اخباروگزارش های کارگری ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۱

اخباروگزارش های کارگری ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۱

هفتمین سالروز جان باختن محمدعلی میرزایی کارگرمعترض شرکت معدنی معدنجو زرند

یورش نیروهای انتطامی به تجمع کارگران بیکارشده  شرکت معدنجو وجان باختن یک کارگر معترض در۲۶خردادماه۱۳۹۴

از ساعت ۶ صبح روز ۲۶ خردادماه ۱۳۹۴ حدود ۶۰ نفر از کارگران شرکت معدنی معدنجو برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی ۳ماهه شغلی ومعیشتی بدنبال توقف فعالیت این معدن و بیکاری بیش از ۳۵۰ کارگر با تجمع در ابتدای جاده پابدانا، اقدام به بستن مسیرکردند.

مامورین انتظامی به قصد متفرق کردن کارگران و باز شدن جاده برای عبور کامیون‌ها از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌ و در همین هنگام محمدعلی میرزایی ۴۰ ساله متاهل و دارای دو فرزند که از ناحیه چشم آسیب دیده بود و دید خوبی نداشت، ناگهان با تریلر حامل زغال که قصد عبور از بین تجمع کنندگان را داشت برخورد کرد و کشته شد.

زنده وجاوید باد یاد محمد علی میرزایی

– نهمین روز اعتراض سراسری کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق  با راهپیمایی وتجمع دراستان های خوزستان،لرستان وکرمانشاه

– تجمع  وابستگان  کارگران مصدوم كارخانه كربنات سدیم  مقابل بیمارستان فیروزآباد 

تعداد کارگران مصدوم حتدثه انفجار کارخانه کربنیات سدیم کاوه به ۱۴۹ نفر رسید

– تجمع اعتراضی کارکنان  بازنشسته بانک‌ها نسبت به عدم پاسخگویی به مطالباتشان مقابل ساختمان بازنشستگی بانک‌ها

– شورای سازماندهی کارگران پیمانی نفت:معلمان عزیز حمایت تان میکنیم

– دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان:اعتراض معلمان اعتراض ماست، اعتراض تمام جامعه است!

– کانون نویسندگان ایران:

دیدار چند تن از اعضای هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران با خانواده‌‌های کیوان مهتدی و آنیشا اسدالهی 

– واله زمانی بازداشت شد

– انتقال معلمان بازداشت شده در تهران

 جعفرابراهیمی،محمد حبیبی ورسول بداقی از بند ۲۰۹ به بند ۲۴۰ اوین و بازداشت آنها در سلولهای انفرادی 

– امروز ۲۵ خرداد سومین روز اعتصاب غذای رضا شهابی کارگر زندانی محبوس در بند۲۰۹ زندان اوین است است .

– دبیر کل سندیکای س اف د ت  فرانسه خواهان آزادی بی قید وشرط رضاشهابی ئحسن سعیدی شد

– گزارش تجمع روزجهارشنبه ۲۵ خرداد معلولان مقابل وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی

ماموران امنیتی به شدت از تجمع معلولان مقابل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جلوگیری کردند

– کانون نویسندگان ایران:مسعود احمدی، شاعر و ویراستار درگذشت

– جان باختن یک کارگر جوان درهمدان پس از یک هفته دست وپنجه نرم کردن با مرگ دربیمارستان

*نهمین روز اعتراض سراسری کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی کامل حقوق  با راهپیمایی وتجمع دراستان های خوزستان،لرستان وکرمانشاه

روز چهارشنبه ۲۵ خرداد، کارگران بازنشسته ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی درنهمین روز اعتراضشان  نسبت به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیروعدم همسان سازی حقوق  در استان های خوزستان(راهپیمایی وتجمع مقابل استانداری خوزستان و فرمانداری اهواز وتحمع وراهپیمایی در شهرستان های شوش وشوشتر)،لرستان تجمع در شهرستان دورود وتجمع در کلانشهرکرمانشاه،ادامه دادند.

*تجمع  وابستگان  کارگران مصدوم كارخانه كربنات سدیم  مقابل بیمارستان فیروزآباد 

سه شنبه شب(۲۴ خرداد)، کارگران مصدوم كارخانه كربنات سدیم  مقابل بیمارستان شهرستان فیروزآباد  دراستان فارس زدند.

تعداد کارگران مصدوم حتدثه انفجار کارخانه کربنیات سدیم کاوه به ۱۴۹ نفر رسید

براساس آخرین خبرها  رسانه ای شده، در حادثه انفجار در کارخانه «کربنیات سدیم کاوه» فیروز آباد که عصر روز دوشنبه ۲۳ خرداد ماه جاری رخ داد، ۱۴۹ کارگر مجروح شده‌اند.

در همین رابطه:مصدومیت ۱۱۷ کارگردر حادثه انفجار وآتش سوزی کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد

مدیر روابط عمومی کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد ازمصدومیت ۱۱۷ کارگراین واحد تولیدی دراستان فارس براثر انفجار وآتش سوزی روز دوشنبه ۲۳ خرداد بدنبال نشت نیتروژن وانتقالشان به بیمارستان خبرداد.

وی افزود:این کارخانه گفت که این واحد صنعتی به منظور کنترل و مدیریت تا اطلاع بعدی تعطیل شد.

*تجمع اعتراضی کارکنان  بازنشسته بانک‌ها نسبت به عدم پاسخگویی به مطالباتشان مقابل ساختمان بازنشستگی بانک‌ها

روز چهارشنبه ۲۵ خرداد، کارکنان  بازنشسته ۴ بانک‌ برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پاسخگویی به مطالباتشان  دست به تجمع مقابل ساختمان بازنشستگی بانک‌ها درتهران زدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده تجمع کنندگان خواهان پایخگویی به خواسته هایشان بقرارزیر شدند:

۱-نظر به اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری در تاریخ ۱۳۹۵/۱۱/۰۱ برای شاغلین شبکه بانکی و تطبیق حقوق بازنشستگان ۲۶ ماه دیرتر (۱۳۹۸/۰۱/۰۱)، خواهان پرداخت مابه‌التفاوت تطبیق به مدت ۲۶ ماه به بازنشستگان هستیم.

۲-با توجه به افزایش ۵۰ درصدی حقوق شاغلین بانک‌ها از تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۰۱ و انجام هفت ماه دیرتر (۱۳۹۹/۰۷/۰۱) برای بازنشستگان، خواهان پرداخت مابه التفاوت ۷ ماه به بازنشستگان بانک‌ها هستیم.

۳-مطالبات ایثارگران، جانبازان و آزادگان طبق قوانین مصوب و نص صریح قانون به بازنشستگان مشمول پرداخت شود.

۴- اجرای قوانین ایثارگری بویژه بند ۲ماده ۶۸ فوق العاده ایثارگری و ماده ۴۰ همترازی حقوق عزیزان جانباز، آزاده و شهدا عزیز و رزمندگان ۲۴ ماه حضور در جبهه با شاغلین بانک خودشان وپرداخت مطالبات از اول سال هشتاد و هشت.

۵-باتوجه به تخصیص امتیاز فوق العاده مدیریتی به بازنشستگان با مشاغل تخصصی بازرس و حسابرس، باید به کارشناسان نیز که در طبقه مشاغل تخصصی هستند، فوق العاده مدیریتی پرداخت گردد.

۶-باتوجه به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی شدن بانکهای دولتی صادرات، تجارت، ملت و رفاه کارگران و تبعیت کارکنان آن‌ها از قانون کار و افزایش حقوق شاغلین این بانک‌ها طبق قانون کار، باعث افزایش بیشتر حقوق کارکنان بانکهای خصوصی شده نسبت به بانکهای دولتی شده و به تبع آن موجب پرداخت کسورات بیشتر به صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها شده است، که صندوق علی رغم دریافت کسورات بیشتر با توسل به آئین نامه خود نوشته بازنشستگی چهار بانک خصوصی شده باتوافق مدیران عامل این چهار بانک در سال ۱۳۹۸، حقوق بازنشستگان این بانک‌ها رابا حقوق شاغلین بانکهای دولتی همسان‌سازی نموده است، لذا درخواست حذف تبصره یک ماده ۱۱ آئین نامه بازنشستگی چهار بانک نیمه دولتی وهمسان‌سازی حقوق بازنشستگان بانکهای نیمه دولتی با شاغلین بانکهای خودرا داریم؛ ضمناً وجوداین تبصره مانع اجرای قوانین بازنشستگی زودتراز موعد وغیره طبق قانون کار برای کارکنان این چهاربانک است.

۷-حمایت همه جانبه ازدرخواست به حق شورای هماهنگی بانک‌ها طی نامه شماره ۶۷۱/هب مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۴ از رئیس محترم سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص افزایش میزان فوق العاده ویژه کارکنان بانکهای دولتی از ۳۰ درصدبه ۵۰ درصد سقف امتیاز حقوق ثابت و فوق العاده‌های مستمر، خواهان تصویب آن برای شاغلین و در نهایت تخصیص آن به حقوق بازنشستگان هستیم.

۸-باتوجه به صورتجلسه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۳ شورای هماهنگی بانک‌ها در خصوص قرار گرفتن فوق العاده خاص کارکنان بانک‌ها در زمره اقلام مشمول کسور بازنشستگی (برای کمک به ارتقای سطح معیشت بازنشستگان بانکها)، درخواست اجرای این صورتجلسه و تخصیص فوق العاده خاص با انجام همسان‌سازی مصوب در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، به حقوق بازنشستگان بانک‌ها را داریم.

۹-با توجه به‌عدم انجام صحیح همسان‌سازی سال‌های ۹۸ و ۱۳۹۹ برای بعضی از مشاغل بانک‌ها همچون کاربران حسابگری، رایانه و… که بعلت کثرت مشاغل از ذکر آن خودداری و درخواست بازنگری همسان‌سازی کلیه مشاغل و پرداخت مابه التفاوت به بازماندگان همسان‌سازی را داریم.

*شورای سازماندهی کارگران پیمانی نفت:معلمان عزیز حمایت تان میکنیم

معلمان عزیز ما، در اعتراض به سرکوبگری ها و بازداشت شمار بسیار از همکاران خود، در اعتراض به پرونده سازی های امنیتی رسوا شده ، در اعتراض به فقر و گرانی و سقوط هر روزه سطح زندگی و معیشت شان و در اعتراض به محرومیت فرزندان ما کارگران و ما مردم جامعه از تحصیل رایگان و اضافه شدن هر روزه بر شمار کودکان کار و خیابان برای روز بیست و ششم خرداد تجمعات سراسری اعلام کرده اند. 

معلمان با این فراخوان بر پیگیری مصمم مطالبات پاسخ نگرفته خود تاکید کرده و حرفشان این است که سرکوب و ارعاب هیچگاه آنها را از مطالبه گری شان عقب نخواهد زد و همکاران دربند خود را که بخاطر پیگیری همین مطالبات بازداشت و زندانی شده اند را تنها نخواهند گذاشت. 

شورای سازماندهی کارگران پیمانی نفت خطاب به معلمان گرامی اعلام میکند که ما کارگران پیمانی نفت قاطع و استوار کنار شما هستیم و بر مبارزات شما در دفاع از زندگی و معیشت و برای داشتن کرامت انسانی، در دفاع از حق بدون قید و شرط فرزندان ما برای برخورداری از تحصیل رایگان و با کیفیت و غیر ایدئولوژیک و علیه سرکوبگری ها که معضل همه ما مردم است ارج میگذاریم. 

معلمان زندانی که بخاطر مطالبه گری در زندان هستند و در یک گفته تمامی زندانیان سیاسی باید از زندان آزاد شوند. 

فراخوان ما به همه همکاران، همه مردم و همه خانواده های دانش آموزان این است که با ما همصدا شوند و از این اعتراضات بر حق دفاع کنند. 

زنده باد معلمان عزیز و گرامی

*دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان:اعتراض معلمان اعتراض ماست، اعتراض تمام جامعه است!

ماه‌هاست که معلمان در ادامه سال‌ها حق‌طلبی خستگی ناپذیر، یک سری تجمعات اعتراضی پر تعداد و باشکوه را در سطح جامعه برگزار می‌کنند. حالا این دور مبارزات و تجمعات با تغییر اوضاع سیاسی جامعه همزمان شده است. وضعیتی که مردم در آن و در متن شکل‌گیری یک جنبش انقلابی عظیم، خواهان تغییر وضعیت جامعه در راستای حرکت به سمت آزادی و رفاه اجتماعی هستند.

بدون شک در این بین، تجمعات معلمان به فراخوان و البته همت کارگشای #شورای_هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران و اعضای مبارز این شورا نقش پررنگی در سراسری‌تر شدن، رادیکالیزه شدن و همچنین پیروزی‌ها و دست‌آوردهای تاکنونی #جنبش_معلمان داشته است. از این رو ما #دانشجویان_پیشرو صمیمانه دست تک تک فعالین عزیز شورای هماهنگی و معلمان معترض را به گرمی می‌فشاریم و اعلام می‌کنیم که کمر همت بسته‌ایم تا #دانشجویان_سراسر_کشور را نیز به‌صورت فعالانه به میدان اعتراضات حق‌خواهانه شما و سراسری فرا بخوانیم.

در این بین اما فراموش نمی‌کنیم معلمانی که از سرتاسر کشور تحت فشارهای شدید امنیتی قرار گرفته‌اند، معلمان با شرفی که شأن و منزلتشان به آنان اجازه نداده و نمی‌دهد سکوت پیشه کنند. آنانی که برخورد دستگاه قدرت از سر ترس و ناتوانی نسبت به آنان، دستگیری‌های کاملا غیرقانونی و اعمال شدیدترین بی‌حقوقی‌های قضایی است.

در انتها فراخوان ما در مرحله اول رو به تمام جامعه این است که اعتراضات معلمان را نه فقط اعتراضات بخش و یا قشری از جامعه، بلکه اعتراض تمام جامعه علیه فقر و گرانی و مصائب موجود ببینید. آنکه از حقوق نجومی‌بگیران حمایت می‌کند و معلمان معترض را زندانی می‌کند، همانی است که حق و حقوق معلمان برای یک زندگی لایق شأن و منزلت انسانی‌شان را نادیده گرفته. آنان نماینده همان سیستمی هستند که کل کشور را برای همه ما تبدیل به جهنمی کرده‌اند که قابل تحمل نیست.

معلمان، دانشجویان، بازنسشتگان، دانش‌آموزان، خانواده‌های دانش‌آموزان و مردم باید حامی و حاضر در اعتراضات تمام بخش‌های جامعه و در این مورد مشخص، معلمان باشند.

دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان

۲۳ خرداد ۱۴۰۰

*کانون نویسندگان ایران:

دیدار چند تن از اعضای هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران با خانواده‌‌های کیوان مهتدی و آنیشا اسدالهی 

روز گذشته ۲۴ خرداد ۱۴۰۱، چند تن از اعضای هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران، با حضور در منزل کیوان مهتدی و آنیشا اسدالهی با خانواده‌های آنها دیدار کردند. 

در این دیدار چهار تن از اعضای هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران حضور داشتند و گفتگوهایی پیرامون آخرین وضعیت کیوان مهتدی، نویسنده، مترجم و عضو کانون نویسندگان ایران و آنیشا اسدالهی، مترجم، مطرح شد. 

به گفته‌ی خانواده‌ی مهتدی قرار بازداشت این دو حامی طبقه‌ی کارگر به مدت یک ماه تمدید شده است و هر دوی آنها این تمدید بازداشت را غیرقانونی و اتهامات انتسابی را واهی می‌دانند.  

بیش از یک ماه از یورش نیروهای امنیتی به خانه‌ی کیوان مهتدی و آنیشا اسدالهی و بازداشت آنان می‌گذرد. بازداشت‌ این دو در پی پرونده‌سازی وزارت اطلاعات صورت گرفته است. در همین بازه‌ی زمانی رضا شهابی، ریحانه انصاری‌نژاد، حسن سعیدی، رسول بداقی، اسکندر لطفی، مسعود نیکخواه، شعبان محمدی و تعدادی دیگر از فعالان صنفی و سیاسی نیز با پرونده‌سازی‌های مشابه بازداشت شدند.  

کانون نویسندگان ایران پیشتر در بیانیه‌ای بازداشت کیوان مهتدی، آنیشا اسدالهی و دیگر فعالان صنفی و سیاسی و پرونده‌سازی برای آنان را محکوم و حمایت خود را از حق تشکل‌یابی و ارتباط تشکل‌ها با نهادهای همسو اعلام کرده بود.

*واله زمانی بازداشت شد

پس از چندین روز بی‌خبری خانواده از واله زمانی، امروز چهارشنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱، وی با خانواده تماس کوتاهی داشته است و اعلام کرده که از روز ۹ خرداد از طرف نیروهای امنیتی در ارومیه بازداشت شده است و پس از ۳ روز به بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شده است.

واله زمانی کارگر نقاش و از فعالین کارگری است که اخیراً به بیماری حاد کبدی و هپاتیت دچار شده بود و مورد عمل جراحی قرار گرفته بود.

بازداشت واله زمانی در حالی صورت گرفته که او در شرایط بسیار وخیم جسمی قرار دارد و نیازمند پیگیری جدی درمانی و مصرف دارو است.

لازم به ذکر است که بخاطر شرایط نامساعد سلامتی واله رمانی، تداوم بازداشت می‌تواند خطرات جانی جدی برای او به دنبال داشته باشد و مسئولیت سلامت وی تماماً با مسئولین قضایی و امنیتی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران بازداشت واله زمانی را قویاً محکوم می‌کند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط اوست.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱

*انتقال معلمان بازداشت شده در تهران

 جعفرابراهیمی،محمد حبیبی ورسول بداقی از بند ۲۰۹ به بند ۲۴۰ اوین و بازداشت آنها در سلولهای انفرادی 

جعفرابراهیمی،محمد حبیبی ورسول بداقی پس از ۴۵ روز بازداشت دیروز سه شنبه ۱۴۰۰/۳/۲۴ به بند ۲۴۰ زندان اوین و سلولهای انفرادی انتقال داده شدند. 

این سه معلم دربند در تاریخ ۱۴۰۰/۲/۱۰ قبل از تجمع روز معلم بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. 

نیروهای امنیتی و ضابطین قضایی پس از شکست سناریوسازی‌های صداوسیما و روزنامه‌های همسو چون کیهان و ایران..‌. برای اعمال فشار بیشتر و  وادار کردن معلمان به اعتراف‌های اجباری، این سه معلم را به سلول‌های انفرادی منتقل کرده‌اند.

واضح است بکار بردن روشهای قرون وسطایی بر اراده‌ی معلمان در مسیر عدالت‌خواهی تاثیر منفی نگذاشته و نخواهد گذاشت.

معلم زندانی آزاد باید گردد

*امروز ۲۵ خرداد سومین روز اعتصاب غذای رضا شهابی کارگر زندانی محبوس در بند۲۰۹ زندان اوین است است .

 این فعال سندیکایی در بدترین وضعیت وخامت جسمانی دست به اعتصاب غذا زده تا صدای دادخواهی وحق طلبی اش شنیده شود.

سندیکای کارگران شرکت واحد اعلام میدارد ، بازجویی و تحت فشار گذاشتن فعالین  سندیکایی و معلمان و دیگر فعالین اجتماعی  نه عامل توقف همگرایی کارگران، معلمان، بازنشستگان و سایر گروههای  مطالبه گر مردمی است؛ نه پایان اعتراضات کارگران و فرودستان است و نه فروکش همبستگی جهانی با مبارزات کارگران و معلمان درکشور.

*دبیر کل سندیکای س اف د ت  فرانسه خواهان آزادی بی قید وشرط رضاشهابی ئحسن سعیدی شد

لوران برژه ( در تصویر) ، دبیر کل سندیکای س اف د ت در کنگره در حال انجام این اتحادیه ، در تریبون ، خاطر نشان کرد که رضا شهابی مهمان این کنگره بوده اما درزندان است. او خواستار آزادی بی قید و شرط او، حسن سعیدی و دیگر کارگران و معلمان زندانی ایران شد.

چاره زحمت کشان وحدت وتشکیلات

برگرفته از کانال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه

*گزارش تجمع روزجهارشنبه ۲۵ خرداد معلولان مقابل وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی

ماموران امنیتی به شدت از تجمع معلولان مقابل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جلوگیری کردند

مقرر شد طی هفته آینده فعالان حقوق معلولان جلسه‌ای با حضور مسئولان تامین اجتماعی جهت بررسی مسائل استخدامی و قانون بازنشستگی پیش ازموعد معلولان برگزار نمایند

مریم‌السادات میرمالک مدیرکل دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت رفاه در پاسخ به مشکلات دهک‌بندی و یارانه معلولان گفت اقداماتی در این خصوص در دست انجام است و همچنین مقرر گردید جلسه‌ای در جهت بررسی مشکلات معلولان برگزار گردد

تعدادی از معلولان مشکلات شخصی خود را به خانم میرمالک جهت بررسی و رسیدگی ارائه کردند و مقرر شد ظرف ده روز  مشکلاتشان مورد بررسی قرار گیرد

ادامه اعتراضات بازاریان نسبت به افزایش مالیات با برپایی تجمع در شهرستان های ایلام وفسا

گزارش ها وفیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی حاکی از ادامه اعتراضات بازاریان نسبت به افزایش مالیات با برپایی تجمع در شهرستان های ایلام وفسا در روز چهارشنبه ۲۵ خرداد می باشد.

*کانون نویسندگان ایران:مسعود احمدی، شاعر و ویراستار درگذشت.

مسعود احمدی، شاعر، ویراستار و از امضاکنندگان «متن ۱۳۴ نویسنده» که با عنوان «ما نویسنده‌ایم» در سال ۱۳۷۳ منتشر شد، روز دوشنبه بیست و سوم خرداد ۱۴۰۱ پس از تحمل یک دوره بیماری در سن هفتاد و هشت سالگی درگذشت. او از شاعران و ویراستاران پرکار چند دهه‌ی اخیر بود که پیش از انقلاب در دبیرستان‌های تهران به تدریس اشتغال داشت. پس از انقلاب چندی به زندان افکنده شد و در پی آن از کار اخراج گردید و از آن پس یکسره به نوشتن و ویراستاری پرداخت و در کنار آن با نشریاتی چون «فرهنگ و توسعه» ، «دنیای سخن» و «نگاه نو» همکاری کرد. توجه به شعر و داستان نسل جوان و انتشار آثار آن‌ها در نشریاتی که خود مسئولیت بخش ادبی آن‌ها را بر عهده داشت، از دغدغه‌های اصلی او بود. 

از مسعود احمدی افزون بر چندین دفتر شعر، مقالات متعدد انتقادی و نظری درباره‌ی شعر و ادبیات و مباحث اجتماعی منتشر شده است. «دونده‌ی خسته»، «قرار ملاقات»، «روحی خیس تنی تر و صبح در ساک»، «برای بنفشه باید صبر کنی»، «بر شیب تند عصر» و «دو سه ساعت عطر یاس» از جمله کتاب‌های شعر اوست. یادش گرامی باد.

*جان باختن یک کارگر جوان درهمدان پس از یک هفته دست وپنجه نرم کردن با مرگ دربیمارستان

صبح روز چهرشنبه ۲۵ خرداد،کارگر جوانی که  هفته گذشته هنگام کار(بُتن ریزی) ساختمانی در شهر همدان به علت سقوط از طبقه سوم دچار مصدومیت وبه بیمارستان منتقل شده بود، جان خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate