اخباروگزارش های کارگری ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۱

– اطلاعیه‌ی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، در حمایت ازتجمع اعتراضی ۱۴ تیر بازنشستگان کشوری و لشکری

– چهارمین روز اعتصاب غذای خشک – جان محمد علی زحمتکش در خطر است

– در خواست اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای پایان اعتصاب غذای رضا شهابی و حسن سعیدی

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ادامه بازداشت آنیشا اسدالهی و کیوان مهتدی را محکوم میکند

– جان باختن ۵۰ کارگر دراستان همدان براثر حوادث کاری طی سال گذشته

– جان باختن یک کارگر۵۵ ساله درملایر براثر سقوط بالابر برویش

*اطلاعیه‌ی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، در حمایت ازتجمع اعتراضی ۱۴ تیر بازنشستگان کشوری و لشکری

روز جمعه ۱۰ تیر،شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران اطلاعیه ای تحت عنوان «پیش‌کسوتان در تنگنای معیشتی و در خط مقدم تبعیض» بشرح زیر در حمایت ازتجمع اعتراضی ۱۴ تیر بازنشستگان کشوری و لشکری،منتشر کرد:

متاسفانه در سال‌های اخیر، به دلیل سوء مدیریت دولتمردان، وضعیت معیشتی بازنشستگان شریف کشوری و لشکری، در تنگنای شدید قرار دارد. به همین دلیل، این قشر عزیز، مانند سایر افرادی که حقوق قانونی خود را طلب می‌کنند، این بار نیز تصمیم گرفته‌اند در تاریخ ۱۴ تیر ماهِ ۱۴۰۱ بار دیگر، حقوق پایمال شده‌ی خود را در کف خیابان فریاد بزنند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن حمایت از اعتراضات قانونی و به‌حق این قشر شریف، انتظار دارد مسئولان و دست اندرکان از بی‌اعتنایی و سرکوب این صداهای حق طلبانه دست بکشند.

صدای بازنشستگان صدای مظلومیت قشری است که از طریق همه مجاری قانونی برای تحقق مطالبات خود همت ورزیده‌اند و در نهایت برای اعتراض به تمام بد عهدی‌ها، از حق قانونی اصل ۲۷ قانون اساسی، در دفاع از حقوق خود بهره جسته‌اند.

*چهارمین روز اعتصاب غذای خشک – جان محمد علی زحمتکش در خطر است

محمد علی زحمتکش بازرس انجمن صنفی معلمان فارس در اعتراض به بازداشت غیرقانونی و بلاتکلیفی در زندان عادل آباد شیراز 

برگرفته از کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

*در خواست اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای پایان اعتصاب غذای رضا شهابی و حسن سعیدی

به همکاران عزیزمان رضا شهابی و حسن سعیدی

یاران و همراهان! اعتصاب غذای شما عزیزان در زندان همچنان ادامه دارد و ما همکاران شما ضمن حمایت قاطع از اعتراض و مطالبه به حق شما به شدت نگران سلامتی و به خطر افتادن جانتان می باشیم. خانواده های شما نیز عمیقا از پیامدهای اعتصاب غذایی که عزیزان شان در انفرادی و در واکنش به بازجویی های پی در پی و اتهامات کاذب و تهدیدهای بازجویان به آن دست زده اند، نگرانند. 

بر کسی پوشیده نیست که رضا شهابی و حسن سعیدی با وجود همه هزینه ها، آزارها، زندان تهدید و اخراج ازکار  و فشارهایی که طی سالیان متمادی به کرات بر آنها وارد شده است، تا لحظه دستگیری پیگیر مطالبات همکاران خود و عموم رانندگان زحمتکش شرکت واحد و دفاع از حق تشکل و سندیکا بوده اند و وکالت گروهی از رانندگان را در پرونده فساد تعاونی مسکن مرکزی شرکت واحد در پروژه سپیدار ۲ و ۳ نیز برعهده داشتند.

 آنان همواره در حمایت از حقوق هم طبقه ای های خود و در مسیر حق و عدالت بی هیچ ادعا تلاش کرده اند. 

سندیکای کارگران شرکت  واحد و‌ اعضای آن لحظه ای برای آزادی همکاران خود و دادخواهی آنها کوتاهی نخواهند کرد و کماکان و با تمام قدرت به کارزاهای داخلی و بین المللی برای آزادی بدون قید و شرط کارگران و فعالین سندیکایی و بطور مشخص رضا شهابی و حسن سعیدی ادامه خواهند داد. در عین حال، از همکاران عزیزمان رضا شهابی و حسن سعیدی صمیمانه تقاضا داریم که به نگرانی روز افزون ما، خانواده و دوستدارانشان ،   به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

 جان شما برای بازجو و زندانبان ارزشی ندارد، اما برای ما کارگران و خانواده هایتان بینهایت پر ارزش و گرانقدر است. به امید اینکه به اعتصاب غذایتان هر چه زودتر پایان دهید. 

یاران شما در سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۱۰ تیر ۱۴۰۱

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ادامه بازداشت آنیشا اسدالهی و کیوان مهتدی را محکوم میکند

آنیشا اسداللهی و همسرش کیوان مهتدی از روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه گذشته که از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شدند تا امروز دهم تیر ماه  همچنان در بازداشت بسر میبرند.

 مادر آنیشا که پس از حدود یک ماه، روز چهارشنبه هجدهم خرداد گذشته، با او ملاقات کرد از زبان او پیام اعتراض وی به بازداشتش را بازتاب داد. 

آنیشا اسدالهی و کیوان مهتدی حق دارند که معترض باشند. آنها مثل رضا شهابی، حسن سعیدی، محمد حبیبی، رسول بداقی، جعفر ابراهیمی و سایر معلمان دربند بدون هیچ جرمی بازداشت شده اند.

 آنیشا و کیوان فقط و فقط به خاطر همراهی، و حمایت از سندیکای کارگران شرکت واحد و معلمان مطالبه گر بازداشت شده اند. 

به زعم نیروهای امنیتی، همبستگی طبقاتی بخش های مختلف جامعه کارگری جرمی است سنگین و نابخشودنی. مترجم، نویسنده، اهل قلم، روشنفکر، خاصه اگر جوان، صادق، پیگیر و آرمانخواه هم باشد به هیچ وجه نباید با جامعه کارگری  تماس داشته باشد؛ همچنان که ازمنظر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، معلمان و یا بازنشستگان و دانشجویان هم نباید به هیج وجه با کارگران و بخصوص کارگران حق طلب ارتباط داشته باشند ودر محور حمایتی مطالبات کارگران به هیچ عنوان قرار نگیرند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آنیشا اسدالهی و کیوان مهتدی است و همچنین خانواده بزرگ فعالین و حامیان جنبش کارگری و سندیکاها و تشکل های مستقل کارگری در جهان را به حمایت و همبستگی و اعتراض به ادامه بازداشت آنان فرا می خواند. 

به سهم خود یادآوری می کنیم که حمایت از آزادی فوری و بی قید و شرط آنیشا اسدالهی و کیوان مهتدی، حمایت از حق ارتباط و اصل همگرایی و همبستگی طبقاتی میان بخش های مختلف جنبش کارگری است.

*جان باختن ۵۰ کارگر دراستان همدان براثر حوادث کاری طی سال گذشته

سخنگوی پزشکی قانونی استان همدان از جان باختن۵۰ کارگر دراستان همدان براثر حوادث کاری طی سال گذشته خبرداد.

وی افزود: سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از مهمترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار است.

اوادامه داد: کار بر روی ساختمان بخش زیادی از حوادث کار را تشکیل می دهد و در این نوع کارها بیشتر شاهد سقوط از ارتفاع بوده در حالیکه با استفاده از کابل های خود نگهدار می توان از سقوط به ویژه از روی داربست جلوگیری کرد.

ئی درخاتمه گفت: هر ساله علاوه بر تلفات شاهد مجروح شدن و از کار افتادگی شماری از شهروندان به علت حوادث ناشی از کار هستیم در حالیکه با آموزش نیروی کار و تقویت بازرسی و نظارت بر کارگاه‌ها می توان از بروز حوادث کار جلوگیری کرد.

*جان باختن یک کارگر۵۵ ساله درملایر براثر سقوط بالابر برویش

یک کارگر ۵۵ ساله حین کار در ساختمانی واقع در ملایر براثر براثر سقوط بالابربدلیل نقص در کابل های نگهدارنده برویش در دم جان خودراازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate