اخباروگزارش های کارگری اول تیر ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری اول تیر ماه ۱۴۰۱

– مجموعه ای درباره دومین روز اعتصاب کارگران پروژه‌ای داربست ‌بند صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برای افزایش دستمزد و ۲۰ روز کار ۱۰ روز مرخصی

– پانزدهمین روزاعتراض کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق  با تجمع مقابل استانداری خوزستان

– گسترده تر ومستحکمترباد همبستگی کارگران

بازداشت ۷ کارگرکارخانه سیمان بدنبال تجمع حمایتی از همکار حق طلب ممنوع اولورودشان

– رضا شهابی در دهمین روز اعتصاب غذا: از جان رضا شهابی چه می خواهید؟ به زندان و پیگرد فعالین سندیکایی پایان دهید

– اعلام اعتصاب غذای تر محمد علی زحمتکش 

بازداشت ۳ کنشگر فرهنگی دیگر سنندج آرام ابراهیمی ، صادق کنعانی وشهریار نادری

– دوازده روز بی‌خبری از رسول بداقی

منبع خبر: خانواده‌ی زندانی

– نزدیک به پانزده روز بی خبری از وضعیت جعفرابراهیمی

– کانون نویسندگان ایران: جلسه‌ی اول دادگاه فرامرز سه‌دهی برگزار شد

– دور جدید اعتصاب وتجمع کارگران کشت و صنعت کارون  دراعتراض به عدم تبدیل وضعیت ،همسان سازی نشدن حقوق ووعده های توخالی مسئولان

– تجمع اعتراضی جمعی ازکارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه خواستار نسبت به عدم واگذاری قطعی این شرکت به طرح توسعه نیشکر خوزستان 

– فراخوان  تجمع  اعتراضی  کارکنان رسمی راه‌ آهن نسبت به میزان افزایش حقوق و مزایای کارکنان تابع قوانین خدمات کشوری(رسمی،پیمانی،ثابت شرکتی،کار معين )

– جان باختن کارگران براثر حوادث کاری زیر سایه  طمع سوداندوزی کارفرمایان وبی خیالی مصلحتی مسئولان:

۱- بازهم جابجایی کارگران فصلی با وانت قربانی گرفت – مرگ ۵ کارگر ومصدومیت ۱۳ نفردیگر

۲- جان باختن یک کارگر در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون خوزستان  براثر سقوط در چاه 

۳- جان باختن یک کارگر تعمیرکار راه آهن در ایستگاه هفت خوان دامغان براثر برخورد دیزل منفرد

۴- جان باختن یک کارگر ۴۰ ساله دربیرجند بدنبال سقوط در چاله آسانسور

۵- جان باختن یک کارگرجوان درگرمساری براثر سقوط وغرق شدن در استخر ذخیره آب یک واحد‌ تولیدی گرمسار

*مجموعه ای درباره دومین روز اعتصاب کارگران پروژه‌ای داربست ‌بند صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برای افزایش دستمزد و ۲۰ روز کار ۱۰ روز مرخصی

اتحادیه آزاد کارگران ایران:

۱- کارگران پروژه‌ای داربست‌بند فاز‌ ۱۴ عسلویه دست به اعتصاب زدند

امروز چهارشنبه اول تیرماه ۱۴۰۱ کارگران ‌پروژه‌ای داربست‌بند شاغل در فاز ۱۴ عسلویه در اعتراض به عدم تحقق خواسته‌های‌شان و مطابق فراخوان از پیش اعلام شده دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

بنابر اطلاعات رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، تا این لحظه کارگران شرکت‌های پایندان، شهبازی، مطوری، حاجی‌پور و زیرمجموعه‌های آنها وارد اعتصاب به قصد ترک کامل کارگاه‌ها شده‌اند.

کارگران پروژه‌ای داربست‌بند شاغل در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی خواستار افزایش دستمزد به میزان لیست پیشنهادی خودشان و اجرای نوبت‌کاری ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت هستند.

لازم به ذکر است که کارگران داربست‌بند شاغل در پروژه‌های نفت از پیشتر فراخوانی را برای شروع اعتصاب گسترده از روز اول تیرماه اعلام کرده بودند.

۲- کارگران داربست‌بند شاغل در پروژه‌ی پتروشیمی آرین متانول هم به اعتصاب سراسری داربست‌بندها پیوستند

امروز چهارشنبه اول تیرماه ۱۴۰۱ کارگران داربست‌بند شاغل در پروژه‌های نفتی در اعتراض به عدم تحقق خواسته‌های‌شان و مطابق فراخوان از پیش اعلام شده دست از کار کشیده و اعتصاب کردند. ویدیو فوق مربوط به اعتصاب کارگران داربست‌بند شاغل در پروژه‌ی پتروشیمی آرین متانول است.

۳- کارگران داربست‌بند شاغل در پروژه‌ی پتروشیمی دماوند هم به اعتصاب سراسری داربست‌بندها پیوستند

امروز چهارشنبه اول تیرماه ۱۴۰۱ کارگران داربست‌بند شاغل در پروژه‌های نفتی در اعتراض به عدم تحقق خواسته‌های‌شان و مطابق فراخوان از پیش اعلام شده دست از کار کشیده و اعتصاب کردند. تصویر فوق مربوط به اعتصاب کارگران داربست‌بند شاغل در پروژه‌ی پتروشیمی دماوند است.

۴- کارگران داربست‌بند شاغل در سایت‌های ۱ و ۲ پروژه‌ی پتروشیمی بوشهر هم به اعتصاب سراسری داربست‌بندها پیوستند

امروز چهارشنبه اول تیرماه ۱۴۰۱ کارگران داربست‌بند شاغل در پروژه‌های نفتی در اعتراض به عدم تحقق خواسته‌های‌شان و مطابق فراخوان از پیش اعلام شده دست از کار کشیده و اعتصاب کردند. تصاویر فوق مربوط به اعتصاب کارگران داربست‌بند شاغل در سایت‌های ۱ و ۲ پروژه‌ی پتروشیمی بوشهر است.

۵- کارگران داربست‌بند شاغل در پتروشیمی کیان هم به اعتصاب سراسری داربست‌بندها پیوستند

امروز چهارشنبه اول تیرماه ۱۴۰۱ کارگران داربست‌بند شاغل در پروژه‌های نفتی در اعتراض به عدم تحقق خواسته‌های‌شان و مطابق فراخوان از پیش اعلام شده دست از کار کشیده و اعتصاب کردند. تصویر فوق مربوط به اعتصاب کارگران داربست‌بند شاغل در پتروشیمی کیان است.

۶- کارگران داربست‌بند شاغل در پروژه‌ی پتروپالایش کنگان هم به اعتصاب سراسری داربست‌بندها پیوستند

امروز چهارشنبه اول تیرماه ۱۴۰۱ کارگران داربست‌بند شاغل در پروژه‌های نفتی در اعتراض به عدم تحقق خواسته‌های‌شان و مطابق فراخوان از پیش اعلام شده دست از کار کشیده و اعتصاب کردند. ویدیو فوق مربوط به اعتصاب کارگران داربست‌بند شاغل در پروژه‌ی پتروپالایش کنگان است.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

۱- آغاز اعتصاب بزرگ همکاران داربست بند

صبح امروز چهارشنبه اول تیرماه بخش هایی از نیروهای داربست بند شاغل در پیمانکاری های آپادانا، فراسکو، ساختار صنعت، رستاک پویا، اکسیر صنعت و ایده سازان اعتصاب خود را آغاز کردند.

گروه های دیگری از همکاران داربست بند در فازهای ۱۳/۱۱/۱۰/۹ و ۱۴ برای پیوستن به اعتصاب اعلام آمادگی کرده اند.

با اتحاد و همبستگی به همه خواسته های خود خواهیم رسید.

۲- آغاز اعتصاب همکاران پروژه ای داربست بند فاز‌ ۱۴ پارس جنوبی

امروز چهارشنبه اول تیرماه همکاران  پروژه ای داربست بند شاغل ما در فاز ۱۴ در سایت دو کنگان، با خواست  بیست روز کار و ده روز استراحت و افزایش دستمزد هایشان به میزان لیست  پیشنهادی خود وارد اعتصاب  شدند.  

تاکید ما این است که مزد هیچ نیروی پروژه ای از ۲۵ میلیون تومان نباید کمتر باشد بویژه اینکه سونامی گرامی تاثیر مستقیمی بر پایین آمدن قدرت خرید ما کارگران و سطح معیشت و زندگی مان داشته و بنابراین افزایش دستمزدها مطالبه فوری همه ما کارگران است. 

فراخوان اعتصاب نیروهای داربست بند ما علیرغم اینکه مدیریت پایپینگ تحت عنوان کمپین مرکزی، برای آرام نگه داشتن فضای اعتراض در نفت از قبل اعلام کرده بود که تا سال ۱۴۰۲ هیچ کارزار دیگری نخواهند داشت مستقیما از سوی این بخش از همکاران ما داده شده است. 

همکاران داربست بند حدود دو هزار نفر هستند و تا کنون شمار قابل توجهی به این اعتصاب که فراخوانش از قبل داده شده بود پیوسته اند. 

دو سال است که ما کارگران پروژه ای با خواست بیست روز کار و ده روز استراحت و افزایش حقوقها مطابق لیست درخواستی خود دست به اعتراض میزنیم. 

در جاهایی پیمانکاران ناگزیر به آن تن داده اند ولی بسیاری جا ها یا نپذیرفته اند و یا اگر پذیرفته اند فقط قول و وعده بوده و اجرایی نشده است.

ضمن اینکه خواست اصلی ما ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت و سخت و زیان آوری مشاغل مان است و اگر امروز ما بر ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت میکوبیم برای این است که قبلا بر سر آن اجماع کرده ایم اما بدون شک قدم بعدی برای ما طرح شیفت کاری ۱۴ / ۱۴ خواهد بود.

گفتنی است که با اعتصاب همکاران پروژه ای داربست بند باقی بخش های کار پایپینگ اعم از برق و ابزار دقیق، جوشکاری، کار فیترها و لوله گذاری نیز متوقف می شود و همکاران ما در این بخش ها خشنود از این اعتصاب محل کار را ترک میکنند و به شهرهای خود میروند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت بر اتحاد و همبستگی همه بخش های کارگری و نیز بر سر دو خواست فوری افزایش حقوقها و تغییر شیفت های کاری تاکید دارد. 

شورا بر بکارگیری تجربه همکاران در هفشجان که سال گذشته مجمع عمومی خود را تشکیل دادند و در مجمع شان نمایندگان واقعی شان را برگزیدند  تا بتوانند با قدرت بیشتری اعتراضات شان را به پیش برند تاکید میکند. 

اگر در هفشجان انجام چنین کاری ممکن بود در عسلویه نیز بدون شک ممکن خواهد بود و انجام آن برای تداوم اعتصاب و جلوگیری از ایجاد تفرقه و شکاف در صف اعتراضات و جلب همبستگی همکاران در دیگر بخش ها ضروری و حیاتی است. شورا به سهم خود تلاش میکنند در جهت رفع موانع چنین سطحی از سازماندهی فعالیت کند. 

همکاران ما باید متشکل باشیم تا با قدرت جلو رویم.

۳- همکاران شاغل بیشتری از پالایشگاهها و شرکت های پیمانکاری مختلف در حال پیوستن به اعتصاب داربست بندان هستند.

بنا بر اخبار رسیده همکاران داربست بند شاغل در پتروشیمی صدف، پتروشیمی آپادانا، پتروشیمی دماوند، پتروشیمی کیان، سایت یک و دو پتروشیمی بوشهر، پتروشیمی آرین، پتروشیمی مرجان و پتروپالایش کنگان به اعتصاب ملحق شده اند.

بر همین اساس تا این لحظه و در اولین روز از اعتصاب داربست بندان، نیروهای : 

پیمانکاری حاجی پور

شرکت رستاک پویا

شرکت فراسکو

پیمانکاری شهبازی

پیمانکاری مطوری

شرکت ایده سازان

شرکت پایندان

شرکت اکسیر صنعت

در اعتصاب به سر می برند. این لیست درحال تکمیل و به روزرسانی است.

درهمین رابطه:آغاز کمپین داربست بندهای عسلویه برای ۲۰ روزکار۱۰روزمرخصی با اعتصاب داربست بندهای پتروشیمی آرین متانول عسلویه (شرکت پیمانکاری ساختار صنعت)

روز سه شنبه ۳۱ خرداد، با اعتصاب داربست بندهای شرکت پیمانکاری ساختار صنعت درپتروشیمی آرین متانول عسلویه (وابسته به هلدینگ باختر) کمپین داربست بندهای عسلویه برای ۲۰ روزکار۱۰روزمرخصی شروع شد.

*پانزدهمین روزاعتراض کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق  با تجمع مقابل استانداری خوزستان

روزچهارشنبه اول تیر ،کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی خوزستان با برپایی تجمع مقابل استانداری در اهواز پانزدهمین روز اعتراض نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق را رقم زدند.

*گسترده تر ومستحکمترباد همبستگی کارگران

بازداشت ۷ کارگرکارخانه سیمان بدنبال تجمع حمایتی از همکار حق طلب ممنوع اولورودشان

بدنبال تجمع حمایتی  روز سه شنبه ۳۱ خرداد کارگران کارخانه سیمان کارون واقع در مسجدسلیمان برای حمایت از همکارحق طلب بازداشتیشان،۷ کارگر بازداشت شدند.

روزچهارشنبه اول تیر،تعدادی از کارگران سیمان کارون به خبرنگاررسانه ای گفتند:تجمع روز گذشته (سه‌شنبه ۳۱ خرداد ماه) کارگران سیمان کارون (مسجد سلیمان) در اعتراض به ممانعت از ورود یکی از همکاران قدیمی‌شان به محل کارخانه صورت گرفت و در نهایت به درگیری منجر شد. بعد از درگیری ۷ کارگر این واحد صنعتی بازداشت شدند.

رئیس اداره کار شهرستان مسجد سلیمان در این‌باره گفت: این بازداشت‌ها بدنبال درگیری مدیر کارخانه و عوامل وی با تعدادی از کارگران صورت گرفته است.

او گفت: با توجه پیگیری‌هایی که کرده‌ایم، ظاهرا یکی از کارگران قدیمی کارخانه با اتمام قرارداد کار یا به هر دلیل دیگر تعدیل شده و این امر منجر به درگیری تعدادی کارگر با مدیریت کارخانه و عوامل وی شده است.

او با بیان اینکه در این خصوص امروز جلسه‌ای از سوی شورای تامین شهرستان برگزار شد که اداره کار در آن دعوت نبود، افزود: شرکت سیمان کارون یکی از شرکت‌های تولیدی مطرح و بسیار خوب است که مشکل چندانی در آن وجود ندارد.

او درباره بیکاری یکی از کارگران قدیمی نیز گفت: به طور معمول اگر کارگری به هر دلیل از این کارخانه اخراج شود رونوشت نامه آن به اداره کار ارسال می‌شود اما در خصوص این کارگر تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

*رضا شهابی در دهمین روز اعتصاب غذا: از جان رضا شهابی چه می خواهید؟ به زندان و پیگرد فعالین سندیکایی پایان دهید

اعتصاب غذای رضا شهابی وارد دهمین روز خود شده است. هر کس که قدرت درک واقعیت ده روز اعتصاب غذا و خطری را که ادامه آن برای جان رضا شهابی دارد از دست نداده باشد، درمی یابد که با ادامه آزار جسمی و روانی این فعال سندیکایی و بازجویی های بیشتر نمی تواند اراده او را در برابر سناریوی از پیش نوشته شده نخ نما به تسلیم بکشاند و در شرایطی که او جانش را سنگر دفاع از حقانیت سندیکا ومشروعیت و قانونیت همبستگی طبقاتی با همسرنوشتان خویش در عرصه بین المللی کرده است، تنها  او را به سمت مرگ می راند.

رضا شهابی، حسن سعیدی، ریحانه انصاری نژاد، آنیشا اسداللهی، کیوان مهتدی، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی، اسکندر لطفی ،شعبان محمدی, رسول بداقی، مسعود نیکخواه و دهها فعال حقوق کارگری و صنفی هیچ جرمی مرتکب نشده اند و هیچ انسان آزاده ای اتهامات امنیتی نسبت داده شده به آنان را نمی پذیرد. 

ادامه زندان و در مواردی بازجویی و انفرادی فعالین سندیکایی و صنفی در حالی است که هم اکنون پرونده شماره ۲۵۰۸ در کمیته آزادی انجمن سازمان جهانی کار در شکایت از دولت جمهوری اسلامی ایران به دلیل نقض حقوق و استاندادهای بین المللی کارگری و سرکوب تشکل ها و‌ فعالین‌ مستقل‌ کارگری در کشور، و‌ از جمله سندیکای کارگران شرکت واحد، از طریق فدراسیون‌جهانی کارگران حمل و‌نقل و سندیکاها و فدراسیونهای ببن المللی کارگری جریان دارد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه، خواهان توقف فوری بازجویی ها، تهدیدها و ‌توهین های بازجویان نسبت به رضا شهابی است. رضا شهابی باید بلافاصله به یک بیمارستان مناسب خارج از زندان منتقل و ‌پس از معاینه و مراقبتهای پزشکی لازم آزاد شود.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه ،همه یاران و حامیان جنبش کارگری و عموم انسان های آزادیخواه و تشکل های مستقل را به حمایت هر چه گسترده تر از مطالبه قطع فوری پیگیرد و پرونده سازی های امنیتی و آزادی همه فعالین سندیکایی و صنفی فرا می خواند.

چاره زحمت کشان وحدت است وتشکیلات

*اعلام اعتصاب غذای تر محمد علی زحمتکش 

اینجانب محمد‌علی زحمتکش بازنشسته فرهنگی و جانباز جنگ در اعتراض به دستگیری و بازداشت غیر قانونی و اتهامات واهی دستگاههای امنیتی و قضایی شیراز از مورخه ۱ تیرماه ۱۴۰۱ دست به اعتصاب غذای تر خواهم زد و چنانچه در مدت ۳ روز شرایط آزادیِ بدون قید و شرط اینجانب فراهم نگردد از مورخه ۴ تیرماه ۱۴۰۱ دست به اعتصاب غذای خشک خواهم زد.

قابل ذکر است که ما خواسته های کاملا مشروع و قانونی داریم که برای تحقق آنها حاضریم جان خویش را فدا کنیم، ضمنا مسئولیت هرگونه خسارت جانی به اینجانب بر عهده دادگستری استان فارس خواهد بود.

*بازداشت ۳ کنشگر فرهنگی دیگر سنندج آرام ابراهیمی ، صادق کنعانی وشهریار نادری

بنا به اطلاعات رسیده، آقای آرام ابراهیمی از فعالین صنفی سنندج ساعت ۲ بامدادچهارشنبه اول تیر در منزل پدریش در سنندج توسط ماموران امنیتی دستگیر شد. هنوز از نهاد بازداشت کنندە و علت آن خبری در دست نیست.

بازداشت صادق کنعانی 

بنا به اطلاعات رسیده، آقای صادق کنعانی از فعالین صنفی سنندج امشب ساعت یک چهارشنبه  اول تیردر سنندج توسط ماموران امنیتی دستگیر شد. هنۆز از نهاد بازداشت کنندە و علت آن خبری در دست نیست.

بازداشت شهریارنادری

بنا به اطلاعات رسیده، آقای شهریارنادری ساعت یک بامداد روز چهارشنبه اول تیرتوسط ماموران امنیتی دستگیر شد. هنوز از نهاد بازداشت کنندە و علت آن خبری در دست نیست.

سال ۱۳۹۵ شهریارنادری بدلیل فعالیت های صنفی و مدنی توسط نهادهای امنیتی به استان کرمانشاه تبعید شده بود و تا امروز هم این حکم نانوشته ی ناعادلانه هم ادامه داشته 

این بازداشت در حالی صورت گرفته است که صادق کنعانی، آرام ابراهیمی و رضا طهماسبی، طی دیشب و دو روز گذشته بازداشت و نیز هنوز دیگر اعضای هیئت مدیره ی سنندج آقایان: غیاث نعمتی،صلاح حاجی میرزایی،محمدرضا مردادی ،رضا طهماسبی و نیز دیگر فعال صنفی این شهربهزاد قوامی از روز پنج شنبه ۲۶ خرداد در بازداشت و در بلاتکلیفی به سر می برند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، هر نوع برخورد قهری، با فعالان صنفی را، اقدامی غیر قانونی و غیر اخلاقی می‌داند و انتظار دارد که با درایت برخی از مسئولان، این برخوردهای غیرقانونی برچیده شود و آرامش به جامعه فرهنگیان کشور باز گردد.

صدای معلمان زندانی باشیم

*دوازده روز بی‌خبری از رسول بداقی

منبع خبر: خانواده‌ی زندانی

هر زندانی، وفق موازین قانونی از جمله قانون آئین دادرسی کیفری و حقوق شهروندی، حق دارد در طول مدت بازداشت یا حبس، با خانواده‌ی خود ارتباط تلفنی، مکتوب و ملاقات داشته باشد.

مسئولان و تصمیم‌گیرانِ زندان، به خصوص زندان اوین که مطابق ماده‌ی ۲۹ قانون آئین دادرسی کیفری از نیروهای زیر مجموعه‌ی قوه قضاییه محسوب می‌شوند، موظف‌اند دلیل یا دلایل منطقی محرومیت دوازده روزه‌ی رسول بداقی را _به فرض مجرم بودن ایشان_ به همسر و سه دخترش اطلاع دهند.

این، حداقلی‌ترین حق شهروندیِ خانواده‌ی بداقی و یکی از اصول حداقلی قانونی و اخلاقی است.

بی‌شک، این‌گونه محدودیت‌ها ذره‌ای از عزم رسول بداقی نخواهد کاست، رسول، قبلاً امتحان خود را پس‌ داده‌است، آن‌زمان که هفت سال زندان بی‌وقفه و بدون مرخصی (حتی محرومیت از خاکسپاری مادر) خللی در پیگری اهدف و آرمان‌های او ایجاد نکرد، اما گناه همسر و فرزندان ایشان چیست؟ آیا گناهشان این است که همسر و فرزندان رسول بداقی هستند!؟

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، زبان گویای هرگونه بی‌عدالتی و بی‌اخلاقی در حق همه‌ی معلمان، خاصه معلمان زندانی است و وظیفه‌ی انسانی و تشکیلاتی خود می‌داند که در کنار خانواده‌ی معلمان زندانی پیگیر شرایط عادلانه مطابق قوانین جاریه و در روندی یکسان و برابر، برای همه‌ی همکاران زندانی باشد.

*نزدیک به پانزده روز بی خبری از وضعیت جعفرابراهیمی 

از شرایط تحمیل شده به جعفرابراهیمی معلم و فعال صنفی متعهد پس از انتقال به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین خبری در دسترس نیست.

جعفرابراهیمی بازرس شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان پس از بازداشت در بامداد شنبه ۱۴۰۰/۲/۱۰ به همراه محمد حبیبی ورسول بداقی بدون ارائه‌ی حکم بازداشت توسط ماموران وزارت اطلاعات در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است. 

با وجود تودیع وثیقه در تاریخ ۱۴۰۱/۳/۸ برای این معلم دربند، مقامات قضایی از آزادی ایشان جلوگیری کرده و طی اقدامی غیر قانونی، صرفا برای اعمال فشار بیشتر ، وی و دیگر معلمانِ دربند را در بازداشت نگاه داشتند.

طبق خبرهای رسیده به کانال جعفرابراهیمی که از بیماری‌های گوارشی رنج میبرد نزدیک به ۱۵ روز از دسترسی به تلفن و ملاقات با خانواده محروم شده است.

بی‌خبری از وضعیت سلامتی جعفرابراهیمی نگرانی های را برای خانواده و معلمان بهمراه داشته است.

معلم زندانی آزاد باید گردد

ارجاع به اصل ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی

برگرفتە از: کانال صنفی معلمان ایران

*کانون نویسندگان ایران: جلسه‌ی اول دادگاه فرامرز سه‌دهی برگزار شد

جلسه‌ی اول دادگاه فرامرز سه‌دهی، شاعر و عضو کانون نویسندگان ایران، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام برگزار شد. قاضی شعبه‌ی ۴ دادگاه انقلاب شهرستان اهواز، مصداق اتهام فرامرز سه‌دهی را «طبع و انتشار کتاب» دانسته است. در ارتباط با همین پرونده، سه‌دهی در تاریخ ۱۶ خرداد نیز به اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» به شعبه‌ی ۱۱۱ دادگاه کیفری شهرستان اهواز احضار شده و به دفاع از خود پرداخته است.

سه‌دهی پیش‌تر در ۲۲ فروردین، به شعبه‌ی ۱۳ دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اهواز احضار شده و از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی به نفعِ گروه‌ها و یا سازمان‌های مخالفِ نظام جمهوری اسلامی ایران» مورد بازجویی قرار گرفته بود. او پس از تفهیم اتهام، با ردِ اتهام انتسابی و با تودیع قرار کفالتِ ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.

چنین احضارها و آزارهایی از سوی نهادهای امنیتی و قضایی چیزی جز پرونده‌سازی آشکار علیه این عضو کانون نویسندگان ایران نیست و حکایت از ادامه‌ی فشار حاکمیت به قصد سانسور و سرکوب هرچه بیشتر حق آزادی بیان دارد. این در حالی است که با تکرار همین سرکوب‌ها و پرونده‌سازی‌ها اکنون پنج عضو دیگر کانون نویسندگان ایران، رضا خندان (مهابادی)، آرش گنجی، هاله صفرزاده، علیرضا ثقفی و کیوان مهتدی در زندان به سر می‌برند.

*دور جدید اعتصاب وتجمع کارگران کشت و صنعت کارون  دراعتراض به عدم تبدیل وضعیت ،همسان سازی نشدن حقوق ووعده های توخالی مسئولان

روز چهارشنبه اول تیر، کارگران کشت و صنعت کارون  برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت ،همسان سازی نشدن حقوق ووعده های توخالی مسئولان  وهمچنین اجرانشدن حکم انفصال از خدمت مدیرعامل دست از کارکشیدند و دراین مجتمع اجتماع کردند.

کارگران معترض به خبرنگاررسانه ای گفتند: مطالبات کارگران این شرکت، همسان‌سازی حقوق و مزایای کارگران با شرکت‌های همجوار و مشابه کشت و صنعت نیشکری، تبدیل وضعیت کارگران قراردادی و پیمانکاری است. همچنین قرار بود به دنبال رای سازمان تعزیرات کشور که در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری صادر شده است، مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت کارون به اتهام امتناع از عرضه شکر در بازار، انفصال از خدمت شود که باوجود آنکه رای قطعی و لازم اجرا دانسته شده، هنوز عملیاتی نشده است.

یادآوری:ادامه اعتصاب وتجمع کارگران کشت و صنعت کارون  نسبت به عدم تبدیل وضعیت ،همسان سازی نشدن حقوق ووعده های توخالی مسئولان

روز چهارشنبه ۱۱ خرداد، کارگران کشت و صنعت کارون به اعتصاب وتجمعشان درمجتمع برای اعتراض  به عدم تبدیل وضعیت ،همسان سازی نشدن حقوق ووعده های توخالی مسئولان،ادامه دادند.

تعدادی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفتند: در تجمع روز نخست که دیروز (سه شنبه ۱۰خرداد ماه) در مقابل ساختمان اداری این مجتمع برگزار شد، به جز وعده‌های غیرعملی؛ پاسخ قاطعی ازسوی مسئولان شنیده نشد و ما ناچار شدیم برای احقاق حقوق از دست رفته‌مان امروز نیز در مقابل ساختمان اداری تجمع کنیم.

آنها افزودند:در تجمع روز گذشته با ورود برخی مسئولان از بانک کشاورزی به عنوان سهامدار این شرکت وعده‌هایی در ارتباط با مطالبات کارگران و موضوع انفصال از خدمت مدیریت مجموعه داده شد، اما کارگران وعده‌های داده شده را غیرعملی می‌دانند.

کارگران گفتند: دلیل اعتراض ما یکی موضوع مطالبات ما در خصوص تبدیل وضعیت و همسان‌سازی دستمزد است که سال‌هاست مغفول مانده و اجرایی نمی‌شود و دیگری انفصال از خدمت مدیریت کشت و صنعت کاون از سوی سازمان تعزیرات.

از سرگیری اعتصاب وتجمع کارگران کشت و صنعت کارون  نسبت به عدم تبدیل وضعیت ،همسان سازی نشدن حقوق واجرانشدن حکم انفصال از خدمت مدیرعامل بدلیل به اتهام امتناع از عرضه شکر در بازار

روزسه شنبه ۱۰ خرداد، کارگران کشت و صنعت کارون  برای اعتراض به عدم تبدیل وضعیت،  همسان سازی نشدن حقوق واجرانشدن حکم انفصال از خدمت مدیرعامل بدلیل به اتهام امتناع از عرضه شکر در بازاردست از کارکشیدند ودراین مجتمع تجمع برپاکردند.

کارگران معترض در ارتباط با مطالبات خود  به خبرنگاررسانه ای گفتند: مطالبات کارگران این شرکت، تبدیل وضعیت پرسنل فصلی، تامین نیرو، قراردادها و همچنین همسان‌سازی حقوق‌است. قرار بود در آخرین جلسه‌ای که در محل فرمانداری شهرستان به دنبال اعتراض کارگران شکل گرفت، هیاتی برای بررسی مطالبات کارگران با مقایسه‌سازی با شرکت‌های همتراز و مشابه تشکیل شود تا کارگران به مطالبات خود برسند که هنوز اجرا نشده است.

این کارگران در ارتباط با رای انفصال از خدمت مدیریت مجتمع گفتند: به دنبال رای سازمان تعزیرات کشور که در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری صادر شده است، مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت کارون به اتهام امتناع از عرضه شکر در بازار به انفصال از خدمت محکوم شده است؛ متاسفانه این رای که قطعی و لازم اجراست، هنوز عملی نشده.

آنها با بیان اینکه امروز هیاتی از سوی بانک کشاورزی برای بررسی وضعیت مجتمع وارده کشت و صنعت کارون شد، اضافه کردند: مدیریت فعلی از سال ۹۳ مدیریت شرکت را برعهده دارد و بعد از رای سازمان تعزیرات هیات مدیره یک نفر از اعضای خود را به عنوان سرپرست معرفی کرده است اما وی حاضر به ترک محل کار خود نیست.

*تجمع اعتراضی جمعی ازکارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه خواستار نسبت به عدم واگذاری قطعی این شرکت به طرح توسعه نیشکر خوزستان 

روز چهارشنبه اول تیر،جمعی از ازکارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه خواستار برای اعتراض به عدم واگذاری قطعی این شرکت به طرح توسعه نیشکر خوزستان دست به تجمع در مجتمع زدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،جمعی از کارگران هفت تپه در بخش‌های مختلف این شرکت از جمله کارخانه، کشاورزی، تجهیزات، خوراک دام، آتش نشانی، بازرگانی، خدمات و پشتیبانی، زیربنایی و سایر بخش‌های شرکت از جمله تعمیرگاه، مزارع و مینی بوس داران بابرپایی تجمع ودر دست داشتن بنرهایی خواستار واگذاری قطعی مالکیت هفت تپه شدند.

کارگران با بیان اینکه این بلاتکلیفی به آینده هفت تپه ضربه خواهد زد،اضافه کردند: در صورت هرگونه تعلل، مدیریت قبل و حامیان و همچنین بدخواهان هفت تپه در روند واگذاری شرکت کارشکنی می‌کنند.

*فراخوان  تجمع  اعتراضی  کارکنان رسمی راه‌ آهن نسبت به میزان افزایش حقوق و مزایای کارکنان تابع قوانین خدمات کشوری(رسمی،پیمانی،ثابت شرکتی،کار معين )

به اطلاع میرساند طی فراخوان و هماهنگی صورت گرفته در شبکه‌های اجتماعی، تجمعی در اعتراض به میزان افزایش حقوق و مزایای کارکنان تابع قوانین خدمات کشوری(رسمی،پیمانی،ثابت شرکتی،کار معين )

در تاریخ سه شنبه ۷ تیر ساعت ۱۰ در محل ساختمان مرکزی راه آهن واقع در عباس آباد صورت می‌پذیرد. 

جهت بهبود وضعیت معیشتی کارکنان زحمت کش راه آهن می باشد.

*جان باختن کارگران براثر حوادث کاری زیر سایه  طمع سوداندوزی کارفرمایان وبی خیالی مصلحتی مسئولان:

۱- بازهم جابجایی کارگران فصلی با وانت قربانی گرفت – مرگ ۵ کارگر ومصدومیت ۱۳ نفردیگر

واژگونی یک‌ دستگاه وانت مزدا حامل کارگران فصلی در نوار مرزی شرق استان گلستان ۵ کشته و ۱۳ مصدوم برجا گذاشت.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: حادثه واژگونی مزدا وانت به آدرس مسیر مراوه تپه گنبدکاووس، سه راهی هوتن ، دارای ۱۸ مصدوم بوده و هشت کد اورژانس ۱۱۵، سه کد هلال احمر و یک‌ فروند بالگرد هوایی اورژانس به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: این حادثه دارای پنج فوتی در صحنه و ۱۳  کدهای اعزام شده (۸ کد ۱۱۵ و ۳ کد هلال احمر و مصدوم بود که هفت مصدوم به بیمارستان‌های مطهری و پنج نفر هم تامین اجتماعی گنبدکاووس منتقل شدند.

وی تصریح کرد: یک مصدوم به درمانگاه کرند، ۲ مصدوم به بیمارستان به علوی مراوه تپه و یک مصدوم دیگر به بیمارستان رسول اکرم عزام شدند.

وی افزود: ۲مورد فوتی سر صحنه به ۱۱۰ تحویل داده شد و سه مورد فوتی ئ۲ مصدوم هم با بالگرد اعزام شدند.

۲- جان باختن یک کارگر در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون خوزستان  براثر سقوط در چاه 

روزسه شنبه ۳۱ خرداد، یک کارگر در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون خوزستان  براثر سقوط در چاه،جان خودراازدست داد.

روزچهارشنبه اول تیر،یک منبع معتبر به خبرنگار رسانه ای گفت: در تاریخ ۳۱ خردادماه در حدود ساعت دوازده تا یک بعدازظهر، کارگر ماشین سپتیک که به‌منظور تخلیه چاه واحد نمک‌زدایی به لبه حوض رفته تا شرایط را برای تخلیه چاه آماده کند، بر اثر لیز خوردن به درون چاه سقوط می‌کند. سفتی نفت و نبود کسی در اطراف چاه به‌منظور کمک باعث می‌شود تا این کارگر در بی‌خبری جان خود را از دست بدهد.

وی افزود: به‌محض اطلاع از غیبت این کارگر و تماس‌های بی‌پاسخ، اقدام به جست و جو در محل کارخانه واحد نمک‌زدایی می‌کنند و نزدیک‌ترین احتمال سقوط در چاه تشخیص داده شد. با اعلام آژیر قرمز و ورود نیروهای واحد آتش‌نشانی و پس از تخلیه چاه، متأسفانه جسد این کارگر از بیرون کشیده می‌شود.

وی در پایان گفت: چاه‌های نفت مستعملی در شرکت نفت و گاز مارون، متعلق به واحد نمک‌زدایی وجود دارند که این چاه‌ها پس از جمع‌آوری مواد نفتی دورریز، از طریق تانکر سپتیک و به‌وسیله موتوری که روی این خودرو نصب شده است، نفت را از این چاه‌ها استخراج و به بیرون از کارخانه منتقل می‌کنند و حادثه مذکور بر روی یکی از همین چاه‌ها روی داده است.

این شرکت در سه‌راهی رامهرمز واقع شده است.

۳- جان باختن یک کارگر تعمیرکار راه آهن در ایستگاه هفت خوان دامغان براثر برخورد دیزل منفرد

یک کارگر تعمیرکار۴۱ ساله راه آهن بنام علی اصغر عبدالله آبادی با ۱۰ سال سابقه کاری حین کار در محور ایستگاه هفت خوان – لارستان دامغان براثر برخورد دیزل منفرد،جان باخت.

۴- جان باختن یک کارگر ۴۰ ساله دربیرجند بدنبال سقوط در چاله آسانسور

روز چهارشنبه اول تیر، یک کارگر ۴۰ ساله حین کار در ساختمان در حال ساخت  واقع درخیابان ۷ تیر شهرستان بیرجند بدنبال سقوط در چاله آسانسور،جان خودراازدست داد.

۵- جان باختن یک کارگرجوان درگرمساری براثر سقوط وغرق شدن در استخر ذخیره آب یک واحد‌ تولیدی گرمسار

روزچهارشنبه اول تیر،یک کارگر ۲۵ ساله  یک واحد‌ تولیدی گرمساردر استخر ذخیره آبواقع در شهرک صنعتی فجر گرمسار به عمق ۵ متر سقوط کرد و غرق شد

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate