اخباروگزارش های کارگری ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۱

– بیست وچهارمین روز اعتراضات کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق با راهپیمایی وتجمع در شهرهای اصفهلن،اهواز، دورود،شوش، شوشتر، کرمان، کرمانشاه و….

– مجموعه ای درباره دومین روز اعتصاب کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان دراعتراض به بازداشت ۲ همکار حق طلب توسط نیروهای امنیتی وعدم تحقق مطالباتشان

– ادامه اعتراض کارکنان مخابرات کشورنسبت به کاهش حق جذب و فریز کمک هزینه های رفاهی با 

اعتصاب وتجمع دراستان های چهارمحال و بختیاری،کرمانشاه ،گیلان ویزد

– دومین روزتجمع اعتراضی جمعی از اهالی بندر امام نسبت  به نداشتن امنیت اجتماعی مقابل دادگستری

– با افزایش فشار از طریق عدم پاسخگویی به خانواده های کارگران و معلمان زندانی میخواهند شکست سناریو سازی دروغین را جبران کنند

– آخرین خبر ازاسکندرلطفی (سوران)

– سه نفر دیگر از اعضای انجمن صنفی معلمان فارس آزاد شدند.

– نهمین روز اعتصاب غذا محمد علی زحمتکش

– بیانیه‌ی کانون صنفی معلمان ایران(تهران) درباره‌ی اعتصاب غذای محمد علی زحمتکش در زندان شیراز

*بیست وچهارمین روز اعتراضات کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق با راهپیمایی وتجمع در شهرهای اصفهلن،اهواز، دورود،شوش، شوشتر، کرمان، کرمانشاه و….

روز چهارشنبه ۱۵ تیر،کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی دربیست چهارمین روز اعتراضشان  نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوقدست به راهپیمایی وتجمع در شهرهای اصفهلن،اهواز، دورود،شوش، شوشتر، کرمان، کرمانشاه و….زدند.

تجمع کنندگان با برافراشتن بنرها،ایراد سخنرانی وسردادن شعارها عزم راسخشان را درراه دستیابی به مطالبات برحقشان بنمایش گذاشتند.

اهواز- راهپیمایی وتجمع مقابل استانداری خوزستان، فرمانداری اهواز و دفاتر بهارستان نشینان

شعارها:

– ننگ ما ننگ ما مخبر الدنگ ما

– دشمن ما همینجاست دروغ می گند آمریکاست

– گرانی تورم بلای جان مردم

– عزا عزاست امروز روز عزاست امروز حقوق بازنشسته زیر عباست امروز

– رئیسی دروغگو حاصل وعده هات کو

– شش کلاس دروغگو حاصل وعده هات کو

– مدعی عدالت خجالت خجالت

– دولت خیانت می کند مجلس حمایت می کند

– فقط کف خیابون بدست میاد حقمون

– کجای این عدالته دستش تو جیب ملته

شوش –  تجمع خانوادگی مقابل فرمانداری شهرستان

تصاویر:

شعارها:

– مدعی عدالت خجالت خجالت

– ننگ ننگ ما صدا وسیمای ما

– خیلی دروغ شنیدیم عدالتی ندیدیم

– فقط کف خیابون بدست میاد حقمون

شوشتر

شعارها:

– دولت شش کلاسه باعث اعتراضی

– رئیسی دروغگو حاصل وعده هات کو

– توپ،تانک،فشفشه مخبرباید گم بشه

-نه مجلس نه دولت نیستند بفکر ملت

کرمان

شعارها:

– حسین حسین شعارشون دزدی وغارت کارشون

– زیربارستم نمی کنیم زندگی  جان فدا می کنیم درره آزادگی  مرگ براین زندگی مرگ براین بردگی

– کرمانشاه 

*مجموعه ای درباره دومین روز اعتصاب کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان دراعتراض به بازداشت ۲ همکار حق طلب توسط نیروهای امنیتی وعدم تحقق مطالباتشان

اتحادیه آزاد کارگران ایران:

۱- دومین روز از اعتصاب و تجمع کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان

امروز چهارشنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ کارگران شرکت‌های پیمانکاری مجتمع مس سونگون ورزقان برای دومین روز متوالی در اعتصاب به سر میبرند و در محوطه معدن تجمع کرده‌اند.

لازم به ذکر است که این کارگران شب گذشته را نیز در داخل چادر یا ماشین‌های خودشان یا بر روی آسفالت‌ محوطه گذراندند.

هنوز دو نفر از کارگرانی که روز گذشته بازداشت شده بودند آزاد نشده‌اند و تنها پاسخی که مدیریت مجتمع به کارگران اعتصابی داده‌اند این است که آب و غذا را بر روی آنها بسته‌اند و مداوماً به سرکوب توسط نیروهای یگان ویژه تهدید میشوند.

۲- آب و غذا را بر روی کارگران اعتصابی مجتمع مس سونگون بستند

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، صبح امروز چهارشنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ با دستور مدیریت مجتمع مس سونگون ورزقان آشپزخانه شرکت تعطیل شده است و مانع از انتقال آب آشامیدنی برای مصرف کارگران هم شده‌اند. 

کارگران شرکت‌های پیمانکاری شاغل در معدن سونگون از ظهر روز گذشته در اعتراض به عدم تحقق مطالبات‌شان و بازداشت دو نفر از همکاران دست به اعتصاب و تجمع در محوطه مجتمع زده‌اند. 

۳- کارگران اعتصابی مجتمع مس سونگون ورزقان ورودی معدن را مسدود کردند

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ کارگران اعتصابی شرکت‌های پیمانکاری مجتمع مس سونگون ورزقان در دومین روز متوالی از تجمع‌شان و در اعتراض به عدم پاسخگویی مسئولان به خواسته‌های‌شان ورودی معدن را مسدود کرده‌ تا مانع از خروج کنستانتره از معدن شوند.

*ادامه اعتراض کارکنان مخابرات کشورنسبت به کاهش حق جذب و فریز کمک هزینه های رفاهی با 

اعتصاب وتجمع دراستان های چهارمحال و بختیاری،کرمانشاه ،گیلان ویزد

روز چهارشنبه ۱۵ تیر، کارکنان مخابرات استان های چهارمحال و بختیاری،کرمانشاه وگیلان برای اعتراض به کاهش حق جذب و فریز کمک هزینه های رفاهی دست ازکارکشیدند ودر شهرهای شهرکرد،کرمانشاه  ورشت تجمع کردند.

بنا به گزارش رسانه ای شده تجمعی هم از طرف کارکنان مخابرات استان یزد با دردست داشتن پلاکاردهایی درشهریزد برگزارشد.

شهرکرد:

– کرمانشاه

– رشت

درهمین رابطه:اعتصاب وتجمع کارکنان مخابرات استان ایلام دراعتراض به کاهش حق جذب و فریز کمک هزینه های رفاهی 

صبح روز سه شنبه ۱۴ تیر، کارکنان مخابرات استان ایلام برای اعتراض حذف آیتم حق جذب  برای افراد سی سال خدمت به بالا و نیز کاهش دستوری حق جذب برای همکاران زیر سی سال خدمت و فریز نمودن رفاهیات دست از کارکشیدند و با تجمع در ساختمان مرکزی مخابرات استان ایلام وبرافراشتن پلاکاردها اعتراضشان را بنمایش گذاشتند.

 

*دومین روزتجمع اعتراضی جمعی از اهالی بندر امام نسبت  به نداشتن امنیت اجتماعی مقابل دادگستری

روز چهارشنبه ۱۵ تیر برای دومین روز متوالی، جمعی از اهالی بندر امام برای اعتراض به نداشتن امنیت اجتماعی مقابل دادگستری این شهرستان در میدان فانوس تجمع کردند.

درهمین رابطه:راهپیمایی وتجمع جمعی از اهالی بندر امام دراعتراض  به نداشتن امنیت اجتماعی

روز سه شنبه ۱۴ تیربدنبال تیراندازی دوشنبه شب وجان باختن ۲ نفر، جمعی از اهالی بندر امام برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به نداشتن امنیت اجتماعی دست درمیدان فانوس تجمع کردند وسپس بطرف بازار راهپیماایی وبه تجمعشان در کوی بلوکی ها این شهر دراستان خوزستان ادامه دادند. 

برپایه گزارش یک منبع خبری محلی،بامداد سه‌شنبه ۱۴ تیر ماه ، یک راکب موتور سوار با انگیزه خصومت شخصی بطرف مردم تیراندازی کور کر ودونفر ازاهلی بندرامام (پدر و پسر ) جان خود را از دست دادند.

*با افزایش فشار از طریق عدم پاسخگویی به خانواده های کارگران و معلمان زندانی میخواهند شکست سناریو سازی دروغین را جبران کنند

امروز پانزدهم تیرماه  بیست وچهارمین روز اعتصاب غذای رضاشهابی و پانزدهمین روز اعتصاب غذای حسن سعیدی است که در انفرادی زندان اوین محبوس هستند .

خانواده رضا شهابی همچنان از وضعیت سلامت این عضو هیئت مدیره سندیکا که  در بند انفرادی زندان اوین در اعتصاب غذا بسر میبرد بی خبر هستند و هیچ اطلاعی از وضعیت جسمانی همسرشان ندارند.

امروز پانزدهم تیر آقای شهابی طی تماس کوتاهی فقط اعلام داشته ۲۴ روز است که در اعتصاب غذا است و گفته ملاقات ممنوع میباشد و همچنان در انفرادی است .

 صدایش بسیار با ضعف و نگران کننده بگوش میرسید. 

علیرغم شرایط وخیم جسمانی این دو عضو سندیکای کارگران شرکت واحد به دلیل اعتصاب غذا،  همچنان بازپرس پرونده وعده ملاقات و یا تلفن را به خانواده های این زندانیان به بعد موکول میکند که در دو هفته گذشته بطور مرتب این خانواده ها جهت پیگیری وضعیت همسرانشان به دادسرا ی زندان اوین مراجعه کردند و بی پاسخ به منزل برگشته اند ، تنها در هفته گذشته خانواده آقای سعیدی ملاقات کوتاهی در حضور بازپرس داشته اند که از کاهش وزن شدید این فعال سندیکایی خبر دادند و تا امروز همچنان از وضعیت ایشان بی خبر هستند.

همچنین خانوادهای تعدادی از معلمان بازداشتی از جمله محمد حبیبی و جعفر ابراهیمی و رسول بداقی و خانواده های کیوان مهتدی و آنیشا اسدالهی هم، همچنان سردرگم‌ در دادسرای زندان اوین با عدم پاسخگویی مسئولان قضایی دادسرا درمورد زندانیان خود روبرو هستند.

از آنجایی که در دوماه گذشته  عوامل امنیتی با افزایش فشار از قبیل تمدید قرار بازداشت تا سه ماه ، انفرادی و بازجویی های متعدد نتوانستند سناریو دروغین شان را به دو عضو زندانی  سندیکا و معلمان و دیگر بازداشت شدگان در خصوص پرونده سازی و سناریو جاسوس سازی،  تحمیل کنند و با  شکست کامل این سناریو روبرو شدند .

با افزایش فشار برخانواده ها از طریق بی خبری در مورد زندانیانشان، میخواهند به تلاش های بیهوده ادامه دهند تا بتوانند بلکه سریال تکراری  نخ نمای اعتراف گیری را کامل کنند.

سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن محکوم کردن سناریو تکراری ونخ نمای اعتراف گیری برای سرکوب فعالین کارگری و معلمان ، خواستار آزادی بی قید شرط رضا شهابی و حسن سعیدی دوعضو سندیکای واحد و تمامی معلمان بازداشتی و مرتبطین با پرونده سازی دروغین جدید وزرات اطلاعات علیه تشکل های مستقل کارگران و معلمان میباشد.

چاره زحمت کشان وحدت وتشکیلات

*آخرین خبر ازاسکندرلطفی (سوران)

بنا بر اخبار واصله از پنج‌ شنبه نهم تیر ماه اسکندرلطفی تماس هایی با خانواده داشته و طی آخرین تماس در روز گذشته خبر انتقال خود به بند عمومی را به خانواده اعلام نموده است. اما در کمتر از ۲۴ ساعت با انتقال دوباره او به بند ۲۰۹ و ممنوع الملاقات کردنش، سناریوسازان دور جدید فشارهای امنیتی برای سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران را در دستور کار قرار داده اند‌.

از آنجا که علی رغم همه فشارهای وارد شده بر آقایان اسکندرلطفی،شعبان محمدی، مسعود نیکخواه، رسول بداقی،جعفرابراهیمی ومحمد حبیبی، به دلیل شفاف بودن فعالیت های صنفی و قانونی این کنشگران، سناریو سازان تا کنون با شکست مواجه بوده اند، به دنبال تشدید و تجدید فشار حداکثری در جهت ضربه زدن به جنبش مطالبه گری معلمان ایران هستند.

شورای هماهنگی ضمن محکوم کردن این رویه غیرقانونی و غیراخلاقی و برخلاف حقوق شهروندی، انتظار دارد که عقلای قوم با درنظر گرفتن پیامدهای خطرناک این رفتارهای معلم ستیزانه، شرایط برگزاری دادگاه عادلانه کنشگران صنفی را مطابق قانون اساسی فراهم آورند و به روند فشارهای حداکثری غیرقانونی پایان دهند.

*سه نفر دیگر از اعضای انجمن صنفی معلمان فارس آزاد شدند.

اصغرامیرزادگان،محمد عالیشوندی وحمیدعباسی که در جریان گردهمایی اعتراضی قانونی معلمان در سراسر کشور روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت در فارس بازداشت شده بودند، امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۱ آزاد شدند.

لازم به ذکر است آقایان محمدعلی زحمتکش و غلام رضاغلامی کندازی و خانم زهرا اسفندیاری دیگر معلمان زندانی فارس هستند که همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می برند.

شورای هماهنگی ضمن استقبال از آزادی معلمان در بند امیدوار است که با پایان دادن به روند پرونده سازی و آزادی معلمان در بند روندی عقلایی و قانونی در تصمیم گیری های کشور ایجاد شود.

*نهمین روز اعتصاب غذا محمد علی زحمتکش

محمد علی زحمتکش بازرس انجمن صنفی معلمان فارس در اعتراض به بازداشت غیرقانونی و بلاتکلیفی در زندان عادل آباد شیراز 

جان محمد علی زحمتکش درخطراست

*بیانیه‌ی کانون صنفی معلمان ایران(تهران) درباره‌ی اعتصاب غذای محمد علی زحمتکش در زندان شیراز

روزگار غریبی ست.

اسمش محمدعلی ست. شهرتش زحمتکش. محمد علی زحمتکش. معلمی آگاه، خوش فکر، صبور، آرام، محکم، اهل قلم، و در واقع، کنشگری پرتوان و پر استقامت، در مسیر مطالبه گری.

اهل فارس است، رزمنده ی دوران جنگ و مجروح جنگی است. در حال حاضر هم  بازرس انجمن صنفی معلمان فارس.

آثار قلمی فراوانی دارد که عمدتا در قالب داستان های کوتاه و با عنوان (دمچری ) شهرت یافته است.

این همکار فرهیخته ی ما، از آغاز جنبش اخیر معلمان تا کنون بارها بازداشت شده و زندانی شده و حبس کشیده، اما از آرمان‌هایش دست بر نداشته است.

این اواخر مجددا بازداشت شده و کماکان در بازداشت به سر می برد.

از ۸ روز پیش دست به اعتصاب غذای خشک زده و طی دو سه روز گذشته، اعتصاب غذای خشک خود را به اعتصاب غذای تر تبدیل کرده، یعنی فعلا آب آشامیدنی می نوشد.

وضعیت اکنون او قطعا نگران کننده است و چنانچه سریعا نسبت به آزادیش اقدام نشود حال عمومی او به وخیم‌تر خواهد شد.

بی تردید، مسئولیت حفظ جان و سلامتیش با مسئولان زندان و دستگاه قضایی خواهد بود.

#کانون_صنفی_معلمان_ایران (تهران) ضمن هشدار، از مسئولان ذیربط می‌خواهد، نسبت به رفع نگرانی هایی که در این رابطه وجود دارد، سریعا اقدام نمایند و با آزادی این همکار گرانقدر، موجب رفع نگرانی‌های خانواده‌ی ایشان و همه‌ی همکاران فرهنگی شوند.

بی تردید، ادامه ی برخوردهای امنیتی با معلمانی که تنها سلاحشان قلم و کلامشان حق است حاصلی جز نا امید کردن جامعه در استفاده از راه‌های مسالمت آمیز مطالبه گری به همراه نخواهد داشت.

کانون صنفی معلمان ایران( تهران)

۱۴۰۱/۴/۱۵

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate