گسترش اعتصاب داربند بست های نفت به هجده پیمانکاری

اخبار نفت

گسترش اعتصاب داربند بست های نفت به هجده پیمانکاری

بنا بر گزارشات منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت اعتصاب کارگران داربست بند ( اسکافلدینگ ) که روز اول تیر ماه آغاز شد دامنه اش  به بیش از ۱۸ شرکت پتروشیمی کشیده شده است. اعتراض این کارگران به سطح نازل حقوقها و بالا رفتن هر روز بیشتر قیمت کالاها است. کارگران خواهان افزایش حقوقها به میزانی هستند که حقوق هیچ داربست بندی کمتر از ۲۵ میلیون تومان نباشد و بیست روز کار و ده روز استراحت عملی شود. اینها دو خواست محوری آنهاست.

لیست تا کنونی شرکت های پیمانی اعتصابی عبارتند از: پتروشیمی صدف، پتروشیمی آپادانا، پتروشیمی دماوند، پتروشیمی کیان، سایت یک و دو پتروشیمی بوشهر، پتروشیمی آرین، پتروشیمی مرجانُ پتروپالایش کنگان، پتروشیمی هنگام، پتروشیمی آبادان که پیمانکاری های زیر را در بر میگیرند:  پیمانکاری حاجی پور، شرکت رستاک پویا، شرکت فراسکو، پیمانکاری شهبازی، پیمانکاری مطوری، شرکت ایده سازان، شرکت پایندان و شرکت اکسیر، شرکت پیمانکاری تناوب، پیمانکاری رشیدی، پیمانکاری همتی و پیمانکاری موسوی ، اکسیر فاز  ۱۴ عسلویه، آی جی سی فاز ۱۴‌ پارس جنوبی، و شرکت آبادراهان در فاز دو پالایشگاه آبادان.

بنا بر خبرها کارگران پیمانی در ایذه برای عصر امروز یکشنبه پنجم تیرماه در تدارک برگزاری مجمع عمومی خود به منظور تصمیم گیری جمعی و ادامه متحدانه اعتراضاتشان هستند.

بنا بر گزارش شورای سازماندهی در حالیکه در برخی مراکز پیمانکاران مفتخور با قلدری کارگران را تهدید به اخراج کرده و گفته اند خبری از افزایش مزد نیست و اگر نمی خواهید کار را ترک و تسویه کنید، کارگران داربند بست نفت محکم و  استوار ایستاده اند و در جایی مثل پتروشیمی کیان زیر فشار اعتراض کارگران وعده داده شد که مطابق درخواست کارگران مزد آنها به بیست و پنج میلیون افزایش خواهد یافت. این عقب نشینی نشان دهنده قدرت کارگران و امکان پذیری تحمیل خواستهاست.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت بر اتکاء به مجمع عمومی و تصمیم گیری جمعی بعنوان راهکار اصلی و مهم ادامه قدرتمند اعتصابات و مقابله با تهدیدات پیمانکاران به اخراج و با هر گونه تلاشی برای ایجاد تفرقه در صف کارگران تاکید کرده و مینویسد:”شورای سازماندهی بر تشکیل مجمع عمومی در هر محل و تصمیم گیری جمعی و انتخاب نمایندگان واقعی خود جهت نشست و مذاکره بر سر خواستهای سراسری اعلام شده کارگران تاکید دارد. بیست روز کار و ده روز استراحت و اینکه حداقل مزد کارگران داربست بند نباید کمتر از ۲۵ میلیون باشد دو مطالبه اصلی است که همه همکاران داربست بند بخاطرش اعلام اعتصاب کرده اند. بر محور همین خواستها باید متحد عمل کرد و متحد ماند.  و اینها خواستهای همه کارگران پروژه ای پیمانی است. شورای سازماندهی همه این کارگران را به حمایت گسترده از اعتصاب همکاران داربست بند فرا میخواند.”

حزب کمونیست کارگری با پشتیبانی از تاکیدات شورای سازماندهی حمایت همه جانبه خود را از مبارزات کارگران داربست بند در نفت اعلام میکند و کارگران پروژه ای نفت را به پیوستن به این اعتراضات فرا میخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ تیر ۱۴۰۱، ۲۶ ژوئن ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate