اخباروگزارش های کارگری ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۱

– برپایی تجمع در شهرستان های دورود،شوش،شوشتر و… در بیست وسومین روز اعتراضات کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق

– بیانیه‌ی انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کرمانشاه، در حمایت از تجمع ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۱بازنشستگان

– ادامه اعتراضات دامنه دار کارگران قراردادی شرکتی و حجمی برق نسبت به عدم تبدیل وضعیت،سطح پایین حقوق،عدم افزایشش درسال جدید با گذشت ۳ ماه نیم وپرداخت قطره چکانیش

– اعتصاب کارگران و کارکنان شهرداری زرنه

– تمدید قرار بازداشت جعفر ابراهیمی برای سومین بار!

– آزادی ۷ نفر از اعضای انجمن صنفی معلمان فارس

– صدای معلمان زندانی باشیم

– بازهم تصادف سرویس رفت وآمد کارگران ومصدومیت ۱۰ کارگر کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

– مرگ ومصدومیت ۳ نفردرحصارک کرج براثر انفجار سیلندر گاز اکسیژن

*برپایی تجمع در شهرستان های دورود،شوش،شوشتر و… در بیست وسومین روز اعتراضات کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق

روز دوشنبه ۱۳ همزمان با در بیست وسومین روز اعتراضات کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق شاهد برپایی تجمع در شهرستان های دورود،شوش،شوشتر و….بودیم.

شعارها:

– دشمن ما همینجاست دروغ می گند آمریکاست

– ظلم وستم کافیه سفره ما خالیه

– حقوق ما ریالیه هزینه ها دلاریه

– گرانی تورم بلای جان مردم

– مصوبه شورا اجراباید گردد

*بیانیه‌ی انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کرمانشاه، در حمایت از تجمع ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۱بازنشستگان

مطالبه گران و پیشکسوتان ارجمند به استحضار می‌رساند، با توجه به تلنبار و بایگانی شدن مطالبات برحق و قانونی فراوان اقشار مختلف جامعه و بویژه مطالبات پیشکسوتان از جمله:

منزلت اجتماعی، افزایش حقوق متناسب با تورّم موجود، همسان‌سازی دائمی حقوق بازنشستگان، بیمه‌ی کارآمد و  …..

که متأسفانه فراموش شدن این اقشار توسط سازمانهای مسئول و از طرفی افزایش نامتناسب ۱۰ درصدی با تورم چندین برابری، معادله‌ای غیر منطقی و ظالمانه برای حقوق‌بگیران کشور بخصوص بازنشستگان رقم زده است که هم‌اکنون با این اوضاع گرانی و هرج و مرج اقتصادی قابل قبول و قابل تحمل نمی‌باشد. 

لذا انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کرمانشاه ضمن حمایت و شرکت در تجمع و حضورمیدانی

 ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۱،ساعت ۱۰  صبح

از تمامی کنشگران و مطالبه گران بویژه پیشکسوتان ستمدیده، درخواست می کند که مسئولانه و مجدّانه با حضور حداکثری خود در مکان‌های مشخص شده، خواسته های قانونی خود را فریاد زده و یکبار دیگر پیگیری مطالبات قانونی را از مسئولین درخواست نمایند. 

“انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کرمانشاه ” ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱

*ادامه اعتراضات دامنه دار کارگران قراردادی شرکتی و حجمی برق نسبت به عدم تبدیل وضعیت،سطح پایین حقوق،عدم افزایشش درسال جدید با گذشت ۳ ماه نیم وپرداخت قطره چکانیش

اعترضات و نگرانی‌ها نسبت به شرایط حقوق و دستمزدی کارکنان وزارت نیرو به اوج خود رسیده است. حقوق و مزایای پایین از یک طرف و پرداخت قطره چکانی حقوق از سوی وزارت نیرو باعث شده تا موجی از اعتراضات نسبت به شرایط فعلی در صنعت برق ایجاد گردد.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۱۳ تیر، تعیین تکلیف تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شرکتی و حجمی برق ایران ماههاست در انتظار تصمیم گیری وزارت نیرو است، اما وزارت نیرو این موضوع را به تصویب نهایی در مجلس مشروط کرده است.

علاوه بر موارد فوق، مصوبه افزایش حقوق کارکنان صنعت برق نیز در انتظار تصمیم گیری وزیر نیرو است و با اینکه چهار ماه از سال می‌گذرد هنوز بلاتکلیف بوده و حقوق و دستمزد بخش قابل توجهی از کارکنان صنعت برق با شرایط سال گذشته پرداخت می‌گردد.

 این درحالی است که حتی با احتساب تورم افسارگسیخته این روز‌ها ارزش فعلی همین حقوق‌های حداقلی نیز کمتر شده و بی ارزشتر می‌شود.

*اعتصاب کارگران و کارکنان شهرداری زرنه

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران و کارکنان شهرداری زرنه از توابع شهرستان ایوان واقع در استان ایلام از روز یکشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات‌شان دست به اعتصاب زده‌اند.

کارگران و کارکنان شهرداری زرنه ۷ ماه حقوق معوق پرداخت‌نشده، ۵۳ ماه بیمه‌ی معوق، معوقات چند ساله صندوق بازنشستگی و مطالبات معوق مربوط به اضافه کاری، مأموریت و تعطیل کاری از سال ۹۴ تاکنون دارند.

این کارگران پس از سالها پیگیری مطالبات‌شان از اردیبهشت امسال تاکنون اعتراضات متعددی انجام داده و نامه‌نگاری‌هایی با مسئولین استانی انجام داده‌اند اما هیچ پاسخی دریافت نکرده‌اند و در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات‌شان از روز گذشته دست به تحصن زده‌اند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱

*تمدید قرار بازداشت جعفر ابراهیمی برای سومین بار!

سمانه عابدینی، همسر معلم زندانی جعفرابرهیمی از تمدید قرار بازداشت وی برای سومین بار خبر داده است. سه هفته است که جعفر ابراهیمی هیچ تماسی نداشته است!

پیش از این نیز به منظور آزار و اذیت خانواده این معلم زندانی، یکبار قرار وثیقه صادر کردند و پس از تامین آن از قبولی سر باز زدند!

جعفر ابراهیمی در آستانه روز جهانی کارگر امسال و همزمان با تجمعات گسترده معلمان بازداشت شد. تمدید قرار بازداشت جعفر ابراهیمی برای سومین بار!

آزادی ۷ نفر از اعضای انجمن صنفی معلمان فارس

۱- شش نفر از اعضای انجمن صنفی معلمان فارس آزاد شدند.

ایرج رهنما ،بهنام محمدی ،رمضان ابونصری ،مراد نوشادی،حسام الدین مظلومی و مرتضی رشیدی، که در جریان گردهمایی اعتراضی قانونی معلمان سراسر کشور در فارس بازداشت شده بودند، امروز ۱۳ تیر ۱۴۰۱ آزاد شدند.

۲- مژگان باقری آزاد شد.

کبوتران آزادی یکی یکی آزاد خواهند شد.

خانم باقری عزیز آزادیتان مبارک.

مژگان باقری  که در روز پنجشنبه ۲۲ اریبهشت در فارس بازداشت شده بود امروز ۱۳ تیر ۱۴۰۱ آزاد شد.

لازم به ذکر است آقایان محمد علی زحمتکش،غلامرضا غلامی کندازی،اصغر امیرزادگان، حمید عباسی،ناصرموسوی،محمد عالیشوندی و خانم زهرا اسفندیاری دیگر معلمان زندانی فارس هستند که همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می برند.

شورای هماهنگی ضمن استقبال از آزادی این معلم در بند امیدوار است که با پایان دادن به روند پرونده سازی و آزادی معلمان در بند روندی عقلایی و قانونی در تصمیم گیری های کشور ایجاد شود.

*صدای معلمان زندانی باشیم 

۱- رسول بداقی

۲- اسکندرلطفی 

۳- شعبان محمدی 

۴- مسعود نیکخواه 

۵- جعفر ابراهیمی 

۶- محمد حبیبی

 ۷- محمد عالیشوندی

۸- اصغر امیرزادگان

۹- غلامرضا غلامی کندازی

۱۰- حمید عباسی

۱۱- عبدالرزاق امیری

۱۲- محمدعلی زحمتکش(دراعتصاب غذا برای هفتمین روز)

۱۳- هیوا قریشی   

۱۴- کاوە محمدزادە

۱۵- امیدشاە محمدی

۱۶- پرویز احسنی

۱۷- زهرا اسفندیاری  

۱۸- ناصرموسوی

*بازهم تصادف سرویس رفت وآمد کارگران ومصدومیت ۱۰ کارگر کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

عصر روز دوشنبه ۱۳ تیر،مینی بوس حامل کارگران کارخانه فولاد مبارکه اصفهان در محور صفاییه به فولادشهر با یک تریلی تصادف کرد و ۱۰ نفر مصدوم شدند که دو نفر آن‌ها سرپایی مداوا شده و سایرین به بیمارستان شهدای لنجان منتقل شدند.

*مرگ ومصدومیت ۳ نفردرحصارک کرج براثر انفجار سیلندر گاز اکسیژن

روز دوشنبه ۱۳ تیر،براثر انفجار سیلندر گاز اکسیژن در یک واحد تجاری شارژ سلیندر گاز اکسیژن در خیابان ساسانی منطقه حصارک کرج یک نفر جان خودراازدست داد و ۲ نفرقطع عضوشدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate