اخباروگزارش های کارگری ۴ تیر ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۴ تیر ماه ۱۴۰۱

– پنجمین روز اعتصاب کارگران پروژه‌ای داربست ‌بند صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برای افزایش دستمزد و ۲۰ روز کار ۱۰ روز مرخصی

– شانزدهمین روز اعتراضات کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق  با ادامه تجمع مقابل استانداری خوزستان

– اعتصاب وتجمع کارگران راه آهن ایستگاه ایستگاه سیریز زرند. جلال‌آباد. کرمان دراعتراض به سطح نازل حقوق وعدم افزایش 

– ازسرگیری تجمع اعتراضی کارگران  کارخانه داروگر تهران نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان

– اعتصاب رانندگان استیجاری جمع‌آوری زباله و انباشت پسماند ارومیه دراعتراض به عدم افزایش حقوق برای چندمین روز

– تجمع اعتراضی جمعی از پارکبانان و بازرسان تبریز(شرکت آذرپارک تبریز)نسبت به عدم افزایش حقوق و ۳ ماه پرداخت نشدنش

– فراخوان  تجمع  اعتراضی  کارکنان رسمی راه‌ آهن نسبت به میزان افزایش حقوق و مزایای کارکنان تابع قوانین خدمات کشوری(رسمی،پیمانی،ثابت شرکتی،کار معين )

– چهارم تیر ماه،‌ مراجعه مجدد خانواده های رضا شهابی ،حسن  سعیدی و عدم پاسخگویی مناسب از سوی مسئولان دادسرای زندان اوین 

– جمعه سوم تیرماه دیدار تعدادی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد با همراهی جمعی ازفرهنگیان و کنشگران مدنی در حمایت از خانوادهای زندانی رضا شهابی،حسن سعیدی و اسماعیل گرامی  

– اعلام حمایت و همبستگی جمعی از کنشگران و فعالین صنفی معلمان و سندیکای کارگری شرکت واحد و بازنشستگان تامین اجتماعی با خانواده های معلم زندانی رسول بداقی، و فعالان کارگری زندانی اسماعیل گرامی، رضا شهابی و حسن سعیدی

– دیدار و حمایت جمعی از فعالان مدنی و کارگری با خانواده معلم زندانی محمد حبیبی  

– گزارشی از ملاقات معلم بازداشتی اسکندرلطفی با خانوادەاش

– سه نفر از اعضای انجمن معلمان سنندج، آزاد شدند.

– پنج نفر از اعضای انجمن صنفی معلمان سقزوزیویه، آزاد شدند.

– ضرب و شتم یکی از کارگران معترض شرکت آهن آجین (شاغل در معدن مس سونگون ) توسط نماینده تام الاختیار شرکت

– چهارمین روزتجمع اعتراضی جمعی از اهالی زاهدان نسبت به باطل شدن کارت سوخت ها مقابل شرکت نفت

*پنجمین روز اعتصاب کارگران پروژه‌ای داربست ‌بند صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برای افزایش دستمزد و ۲۰ روز کار ۱۰ روز مرخصی

اتحادیه آزاد کارگران ایران:

کارگران پروژه‌ای شاغل در شرکت IGC دست به اعتصاب زدند

امروز شنبه چهارم تیرماه ۱۴۰۱ کارگران پروژه‌ای پیمانکاری کرامت سلحشور شاغل در شرکت IGC در اعتراض به عدم تحقق خواسته‌های‌شان دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

بخشی از کارگران پروژه‌ای شاغل در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی طی اعتصاب سراسری سال گذشته موفق به تحقق کامل خواسته‌های خود نشده بودند و در اعتراض به خُلف وعده پیمانکاران و با تأکید بر افزایش دستمزد مطابق لیست پیشنهادی خود و اجرای نوبت‌کاری ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت، فراخوان به شروع دور جدیدی از اعتصاب در روز ۵ تیرماه را اعلام کرده‌اند.

کارگران پروژه‌ای نفت با توجه به تورم شدید و گرانی‌های بی‌سابقه در ماه‌های اخیر، خواستار افزایش دستمزد به میزان لیست جدید پیشنهادی امسال هستند.

لازم به ذکر است که کارگران داربست‌بند شاغل در ‌پروژه‌های نفتی نیز از روز اول تیرماه وارد اعتصاب گسترده‌ای شده‌اند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

داربست بندان پیمانکاری سلحشور در پروژه «آی جی سی» فاز ۱۴‌ پارس جنوبی هم امروز شنبه چهارم تیر وارد اعتصاب شدند.

خواست و مطالبه همکاران داربست بند  ۲۵ میلیون تومان حقوق و تغییر نوبت کاری به بیست روز کار ده روز استراحت است.

در مجموع تا امروز نیروهای پانزده شرکت پیمانکاری در اعتصاب هستند.

این لیست درحال تکمیل و به روزرسانی است.

*شانزدهمین روز اعتراضات کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق  با ادامه تجمع مقابل استانداری خوزستان

روز شنبه ۴تیر ،شانزدهمین روز اعتراض کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی خوزستان با اعتراض نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق باتجمع مقابل استانداری خوزستان در اهواز ادامه پیدا کرد

*اعتصاب وتجمع کارگران راه آهن ایستگاه ایستگاه سیریز زرند. جلال‌آباد. کرمان دراعتراض به سطح نازل حقوق وعدم افزایش 

روز شنبه ۴ تیر، کارگران راه آهن ایستگاه ایستگاه سیریز زرند. جلال‌آباد. کرمان(شرکت رضوان درود)برای اعتراض به سطح نازل حقوق وعدم افزایش حقوق در سال جدید دست از کارکشیدند ومقابل ساختمان ایستگاه راه آهن زرند تجمع کردند.

گزارش اعتصاب وتجمع بقلم یک کارگر:

اعتراض و تجمع  کارگران  راه آهن شرکت رضوان درود.ایستگاه سیریز. زرند. جلالآباد. کرمان

۴ خرداد ۱۴۰۱ 

بدلیل  پایین بودن پایه حقوق

ایستگاه زرند فعلا ۷۰ نفر

با اینکه جلسه گذاشتم  با نماینده دادستان و مدیر هیچ تغییری صورت نگرفته

گفتند  قرارداد شرکت با راه آهن سال ۹۹ بسته شده امکان افزایش حقوق ندارید 

با ۶.۵۰۰ حقوق زندگی کردن سخت شده

گزارش رسانه ای شده:اعتراض کارگران راه‌آهن درود، ایستگاه سیریز زرند به عدم افزایش حقوق

شماری از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن درود (ایستگاه سیریز زرند. جلال‌آباد. کرمان) به‌ عدم افزایش حقوق در سال جاری خود اعتراض کردند.

منابع کارگری در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن گفتند: گروهی از کارگران نگهداری از خطوط راه‌آهن درود (ایستگاه سیریز زرند. جلال آباد. کرمان) که تحت مسئولیت شرکت‌های پیمانکاری رضوان درود مشغول کارند، صبح امروز (۴ تیر ماه) به‌ عدم افزایش دستمزدهای خود در سال جاری اعتراض کردند.

به ادعای این کارگران؛ دریافت حقوق فروردین و اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برای آنها بدون اعمال افزایش حقوق سال جدید بوده و درخواست آن‌ها تسریع در پرداخت مابه التفاوت حقوق‌هایشان است.

به گفته آن‌ها، با تصویب افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل دستمزد در شورایعالی کار در نوزدهم اسفند، همه کارفرمایان موظف به پرداخت حقوق قانونی کارگران خود بر اساس مصوبه جدید هستند اما ظاهرا برخی شرکت‌های پیمانکاری امکان افزایش حقوق کارگران را ندارد.

این گروه از کارگران اظهار داشتند: علارغم گذشت بیش از ۹۰روز از آغاز سال جاری که قیمت بسیاری از اجناس افزایش یافته، اما ما کارگران تعمیرات خطوط راه آهن همچنان با دریافت حداقل پایه حقوق سال ۱۴۰۰ گذران می‌کنیم.

این کارگران که به عنوان نگهدارنده و تعمیرات مشغول کارند، همچنین مدعی شدند حق اولاد آنان از ابتدای سال جاری در پرداخت حقوق هنوز محاسبه نشده، بنابر این میزان دریافتی ما کارگرانی که دارای فرزند هستیم به حداقل رسیده است.

*ازسرگیری تجمع اعتراضی کارگران  کارخانه داروگر تهران نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان

روزشنبه ۴ تیر ، کارگران  کارخانه داروگر تهران برای انعکاس دوباره +اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان دست به تجمع زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:برخلاف وعده‌ای که مدیران کارخانه، به آن‌ها داده بودند، هنوز از سه ماه معوقات مزدی، پولی به حساب کارگران پرداخت نشده است.

کارگران گفتند: در آخرین اجتماع اعتراضی کارگران داروگر تهران + که در محوطه بیرونی کارخانه برگزار شد، مدیران و مسئولان قول دادند با آغاز تیر ماه طی چند نوبت مطالباتمان را پرداخت می‌کنند که هنوز عملی نشده است.

کارگران معترض با بیان اینکه با حذف پیمانکار سرویس ایاب ذهاب، کارگران چند ماه است برای رفت آمد دچار مشکل شده‌اند،  گفتند: منتظر عملی شدن پرداخت مطالبات مزدی، معوقات بیمه‌ای، تامین امنیت شغلی، تعیین تکلیف وضعیت کارخانه و مدیریت کارخانه هستیم.

کارگران در ارتباط با وضعیت تولیدات داروگر گفتند: از ابتدای سال جاری تولید در این واحد تولیدکننده انواع محصولات شوینده (بجز تولید ۱۵ تن شامپو) متوقف شده و کارگران کاری برای انجام ندارند.

کارگران در خاتمه تصریح کردند: در پیگیری مطالبات خود، کارفرما مدعی است برای تامین مواد اولیه تولید دچار مشکل شده و در سامانه ثبت‌نام نمی‌شود. این در حالی است که مواد اولیه شامپو و مایع ظرفشویی به راحتی در داخل کشور قابل دسترسی وخرید است

+سومین تجمع اعتراضی کارگران  کارخانه داروگر تهران در خرداد ماه  نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

روز یکشنبه ۲۲ خرداد برای سومین بار درماه جاری، کارگران  کارخانه داروگر تهران زیرمجموعه هلدینگ داروگر برای اعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی تجمع کردند.

تعدادی از کارگران کارخانه داروگر تهران به خبرنگاررسانه ای گفتند: در تجمع روز گذشته  که در محوطه بیرونی شرکت برگزار شد، پاسخ مشخصی ازسوی مسئولان دریافت نکردیم.

آنها افزودند:روز گذشته مسئولان ادارات مالیات و کار قول‌هایی برای برطرف شدن مشکلات کارخانه دادند حال آنکه کارگران این وعده‌ها را غیرعملی می‌دانند.

کارگران گفتند: دلیل اعتراض ما، نامشخص بودن وضعیت تولید، پرداخت نشدن مطالبات مزدی و بیمه‌ای و تهدید امنیت شغلی به دلیل افزایش بدهی‌های مالیاتی‌ست که موجب شده امکان ثبت نام در سامانه جامع تجارت برای تهیه مواد اولیه تولید وجود نداشته باشد.

کارگران این واحد تولیدی پیگیر راه‌اندازی کارخانه هستند .

+دومین تجمع اعتراضی همزمان وجداگانه کارگران دو کارخانه داروگر تهران و تولی پرس قزوین زیرمجموعه هلدینگ داروگر در خرداد ماه  نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

روز شنبه ۲۱ خرداد برای دومین بار در خردادماه، کارگران دو کارخانه داروگر تهران و تولی پرس قزوین از زیرمجموعه  های هلدینگ داروگربرای اعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع همزمان در محل کارشان زدند.

قابل یاد آوری است که پیش ازاین در ۷ خردادماه جاری هم این کارگران دست به تجمع زده بودند.

بنا به گزارش رسانه ای شده،صبح امروز (شنبه ۲۱ خرداد ماه)، بیش از ۲۵۰ نفر از کارگران کارخانه داروگر تهران و حدود ۳۰۰ نفر از کارگران شرکت تولیدی تولی پرس قزوین که هر دو از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ داروگر هستند، در محوطه این دو کارخانه تجمع کردند.

تجمع کنندگان گفتند:مطالبات مزدی کارگران شاغل در واحد داروگر تهران و تولی پرس قزوین با احتساب خرداد ماه سه ماه به تاخیر افتاده است، درعین حال کارگران واحد بسته‌بندی البرز که یک مجموعه مجزا در محوطه شرکت تولی پرس قزوین است؛ مطالبات خود را از ابتدای اسفند ماه دریافت نکرده‌اند.

آنها افزودند:جدا از مسئله به تاخیر افتادن چندین ماهه دستمزد کارگران این دو کارخانه در تهران و قزوین، از ابتدای سال جاری تولید در این دو واحد متوقف شده، کارگران کاری برای انجام ندارند.

کارگران معترض این دو واحد تولیدکننده محصولات شوینده و بهداشتی ادامه دادند:در مرحله نخست به دنبال از سر گیری فعالیت محل کار مان هستیم چراکه شرایط تولید در این دو کارخانه به دلیل بهره‌مندبودن از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات فراهم است و از اینکه چرا کارفرما هیچ تولیدی را بعداز چندین ماه آغاز نمی‌کند، سوالی است که هنوز بی پاسخ مانده.

آنها اضافه کردند:تاکنون چند تجمع اعتراضی در محل کار خود برپا کرده اند که آخرین آن در روز شنبه ۷ خرداد ماه جاری در محدوده کارخانه و مقابل ورودی شرکت برگزار شد. این موضوع باعث شد بعد از مدت‌ها بازرسان اداره کار در محل کارخانه حاضر شوند اما تاکنون حضور آنها هیچ نتیجه‌ای دربرنداشته است.

کارگران کارخانه داروگر تهران که در کیلومتر  ۱۷ جاده قدیم واقع شده نیز گفتند: هیچ مشکلی برای تولید وجود ندارد و همه کارگران آماده کار هستند اما کارفرما به دلایل مختلف از تولید خودداری می‌کند.

کارگران معترض تولی پرس واقع در شهرک صنعتی البرز قزوین نیز گفتند: با ادامه روند فعلی این واحد تولیدی نگران تعطیلی کارخانه هستیم به همین دلیل چون کارگران از ابتدای سال جاری قرارداد ندارند، نگران از دست دادن شغل‌ خود هستند.

آن‌ها با بیان اینکه سه ماه حقوق دریافت نکرده‌ایم، تصریح کردند: مسئولان بجای پاسخگویی  به خواسته هایمان برای ما نیروهای پلیس اعزام کردند.

*اعتصاب رانندگان استیجاری جمع‌آوری زباله و انباشت پسماند ارومیه دراعتراض به عدم افزایش حقوق برای چندمین روز

روز شنبه ۴ تیربرای چندمین روز متوالی، رانندگان استیجاری جمع‌آوری زباله و انباشت پسماند ارومیه برای اعتراض به عدم افزایش حقوق به اعتصابشان ادامه دادند و از جمع آوری زباله از سطح شهر اجتناب کردند.

روز شنبه ۴ تیر، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن اشاره به آخرین وضعیت خودروهای استیجاری جمع آوری زباله،به خبرنگار رسانه ای گفت: خودروهای استیجاری طرف قرارداد با یک شرکت هستند و آن شرکت با شهرداری طرف قرارداد است.

وی افزود: مبلغ قراردادها مابین شرکت مربوطه و رانندگان خودروهای جمع آوری زباله است و باهم به توافق رسیده‌اند. مقرر شده است شرکت برابر قرارداد تا پایان شهریور ماه به تمامی تعهدات خود عمل کند.

وی ادامه داد: اکنون رانندگان می‌گویند باید افزایش حقوق باشد و این میزان فعلی برای آن‌ها صرف نمی‌کند.رانندگان هیچگونه رابطه‌ی نیرویی با شهرداری ندارند و تا آخر شهریور ماه مبلغ حقوق آنها معلوم شده است که شرکت متولی متقبل می‌شود.

وی در خصوص دخالت شهرداری در موضوع رانندگان استیجاری،گفت: شهرداری به هیچ عنوان نمی‌تواند در ارتباط با افزایش حقوق رانندگان تصمیم گیری کند. ساختار و قانون مشخص برای شرکت وجود دارد و کسی اجازه ی ورود ندارد، این یک توافق دو طرفه بین شرکت و رانندگان است.

وی بیان کرد: شهرداری تا پایان شهریور نمیتواند ورود کند اما اگر قرارداد آن‌ها با شرکت تمام شد می‌توانند با شهرداری در قالب تک پیمانکار و مستقل وارد توافق شوند.

*تجمع اعتراضی جمعی از پارکبانان و بازرسان تبریز(شرکت آذرپارک تبریز)نسبت به عدم افزایش حقوق و ۳ ماه پرداخت نشدنش

روز شنبه ۴ تیر، جمعی از پارکبانان و بازرسان تبریزبرای اعتراض به به عدم افزایش حقوق و ۳ ماه پرداخت نشدنش دست به تجمع مقابل ساختمان شرکت آذرپارک تبریززدند.

منبع اصلی خبر وتصویر:کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*فراخوان  تجمع  اعتراضی  کارکنان رسمی راه‌ آهن نسبت به میزان افزایش حقوق و مزایای کارکنان تابع قوانین خدمات کشوری(رسمی،پیمانی،ثابت شرکتی،کار معين )

به اطلاع میرساند طی فراخوان و هماهنگی صورت گرفته در شبکه‌های اجتماعی، تجمعی در اعتراض به میزان افزایش حقوق و مزایای کارکنان تابع قوانین خدمات کشوری(رسمی،پیمانی،ثابت شرکتی،کار معين )

در تاریخ سه شنبه ۷ تیر ساعت ۱۰ در محل ساختمان مرکزی راه آهن واقع در عباس آباد صورت می‌پذیرد.

جهت بهبود وضعیت معیشتی کارکنان زحمت کش راه آهن می باشد.

*چهارم تیر ماه،‌ مراجعه مجدد خانواده های رضا شهابی ،حسن  سعیدی و عدم پاسخگویی مناسب از سوی مسئولان دادسرای زندان اوین 

امروز چهارم تیرماه خانواده های رضا شهابی و حسن سعیدی در مراجعه ای که به دادسرا داشتند پاسخ مناسبی دریافت نکردند .

 از آنجایی که رضا شهابی سیزدهمین روز اعتصاب غذایش را پشت سر میگذارد خانواده اش بسیار نگران و بی خبر از وضعیت جسمانی رضا شهابی این  فعال سندیکایی میباشند.

با پیگیری های مکرر خانواده این دو فعال سندیکایی که همچنان  در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس هستند.

 امروز چهارم تیر ماه بازپرس در محل کار حاضر نبوده و مسئول دادسرا خانواده های آقایان شهابی و سعیدی را به حضور پذیرفته و در حضورشان اعلام کرده پرونده تحقیقاتش بپایان نرسیده و همچنان در حال رسیدگی است و تا تحقیقات بازپرسی بپایان نرسد این دو کارگر زندانی نه میتوانند ملاقات داشته باشند و نه حق استفاده از تلفن خواهند داشت .

در مورد سوال خانواده ها که کی این بازجویی ها بپایان میرسد مسئول دادسرا گفته اند که معلوم نیست و نمیتوانم زمان مشخصی را بگویم 

متاسفانه رضا شهابی در سیزدهمین روز اعتصاب غذا بسر میبرد و این دومین هفته است که خانواده ایشان کاملا از سلامت این کارگر زندانی بی خبر هستند و بشدت نگران حال ایشان میباشند.

رضا شهابی دومین هفته ای است که تماس تلفنی اش قطع گردیده است.

چاره زحمت کشان وحدت وتشکیلات

*جمعه سوم تیرماه دیدار تعدادی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد با همراهی جمعی ازفرهنگیان و کنشگران مدنی در حمایت از خانوادهای زندانی رضا شهابی،حسن سعیدی و اسماعیل گرامی  

جمعه سوم تیرماه تعدادی  از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران با همراهی جمعی از فرهنگیان بازنشسته وکنشگران مدنی  با خانواده های  رضا شهابی وحسن سعیدی و اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته دیدار داشتند .

رضا شهابی وحسن سعیدی دوعضو زندانی سندیکای واحد هستند که به ترتیب در ۲۲و۲۸ اردیبهشت توسط هجوم  ماموران اطلاعات به منازلشان بازداشت و در بند۲۰۹زندان اوین بسر میبرند

رضا شهابی  سیزدهم روز اعتصاب غذا را پشت سر میگذارد و حال جسمانی اش  بسیار وخیم  میباشد.

اسماعیل گرامی هم از ‌کارگران بازنشسته و فعالین شناخته شده بازنشستگان تامین اجتماعی است که دوران محکومیت چهار ساله را درزندان فشافویه میگذارند و بیش از پانزده ماه است که در زندان است.

چاره زحمت کشان وحدت است وتشکیلات

*اعلام حمایت و همبستگی جمعی از کنشگران و فعالین صنفی معلمان و سندیکای کارگری شرکت واحد و بازنشستگان تامین اجتماعی با خانواده های معلم زندانی رسول بداقی، و فعالان کارگری زندانی اسماعیل گرامی، رضا شهابی و حسن سعیدی

جمعه / ۳ تیر  ۱۴۰۱

*دیدار و حمایت جمعی از فعالان مدنی و کارگری با خانواده معلم زندانی محمد حبیبی  

جمعه سوم تیر ماه ۱۴۰۰

*گزارشی از ملاقات معلم بازداشتی اسکندرلطفی با خانوادەاش

صبح روز پنجشنبە ۲۶ خرداد ماه، بالاخرە خانوادە ی معلم بازداشتی اسکندر لطفی بعد از ۵۰ روز بازداشت فرزندشان، توانستند با وی ملاقاتی کوتاه و داخل کابین داشته باشند. 

این ملاقات درحالی صورت گرفت که ماموران امنیتی این فعال صنفی معلمان و خانواده‌اش را وادار به مکالمه به زبان فارسی، از طریق گوشی و از دو سوی شیشه کرده بودند. 

اسکندر لطفی بە خانوادەاش اعلام کرده بود که در این مدت با وجود بازجویی های زیادی که داشته اما همچنان برای تمدید مجدد تفهیم اتهام نشده است. این درحالی است کە طبق قانون مجازات اسلامی ایران، متهم باید در کمتر از ٢٤ ساعت اول بازداشت توسط بازپرس تفهیم اتهام شود!

اسکندر لطفی از دلیل بازداشت و نیز پروسه ی بازداشت به شدت ابراز نارضایتی کردە بود. وی همچنین خاطر نشان کردە بود کە دیدار آنان با آن دو معلم فرانسوی یک دیدار دوستانه بودە است و نه هیچ چیز دیگری. 

اسکندر لطفی قاطعانه هشدار داده بود کە اگر ‎روال بازجویی به سمت اعترافات ساختگی و غیر قابل قبول پیش برود حاضر است از جانش هم مایە بگذارد. وی همچنین خاطرنشان کردە کە وزارت اطلاعات را در خصوص این سناریوی ساختگی رسوا خواهد نمود.

اسکندر لطفی مانند همیشه محکم و دارای وضعیت روحی خوبی بوده است و تاکید داشته که با این سناریوسازی ها نمی توانند او را از مسیر باور و عمل به فعالیت صنفی معلمان منحرف نمایند. چرا که تمام فعالیت های او صرفا صنفی و در راستای مقابله با خصوصی سازی آموزش و حق بدیهی آموزش رایگان، عدالت اجتماعی برای دانش‎آموزان و حفظ کرامت و حقوق معلم در جامعە بودە است. از آنجا که این تلاش و خواستەهای وی برای تک تک افراد جامعه بودە است، پس می بایست از وی و سایر فعالین صنفی معلمان، از بابت زحماتشان تشکر و قدردانی می‎شد نە این‎کە بازجویی و بازداشت شوند و برای آن‎ها پروندەهای امنیتی ساخته شود.

اسکندر لطفی پس از مطلع شدن از حمایت جامعە فرهنگیان و معلمان همکارش از وی و دیگر فعالین معلم بازداشتی، با ابراز خوشحالی غیرقابل وصفی، از تمامی افرادی در این مدت از آنها حمایت کردەاند، تشکر و قدردانی نموده است. 

نیروهای امنیتی، در حین این ملاقات، با نگرانی از مطلع شدن زندانی از حمایت ها و اخبار بیرون بوده و مرتبا به آنان در این خصوص تذکر داده بودند تا مانع این امر شوند. 

خانوادە لطفی در این دیدار بار دیگر بە فرزندشان خاطر نشان کردند که وجود او برای خانوادە و‌ جامعه مایە افتخار است. نیز به وی یادآوری کرده بودند که خانواده، دوستان، فعالین صنفی معلمان در اقصی نقاط کشور، و تمام اتحادیه های مرتبط با آموزش در سطح دنیا همچنان تا زمان آزادی در کنار او و دیگر همکاران دربند ایستاده و تمام قد از آنان حمایت خواهند نمود.

*سه نفر از اعضای انجمن معلمان سنندج، آزاد شدند.

صلاح حاجی میرزایی، محمد رضا مرادی که پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱، در جریان گردهمایی اعتراضی قانونی معلمان سراسر کشور در سنندج بازداشت شده بودند، و همچنین آرام ابراهیمی که چهارشنبه ۱ تیر بازداشت شده بود، امروز ۴ تیر ۱۴۰۱ آزاد شدند.

شورای هماهنگی ضمن استقبال از آزادی معلمان در بند امیدوار است که با پایان دادن به روند پرونده سازی و آزادی معلمان در بند روندی عقلایی و قانونی  در تصمیم گیری های کشور ایجاد شود.

*پنج نفر از اعضای انجمن صنفی معلمان سقزوزیویه، آزاد شدند.

سلیمان عبدی،آمانج امینی،اسماعیل ریحانی، خالد عبداللهی و زاهد مرادی که پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱، در جریان گردهمایی اعتراضی قانونی معلمان سراسر کشور در سقز بازداشت شده بودند، امروز ۴ تیر ۱۴۰۱ آزاد شدند.

لازم به ذکر است آقایان احمد قادری،طاهر حامدی،حسن رحیمیان،حسام_خاکپور و محسن شکوهی دیگر معلمان زندانی سقز هستند که  همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می برند.

شورای هماهنگی ضمن استقبال از آزادی معلمان در بند امیدوار است که با پایان دادن به روند پرونده سازی و آزادی معلمان در بند روندی عقلایی و قانونی  در تصمیم گیری های کشور ایجاد شود.

*ضرب و شتم یکی از کارگران معترض شرکت آهن آجین (شاغل در معدن مس سونگون ) توسط نماینده تام الاختیار شرکت

بنابر گزازش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، قربان اسکندرزاده کارگر شرکت آهن آجین روز جمعه سوم تیرماه ۱۴۰۱ در شهرستان اهر توسط ناصر نعمت‌پور نماینده تام الأختیار و مسئول امور اداری شرکت وسط خیابان در روز روشن مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری شده است.

کارگران معدن از مدیران معدن سوگون و دادستان کل استان آذربایجان شرقی  درخواست رسیدگی به این گستاخی بیشرمانه از طرف شرکت و تنبیه فرد یا افراد مرتبط را دارند.

لازم به ذکر است که ۷۰۰ نفر پرسنل شرکت آهن آجین هم مثل شرکت‌های دیگر شاغل در معدن سونگون از ۱۵ ماه قبل نسبت به پایین بودن حقوق و مزایا تبعیض در پرداختی ها، اجرای طرح همسان‌سازی حقوق و طبقه‌بندی مشاغل معترض هستند که با گذشت بیش از یکسال از وعده‌های مدیر عامل مس و هم چنین دستور مستقیم رییس جمهور هیچ موردی محقق نشده است و اخیرا هم مدیران معدن، شرکت‌ها و نهادهای اطلاعاتی اقدام به تهدید و بایکوت اعتراضات کارگری و ایجاد تفرقه بین پرسنل می نمایند.

یادآوری:تجمع اعتراضی کارگران اخراج شده شرکت آهن آجین پروژه‌لیچینگ معدن سونگون ورزقان مقابل مدیریت این مجتمع

بعد از اخراج کارگران این پروژه توسط شرکت آهن آجین در معدن_سونگون که بیشترشان ساکن منطقه هستند، این شرکت با فرستادن اطلاعیه به کارگران با عنوان زیر اقدام به تعطیلی کامل کارگاه گرفته است :

با سلام

به اطلاع همکاران عزیز میرساند همانگونه که مستحضرید از تاریخ ۱۶ ام اردیبهشت ماه، کارگاه به دلیل عدم پرداخت مطالبات شرکت و تحویل نگرفتن کارهای اجرا شده از طرف شرکت_کانی_مس، در حالت تعلیق بود با توجه به نتیجه نرسیدن جلسات مشترک با کارفرما شرکت آهن آجین تصمیم به تعطیلی کامل کارگاه گرفته و از یکم خرداد ۱۴۰۱ با تمامی نیروها اتمام همکاری می گردد توجه فرمایید که از تاریخ فوق برای هیچکدام از نیروها بیمه و حقوق تعلق نخواهد گرفت.

برگرفته از کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*چهارمین روزتجمع اعتراضی جمعی از اهالی زاهدان نسبت به باطل شدن کارت سوخت ها مقابل شرکت نفت

روز شنبه ۴ تیربرای چهارمین روز متوالی، جمعی از اهالی زاهدان برای اعتراض به باطل شدن کارت سوخت ها مقابل شرکت نفت تجمع کردند.

به گزارش ۴ تیر یک منبع خبری محلی،یکی از معترضان در تجمع مقابل شرکت نفت زاهدان گفت: مسئولین سهمیه آزاد افراد را در کارت سوخت ها به نفع خود مصادره کرده و این شهروند از عدم توجه استاندار و مسئولین ذیربط به وضعیت اقتصادی شهروندان استان سیستان و بلوچستان انتقاد کرد.

یکی دیگر ازتجمع کنندگان با عصبانیت نسبت به حذف ۱۸۰ لیتر بنزین سهمیه آزاد خود گفت:به چه دلیل سهمیه آزاد ما باید حذف شود؛ آقایون مسئول من مجبورم با این کارهای شما سوخت بری کنم و باعث و بانی آن شما هستید.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate