشترک تمام این روزها بوده.

ضمنا مسئولین ۲۰۹ اعتصاب غذای آقای شهابی و آقای سعیدی را مورد تایید قرار دادند.

ولی پاسخشان در برابر فریادهای ما نگران خانواده هایمان هستیم این بود که ما هر روز میبینیمشان حالشان خوب است!!!

۳- اسامی ۱۳ معلم بازداشتی اخیر

صدای معلمان زندانی باشیم

۱- رسول بداقی

۲- اسکندرلطفی

۳- شعبان محمدی

۴- مسعود نیکخواه

۵- جعفر ابراهیمی

۶- محمد حبیبی

۷- غلامرضا غلامی کندازی

۸- محمدعلی زحمتکش(دراعتصاب غذا برای دهمین روز)

۹- مهدی فتحی

۱۰- هیوا قریشی

۱۱- کاوە محمدزادە

۱۲- امیدشاە محمدی

۱۳- پرویز احسنی

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate