تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در رشت، زنجان و کرمان

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در رشت، زنجان و کرمان

روز ۳۰ خرداد بازنشستگان تامین اجتماعی در تداوم اعتراضاتشان در چند شهر در رشت، زنجان و کرمان تجمع داشتند و با سر دادن شعارهای  کوبنده فریاد اعتراض خود را به افزایش تحقیر آمیز ده درصدی دستمزدها و عدم پاسخگویی به خواستهایشان بلند کردند.

در این روز بازنشستگان تامین اجتماعی با کف زدن سر دادن شعار “بازنشسته می میرد، ذلت نمی پذیرد” را سر دادند. در زنجان آنها با شعار مرگ بر این دولت قانون شکن صدای اعتراض خود را بلند کردند. در کرمان بازنشستگان و با سرود “یار دبستانی من با من و همراه منی” بر همبستگی و اتحاد همه بازنشستگان و مردم تاکید کردند.

همانطور که قبلا گزارش کردیم بازنشستگان تامین اجتماعی اولتیماتوم داده اند  که تا وقتی که مصوبه افزایش ده درصدی تحقیر آمیز حقوقها لغو نشود و به دیگر مطالباتشان پاسخ داده نشود اعتراضات خود را ادامه خواهند داد. زیر فشار اعتراضات بازنشستگان مجلس اسلامی به دولت اولتیماتوم داده است که اگر این مصوبه لغو نشود خود آنها اقدام به تصمیم گیری به ابطال آن خواهند گرفت!  در همین راستا روز یکشنبه بیست و نهم خرداد مجلس مصوبه  هیات وزیران را در قبال کارگران دولتی که از جمله شامل کارگران قرارداد موقت نفت، بی آرتی شرکت واحد و بخش های مختلف شهرداری هاست را باطل اعلام کرد و وزیر کار جدیدشان نیز اعلام کرده است که اگر مجلس تصمیم گرفت دولت نیز آن را اجرا خواهد کرد. امروز دوشنبه ۳۰ خرداد نیز قرار است مجلس اسلامی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تصمیم گیری کند. این کشاکشها و تقلاها بازتاب فشار اعتراضات کارگران و بازنشستگان بر حکومت است که مجلس و دولتی ها را بجان هم انداخته است و مانده اند چگونه سر و ته ماجرا را بهم بیاورند. ن اتفاقات در عین حال تاکید بر اهمیت ادامه مبارزه برای تداوم مبارزات و پیگیری خواستها  و مطالبات بازنشستگان و کارگران است. این حکومت تنها بزبان زور و مبارزه قدرتمند را میفهمد.

بازنشستگان در اعتراضاتشان بطور واقعی کل بساط توحش و بردگی حاکم  را به چالش میشکند. اعتراض آنان نه فقط به ناچیز بودن افزایش حقوقها بلکه اساسا به فقر و بی تامینی، به سونامی گرانی و تعرضات هر روزه به زندگی و معیشت مردم  و به بساط سرکوب و چپاولگری های حکومت است.

افزایش حقوقها به بالای خط فقر در حد نرخ واقعی قیمت هزینه های سرسام آور معیشتی، درمان رایگان، تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات ، پایان دادن به اختلاس ها و دزدیها و حق تشکل و اعتصاب و اعتراض از جمله خواستهای اعلام شده بازنشستگان است. بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراضاتشان همواره بر آزادی اسماعیل گرامی که در تجمعات آنها در فروردین ۱۴۰۰ بازداشت شد و با ۴ سال حکم در زندان است، تاکید کرده اند.

بازنشستگان با راهپیمایی های پرشور خود در اعتراضاتشان فضای گرمی از اعتراض در سطح جامعه ایجاد کرده و به یک سنگر داغ اعتراضات تبدیل شده اند. از  خواسته ها و اعتراضات بازنشستگان باید وسیعا حمایت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰ ژوئن ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate