اخباروگزارش های کارگری ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۱

– تجمع حق طلبانه سراسری فرهنگیان شاغل وبازنشسته کشور

– لیست به‌روزرسانی شده از بازداشت گسترده‌ی معلمان

– مجموعه ای بنقل از کانال فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران:

قطعنامه پایانی تجمع سراسری پنج شنبه ۲۶ خرداد فرهنگیان

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:

دستگیری دهها معلم و بازنشسته فرهنگی در دوروز اخیر مانع از شکل گیری تجمعات سراسری امروز ۲۶خرداد ماه نگردید

– اعتراض سراسری کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق  ۱۰روزه شد

– شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

همکاران شاغل در شرکت پیمانکاری پارسا در فاز ۱۹ کنگان که کارفرمای اصلی آن شرکت بهره‌برداری و تعمیراتی مپنا است دست به اعتصاب زدند.

– ادامه اعتراضات کارگران کارخانه  تولی پرس نسبت به نداشتن امنیت شغلی مقابل فرمانداری البرز

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:رضا شهابی را فراموش نکنیم

– فریده محمدی، مادر واله زمانی: از همه تقاضا دارم تا پسرم را حمایت کنند. جان واله در خطر است

*تجمع حق طلبانه سراسری فرهنگیان شاغل وبازنشسته کشور

روز پنج شنبه ۲۶ خرداد،فرهنگیان شاغل وبازنشسته کشورعلیرغم ایجاد جوامنیتی وبگیر وببندها به فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای احقاق حقوق برحقشان مبنی بر آزادی تمامی فرهنگیان کنشگر، اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان، همسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته،آموزش رایگان وبرچیدن آموزش پولی و جلوگیری از کالایی سازی آموزش پاسخ مثبت دادند ودست به تجمع مقابل اداره آموزش وپرورش در شهرستان های زیر زدند:

آذربایجان شرقی:

۱- تبریز

۲- جلفا

۳- مرند

+ آذربایجان غربی:

۴- ارومیه

۵- بوکان

۶- سردشت

+ اردبیل 

۷- اردبیل

+اصفهان

۸- اصفهان

+البرز

۹- کرج

+ایلام 

۱۰- ایلام

+ خراسان رضوی

۱۱- کاشمر

+ خوزستان

۱۲- آبدانان

۱۳- اندیمشک

۱۴- اهواز

۱۵- شوش

+ چهارمحال بختیاری

۱۶- – شهرکرد

+ زنجان

۱۷- زنجان

+ قزوین

۱۸- قزوین

+کردستان

۱۹- بیجار

۲۰- دیواندره

۲۱- سقز

۲۲- سنندج

۲۳- مریوان

+کرمانشاه

۲۴- اسلام آباد غرب

۲۵- کرمانشاه

۲۶- هرسین

+کهکیلویه وبویراحمد

۲۷- یاسوج

+ گیلان

۲۸- رشت

۲۹- رضوانشهر

+ لرستان

۳۰- الیگودرز

۳۱- خرم آباد

۳۲- دلفان

+مازندران

۳۳- بابل

۳۴- ساری

+ هرمزگان

۳۵- بندرعباس

+ همدان

۳۶- ملایر

۳۷- همدان

+یزد

۳۸- یزد

درتهران وبرخی از شهرستان های با ایجاد جو امنیتی ونظامی توسط نیروهای سرکوبگر دستگاه رهبری ودولت مانع از تجمع حق طلبانه فرهنگیان ازجمله مقابل مجلس شدند.

بنا بهمین گزارشات در چند شهرنیروهای امنیتی واطلاعاتی دستگاه رهبری ودولت به تجمع کنندگان یورش آوردند وآنها را مورد ضرب وشتم و توهین قرار دادند.

*لیست به‌روزرسانی شده از بازداشت گسترده‌ی معلمان

پس از اعلام عمومی فراخوان شورای هماهنگی برای تجمع سراسر فرهنگیان ایران، نهادهای امنیتی، همچون گذشته دست‌به کار شده و به جای حل مساله، روش قدیمی پاک کردن صورت مساله را در پیش گرفتند.

بر همین مبنا دیروز چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه_ یک روزمانده به تجمع اعتراضی سراسری معلمان در سراسر کشور_ و ‌امروز پنج‌شنبه ۲۶ خرداد ماه وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه، سراسیمه و دست پاچه، تعدادی از فعالان صنفی معلمان را در شهرهای مختلف بازداشت نمودند تا به زعم خود مانع شکل گیری تجمع شوند. غافل از این‌که این‌گونه رفتارها نه تنها به جنبش پویای معلمان آسیب نخواهد زد و هیچ خللی بر اراده‌ی آهنین معلمان در راه رسیدن به خواسته هایشان ایجاد نخواهد کرد؛ بلکه اراده‌ی معلمان را راسخ و مطمئن می‌نماید.

مثلث دولت، مجلس و نیروهای امنیتی، این‌بار نیز، دست‌ در دست هم، برای پایمال نمودن حقوق معلمان و دانش‌آموزان، با قدرت تمام، گام برداشتند تا ثابت کنند، برای فرهنگ، علم، دانش و عدالت، ذره‌ای ارزش قائل نیستند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، به اطلاع عموم فرهنگیان کشور و مردم عزیز ایران می‌رساند، نیروهای امنیتی در اداره اطلاعات، اطلاعات سپاه، پلیس امنیت، با چراغ سبز قوه قضاییه، تعداد دیگری از بهترین معلمان ایران را بازداشت کرده‌اند، که اسامی این عزیزان به شرح زیر می‌باشد:

انجمن صنفی معلمان گیلان:

۱- محمودصدیقی پور

۲- عزیزقاسم زاده

۳- جواد سعیدی

۴- انوش عادلی 

برخی از خبرها حاکی از این است که ۲ همکار خانم هم در تجمع گیلان بازداشت شده‌اند که اطلاع دقیقی از آن‌ها در دست نیست.

انجمن صنفی معلمان کردستان_سقز و زیویه:

۵- خالد عبداللهی

۶- محمد فتاحی

۷- طاهر قادرزاده

۸- سلیمان عبدی

 ۹- عزیز مرزی

۱۰- احمد قادری       

۱۱- کیوان محمدی

۱۲- حسین محمدی      

۱۳- لقمان‌ اله مرادی          

۱۴- خالد شیخی       

۱۵- انورفرج زاده        

۱۶- صلاح‌‌الدین حسینی     

۱۷- قادریثرابی

۱۸- مرضیه طلایی

۱۹- زاهد مرادی

۲۰- آمانج امینی

۲۱- زاهد مرادی

۲۲- انورفرج زاده

۲۳- آوات رضوی

۲۴- اسماعیل ریحانی

انجمن صنفی معلمان کردستان_مریوان: 

۲۵- تحسین مصطفی

۲۶- سیوان سلیمانی

۲۷- آرام محمدی

۲۸- آرام قادری

 انجمن صنفی معلمان کردستان_دیواندره:

۲۹- هیواقریشی   

۳۰- کاوە محمدزادە

۳۱- امیدشاە محمدی

۳۲- عثمان رضایی

۳۳- پرویزاحسنی

انجمن صنفی معلمان کردستان_سنندج:

۳۴- صلاح حاجی میرزایی

۳۵- بهزاد قوامی

کانون معلمان خوزستان

۳۶- کوکب بداقی

توضیح اینکه خانم بداقی در تجمع صنفی گیلان/رشت شرکت داشتند که بعد از تجمع و در مسیر بازگشت به منزل بازداشت شده‌اند.

کانون صنفی فرهنگیان قزوین

۳۷- محمد رضا بهنام نژاد

۳۸- علی صادقی نژاد

۳۹- محمود صابونی

۴۰- محمود زمانی

۴۱- آقای صیادی

۴۲- حمید فرخ امینی

۴۳- آقای فتخاری

و خانم‌ها  ۴۴- رزنی ۴۵- کاظمی

تا این لحظه هویت نفر دهم بازداشت شده، مشخص نشده‌است.

خبرها حاکی از این نکته است که در شهرهای مختلف همکاران دیگری نیز بازداشت شده‌اند. به محض دریافت اخبار موثق، لیست به‌روز رسانی خواهد شد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۲۶ خردادماه ۱۴۰۱

*مجموعه ای بنقل از کانال فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران:

+کردستان:

/کامیاران – پنجشنبه ، ۲۶ خرداد ۱۴۰۱

استقرار نیروهای انتظامی و بستن خیابان و کوچەهای منتهی بە آموزش و پرورش شهرستان کامیاران برای جلوگیری از برگزاری تجمع معلمان

/سنندج – گزارش برگزاری تجمع فرهنگیان شهرستان سنندج 

با تمام فشارهای امنیتی، تماس تلفنی، تهدید همکاران و احضار اعضای هیات مدیره انجمن صنفی معلمان‌ سنندج و فشار بر آنان‌ در خصوص لغو ‌تجمع، یک روز قبل از برگزاری تجمع، همچنین حضور تعداد زیادی از نیروهای انتطامی و لباس شخصی و ون های نیروی انتظامی، روز پنج شنبه ساعت ده صبح، باری دیگر معلمان شجاع و حق طلب سنندج گروه گروه به هم پیوستند و حماسه ای خلق کردند که در نوع خود بی نظیر بود.

نیروی انتظامی همراهی قابل قبولی علی رغم مامور بودن داشتند و صبورانه همکاران را به خاتمه دادن به تجمع دعوت می کردند اما چند بار لباس شخصی ها با هل دادن همکاران و ضبط گوشی چند همکار قصد شلوغ کردن تجمع و برخورد داشتند که با زیرکی همکاران فرهنگی و حمایت قاطع همکاران گوشی های ضبط شده پس داده شد.

با توجه به بسته بودن درب اداره کل آموزش و پرورش تجمع به خیابان و پیاده روی نسبتا آرام در اطراف اداره کل ادامه پیدا کرد و تا ساعت حدودا یازده و بیست دقیقه ادامه پیدا کرد. 

علی رغم اطلاع رسانی انجمن در ساعت ده به کنسل بودن تجمع با توجه به فشارها و نگرانی هیات مدیره از بازداشت و برخورد با فعالان صنفی و شرایط امنیتی سنندج، اما همکاران قرص و محکم ایستادند و این پیام را به نیروهای امنیتی و مجموعه حاکمیت دادند که مطالبات معلمان و خواسته های آنها ربطی به افراد شاخص شورای هماهنگی یا تشکل های صنفی ندارد و فشار بر آنها هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد و تا برآورده شدن مطالبات آنان، معلمان همیشه در صحنه عدالتخواهی خواهند بود.

امروز زنان و مردان شجاع با استدلال و شجاعت تمام با نیروهای انتطامی و لباس شخصی صحبت کردند و تجمع را حق قانونی خود دانستند و تا پایان زمان تجمع قاطعانه ایستادند .

بعد از پایان تجمع ماموران با محاصره منزل آقای صلاح حاجی میرزایی از اعضای انجمن و  یکی از فعالان خوشنام و میانه رو که همواره باعقلانیت و بدور از فضای احساسی رفتار می کرد و تصمیم میگیرد را بازداشت کردند. این بازداشت در حالی است که دو شب پیش دیگر عضو‌هیئت مدیره ی این انجمن، آقای محمدرضا مرادی بازداشت شدند.

+آزادی ستار زارعی، سید مجتبی ابطحی و روح‌اله قدیمی به قید وثیقه

روز پنج شنبه ۲۶ خرداد،آقایان ستار زارعی، سید مجتبی ابطحی و روح‌اله قدیمی با حضور در دادگاه و به قید وثیقه آزاد شدند.

+ قزوین – گزارش برگزاری تجمع فرهنگیان استان قزوین

امروز ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ معلمان استان قزوین، در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، به اداره کل آموزش و پرورش قزوین مراجعه کردند که متاسفانه با حضور نیروهای امنیتی، اجازه‌ی برگزاری تجمع داده نشد و ۱۰ نفر از همکاران بازداشت شدند.

+ دلفان-  پرویزعینی از معلمان و فعالان صنفی خوشنام شهرستان دلفان لرستان، بازداشت شد

امروز صبح قبل از برگزاری تجمع معلمان به فراخوان شورای هماهنگی، آقای پرویز_عینی در مسیر رفتن به اداره ی آموزش و ‌پرورش، محل برگزاری تجمع، توسط نیروهای امنیتی دستگیر می‌گردند.

تاکنون بیش از ۴۰ فعال صنفی در سراسر کشور دستگیر شده‌اند، طبق اخبار رسیده، در شیراز بیش از ۶۰ نفر دستگیر شده‌اند که اسامی آن‌ها هنوز به شورای هماهنگی نرسیده‌است.

+جلفا- پنجشنبه ، ۲۶ خرداد ۱۴۰۱

“تجمع اعتراضی معلمان شهرستان جلفا پشت درهای بسته ادارۀ آموزش و پرورش. اگر چه امروز به دستور مقامات قضایی درب اداره آموزش و پرورش شهرستان جلفا را بستند تا از تجمع و حق خواهی معلمان جلوگیری کنند ، ولی با این حال معلمان مطالبه گر  در پاسخ به فراخوان شورای هماهنگی و ندای وجدان خودشان ،در مقابل اداره جمع شدند و اعتراضشان را به تبعيض و بي عدالتی حاکم بر جامعه نشان دادند.”

+ گیلان :

/ آخرین گزارشات رسیده از معلمان بازداشتی شرکت‌کننده در تجمع پنج شنبه ۲۶ خرداد گیلان

طی اخبار رسیده از گیلان شش نفر از اعضای کانون صنفی معلمان گیلان عزیزقاسم زاده ،محمودصدیقی پور،انوش عادلی ،آقای لاجوردی،جواد_سعیدی وآقای نهالی پس از بازداشت در پلیس امنیت، حدود ساعت ۶ عصر به دادسرای استان گیلان منتقل شده و برای هرکدام ۴۰ میلیون تومان قرار صادر شده است 

متاسفانه به دلیل بسته بودن ادارات و عدم تامین وثیقه به زندان لاکان رشت منتقل شده‌اند.

لازم به ذکر است که عزیزقاسم زاده و محمودصدیقی پور، پیش از شروع تجمع، با برخورد خشن دستگیر شده‌اند.

/گزارش برگزاری تجمع فرهنگیان شهرستان رشت

امروز پنج‌شنبه ۲۶ خرداد بنا بر فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی،  معلمان شهرستان رشت در اعتراض به زندانی نمودن فعالین صنفی معلمان سطح کشور، در مقابل اداره آموزش و پرورش استان تجمع نمودند.

تجمع از ساعت ده صبح آغاز شد و در همان دقایق ابتدایی، آقایان عزیزقاسم زاده و  محمود صدیقی پور از اعضای کانون صنفی معلمان گیلان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

تعدادی از معلمان سعی در جلوگیری از این بازداشت‌ها داشتند که با برخورد ماموران رو به رو شدند. همچنین مجددا سعی بر بازداشت  دیگر معلمان شد که به دلیل ازدیاد جمعیت معلمان، ماموران موفق به بازداشت تعداد بیشتری نشدند. 

همکاران فرهنگی از مسیر آموزش و پروش  این شهرستان به سمت میدان  پل عراق راهپیمایی کردند و علیرغم جو شدید امنیتی شعارهایی در حمایت از زندانیان سیاسی و اعتراض به وضعیت معیشت  سردادند که با استقبال همگان مواجه شد.

پس از آن تجمعات به صورت پراکنده تا ساعت ۱۲ ظهر در حوالی اداره ادامه یافت . در ادامه ماموران برای متفرق کردن جمعیت به گاز اشک آور، تهدید و فحاشی متوسل شدند. متاسفانه در در ادامه ی تجمع آقایان انوش عادلی و  جواد سعیدی نیز بازداشت شدند.

/ طبق خبری جدید، فعالان صنفی بازداشت شده در گیلان، آقایان عزیزقاسم زاده ،محمود صدیقی پور ،انوش عادلی ،سعیدی ،لاجوردی و نهالی که تا این لحظه در پلیس امنیت رشت بازداشت بودند، به دادسرای گیلان منتقل شدند.

شورای هماهنگی، امیدوار است که قوه‌ی قضاییه با حفظ استقلال، این معلمان خوشنام را آزاد نماید.

/کوکب بداقی از فعالان صنفی خوزستان بازداشت شد.

خانم بداقی که  امروز در گیلان و در تجمع اعتراضی رشت شرکت کرده بود، پس از پایان گردهمایی اعتراضی، در مسیر بازگشت به منزل، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

*قطعنامه پایانی تجمع سراسری پنج شنبه ۲۶ خرداد فرهنگیان

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران قطعنامه پایانی تجمع سراسری پنج شنبه ۲۶ خرداد فرهنگیان را بشرح زیر منتشرکرد:

همکاران فرهیخته، مردم آگاه ایران، اولیای محترم دانش آموزان!

کم‌تر از یک سال پیش، وعده‌هایی پر رنگ و لعاب، از زبان رییس‌جمهور محترم از تلویزیون پخش شد:

_ معیشت مردم به مذاکرات هسته‌ای گره نخواهد خورد.

_ در اقتصاد رشد پنج درصدی خواهیم داشت.

_ سالانه یک میلیون شغل و یک میلیون واحد مسکونی ایجاد خواهد شد.

_ نرخ بیکاری کاهش خواهد یافت

_ فقر مطلق به سرعت ریشه‌کن خواهد شد.

طولی نکشید که وعده‌ها فراموش و مشخص شد که سیاست «جراحی اقتصادی»، ادامه‌ی سیاست‌ِ دولت‌های پیشین است و به جای کاهش شکاف طبقاتی و فقر، سفره ما معلمان و سایر دست‌مزدبگیران را هدف گرفته‌است، به‌گونه‌ای که طبقه‌ی متوسط را با سرعتی وصف ناشدنی، به زیر خط فقر کشانده‌اند.

در چنین شرایطی، کارمند، کارگر، معلم _شاغل و بازنشسته_ توان مقابله با تورم لجام‌گسیخته را از دست داده و هر روز قدرت خریدشان کم‌تر و به‌تبع سفره‌شان کوچک‌تر می‌شود و به‌ناچار، مطالبات خود را از طریق تجمعات اعتراضی و با فریاد دادخواهی و حق‌طلبی در کف خیابان طلب می‌کنند.

جای تاسف است که، کاربه‌دستان، به‌جای شنیدنِ فریاد اعتراضِ مردم بەستوە‌آمدە، با خشونت ورزی‌تمام با آن‌ها مقابله می‌کند. گویی هنوز باور نمی‌کنند که مردم، از فقر و فرق، به ستوه‌ آمده‌اند.

در حوزه‌ی آموزش و پرورش، علاوه بر کاهشِ چشمگیر سهم آموزش و پرورش از درآمد ناخالص ملی، اصل سی‌ام قانون اساسی را زیر پا گذاشته‌ و حقوق سیزده میلیون دانش‌آموز را تضییع نموده‌اند.

چهارده‌سال از تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری می‌گذرد، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به انحای مختلف اجرا نمی‌شود، قانون رتبە‌بندی شاغلان گویی هیچ‌گاه اجرا نخواهد شد و… این‌موارد و مواردی از این‌دست، ظلم مظاعف در حقِ جامعه‌ی معلمان کشور است، فرهنگیانی که صادقانه، توان خود را با عشق به فرزندان این آب و خاک، صرف کرده‌اند.

مگر معلمان، چیزی فراتر از حق خود و دانش‌آموزان طلب کرده‌اند؟

از دیگر سو، صدا و سیما، در حرکتی پیش‌پا افتاده و غیر قانونی، با زیر پا گذاشتنِ اصول ۳۷ و ۱۰۵ قانون اساسی و برای به‌انحراف کشاندن ذهنیت عموم مردم، در جهت تخریب چهره‌ی معلمان نموده و به ابزاری برای فرار دولت و مجلس، از زیر بار مسئولیتِ اجرای  قانون، دست به سناریوسازیِ نخ‌نما، تبدیل شده‌است.

دست‌اندر کاران، به‌جای پاسخگویی و حل مشکلاتِ مبتلابه آموزش و پرورش، موجودیت خود را در گرو نابسامانی‌هایی خود‌ساخته و پاک کردنِ صورت مساله می‌بینند. غافل از این‌که جنبش معلمان ایران، بدون هیچ‌ نوع وابستگی داخلی و خارجی، با اصالت و حفظ استقلال، مطالبات معلمان و دانش‌آموزان را پیگیری کرده و خواهد کرد.

فرهنگیان شریف و ملت گرانقدر!

همانطور که اطلاع دارید، اخیراً تعدادی از بهترین‌ معلم‌های این سرزمین به ناحق، بدون هیچ‌گونه سند و صرفاً برای خاموش کردن شعله‌ی حق‌طلبی معلمان کشور، بازداشت کرده و نزدیک بە دو ماە است که بدون دسترسی به وکیل، به  شدیدترین شکل، تحت فشاراند که علیه خود دست به اعتراف بزنند و به این شکل معلمان کشور را، از پیگیری مطالبات، دل‌سرد نمایند، غافل از اینکه:

از آن به دیرِ مغانم عزیز می‌دارند 

که آتشی که نمیرد، همیشه در دلِ ماست

جنبش معلمان ایران در طول دو دهه فعالیت، برای اجرای عدالت با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و مستقل و تبیین اندیشه‌های علمی، عدالتخواهانه و مطالبه محور توانسته‌است هزاران معلم دادخواه و کنشگر را وارد عرصه‌ی مطالبه‌گری و حق‌خواهی نماید، بی‌شک با زندانی کردن تعدادی از کنشگرانِ خوش‌نام، نمی‌توان این حرکت را عقیم و ناکارآمد ساخت، بلکه بر عکس، از خاکسترِ این فشارها، تهدیدها و به حبس کشیدن‌ها، ققنوس‌های جوان، تازه نفس و با انگیزه، برخواهند خاست و این راه را تا سرمنزل مقصود ادامه خواهند داد!

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، ضمن ابراز اعتراض به رویه‌ی بازداشت‌ها و اعمال فشار و ارعاب بر جامعه‌ی صنفی و مطالبه گری، از متولیان امر و دست اندرکاران می‌خواهد که با آزاد کردن معلمان زندانی، از جامعه‌ی فرهنگیان کشور دلجویی نمایند.

ما به دولت و حاکمیت، وظایف قانونی داخلی و بین المللی را _که نسبا به آن‌ها تعهد داده‌است_ را یادآوری می‌کنیم و  منتظر اقدامات عملی در جهت برچیده شدن تفکر سرکوب‌گرانه در برخورد با فعالان صنفی و سایر معترضین هستیم.

ما دولت‌مردان و مجلس‌نشینان را به عقلانیت، منطق و قانون توصیه می‌کنیم و معتقدیم اگر خلاف این رویه عمل نماید، به مصداق شعرِ سعدی:

یکی بر سرِ شاخ، بُن می‌برید…

علاوه بر سست‌کردن پایه‌های حکومت، اعتماد مردم را نیز، از دست خواهد داد.

این شورا با تاسی از آرمان‌ها، تفکرات حق‌خواهانه و فراگیر معلمانِ کشور و به پشتوانه‌ی تشکل‌های صنفیِ مستقل و ریشه‌دار، از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اعتراضی، برای برآورده شدن مطالبات معلمان و دانش آموزان، اقدام خواهد کرد.

در پایان اهم خواسته‌های فرهنگیان کشور را با صدای بلند و اعلام می‌کنیم:

۱_ مختومه کردن پرونده‌ی کنشگران صنفی و آزادی هر چه زودتر معلمان زندانی: اسماعیل عبدی ،اسکندر لطفی ،رسول بداقی ،محمدتقی فلاحی ،محمد حبیبی ،جعفر ابراهیمی ،مسعود نیکخواه، شعبان محمدی،مژگان باقری ،هاله صفرزاده،محمدعلی زحمتکش ،غلامرضا غلامی کندازی،اصغر امیرزادگان  ،محمد عالیشوندی ،حمید عباسی،ناصرموسوی ،ایرج رهنما،عبدالرزاق امیری،مهدی فتحی ،بهنام محمدی ،جبار دوستی،هاشم خواستار،جواد لعل محمدی،محمدحسین سپهری و…

۲_ اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان، همسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته.

۳_ اجرای اصل سی‌ام قانون اساسی

۴_برچیدن آموزش پولی و جلوگیری از کالایی سازی آموزش

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۲۶ خرداد ۱۴۰۱

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:

دستگیری دهها معلم و بازنشسته فرهنگی در دوروز اخیر مانع از شکل گیری تجمعات سراسری امروز ۲۶خرداد ماه نگردید.

با فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران،  برای تجمع سراسری معلمان . 

امروز ۲۶خرداد ماه علیرغم تمام  احضارها و بازداشت و پیامک های تهدید آمیز از سوی عوامل امنیتی برای معلمان،  این تجمعات اعتراضی بصورت همزمان و سراسری  در دهها شهر کشور ، با حضور صدها معلم در خیابان ها شکل گرفت.

معلمان معترض خواستار آزادی معلمان زندانی و پایان دادن به پرونده سازی برای فعالین معلمان و اجرای کامل رتبه بندی و همسان سازی حقوق  شدند .

در روزهای ۲۵ و۲۶ تا مخابره این خبر حدود چهل  تن از معلمان معترض توسط عوامل امنیتی برای جلوگیری از این اعتراضات دستگیر شده اند.

سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن حمایت از تمامی مطالبات و خواسته های بحق معلمان ، حق تجمع و حق اعتراض را از ابتدایی ترین حقوق کارگران ومعلمان و بازنشستگان میداند و خواستار آزادی بی قید و شرط تمامی معلمان و کارگران در بند میباشد.

*اعتراض سراسری کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق  ۱۰روزه شد

روز پنج شنبه ۲۶ خرداد، اعتراض سراسری کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق  باتجمع مقابل استانداری خوزستان،فرمانداری رشت وتجمع درکلانشهرتبریز وشهرستان شوش دهمین روز را پشت سرگذاشت.

*شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

همکاران شاغل در شرکت پیمانکاری پارسا در فاز ۱۹ کنگان که کارفرمای اصلی آن شرکت بهره‌برداری و تعمیراتی مپنا است دست به اعتصاب زدند.

این اعتصاب در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدها صورت گرفته و به گفته همکاران نه تنها هنوز حقوق فروردین ماه را دریافت نکرده بلکه پیمانکار از پرداخت آیتم های رفاهی سرباز زده و لیست بیمه آنها را هم رد نکرده است.

*ادامه اعتراضات کارگران کارخانه  تولی پرس نسبت به نداشتن امنیت شغلی مقابل فرمانداری البرز

روز پنج شنبه ۲۶ خرداد، کارگران کارخانه  تولی پرس در ادامه اعتراضاتشان نسبت به نداشتن امنیت شغلی دست به تجمع  مقابل فرمانداری شهرستان البرززدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،تأخیر در پرداخت حقوق یکی از مطالبات جدی این کارگران بود و به گفته آن‌ها از اسفند ماه حقوقی دریافت نکرده‌اند، ضمن اینکه سرویس رفت و آمد کارگران هم قطع شده و باید به صورت شخصی رفت و آمد کنند.

حق بیمه از دیگر مطالبات این کارگران بود و به گفته آن‌ها حداقل حق بیمه برایشان رد می‌شود.

یادآوری:

+سومین تجمع اعتراضی کارگران  کارخانه داروگر تهران در خرداد ماه  نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

روز یکشنبه ۲۲ خرداد برای سومین بار درماه جاری، کارگران  کارخانه داروگر تهران زیرمجموعه هلدینگ داروگر برای اعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی تجمع کردند.

تعدادی از کارگران کارخانه داروگر تهران به خبرنگاررسانه ای گفتند: در تجمع روز گذشته  که در محوطه بیرونی شرکت برگزار شد، پاسخ مشخصی ازسوی مسئولان دریافت نکردیم.

آنها افزودند:روز گذشته مسئولان ادارات مالیات و کار قول‌هایی برای برطرف شدن مشکلات کارخانه دادند حال آنکه کارگران این وعده‌ها را غیرعملی می‌دانند.

کارگران گفتند: دلیل اعتراض ما، نامشخص بودن وضعیت تولید، پرداخت نشدن مطالبات مزدی و بیمه‌ای و تهدید امنیت شغلی به دلیل افزایش بدهی‌های مالیاتی‌ست که موجب شده امکان ثبت نام در سامانه جامع تجارت برای تهیه مواد اولیه تولید وجود نداشته باشد.

کارگران این واحد تولیدی پیگیر راه‌اندازی کارخانه هستند .

++پرس قزوین زیرمجموعه هلدینگ داروگر در خرداد ماه  نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

روز شنبه ۲۱ خرداد برای دومین بار در خردادماه، کارگران دو کارخانه داروگر تهران و تولی پرس قزوین از زیرمجموعه  های هلدینگ داروگربرای اعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع همزمان در محل کارشان زدند.

قابل یاد آوری است که پیش ازاین در ۷ خردادماه جاری هم این کارگران دست به تجمع زده بودند.

بنا به گزارش رسانه ای شده،صبح امروز (شنبه ۲۱ خرداد ماه)، بیش از ۲۵۰ نفر از کارگران کارخانه داروگر تهران و حدود ۳۰۰ نفر از کارگران شرکت تولیدی تولی پرس قزوین که هر دو از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ داروگر هستند، در محوطه این دو کارخانه تجمع کردند.

تجمع کنندگان گفتند:مطالبات مزدی کارگران شاغل در واحد داروگر تهران و تولی پرس قزوین با احتساب خرداد ماه سه ماه به تاخیر افتاده است، درعین حال کارگران واحد بسته‌بندی البرز که یک مجموعه مجزا در محوطه شرکت تولی پرس قزوین است؛ مطالبات خود را از ابتدای اسفند ماه دریافت نکرده‌اند.

آنها افزودند:جدا از مسئله به تاخیر افتادن چندین ماهه دستمزد کارگران این دو کارخانه در تهران و قزوین، از ابتدای سال جاری تولید در این دو واحد متوقف شده، کارگران کاری برای انجام ندارند.

کارگران معترض این دو واحد تولیدکننده محصولات شوینده و بهداشتی ادامه دادند:در مرحله نخست به دنبال از سر گیری فعالیت محل کار مان هستیم چراکه شرایط تولید در این دو کارخانه به دلیل بهره‌مندبودن از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات فراهم است و از اینکه چرا کارفرما هیچ تولیدی را بعداز چندین ماه آغاز نمی‌کند، سوالی است که هنوز بی پاسخ مانده.

آنها اضافه کردند:تاکنون چند تجمع اعتراضی در محل کار خود برپا کرده اند که آخرین آن در روز شنبه ۷ خرداد ماه جاری در محدوده کارخانه و مقابل ورودی شرکت برگزار شد. این موضوع باعث شد بعد از مدت‌ها بازرسان اداره کار در محل کارخانه حاضر شوند اما تاکنون حضور آنها هیچ نتیجه‌ای دربرنداشته است.

کارگران کارخانه داروگر تهران که در کیلومتر  ۱۷ جاده قدیم واقع شده نیز گفتند: هیچ مشکلی برای تولید وجود ندارد و همه کارگران آماده کار هستند اما کارفرما به دلایل مختلف از تولید خودداری می‌کند.

کارگران معترض تولی پرس واقع در شهرک صنعتی البرز قزوین نیز گفتند: با ادامه روند فعلی این واحد تولیدی نگران تعطیلی کارخانه هستیم به همین دلیل چون کارگران از ابتدای سال جاری قرارداد ندارند، نگران از دست دادن شغل‌ خود هستند.

آن‌ها با بیان اینکه سه ماه حقوق دریافت نکرده‌ایم، تصریح کردند: مسئولان بجای پاسخگویی  به خواسته هایمان برای ما نیروهای پلیس اعزام کردند.

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:رضا شهابی را فراموش نکنیم

امروز بیست وششم خرداد چهارمین روز اعتصاب غذای رضا شهابی کارگر زندانی و فعال سندیکایی است .

شرایط جسمانی شهابی بسیار وخیم است و اعتصاب غذا میتواند صدمات جبران ناپذیری برای این فعال کارگری  سندیکایی داشته باشد.

*فریده محمدی، مادر واله زمانی: از همه تقاضا دارم تا پسرم را حمایت کنند. جان واله در خطر است

واله زمانی پس از چندین روز بی‌خبری خانواده، روز چهارشنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱، با خانواده تماس کوتاهی داشته است و اعلام کرده که از روز ۹ خرداد از طرف نیروهای امنیتی در ارومیه بازداشت شده و پس از ۳ روز به بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شده است.

واله زمانی کارگر نقاش و از فعالین کارگری است که اخیراً به بیماری حاد کبدی و هپاتیت دچار شده بود.

بازداشت واله زمانی در حالی صورت گرفته که او در شرایط بسیار وخیم جسمی قرار دارد و نیازمند پیگیری جدی درمانی و مصرف دارو است.

برای گوش کردن سخنان مادر واله زمانی به کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران مراجعه کنید

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate