دبیر اطلاع رسانی ستاد نان: اگر کسی خرید غیر منطقی نان انجام دهد، رصد می شود!

در ادامه رها سازی قیمتها توسط دولت، اینک نوبت به اجرائی کردن گرانی نان رسیده است.
قیمت گذاری های چند صد درصدی دولت بر روی چهار قلم از اقلام ضروری زندگی مانند تخم مرغ، ماکارونی و روغن و غیره که عملا به معنای رها ساختن افسار گرانی عموم کالاها بود، اکنون به میل خود و در حمایت کامل دولت تاخت می کند و از حیطه توان خرید اکثر مردم خارج می شوند. روغن نباتی بعد از گرانی یک شبه ۵۰۰ درصدی قانونی خود از هر حلب ۳ و نیم کیلوئی به قیمت حدودا ۶۵ هزار تومان به بیش از ۴۰۰ هزار تومان رسید و حالا از ۵۰۰ هزار تومان هم گذشته است.
تخم مرغ همان زمان از شانه ای حدود ۴۰ هزار تومان به ۹۷ هزار تومان رسید و از اول تیر ۱۴۰۱ به ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان رسید.  بقیه کالاها نیز همینطور در سایه جنگ های زرگری دولت و مقامات و مسوولان بر سر گرانی، دارند مسیر گرانی را گز می کنند و پیش می روند.
در نتیجه افزایش گرانی عمومی، نرخ تورم نقطه ای مواد خوراکی، آشامیدنی و دخانیات خرداد نسبت به ماه قبل، از ۱۲/۲ گذشت و ۸۱ درصد افزایش قیمت را پشت سر گذاشته اند.
نرخ تورم کلی خرداد ۱۴۰۱ نسبت به خرداد ۱۴۰۰ هم ۵۲ درصد شده است.
اما در مورد گرانی نان، دولت و سران زیر فشار اعتراضات، هنوز نتوانسته اند با جرأت افزایش قیمتش را اعلام کنند، در حالیکه در تقلای به اصطلاح آماده سازی ذهنی در جامعه، برای اجرایی کردنش می باشند.
تا حالا در چند شهر طرح خرید هوشمند (کارتی) نان را به اجرا گذاشته اند و به طرق مختلف از زبان مقامات بی درد و بیگانه با رنج و آلام مردم، خط و نشان می کشند و حد و مرز مصرف روزانه نان خالی برای اکثریت مردم محروم و به قهر دره فقر رانده شده تعیین می کنند.
سران و مسؤلان مرز بی شرمی و وقحات را دریده اند و در برابر چپاول و غارت سازمانیافته سرمایه اجتماعی و سهم مردم از زندگی، اخطار مصرف به قول خودشان منطقی نان را می دهند!
وقاحت به جایی رسانده اند که می خواهند نیاز طبیعی روزانه خوراک انسانها، آن هم نه خوراک با کیفیت و مطابق استاندارد برای تامین سلامت جسمی و روحی در دنیای مدرن امروزی، بلکه نیاز روزانه به ابتدایی ترین ماده خوراکی یعنی نان را کاهش دهند تا  دزدیها از سهم زندگی مردم بردوام بماند.
می خواهند مدام چنگ بر گلوی مردم بگذارند و اجازه پایین رفتن لقمه ای از گلویشان  بیش از آنچه که برایشان به اصطلاح منطقی تشخیص داده شده است، ندهند.
این یعنی طرح تحمیل گرسنگی به معنای واقعی بر مردم. یعنی اگر کسی به میزان نیاز طبیعیش تکه ای نان خالی بیشتر از حد مجاز بخورد، باید رصد و جریمه شود، اما چپاولگران در سیستم مجازند هر اندازه چپاول کنند و رصد نشوند. .
جوانمیر مرادی
۱۴۰۱/۰۴/۰۳
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate