کشتن جنین حق زن یا گناه یا هیچکدام؟ 

مقدمه:

درست وسط بحران همه جانبه اقتصادی اجتماعی و سیاسی در امریکا زمانی که سرمایه داران به بهانه “جنگ روسیه و اوکرائین” پول پارو می کنند و زندگی مردم مزد بگیر مورد تهاجم همه جانبه است، دقیقا و دقیقا در همین زمان، “دادگاه عالی امریکا” که ۹ نفر هستند که طبق قانون اساسی سرمایه داران به زندگی مردم در امریکا “اشراف دارند” (مثل شورای نگهبان رژیم اسلامی) و تازه این راستهای وطنی امریکا را الگو کرده اند و کار را برای ما چپها ساده! دقیقا در همین زمان ، “دادگاه عالی” یادش امده که سقط چنین را باید ممنوع کند!

بواقع از دیدگاه شارلاتانهای این دادگاه معضل جامعه امریکا این بود و باید “حل می شد” .باز ما را یاد تیله های می اندازد که اخوندها در ایران می اندازند جلوی جامعه تا با سر بخورد زمین و دنبال نخود سیاه بدود و یادش برود درد کجاست و درمان چیست.

بواقع بورژوازی همیشه کارش همین بوده.تلاشی مداوم برای پرت کردن حواسها تا مگر چند روزی دیگر بر بستر تیله بازیها ، “قطب بندیهای مهمل “جامعه را از مسائل اصلی باز دارد.

جامعه امریکا امروز بسیار بیشتر از همیشه سیاسی شده و بازی قطبهای “دموکرات و جمهوریخواه” حنایش کمرنگ می شود.زحمتکشان یاد ابزارهای مبارزاتی خود می گردند  و گرایش به سازماندهی اتحادیه ای افزایش می یابد.این هم طبیعتا فقط اغاز راهست و راه حل اساسی این نیست.چرا که حکومت و عواملش در منحرف کردن جنبشهای اتحادیه ای هم استادند.چاره در به چالش کشیدن کلیت این نظامست.

اما در این مقاله من نگاهی می اندازم به دو قطبی “سقط جنین خوبه یا سقط جنین گناه” که به ادعای من تیله ای است که دو سر طبقه حاکمه انداحته اند وسط تا مدتی هم “فعالین فمینیست ” از سوئی و فعالین “مذهبی” از سوئی صحنه واقعی جنگ طبقاتی را نبینند و وقت ها تلف تر شود! 

چپ و کمونیزم درون این “راه حلها” که واقعا “سرکاریست” اگر بدنبال سنگر باشد همین می شود که همه جا شاهدش هستیم. اما سنگر عقلانیت و کمونیزم قرن ۲۱ کجا باید باشد؟ بالاخره در ایران هم ما همین تیله ها را داریم یا خواهیم داشت.

الان در ایران اخوندها هستند داستان سقط جنین زیر میزی است مثل بقیه داستانها اما بسیار اهمیت دارد که چپ عقل گرا و علم گرا بیاید راه نشان دهد و توی تیله بازی بورژوازی نیفتد و مردم را هم علاف نکند.این شد مقدمه!

(۱)”سقط جنین حق زنست” یک حق انسانی!(دیدگاه فمینیستی)

فمینیستها این روزها داد می زنند و فغان بر می اورند که سقط جنین “حق زن است” .دلایل مهملی هم می اورند مثلا:

“زن به بدنش باید حاکم باشد”

 که خوب ایرادش اینست که جنین از بدو ایجاد تخم ربطی به بدن زن ندارد بلکه فقط میهمانست.مشخصات ژنتیکی خودش را دارد . از این هم می گذریم که حتی اگر بدن زن بود  هیچ ادم عاقلی به خود کشی “حق” نمی گوید!

داستان فمینیزم همینجوریهاست! روی نظریات بی پایه می ایستد و از درد و رنج زن و مرد در جامعه سرمایه داری استفاده می کند تا زن را مقابل مرد قرار دهد تا اصل داستان نابرابری  فراموشیده شود!

“سقط خوبست چون زنهای فقیر  پول ندارند بچه بزرگ کنند”

این مهمل را “فمینیستهای چپ” می بافند! بر اساس “امار” ثابت می کنند که قربانی سقط نگردن زنهای فقیر هستند لذا کشتن جنین به اقتصاد انها کمک می کند!

خوب با همین استدلالها بود هیتلر  به کشتن پیرها و علیلها  “همت ” گماشت! او هم بیچاره می گفت می خواهد به “اقتصاد ” کمک کند و فقر را بردارد!

انگار سغادت اقتصادی زن به این گیر کرده که بچه “ناخواسته” را بکشد تا فقیر نشود! 

اونها که این مهمل را می گویند نمی دانند وردست هیتلر ها هستند و مانع رشد فکر مردم و درک واقعی مکانیزم فقر که سرمایه داریست و بلاهت مواجی که در توده مردم می پراکند!

“سقط خوبست چون برخی زنها مورد تجاوز قرار می گیرند بچه نمی خواهند”!

اولا بروید مسئله تجاوز را حل کنید جنین بیچاره چه گناه کرده تو این وسط؟ !چرا جنین باید تاوان این خرتوخری و جنایت را بدهد؟کی از حق جنین دفاع می کند؟ حق او برای زندگی ؟با چه منطقی او باید قربانی دنیای خرتو خر بشود؟

دوما واقعا تچاوز چند در صد این جنایت بر علیه جنین ایستاده؟ امارها  چقدر از این مورد بعنوان عامل سقط یاد کرده اند؟ این مهمل  را سنگر کرده اند برای پوشاندن “همه موارد”؟

سوما فرض که زن جنین را نخواست خوب جامعه باید جنین را از او تحویل بگیرد.مثل هر مستاجر، جنین در خانه زن موقت نشسته .صاحب خانه غلط می فرماید مستاجرش را بکشد چون دوستش ندارد! چون خرجش بالاست! جنین صاحبش مادر نیست . جنین انسانی است که هنوز بدنیا نیامده و دارای حقوقی است مستقل.

پشت ظلم به زن ایستادن و ظلم را به جنین منتقل کردن عین جنایت است.

بامزه و دردناک اینست که بسیاری “چپها” ایستاده اند کنار فمینیستها و از این راه جل کثیف سرمایه داری که سقط جنین باشد دفاع می کنند ! این از بی عقلی چپ است و بی ریشگیش در نبرد طبقاتی.

“اگر قبل دو ماهگی بکشیم هنوز ادم نیست”!

اینهم سفسطه دیگر! این مهمل بافان بفرمایند دقیقا ادم کی ادم می شود؟ چون من خیلی ها را سراغ دارد سنا بالغند اما ادم نیستند! با اونها چه کنیم؟!

اینجا  بحث “پتانسیل” ادم بودن است و نه نه تعریف کشداری از اینکه ادم از کی ادمست!

برخی مدعی هستند زمانی که قلب بزند یا مغز کار کند.اولی که بی خیال چون بازم ادم نیست! 

دومی هم کشدار است چون مغز انسان تا اوایل ۲۰ سالگی همچنان رشد می کند و بعدش هم مرتب تغییر!

منطقا از زمان تشکیل سلول اولیه دیگر ما با پتانسبل مستقلی بنام جنین انسان مواجه هستیم که احترام باید داشته باشد.نه فقط انسان بلکه تمام جانداران .تا بعدها کسی نیفتد به جان تک سلولیها و بگوید اینها زنده نیستند!

این سنگرهای سفسطه را باید برچید و ماهیت مهمل گویان را رسوا کرد.

(۲)”سقط گناه است می روید به جهنم چون خدا گفته!” درک مذهبیون 

این مهمل هم شمشیر دو لبه است و ارزش دفاع ندارد و باید افشا شود.

داستان “خدا گفته” داستان قدیمی بقالی چند نبش و خطرناکی است که بشریت بیش از همه مهملات تاوانش را داده هنوز هم می دهد.

این مهمل خط دیگر بورژوازی است که در امریکا توسط جمهوریخواهان دنبال می شود.

صرف نظر از درک عقل ستیز و علم ستیز مذهبی ، دعوای سقط جنین را به سطح دعوای زن گناهکار با دستورات خدا تبدیل می کند که البته خدا هم نمایندگان دارد که همین اخوندها و کشیشها و مفتخورهای امروزی باشند!

در جهان بینی مذهبی (هر نوعش) صحنه دعوا بین انسان گناهکار است و خدا و شیطان که هی ادم را منحرف می کند چون قول داده و با خدا لج است!

دعوای ادم مذهبی اینست که “خدا” که نمایندگانش ساخته اند بر شیطان پیروز شود تا ادمها بروند بهشت اما اکثرا خر هستند نمی فهمند گول شیطان می خوردند و غیره!

انچه مذهبیون تبلیغ می کنند این دعواست تا دعوای واقعی یعنی دعوا بین اکثریت مطلق مزدبگیر دنیا با صاحبان واقعی قدرت سعنی سرمایه داران پوشانده شود.مذاهب یا ادرس عوضی می دهند یا مردم را مثل جچتیه ای و شاهد یهوه در “انتظار فرج” نگه می دارند تا صاحبان قدرت بیشتر وقت بخرند!

در موضوع مبارزه با سقط “از زاویه گناه بودنش” انچه مطرح نیست مبارزه با عوامل فقر است و تلاش برای ستختن الترناتیو سرمایه داری چرا؟ چون خدا باید پیامبرش یا امام دوازدهم را بفرستد! کار ادمها فضولی در قدرت نیست!

(۳)راه حل بالاخره چیست؟ سقط “حق زنست” ، گناه است یا؟ هیچکدام؟

طبیعتا با پاسخهائی که به بقالیهای موجود سرمایه داری در دعوای سقط جنین دادم  مشخص است که من دنبال هیجکدام از این تبله ها نمی روم.توصیه من راه دیگر است:

اولا: پذیرش جنین بعنوان یک انسان که حقوقی دارد و باید توسط نظام حمایت شود:

همانطور که سالهاست در مقالاتم گفته ام رشته حقوقی هست بنام حقوق جنین . این حقوق باید در قانون اساسی  تصریح شود و حمایت شود.احدی حق ندارد به حق جنین تجاوز کند.

جنین فقط مستاحر خانه مادر است . هیچ صاحب خانه ای حق کشتن مستاحر را ندارد!

دوما: استثناء سقط بخاطر خطر پزشکی بعد از روند قانونی با حق داشتن وکیل برای جنین:

بله مواردی هست که جنین بخاطر موارد پزشکی باید سق شود اما این را نه پزشک تعیین می کند و نه مادر بلکه جامعه و دادگاه با حضور وکیل جنین. این یعنی عقل گرائی و انسانگرائی در قرن ۲۱.

سوما: تکلیف انها که جنین خود را نمی خواهند چه می شود؟

حامعه و نه والد در نهایت تعین خواهد کرد چگونه حق زن و حق جنین در کنار هم حفظ شود.

باز اینجا باید دادگاه تشکیل شود.روشن شود که چگونه زندگی جنین بازیچه تصمیم زن قرار نگیرد.و حق زن بحفظ شود.ریشه یابی شود علت نخواستن چنین چیست و به خواستهای زن رسیدگی شود شاید راه حل منطقی پیدا شود و شاید جامعه  بیاید جنین را یا کودک را از زن بگیرد و برنامه ریزی شود که این زن که جنینش را نخواسته دردش چیست؟ 

هر چه هست در زیر تیتر “حق مستقل جنین برای حیات و حق زن برای زندگی انسانی ” بطور همزمان باید مسئله حل شود.

خلاصه کنم:

سرمایه داری مرتب “راه حلهای ” بنجل خود را می گذارد وسط. به دکترها اجازه کشتن می دهد  به دکترها اجازه قتل جنین یا از سمت دیگر اخوند و کشیش می شود “گناه” را می چسباند به پیشانی زن تا از افشای چهره واقعی مسائل دوران ما فرار کند.

نباید گول دو قطبی های ساختگی سرمایه داران و متفکرینشان را خورد.

الان در امریکا و دنیا دعواهای ساختگی زیادی ساخته اند چرا که بحران سرمایه داری دارد ادمها را بیدار می کند و به فکر می اندازد تا دنبال علتها بگردند.

نه کشتن جنین و نه الوده دانستن زن و گناه کار اعلام کردن او ربطی به مسئله جنین و حقوق جنین ندارد.حق انسانی شامل حق جنین است.این یعنی درک قرن ۲۱! تعمین همه حقوق انسانی با هم در نهاد سرمایه داری امکان ندارد.

برای تامین حقوق انسانی باید کلیت این نظام سرنگون شود و جامعه الترناتیو سوسیالیستی سازمان یابد.نمی گویم بهشت خواهد شد اما اغاز پایان دردهاست.حاکمیت عقل و علم و انسانیت از انجا اغاز خواهد شد.نبرد است اما بسیار گوارا!

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate